W ostatnich latach najlepsi polscy influencerzy całkowicie zawładnęli rodzimym rynkiem reklamy udostępnianej w internecie. Ich moc jest na tyle duża, że dzisiaj praktycznie każde przedsiębiorstwo powinno posiadać swego rodzaju bohatera w sieci. Influencer marketing charakteryzuje się dużą skutecznością w docieraniu do nowych interesantów, zainteresowanych Twoim produktem czy też świadczonymi przez Ciebie usługami. Niewątpliwą zaletą wykorzystywania TOP influencerów do promocji marki jest zasięg odbiorców takiej persony. Na Instagramie, YouTube czy innej niezwykle popularnej platformie społecznościowej, znani influencerzy potrafią generować setki tysięcy bądź nawet miliony wyświetleń pod produkcjami krótkometrażowymi, zdjęciami i relacjami. Reklama umieszczona w takim materiale przyniesie same korzyści. Finansowe oraz wizerunkowe.
Influencer kto to?
Influencer jest stosunkowo nową osobą w światowej blogosferze i mediach społecznościowych. Kogo można nazwać w taki sposób? Przede wszystkim internautę, który może pochwalić się mocnym wpływem na innych użytkowników sieci. Influencer powinien posiadać rozbudowane grono odbiorców na blogu bądź portalach społecznościowych. Polscy influencerzy to m.in. popularne osobowości telewizyjne, internetowe, celebryci czy nawet sportowcy.
Influencer marketing cieszy się w Polsce ogromną popularnością. Warto skorzystać z tej fali!
Jak sama definicja wskazuje, influencer jest osobą generującą olbrzymie statystyki w internecie. Marketing w sieci już kilka lat temu skutecznie wyparł z obiegu tradycyjne formy promocji firmy, takie jak chociażby papierowe ulotki czy nawet plakaty rozmieszczane w strategicznych miejscach największych polskich miast. Influencer marketing stanowi prawdziwą rewolucję w reklamie. Tym bardziej, że w zdecydowanej większości przypadków nie wymaga on tworzenia klipów, umawiania profesjonalnych sesji fotograficznych. Całość oparta jest głównie o wizerunek wybranego bohatera oraz o skromne lokowanie produktu. Zaufanie odbiorców, jakim może pochwalić się influencer, bezpośrednio wpływa na zainteresowanie konkretną marką. Przecież każdy fan pragnie upodobnić się do swojego idola. Takie zachowania można zaobserwować od dziesiątek lat. Początkowo były one kojarzone z gwiazdami filmowymi, piosenkarzami i sportowcami. Dziś z TOP influencerami.
Influencer to znaczy rozpoznawalność. Podpowiadamy, jak wybrać dobrego brand hero
Polski rynek influencerów dopiero wkracza w okres największego rozwoju. Twarzą Twojej marki może zostać persona rozpoznawalna w całym kraju, bądź nieco mniejszy twórca, który zdążył już wyrobić sobie renomę wśród odbiorców w swojej niszy. To właśnie dopasowanie produktu i całej kampanii promocyjnej do działalności influencera stanowi najważniejszy element poszukiwania własnych brand hero. Warto zwrócić również na potencjał twórczy wybranej osoby. Prowadzi ona konto na Instagramie? Zobacz czy influencer marketing zda tam egzamin i co potencjalna twarz marki może zaproponować prowadzonej przez Ciebie firmie. Na wagę złota są oryginalne wpisy, które angażują odbiorców licznymi interakcjami. Udostępnienia, polubienia, komentarze – to takie czynniki wpływają na końcową wielość zasięgów influencera. Takimi samymi wytycznymi należy kierować się w przypadku poszukiwania współpracy na portalu YouTube czy chociażby Facebook. Osobną kwestią pozostają wynagrodzenia. Najpopularniejsi influencerzy mogą zażądać nawet do kilku tysięcy złotych za jedną kampanię promocyjną. Niezbadany jeszcze rynek sprawia jednak, że inny zleceniobiorca o podobnych zasięgach za taką samą reklamę weźmie kilkanaście razy mniej.
Czasem mamy przyjemność współpracować z Influencerami w różnych kampaniach. I trzeba przyznać autor ma pełną rację, takie osoby mogą bardzo zwiększyć zainteresowanie daną oferta czy produktem. Oczywiście warunkiem jest jak wspomina autor dobranie odpowiednich osób by trafić w nisze. Niestety współpraca z Influencerami staje się coraz droższa. Ale kiedy wszystko się odpowiednio zaplanuje staje się bardzo opłacalna.