Czym jest i jak działa ochrona wizerunku – zarządzanie reputacją w wyszukiwarkach (SERM)

Pozycjonowanie wizerunkowe

SERM ang. Search Engine Reputation Management – Zarządzanie Reputacją w Wyszukiwarkach Internetowych, czyli walka o dobre imię w sieci…

W czasach kiedy prym w świecie marketingu wiodą działania związane z internetem, opinia użytkowników sieci może stanowić o być albo nie być niejednej marki. Ochrona wizerunku staje się zatem absolutnym wymogiem, zwłaszcza że niezadowolony klient to klient najbardziej skory do dzielenia się swoimi opiniami. W rezultacie często dochodzi do sytuacji, w której jedna rozżalona osoba jest w stanie zniszczyć długo i pieczołowicie wypracowywaną reputację całej firmy.

Co zrobić, jeśli po wpisaniu w wyszukiwarkę nazwy naszego brandu lub nazwiska otrzymujemy listę nieprzychylnych recenzji oraz nieszczere i obraźliwe komentarze? Jak się przed nimi ustrzec? Odpowiedzią na nasze problemy okazuje się pozycjonowanie wizerunkowe, zwane również Search Engine Reputation Management (w skrócie SERM), SEO PR lub zwyczajnie SEO wizerunkowym.

Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie wizerunkowe?

PR w internecie nigdy nie należał do prostych zadań. Przede wszystkim ze względu na powszechną anonimowość użytkowników ochrona wizerunku i wszelkie kampanie zawsze narażone są na ryzyko niepowodzenia. Aby uzyskać pożądane efekty naszych marketingowych działań musimy więc przede wszystkim zadbać o to, by o naszej marce mówiono głównie w dobrym kontekście.

Komentarze o firmie - seo wizerunkowe

SEO wizerunkowe to ogólnie rzecz ujmując zbiór działań mających na celu zachowanie kontroli nad wynikami wyszukiwania związanymi z naszą marką. Dzięki niemu w szybki i pewny sposób pokierujemy obrazem naszego przedsiębiorstwa i czołowych produktów, pozytywnie wyróżnimy się na tle konkurencji, ale też wyjdziemy naprzeciw potrzebom naszych klientów. Nawet jeśli nigdy dotąd nie padłeś ofiarą niesprawiedliwej lub negatywnej oceny, profilaktyczne trzymanie ręki na pulsie może pomóc twojej firmie w wyłapaniu w porę ewentualnych negatywnych komentarzy.

Jak działa SEO wizerunkowe?

Skuteczny SERM funkcjonuje w kilku podstawowych obszarach. Przede wszystkim pozycjonowanie wizerunkowe ma na celu namierzyć i o ile to możliwe usunąć niepochlebne opinie o Tobie lub twojej firmie, jej produktach, usługach, czy też choćby o panującej w niej kulturze organizacyjnej. Wszelkie uwagi niespójne z lansowanym wizerunkiem firmy muszą zostać zgłoszone do odpowiednich organów moderacji. W przypadku, gdy któryś z negatywnych komentarzy nie może zostać usunięty, podejmowane są działania mające na celu wykluczenie go z czołowych wyników wyszukiwania – najczęściej odbywa się to przez lepsze pozycjonowanie przychylnych opinii.

W tym samym czasie, oprócz usuwania niekorzystnych informacji o marce, kampania SEO PR zajmuje się odpowiednim pozycjonowaniem unikalnych artykułów na temat brandu oraz linkowaniem do pozytywnych głosów dotyczących danego podmiotu.

PR SEO

W ten sposób w TOP 10 wyników wyszukiwania znajdą się wyłącznie informacje spójne z linią promocji marki.

Do działań ochrony wizerunku należy też dodać odpowiedzialną moderację komentarzy w mediach społecznościowych. Żadna negatywna uwaga klienta nie może pozostać bez odzewu. Także wiadomości prywatne zasługują na odpowiednią dozę uwagi i szybką reakcję.

Kolejnym czynnikiem silnie podbudowującym pozycję brandu jest ustanowienie tak zwanych ambasadorów marki. Wybiera się ich najczęściej spośród blogerów, vlogerów, sławnych i znanych twarzy internetu. Ich zdaniem jest w autentyczny sposób przekazać korzyści związane z wyborem naszej firmy oraz przy okazji ocieplenie naszego image’u.

Korzystanie z usług SERM to przede wszystkim odpowiedzialne rozwiązanie. Jeśli z trudem pracujesz na dobrą reputację swojej firmy, nie możesz pozwolić, by spoczęła na szali z powodu kilku negatywnych wypowiedzi.

seo wizerunkowe

Przy okazji decydując się na pozycjonowanie wizerunkowe komentarzami autentycznymi i pełnymi uznania przyciągasz rzesze nowych klientów. Wyróżniasz się na tle konkurencji i zapewniasz sobie lepszą pozycję w branży.

Spróbuj Search Engine Reputation Management już dziś i pozwól fachowcom zająć się twoją reputacją w sieci. Z Afterweb SEO PR w internecie jeszcze nigdy nie był tak prosty! Kliknij i wypełnij formularz dzięki czemu przygotujemy Ci niezobowiązującą ofertę.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (Brak ocen)
Loading...
Kamil Dudziak Właściciel / Specjalista SEO

Kamil Dudziak

Specjalista SEO

16 lat doświadczenia w optymalizacji i pozycjonowaniu stron na najtrudniejsze frazy w Polsce. Właściciel i manager firmy AFTERWEB. Stale nadzoruje proces pozycjonowania stron wszystkich Klientów firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *