Co to jest reklama Google Ads, kampania AdWords?

Prowadzimy kampanie Google Ads / AdWords we wszystkich kanałach

Definicja Google AdWords / Ads : system zarządzania reklamami internetowymi. Powstał w 2000 r., służy firmom i innym podmiotom do reklamowania się wśród wskazanych grup odbiorców. Reklamy Ads pojawiają się w wyszukiwarce Google, serwisie YouTube, poczcie Gmail oraz na stronach www należących do sieci reklamowej Google Display Network. Od 2018 roku cały system reklamowy funkcjonuje pod nazwą Google Ads.

To musisz wiedzieć o Google Ads – co to jest AdWords i kampania reklamowa?

Dostęp do usługi uzyskasz pod adresem https://ads.google.com/intl/pl_pl/home/ – można z niego korzystać za pośrednictwem dowolnego konta Google, np. utworzonego przy zakładaniu poczty na Gmailu. Samo wyświetlenie reklamy nic nie kosztuje. Dopiero po kliknięciu i przekierowaniu użytkownika na docelową stronę www system AdWords pobiera płatność. Masz pełną kontrolę nad wydatkami, to Ty decydujesz kiedy, komu, w jakim miejscu i jaką reklamę wyświetlić. Reklamy o zbliżonej tematyce można grupować, a z grup reklam utworzyć kampanię, określając target oraz harmonogram aktywności. W AFTERWEB wiemy, jak w pełni wykorzystać możliwości tego narzędzia. Aby reklama Ads wyświetliła się ponad wynikami wyszukiwania Google, musi najpierw uzyskać odpowiednio wysoki ranking jakości.

Słowniczek podstawowych pojęć związanych z Google Ads Co to jest…

W AFTERWEB wiemy wszystko o kampaniach Google AdWords

źródło: pixabay.com

Zastanawiasz się, co to kampania AdWords i czym różni się od pojedynczej reklamy w Google? Wszystko Ci dokładnie wytłumaczymy! Aby zrozumieć mechanizmy rządzące złożonym systemem internetowych, na początek musisz zapoznać się z obowiązującą w Google Ads terminologią. Przedstawimy Ci teraz wybrane pojęcia, istotne z Twojego punktu widzenia jako przyszłego reklamodawcy:

  • Budżet konta – zasób środków pieniężnych do wydania na kampanie AdWords w określonych ramach czasowych.

  • Budżet dzienny – kwota, którą Google Ads może naliczyć za wskazane działania reklamowe oraz ich efekty.

  • CPC – koszt kliknięcia w reklamę AdWords, a także nazwa sposobu płatności w Google Ads. Alternatywnym określeniem jest PPC (ang. Pay Per Click).

  • Keywords – frazy kluczowe, wskazujące na które zapytania w wyszukiwarce Google mają się wyświetlać reklamy AdWords. System rozpoznaje wyrazy o zbliżonej budowie i znaczeniu, synonimy, różne odmiany słów kluczowych. Ich dopasowanie w toku kampanii może być ścisłe, przybliżone lub do wyrażenia. Zajmujemy się również wykluczaniem tych keywordsów, które skutkują przypadkowymi, niechcianymi kliknięciami.

  • Grupa reklam Google Ads – zbiór reklam o zbliżonym celu bądź tematyce. Najczęściej grupujemy reklamy według kategorii produktów oraz usług.

  • Kampania AdWords – zestaw grup reklam Ads o identycznych ustawieniach. Parametry kampanii w Google dotyczą przede wszystkim lokalizacji, grupy docelowej, budżetu, języka. Do stworzenia kampanii niezbędne jest stworzenie minimum jednej grupy reklam.

  • Zasięg kampanii – szacunkowa liczba odbiorców, którzy zetkną się z Twoimi reklamami w Google Ads. Zasięgi mierzone są na podstawie 3 głównych czynników: lokalizacji geograficznej, wieku oraz płci internautów. W statystykach AdWords istotny jest zasięg wśród unikalnych użytkowników. System Google dość dobrze radzi sobie z sytuacjami, w której jedną reklamę wyświetlił jednej osobie w kilku rozmaitych formatach i na różnych urządzeniach.

  • Konwersja – akcja użytkownika wchodzącego w interakcję z reklamą Google Ads, a następnie podejmującego działania zdefiniowane jako wartościowe dla reklamodawcy. Konwersje wygenerowane przez kampanie AdWords są częściowo mierzalne, a częściowe szacowane na podstawie analizy fragmentów danych o ruchu internetowym.

  • Stawka maksymalna – górny limit kosztów pojedynczego kliknięcia. System Ads dopuszcza sytuacje, w których wyświetli reklamę droższą. Dotyczy to przede wszystkim kampanii Google AdWords prowadzonych na zewnętrznych stronach partnerskich Google oraz funkcji automatycznego dopasowywania maksymalnych stawek do celów wskazanych przez reklamodawcę.

  • Stawka docelowa – średni koszt określonej liczby wyświetleń lub kliknięć od odbiorców, którzy z dużym prawdopodobieństwem wygenerują wartościową konwersję. Stawkę docelową wskazujemy tylko w tych kampaniach AdWords, w których decydujemy się na strategię automatycznego dopasowywania kosztów do oczekiwanych efektów.

  • Aukcja Google Ads – proces doboru reklam AdWords do zapytań użytkowników oraz ustalania ich kolejności. Każde wyszukiwanie otwiera osobną licytację, dlatego reklamy prezentowane przez Google Ads nie mają stałego miejsca w wynikach. Przy dobrym dopasowaniu keywordsów, precyzyjnym targetowaniu i korzystaniu z rozszerzeń jesteśmy w stanie zdobyć wyższą pozycję dla reklamy przy oferowaniu stawek niższych niż konkurencja.

  • Trafność reklamy – stopień zgodności elementów tworzących kampanię Google AdWords z intencjami użytkownika. Teksty reklamowe muszą odpowiadać treściom na stronach docelowych oraz keywordsom wpisywanym przez internautów w zapytania. Poziom trafności to jeden z głównych czynników wpływających na jakość i ranking reklam Ads.

  • Wynik jakości reklamy – uwzględnia trafność do zapytań, poziom strony docelowej oraz współczynnik klikalności (CTR). Google Ads ocenia jakość każdej reklamy w skali od 1 do 10. Im wyższy wynik, tym większa szansa na lepszą ekspozycję przy mniejszych kosztach.

  • Ranking reklamy AdWords – współczynnik decydujący o pozycji poszczególnych reklam z kampanii. Google ustala ranking na podstawie stawek, wyników jakości, dopasowania do czynników związanych z wyszukiwaniem, konkurencyjności aukcji, a także minimalnego progu przystąpienia do konkretnej licytacji. W branży PPC określamy to jako tzw. próg rankingu reklamy. Zarówno rankingi, jak i progi Google Ads ustala dynamicznie.

  • Rzeczywisty koszt – każda kampania AdWords ma określone stawki docelowe, maksymalne. To, jaką sumę Google Ads finalnie naliczy za kliknięcie, zależy jednak w dużej mierze od Twojej konkurencji. Przy najwyższym rankingu płaci się sumę o 1 grosz wyższą, niż zaoferuje rywal z drugim wynikiem, za kliknięcie z drugiego miejsca naliczy się kwota minimalnie przebijająca ofertę nr 3 itd. Dlatego rzeczywiste CPC dla tej samej reklamy praktycznie za każdym razem przyjmuje inną wartość niż poprzednio.

  • Średni koszt kliknięcia – łączny koszt kliknięć podzielony przez ich liczbę. W niektórych branżach średnie CPC jest wyższe niż maksymalne stawki.

  • Docelowy / końcowy adres URL – strona internetowa, na którą przekierowani zostaną użytkownicy klikający w Twoją reklamę. W toku kampanii AdWords docelowe adresy URL zwykle są tożsame z adresami wyświetlanymi na reklamie Ads. Jednak Google wymaga pełnej zgodności jedynie w obrębie domeny. Użytkownicy widzą tylko drugi z URL. Jeżeli docelowy adres jest bardziej rozbudowany, wyświetlamy tylko URL strony głównej, ale użytkownik zostanie skierowany prosto na docelową podstronę.

  • Nieprawidłowe kliknięcie – system Google Ads nie uznaje automatycznie każdego kliknięcia w reklamę AdWords za świadome działanie potencjalnego klienta. Niektórzy użytkownicy robią to niechcący, po czym szybko opuszczają strony reklamodawców. Zdarzają się również sytuacje, w których to rynkowa konkurencja próbuje wydrenować budżet reklamowych swoich rywali. Niepożądaną aktywność raportujemy w Google Ads, stosujemy też metody wspierające systemowe zabezpieczenia. Np. ręcznie wykluczając adresy IP.

  • Nadmierne wyświetlanie reklam AdWords – reguła, która w zamyśle służy maksymalizacji zysków reklamodawców. Google Ads daje sobie prawo do przekraczania dziennego budżetu w czasie szczególnej popularności, zachowując przy tym wysokość miesięcznych kosztów. Zjawisko nadmiernego wyświetlania równoważy się przez te dni, kiedy reklamy generują niski ruch i budżet dzienny pozostaje niewykorzystany w 100%. Kampanie Google AdWords w wyszukiwarce mogą przekroczyć dobowy limit x2, zaś w przypadku inteligentnych metod ustalania stawek x4. Jeżeli opłaty miesięczne okażą się wyższe od budżetu ustalonego w systemie Ads, Google zrekompensuje Ci to dokonując zwrotu na fakturze lub poprzez kredyt na kolejne reklamy.

  • Zasady tworzenia reklam Google Ads – zbiór reguł których trzeba bezwzględnie przestrzegać, jeżeli kampania AdWords ma się toczyć bez poważniejszych przeszkód. Zasady Google Ads obejmują m.in. zakres treści i praktyk niedozwolonych, funkcje oraz treści objęte specjalnymi ograniczeniami oraz zestaw wymagań redakcyjno-technicznych. Reklamy, które nie spełnią wymogów zostaną odrzucone lub zawieszone i nie będą wyświetlane.

ikona email
Kampanie Google Ads przyniosą Ci wymierne profity. Zamów wycenę reklamy w Google!

Rozbudowany zbiór oficjalnych definicji dot. kampanii Google Ads znajdziesz tutaj. A jeśli po lekturze pojawią się jakiekolwiek wątpliwości, współpracując z AFTERWEB zawsze możesz zwrócić się do swojego opiekuna konta AdWords o wyjaśnienia.

Co to jest Google Ads i co wyróżnia AdWords na tle innych kanałów reklamowych?

Google AdWords (Ads) dobrze przysłuży się Twojej firmie

źródło: pixabay.com

Jeśli poszukujesz usługi, która pozwoli Ci wypromować oferowane produkty lub usługi, Google Ads spełni Twoje oczekiwania. Dzięki zaawansowanemu profilowaniu internautów możesz precyzyjnie określić pożądane cechy grupy docelowej. Tym samym budżet reklamowy przeznaczasz wyłącznie na takie działania, które przyniosą Twojej firmie realne korzyści. Kampania AdWords przyciągnie użytkowników na stronę www, a w konsekwencji poprawi rozpoznawalność marki oraz zwiększy sprzedaż. Według nas i Klientów AFTERWEB najważniejszymi zaletami Google Ads są:

  • dokładne dopasowanie reklam do zapytań i potrzeb użytkowników.

  • przejrzysty model płatności. Reklamodawcy płacą za konkretne efekty i samodzielnie ustalają stawki, jakie chcą zapłacić.

  • dostęp do wielu danych, ilustrujących skuteczność kampanii. Za ich sprawą potrafimy optymalizować reguły wyświetlania reklam Google AdWords i maksymalizować zyski.

  • cały system działa online. Wszelkie modyfikacje stają się widoczne natychmiast po ich wprowadzeniu

Pierwsze kroki w panelu Google Ads / AdWords

źródło: https://twitter.com/GoogleAds

Aby potencjalny klient kliknął w reklamę i zapoznał się z Twoją ofertą, trzeba spełnić kilka warunków. Jakich konkretnie? W AFTERWEB wybraliśmy 4 kluczowe czynniki, decydujące o efektywności kampanii Google Ads / AdWords:

  1. Dobór odpowiednich słów kluczowych, na które wyświetli się Twoja reklama

  2. Atrakcyjna, przyciągająca uwagę odbiorców forma reklamy

  3. Widoczność. Użytkownicy chętniej klikają w odnośniki i obrazki umieszczone w bardziej eksponowanych miejscach. Na przykład ponad organicznymi wynikami wyszukiwania Google.

  4. Targetowanie reklam. Nie dopuszczamy do sytuacji w której Ads obciąży budżet za kliknięcie użytkownika, który nie ma najmniejszego zamiaru zapoznawać się z propozycjami Twojej firmy.

Zanim kampania Google Ads rozkręci się na dobre, przeprowadzimy dogłębną analizę słów kluczowych. Nasze prognozy na temat wartości poszczególnych fraz opieramy na kilku narzędziach. Zdecydowanie najważniejszym spośród nich jest Google Keyword Planner, integralna część systemu Ads. Nie uzyskasz do niego żadnego dostępu, jeżeli nie masz aktywnego konta Google AdWords.

Czym jest reklama atrakcyjna dla potencjalnego klienta, będziemy musieli wspólnie ustalić. W AFTERWEB mamy ogromne doświadczenie w marketingu internetowym. Jednak znajomość specyfiki branży, oczekiwań konsumentów leży po Twojej stronie. Będziemy potrzebować od Ciebie konkretnych informacji, aby przygotować kampanię Google Ads o maksymalnym współczynniku klikalności (CTR, ang. Click Through Rate). Do osiągnięcia tego celu niezbędne będzie także optymalne ukierunkowywanie reklam.

Efektywność kampanii AdWords rośnie z czasem

źródło: pixabay.com

Co decyduje o kolejności wyświetlania reklam? System AdWords funkcjonuje jako licytacja: najlepiej widoczne będą te kampanie, które oferują Google najwyższą stawkę za kliknięcie. Oferowanie najwyższej sumy nie zawsze okazuje się najbardziej opłacalne. W toku kampanii reklamowej Google Ads naszych Klientów stale monitorujemy aktualne stawki i aktywnie korzystamy z narzędzi do optymalizowania efektywności. W panelu Google AdWords znajduje się mnóstwo danych na temat wyświetleń, kliknięć, realizacji celów oraz konwersji. UWAGA! Informacje o konwersjach trafiają do systemu z pewnym opóźnieniem.

Kiedy dokładnie wiesz, co to jest Ads, w Google zyskujesz wiele sposobów na promowanie swojej oferty

System reklam internetowych oferuje mnóstwo różnych dróg, którymi można dotrzeć prosto do swoich odbiorców. Nie ma konieczności korzystania z wszystkich rodzajów kampanii Google Ads jednocześnie. Podobnie nie istnieje żaden limit ograniczający liczbę kanałów dla reklamodawcy. To Ty musisz zdecydować, która kampania przyniesie Ci największe profity. Oczywiście możesz przy tym skorzystać z pomocy AFTERWEB.

ikona email
Chcesz, aby Twoją kampanię Google Ads poprowadził certyfikowany specjalista? Zapraszamy!

 

Kampanie Google AdWords możemy podzielić na:

  • tekstowe linki sponsorowane – pierwszy rodzaj kampanii AdWords, z którego mogą korzystać praktycznie wszystkie branże. Odnośniki z systemu Google Ads są sformatowane identycznie jak organiczne wyniki wyszukiwania (SERP), tylko że im towarzyszy pogrubiona adnotacja „Reklama”. Kampania AdWords na frazę Google Ads Celem linku sponsorowanego jest zachęcenie użytkownika, który wpisał zdefiniowane lub pokrewne zapytanie w wyszukiwarce Google, do odwiedzenia strony docelowej. Reklamy tekstowe można też wzbogacić o funkcjonalne rozszerzenia lokalizacji, cen, połączeń telefonicznych czy dodatkowych odnośników do podstron w firmowym serwisie.

  • 4 kroki do stworzenia dynamicznej kampanii AdWords

    źródło: pixabay.com

    reklamy Dynamic Search Ads – kampania bardzo podobno do linków sponsorowanych, jednak stworzona nie przez reklamodawcę, a system Google AdWords. Automatyzacja dotyczy doboru słów kluczowych oraz treści nagłówków reklamowych. Reklamodawca dodaje jedynie krótki tekst reklamy, pozostałe elementy dopasowywane są do zawartości promowanej witryny internetowej. AdWords typu DSA sprawdza się jako uzupełnienie podstawowej kampanii Google Ads, bazującej na zamkniętym zbiorze słów kluczowych. Dynamicznie dopasowane reklamy stosujemy głównie dla dobrze zoptymalizowanych witryn www. Trafność reklam Dynamic Search Ads, a tym samym ich efektywność zależy od tego, czy boty Google uzyskają bezproblemowy dostęp do całej treści na poszczególnych podstronach.

  • reklamy Product Listing Ads – format kampanii AdWords stworzony z myślą o handlu detalicznym i zakupach internetowych. Każda reklama produktowa w Google Ads składa się ze zdjęcia, nazwy towaru, ceny oraz nazwę sklepu. Kampania AdWords typu PLAKliknięcie przekierowuje potencjalnego klienta prosto do podstrony z konkretnym produktem. Dzięki temu przyspiesza się proces podejmowania decyzji oraz samo wysyłanie zamówienia. W kampaniach produktowych nie ma konieczności wskazywania słów kluczowych. System AdWords znajduje korelacje pomiędzy zapytaniem użytkownika a danymi z pliku produktowego, wgrywanego przez moduł Google Merchant Center. W sekcji z reklamami PLA użytkownik często widzi oferty z różnych sklepów, co pozwala błyskawicznie wybrać tę najbardziej korzystną. Ustalenie zachęcającej ceny za produkt zależy od Ciebie. My zadbamy o to, aby Google Ads prawidłowo rozpoznał Twój asortyment i dopasowywał reklamy produktowe do właściwych zapytań.

Reklamy na stronach należących do Google Display Network

AdWords służy tutaj jako platforma pośrednicząca pomiędzy reklamodawcami a stronami internetowymi udostępniającymi przestrzeń reklamową. W programie Google AdSense uczestniczą duże serwisy informacyjne, blogi pasjonatów, portale tematyczne i nie tylko. Do sieci displayowej Google Ads należą także aplikacje na smartfony, poczta Gmail oraz YouTube. Szacuje się, że GDN obejmuje swoim zasięgiem ponad 90% internautów. Ważną zaletą tych kampanii AdWords jest kontekstowe dopasowanie wyświetlanych reklam do treści stron internetowych. Możesz wybierać witryny, na których będziesz promować według kilku kluczy selekcji. Albo wskazując konkretne adresy, albo wskazać tematykę, zasięg i profil odbiorców stron, gdzie chcesz się reklamować. AFTERWEB pomoże Ci podjąć decyzję najbardziej opłacalną dla Twojej firmy.

  • banery – grafiki umieszczane w dedykowanych boksach. Jako że tego rodzaju elementy mają różnorodne wymiary, w Google Ads (AdWords) musimy stworzyć co najmniej kilkanaście wersji banerów: Baner na potrzeby kampanii AdWordsPoszczególne warianty mogą prezentować identyczny przekaz, ale nic nie stoi na przeszkodzie by wprowadzić nieco urozmaicenia do tekstów reklamowych czy kompozycji obrazka. Wszystkie stworzone na potrzeby kampanii displayowych banery Google AdWords mogą być z powodzeniem wykorzystane do działań remarketingowych.

    Reklama natywna Google Ads działa jak kolaż

    źródło: pixabay.com

  • reklamy natywne – nazywane również reklamami elastycznymi. Stanowią swego rodzaju banerowy odpowiednik Dynamic Search Ads w sieci reklamowej GDN. Po wgraniu odpowiedniej ilości grafik lub filmików (od 2 do 4), minimum 2 wariantów logo oraz kilku tekstów promocyjnych system Google Ads będzie tworzył z nich banery. Ta kombinacja, która przyniesie najlepszy współczynnik klikalności, z czasem automatycznie stanie się główną siłą napędową całej kampanii reklam natywnych AdWords. Google musi przetestować wiele rozwiązań i sprawdzić, która spośród elastycznych reklam displayowych przynosi najlepsze rezultaty pod kątem CTR.

    Urozmaicona kampania reklamowa Google Ads

    źródło: pixabay.com

    reklamy animowane – ruchome obrazki zawsze przyciągają wzrok i zainteresowanie odbiorców. Google Ads pozwala na wyświetlanie efektownych reklam, stworzonych w formacie HTML5. Jednym z wykorzystywanych przez nas narzędzi do prowadzenia tego rodzaju kampanii AdWords jest Google Web Designer. Program obsługuje 17 różnorodnych formatów, od trójwymiarowych panoram po boksy wideo. Sentymentalni zwolennicy starszych technologii mogą stworzyć animowaną reklamę we Flashu, a następnie skonwertować ją do HTML5 Aktualnie maksymalny rozmiar animowanych banerów obsługiwanych przez Google Ads wynosi 150 KB. Narzucony limit dotyczy wszystkich plików tworzących animowaną reklamę displayową w AdWords, spakowanych do pojedynczego archiwum .ZIP.

Spoty i nakładki na filmy w YouTube

Reklamy AdWords na YouTubie

źródło: pixabay.com

Adnotacje nakładane na wyświetlane wideo są reklamami tekstowymi lub banerowymi, prezentowanymi w określonych punktach trwania filmu. Google Ads daje również możliwość zaprezentowania 6 formatów reklam wideo. Kampania AdWords tego typu musi być wyjątkowo starannie przemyślana. W końcu odbiorcy nie lubią, kiedy przerywa im się oglądanie filmu albo słuchanie muzyki z klipu nachalnymi reklamami.

Kampanie wideo prowadzone za pośrednictwem Google Ads toczą się przede wszystkim w ramach YouTube, ale nie tylko. Spoty reklamowe umieszczone w zasobach YT trafiają również na strony partnerskie Google. Oczywiście pod warunkiem, że filmy spełniają wymogi techniczne danego serwisu zewnętrznego, a reklamodawca zechce się tam promować. Formaty reklam AdWords w YouTube prezentują się następująco:

  1. niepomijalne In-Stream – pokazują się przed, po lub w trakcie oglądania. Reklamy Google Ads bez możliwości pominięcia trwają maksymalnie 15 sekund. Stosujemy je głównie do zwiększania świadomości marki, większy potencjał sprzedażowy mają inne kampanie wideo Google AdWords.

  2. pomijalne In-Stream – nie mają ograniczeń odnośnie długości trwania, ale użytkownik może je wyłączyć po upływie 5 sekund. Miernikiem skuteczności tych spotów w Google Ads są zachowania użytkowników. Wykonanie konkretnej czynności w trakcie odtwarzania reklamy, obejrzenie całości albo minimum 30 sekund filmu promocyjnego. Kampanię wideo Google AdWords można ustawić również w taki sposób, aby liczyły się wyświetlenia, bez względu na reakcje odbiorców.

  3. reklama w kolejce odkryć – dział „Discovery” zawiera spersonalizowane sugestie odnośnie materiałów, które mogą zainteresować konkretnego użytkownika. Reklamy z tego kanału Google Ads pojawiają się na stronie głównej serwisu, w wynikach wyszukiwania YouTube oraz stronach odtwarzania wideo. Dobierając atrakcyjną miniaturę ze spotu i dodając do niej chwytliwy tekst reklamowy jesteśmy w stanie zachęcić widzów do kliknięcia i obejrzenia całej reklamy.

  4. niepomijalne bumpery – krótki format wizerunkowej reklamy wideo. W pewnym sensie bumper ad to wariant niepomijanej reklamy, z nałożonymi większymi ograniczeniami. Czas trwania filmiku wynosi do 6 sekund włącznie, a reklama wyświetlana będzie zawsze przed odtworzeniem materiału. Kampania Google Ads (AdWords) z wykorzystaniem bumperów szczególnie często stosowana jest w mobilnej aplikacji YouTube.

  5. reklama Out-Stream – automatycznie odtwarzane spoty z wyłączonym dźwiękiem, przeznaczone wyłącznie na urządzenia mobilne. Wyświetlają się na banerach, w reklamach natywnych, a także jako spoty pełnoekranowe. Ten format Google Ads sprawdza się przede wszystkim do zwiększania zasięgu. Kampanie wykorzystujące reklamy Out-Stream rozliczane są na podstawie liczby wyświetleń. Wystarczy, żeby użytkownik obejrzał ją przez 2 sekundy.

  6. baner wideo na stronie głównej YT – materiały Google Ads wykorzystujące tzw. baner masthead, na górze strony głównej serwisu lub aplikacji. Reklama wyświetlana jest automatycznie, domyślnie bez dźwięku. Trwa maksymalnie 30 sekund, preferowany format dla komputerów i telewizorów to 16:9. W wariancie mobilnym zawiera dodatkowo tekstowy nagłówek, opisy oraz zachęty do działania wobec widzów (Call To Action). Kampanię AdWords w banerze masthead YouTube można przeprowadzić wyłącznie na podstawie rezerwacji u autoryzowanego przedstawiciela handlowego Google.

YouTube ma bazę ponad 1,5 miliarda użytkowników logujących się do serwisu każdego miesiąca. Platforma zapewnia firmom doskonałą przestrzeń do przyciągania nowych odbiorców i budowania konsumenckiej lojalności. Kampanie Google Ads w kanałach wideo osiągają znakomity współczynnik kosztów do efektów. Jedno wyświetlenie kosztuje średnio 0,026 $, współczynnik wyświetleń oscyluje wokół 31,9%, a CTR osiąga poziom 0,514%.

Brandon Bauer, założyciel YouTube Guru Program

Źródło: Big Commerce https://www.bigcommerce.com/blog/youtube-advertising/

Reklamy z kampanii AdWords trafiają na pocztę Google

źródło: pixabay.com

Specyficzne kampanie mailingowe, trafiające do ogromnej bazy użytkowników. Z poczty Gmail korzysta ok. 3 miliardów osób, głównie ze względu na dużą wygodę. Za pośrednictwem Google Ads można wysyłać spersonalizowane wiadomości do odbiorców o wskazanym profilu. Zazwyczaj Gmail wyświetla adekwatnie wyróżniające się maile reklamowe na samej górze widoku skrzynki, po 2 sztuki. Jeżeli użytkownik korzysta z funkcji inteligentnych i personalizacji w Gmailu, wiadomości z systemu Google AdWords trafiają głównie do zakładek „Oferty” i „Społeczności”.

Z początkiem lipca 2021 Google planuje wprowadzić daleko idące zmiany w kampaniach AdWords dla Gmaila. Wszystkie dotychczasowe działania reklamowe zmienią status na tylko do odczytu. Nie będzie możliwości tworzenia nowych kampanii i edytowania wcześniejszych.

Od 01.07.2021 r. reklamy Google Ads w Gmailu będziemy tworzyć poprzez kampanie Discovery. Ten kanał AdWords obejmuje pocztę, YouTube oraz wszelkie sugestie na innych stronach internetowych. Google Discover dobiera treści na podstawie wcześniejszej aktywności konkretnego użytkownika. Prezentowany content odzwierciedla zarówno odwiedzane wcześniej witryny internetowe, jak również ulubione aplikacje na urządzeniach mobilnych.

Reklamy z połączeniem telefonicznym

Google Ads umożliwia natychmiastowe wykonanie połączenia telefonicznego

źródło: pixabay.com

Kampanie Google Ads nastawione na natychmiastowy kontakt z potencjalnym klientem. Reklamy „Tylko połączenie” przeznaczone są tylko na smartfony i tablety obsługujące wykonywanie oraz odbieranie połączeń telefonicznych. Użytkownik po naciśnięciu nie przechodzi na żadną stronę internetową, tylko zaczyna do Ciebie dzwonić. Telefoniczna kampania AdWords przynosi największe korzyści w takiej branży, gdzie konsument oczekuje błyskawicznej reakcji na wezwanie. Na przykład dostawa jedzenia na wynos, transport osób i rzeczy lub specjalistyczne usługi niezbędne w nagłych wypadkach (hydraulik, ślusarz, prywatna opieka zdrowotna). Dobrze skonfigurowana reklama Google Ads zapewni Ci bezpośrednie zapytania od osób z grupy docelowej.

Remarketing

Schemat działań remarketingowych w Google Ads

źródło: pixabay.com

Reklamy wszystkich powyższych formatów, aczkolwiek kierowane do szczególnego odbiorcy. Takiego, który miał już do czynienia z Twoją stroną internetową i warto ściągnąć go do Ciebie po raz kolejny. Kampania remarketingowa w Google AdWords ma na celu dotarcie do osób niezdecydowanych oraz dawnych klientów. Wszystko po to, aby zachęcić ich do powrotu i dokonania zakupu, złożenia zamówienia lub wykonania innej, pożądanej przez Ciebie czynności.

Kluczem do sukcesu w tych kanałach Google Ads jest dla nas dokładne zdefiniowanie grup remarketingowych. Nie każdy unikalny użytkownik odwiedzający firmową witrynę będzie finalnie równie wartościowy. Większe prawdopodobieństwo pozyskania klienta występuje w przypadku osób, które coś konkretnego już zrobiły. Spędziły na niej określoną ilość czasu, zapoznały się z całym poradnikiem, obejrzały reklamę wideo Google Ads (AdWords) od początku do końca, włożyły coś do sklepowego koszyka itd. Potrafimy wykorzystać dostępne dane do rzetelnej selekcji odbiorców remarketingu, co wydatnie poprawia rezultaty oraz opłacalność kampanii reklamowych.

6 kroków do stworzenia reklamy Google Ads, która będzie widoczna już po 24 godzinach

Droga do sukcesu dzięki reklamom AdWords

źródło: pixabay.com

Krok 1 – wskazanie celu

Kształt oraz parametry kampanii reklamowych AdWords dostosowujemy do tego, co chcą osiągnąć nasi Klienci. Dzięki Google Ads będziemy w stanie zrealizować nawet najbardziej ambitne spośród Twoich zamierzeń. Cele w systemie reklam internetowych dzielimy na 6 podstawowych kategorii:

  1. zwiększenie sprzedaży – liczba i wartość transakcji, dokonywanych bezpośrednio bądź za pośrednictwem platformy e-commerce.

  2. zintensyfikowanie ruchu na stronie internetowej – miesięczna ilość unikalnych użytkowników, ale także dotarcie do odbiorców należących do grupy docelowej.

  3. połączenia telefoniczne – ułatwienie kontaktu pomiędzy Tobą i odbiorcami Twoich produktów, usług. Nie dopuścimy przy tym do sytuacji, w której telefony będą się urywać, a nikt nie będzie w stanie ich odbierać i obsługiwać klientów.

  4. odwiedziny w punkcie stacjonarnym – główny cel wielu tradycyjnych sklepów oraz przedsiębiorców świadczących niektóre usługi (np. serwisantów, fryzjerów itd.). Google Ads wykazuje się znakomitą efektywnością w przyciąganiu konsumentów z bliskiej okolicy do fizycznej lokalizacji.

  5. poprawa wizerunku, zasięgu i świadomości marki – konsumenci kupują przede wszystkim to, co wydaje im się znajome i wywołuje pozytywne skojarzenia. Kampania w Google AdWords stanowi sprawdzony sposób na zaprezentowanie Twojej firmy przed nowymi odbiorcami.

  6. pobrania firmowej aplikacji mobilnej – na własny soft dla klientów decyduje się coraz więcej firm. Aplikacja na smartfony czy tablety świetnie sprawdza się m.in. jako platforma programu lojalnościowego czy do utrzymywania stałego kontaktu z konsumentami.

Panel Google Ads daje dostęp do zaawansowanych narzędzi, które pomagają w szybkim osiągnięciu celów. Trzeba „tylko” umieć zrobić z nich właściwy użytek.

Krok 2 – dopasowanie zasięgu kampanii

Skuteczność reklam Google Ads w największym stopniu zależy od targetowania. Najlepiej widać to na przykładzie firm działających na rynkach lokalnych. Promując biznes na zawężonym obszarze łatwiej reklamować się wśród potencjalnych klientów. Kliknięcie w reklamę AdWords przez osobę z drugiego końca Polski nie przyniesie Ci żadnego zysku. Zasięg geograficzny w Google Ads ustalamy na podstawie odległości od docelowego punktu na mapie, bazy kodów pocztowych lub zamkniętej listy miejscowości. Do tego dochodzą miejsca docelowe wyświetlania kampanii Google AdWords oraz dane na temat użytkowników oraz ich preferencji.

Krok 3 – sformułowanie atrakcyjnego przekazu

Formy reklam w Google Ads (AdWords) wymuszają stosowanie konkretnych środków. W tekstach reklamowych obowiązują określone limity długości, banery trzeba przygotować w podanej rozdzielczości itd. Przygotowanie interesujących reklam w narzuconych przez Google ramach stanowi spore wyzwanie, któremu podołamy. 3 krótkie zdania i hasła zwykle wystarczą, by osiągnąć znakomite efekty i zachęcić użytkowników do zapoznania się z ofertą.

Krok 4 – ustalenie budżetu kampanii Ads

Google deklaruje, że miesięczny budżet AdWords nigdy nie zostanie przekroczony. Jednak bez dodatkowych wytycznych łatwo „przepalić” środki przeznaczone na kilkutygodniową kampanię w ciągu paru godzin. Dlatego będziemy wprowadzać dodatkowe reguły wyświetlania reklam Google Ads, harmonogram ich wyświetlania itd. Przedstawiane przez system automatyczne szacunki nie zawsze znajdują potwierdzenie w rzeczywistości

Krok 5 – publikacja i wyświetlanie reklam

Moment, od którego w Twojej działalności zmieni się wiele. Kampanie Google Ads przynoszą wymierne profity od razu po starcie. Pod warunkiem, że ciekawe reklamy pokażemy:

  • odpowiednim osobom,
  • na właściwe zapytania,
  • w dobrze dobranych miejscach w internecie,
  • w okolicznościach sprzyjających wpływaniu na decyzje zakupowe

Krok 6 – optymalizacja kampanii

Google nie wspomina o tym wprost, ale pozostawienie raz ustawionych kampanii samym sobie to kiepski pomysł. Stawki w aukcjach Ads zmieniają się dynamicznie, przez co konieczne jest stałe monitorowanie sytuacji i błyskawiczne reagowanie na zmiany. Czy w swojej działalności masz dość czasu, aby zaglądać do panelu Google Ads, analizować statystyki i modyfikować właściwe parametry? Zdaj się na naszą wiedzę i doświadczenie. Twoja kampania AdWords będzie tak poprowadzona, by osiągać jak najlepsze wyniki możliwie najniższym kosztem.

Zwiększamy efektywność reklam Google AdWords Co to są rozszerzenia w systemie Ads?

Chwytliwe slogany czy ładne obrazki nie zawsze wystarczają do wzbudzenia autentycznego zainteresowania. Dodatkowe, funkcjonalne elementy sprawiają, że użytkownicy częściej w nie klikają. Zarządzając kampanią Google AdWords dysponujemy szeroką paletą rozszerzeń, zachęcających odbiorców do określonego działania. Katalog elementów użytecznych w reklamach Ads prezentuje się następująco:

  • rozszerzenia pokazujące lokalizację – informacje na temat adresu, położenia na mapie. Użytkownicy urządzeń mobilnych mogą dodatkowo wytyczyć trasę prosto do Twojej firmy.

    Przykład reklamy AdWords z rozszerzeniem lokalizacji

    Lokalizacje tworzymy w odrębnych etykietach Google Ads lub synchronizujemy z danymi z wizytówki Google Moja Firma.

  • rozszerzenia z objaśnieniami – krótkie, konkretne wzmianki o ofercie i korzyściach dla Twojego Klienta. Na przykład o promocjach, godzinach otwarcia czy opcjonalnych usługach. W jednej reklamie AdWords może znajdować się maksymalnie 10 dodatkowych objaśnień.

    Objaśnienia w reklamach Googla AdWords

    Dokładna ilość oraz sposób ich wyświetlania uzależniony jest od objętości tekstu, parametrów ekranu urządzenia użytkownika i innych czynników.

  • rozszerzenia wywołujące połączenia – alternatywa wobec reklam z połączeniem telefonicznym. Użytkownicy komputerów i laptopów w miejscu interaktywnego przycisku „Zadzwoń teraz” zobaczą Twój numer telefonu jako ciąg liczb.

    Google Ads z rozszerzeniem wywołuje wartościowe połączenia telefoniczne

    źródło: pixabay.com

    Rozszerzenie połączeń konfigurujemy w taki sposób, aby pokazywało się tylko we wskazanych przez Ciebie dniach i godzinach.

  • rozszerzenia z cenami – kompleksowe przedstawienie całego zakresu oferty. Te dodatki do Google Ads pozwalają grupować poszczególne pozycje, a odbiorcom przewijać przeglądać również produkty powiązane.

    Reklama AdWords z włączonymi rozszerzeniami cen

    Tutaj zwracamy szczególną uwagę na to, aby ceny prezentowane w kampaniach Google AdWords były zawsze aktualne i zgodne z cenami na stronie lub w sklepie internetowym.

  • rozszerzenia z linkami – standardowo reklama Google Ads przekierowuje użytkownika do jednej, docelowej podstrony. Dzięki rozszerzeniom linków w jednej reklamie umieszczamy więcej odnośników – każdy do innego adresu.

    Rozszerzenia linków w kampanii Google Ads

    Odbiorcy mogą przejść od razu do tego miejsca na witrynie, które w danym momencie najbardziej ich interesuje.

  • rozszerzenia z informacjami – w przeciwieństwie do objaśnień, dodatkowe informacje powinny koncentrować się na pełnym asortymencie. W działającej kampanii AdWords wyglądają jak kolejne nagłówki. Na urządzeniach mobilnych zawsze pojawia się jeden, a w reklamach Google Ads wyświetlanych przez użytkowników komputerów stacjonarnych i laptopów maksymalnie dwa.

    Rozszerzona reklama AdWords zawiera wiele informacji o ofercie

    źródło: pixabay.com

    Odpowiednio użyte stanowią dodatkową zachętę do zapoznania się z ofertą. Google wyróżnia 13 wariantów wstępnie sformatowanych nagłówków informacyjnych:

    • Usługi

    • Marki

    • Modele

    • Style

    • Programy

    • Kursy

    • Kierunki studiów

    • Okolice

    • Miejsca docelowe

    • Polecane hotele

    • Udogodnienia

    • Ubezpieczenia

    • Typy

  • rozszerzenia kierujące do aplikacji mobilnych – dodatek służący przede wszystkim do promowania firmowych aplikacji. Linki z rozszerzeń Google Ads przekierowują użytkowników na podstronę w sklepie z aplikacjami.

    Kampania AdWords zwiększa popularność aplikacji mobilnych

    źródło: pixabay.com

    Inaczej niż kampanie AdWords promujące konkretną aplikację, zawierające odnośnik do pobrania softu. Google samodzielnie rozpoznaje, czy użytkownik korzysta z Androida, czy iOS-a, uzupełniając reklamę Ads o link do Google Play bądź App Store’a.

  • rozszerzenia do formularzy kontaktowych – ułatwienie nawiązywania kontaktu i pozyskiwania klientów, którzy chcą Ci zostawić informacje o sobie. Formularze kontaktowe w Google Ads są dostępne dla tych kont AdWords, które spełniają poniższe kryteria.

    Formularze kontaktowe w Google Ads są dostępne tylko dla niektórych

    źródło: pixabay.com

    Konieczne jest ścisłe przestrzeganie regulaminu systemu, a także jasne działania z zakresu ochrony danych osobowych. Użytkownik wypełniający Twój formularz musi mieć możliwość zapoznania się z polityką prywatności. Dodatkowo w kampaniach wideo i Discover Ads Google wymaga historii wydatków na poziomie równowartości 50 tys. USD, aby móc włączyć reklamy z formularzami kontaktowymi.

Niektóre rozszerzenia pojawiają się automatycznie, jeżeli system Google Ads uzna że zwiększy to skuteczność kampanii. Istnieje możliwość stworzenia reklamy z więcej niż jednym dodatkiem. Przy czym Google stworzyło kilka reguł, które definiują możliwość prezentowania rozszerzonych reklam. Dodatki pokazują się tylko w kampaniach o odpowiednio wysokim rankingu, zależnym od wysokości stawki, jakości reklamy oraz przewidywalnego współczynnika klikalności. System Ads nie dopuści do sytuacji, w której bogatsza w rozszerzenia reklama uzyska lepszy przewidywalny CTR niż reklama z wyższej pozycji.

Czym jest kierowanie reklam w Google Ads i jak ustalamy grupę docelową każdej kampanii?

Reklamy AdWords kierujemy do odbiorców wskazanych przez Klienta

źródło: pixabay.com

Do dokładnego targetowania przekazu marketingowego potrzeba szczegółowych danych. Tymi informacjami dysponuje Google. Poza słowami kluczowymi do każdej kampanii Google przypisujemy szereg parametrów, decydujących o sposobie wyświetlania reklam. Czynniki wpływające na dopasowanie możemy podzielić na 16 typów, pogrupowanych w 4 podstawowe kategorie:

Targetowanie odbiorców

  1. Użytkownicy o określonych cechach demograficznych: wieku, płci, a na pewnych obszarach również statusie materialnym i rodzinnym.

  2. Odbiorcy wykazujący określone lub pokrewne zainteresowania.

  3. Osoby wyszukujący oferowanych produktów lub usług. Wprawdzie mogli już dokonać zakupu, ale wciąż wykazują zainteresowanie reklamami Google Ads.

  4. Konsumenci o skonkretyzowanych lub podobnych zamiarach. System opiera się tutaj na historii wyszukiwań oraz odwiedzanych stron www.

  5. Użytkownicy podobni do wskazanej grupy docelowej kampanii Google AdWords.

  6. Grupy remarketingowe.

  7. Targetowanie po lokalizacji.Reklamy AdWords wyświetlane w ograniczonej lokalizacjiDo użytkowników przebywających na wskazanym obszarze. W konkretnym kraju, województwie, mieście, dzielnicy albo odległości od miejsca docelowego.

    Google sugeruje się tutaj przede wszystkim numerami IP oraz danymi GPS w urządzeniach mobilnych.

  8. Do odbiorców potencjalnie zainteresowanych konkretnym miejscem. Teraz lub w przeszłości System Ads często proponuje lokalizacje powiązane, ale to rozwiązanie pozostawia wiele do życzenia. Google zastrzega, że kierowanie według lokalizacji wykorzystuje różnorodne sygnały, co wymusza systematyczną kontrolę skuteczności kampanii.

  9. Targetowanie według zawartości stron po tematyce witryn.
    Wyświetlamy reklamy Ads na stronach o największym potencjale

    źródło: pixabay.com

    System Google Ads bada treść na podstawie języka, struktury tekstów oraz odnośników wewnętrznych i zewnętrznych. Na tej podstawie kontekstowo określany jest zasób poruszanych tematów. Każda dziedzina ma swoich odbiorców, co zawęża kierowanie reklam do stron o największym potencjale.

  10. Do konkretnych serwisów internetowych. Jedne strony cieszą się większą popularnością od innych wśród osób z Twojej grupy docelowej. Wyświetlając na ich łamach reklamy Google Ads dotrzemy prosto do odpowiednich dla Twojej firmy odbiorców.

  11. Na podstawie zawartości słów kluczowych w treści. Użytkownicy wpisujący frazy powiązane z Twoją ofertą odwiedzają określone strony w internecie. Jeżeli należą one do sieci reklamowej Google, przez system Ads możemy przeprowadzić kampanię promocyjną na ich łamach.

  12. Kierowanie na sieć reklamową w Google Search. Połączenie automatycznych mechanizmów systemu, związanych z kontekstowym targetowaniem oraz ustalaniem stawek za reklamy Google Ads.

  13. Smartfony.

  14. Komputery PC i laptopy.

    Google AdWords zalicza do tej kategorii każdy sprzęt, który ma ekran o przekątnej większej lub równej 7 calom i nie jest telewizorem.

  15. Telewizory Smart TV.

  16. Tablety.

Kolejnym istotnym aspektem kierowania reklam jest ustalenie harmonogramu wyświetlania reklam Google Ads. Analizujemy sezonowość pewnych wyszukań, a także ich popularność w określonych porach dnia. Na to trzeba nałożyć specyfikę czasu pracy Twojej firmy. Nie ma sensu zużywać budżet kampanii AdWords na kliknięcia „nocnych marków”, jeżeli taki kontakt z dużym prawdopodobieństwem nie niesie żadnej wartości dla przedsiębiorstwa czynnego tylko za dnia.

Mierzymy skuteczność kampanii reklamowych. Co to jest Google AdWords Dashboard?

Klientom AFTERWEB przedstawiamy szczegółowe raporty z reklam Google Ads

źródło: pixabay.com

System udostępnia kilka różnych metod śledzenia rezultatów, w zależności od działań zdefiniowanych jako konwersje:

Rodzaj konwersjiRekomendowane ustawienia śledzenia w Google Ads
  • Złożenie zamówienia
  • Pozostawienie danych kontaktowych przez użytkownika
  • Zapisanie się na newsletter
  • Wypełnienie formularza
  • Przejście na określoną podstronę
  • Kliknięcie we wskazany przycisk na stronie
Skonfigurowanie tagu z parametrami konwersji w panelu Google Ads
Umieszczenie tagu w kodzie strony internetowej, samodzielnie lub za pośrednictwem Menedżera tagów Google
Akcje podejmowane w świecie rzeczywistym, np:

  • wybranie numeru telefonu po wyświetleniu reklamy Google Ads
  • zakupy w sklepie stacjonarnym
Integracja Google Ads z narzędziami do śledzenia konwersji offline, takimi jak:

  • Salesforce Sales Cloud
  • Zapier
Rozmowy telefoniczne zainicjowane za pośrednictwem AdWords
  • Odnotowywanie połączeń wykonanych bezpośrednio z reklam Google Ads
  • Pomiar połączeń przychodzących z witryny internetowej (wymaga zastąpienia numeru firmowego numerem Google, który przekieruje połączenie)
  • Badanie połączeń wykonanych przez użytkowników mobilnej strony internetowej
  • Zainstalowanie aplikacji mobilnej
  • Zakupy w aplikacjach mobilnych
  • Połączenie Google Ads z pakietem usług Google Analytics 4
  • Narzędzia systemu Android i Google Play
  • Zainstalowanie pakietu SDK Firebase
  • Integracja Googla AdWords z zewnętrznymi narzędziami do analityki aplikacji i śledzenia kliknięć
  • Konwersje w mobilnej lub aplikacji
  • Usługi Google Analytics 4
  • Pakiet SDK Firebase

Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/1722054?hl=pl&ref_topic=3119145

System reklamowy posiada stale rozbudowywane narzędzia do tworzenia raportów. Klientom AFTERWEB regularnie przesyłamy zestawienia ilustrujące nasze działania i efekty AdWords. Otrzymasz szczegółowe informacje na temat tego:

  • jakie wyszukania spowodowały wyświetlenie reklamy Google Ads

  • ile wynosi Twój udział w wyświetleniach na kolejne słowa kluczowe

  • które wejścia na stronę zakończyły się oczekiwanym rezultatem, tj. konwersją

  • jacy konsumenci najczęściej odwiedzają Twoją stronę dzięki kampaniom Google AdWords

  • jakie są szacunkowe zyski z różnych typów reklam

Wszystko wygenerowane w przejrzystej formie. Dysponując szczegółowymi danymi będziemy w stanie systematycznie zwiększać efektywność naszych działań. Optymalizacji kampanii Ads de facto nie zakończymy nigdy. Trzeba stale monitorować działania konkurencji w Google (m.in. sztuczne podwyższanie stawek), a do tego wykorzystywać nowe możliwości kreowania atrakcyjnych reklam. Nasz zespół dołoży wszelkich starań, aby Twoja firma cieszyła się możliwie najwyższą stopą zwrotu z inwestycji w Google AdWords.

Modele płatności za kampanie Ads / AdWords. Co decyduje o kosztach reklamy w Google?

Z budżetem Google Ads jest jak z roślinami. Nie ma sensu przelewać

źródło: pixabay.com

Na początku istnienia systemu AdWords podstawową zasadą obciążanie budżetu po kliknięciu w reklamę. Wraz z rozbudową całego środowiska i narzędzi analitycznych Google pojawiły się nowe możliwości rozliczania. Każdy z nich bazuje na innych, mierzalnych czynnikach. W ostateczności można zdać się automat i sztuczną inteligencję, dopasowującą stawki do wskazanej średniej i wartości maksymalnych. Jednak zdecydowanie lepsze rezultaty przyniesie Ci kompleksowa opieka specjalisty PPC z AFTERWEB.

  • CPC (Cost Per Click) – koszt pojedynczego kliknięcia. Kampanię Google AdWords prowadzimy zazwyczaj w odniesieniu maksymalnej stawki za ściągnięcie jednego użytkownika i średniego budżetu dziennego. Z kolei korzystanie z eCPC (ulepszone CPC) uruchamia automatyczne dostosowywanie stawek za kliknięcia, które według Google częściej skutkują sprzedażą lub konwersją. W takiej sytuacji średni koszt kliknięcia może przekroczyć ustawioną w AdWords wartość maksymalną.

  • CPV (Cost Per View) – koszt obejrzenia reklamy wideo. Odpowiednik CPC dla kampanii Google Ads prowadzonych w serwisie YouTube i na stronach partnerskich.

  • vCPM (visible Cost Per Mile) – koszt za wyświetlenie reklamy Google Ads widocznej dla 1000 unikalnych użytkowników. Wcześniej AdWords naliczał same wyświetlenia, bez względu na to, czy odbiorca miał szansę zauważyć materiały promocyjne. Warunkami widoczności w modelu vCPM dla sieci GDN jest pojawienie się przynajmniej 50% reklamy na ekranie przez minimum 1 sekundę. Dzięki temu unikamy sytuacji, w której Twój budżet byłby obciążany wyświetleniami reklam w takich miejscach na stronie, do których odbiorca z różnych względów nie dotarł (np. przeczytał tylko część artykuły i nie przewinął widoku do dolnych sekcji).

  • CPA (Cost Per Acquisition) – koszt pozyskania konwersji. W tym przypadku Google naliczy wskazaną stawkę dopiero w momencie, kiedy użytkownik wykona określoną akcję po przejściu na Twoją stronę. Na przykład przejdzie na którąś ze wskazanych przez Ciebie podstron, wypełni i wyśle formularz, złoży zamówienie, pobierze określone zasoby z serwisu itd. Google pozwala skorzystać ze strategii kampanii AdWords, w których stawki dobierane są pod kątem osiągnięcia celu (np. miesięcznej liczby konwersji), a nie kosztów reklamy.

  • ROAS (Return On Ad Spend) lub ROI (Return On Investment) – poziom zwrotu z wydatków na reklamę. Wskaźnik obrazujący stosunek wydatków w Google Ads do spodziewanych zysków, jakie udało się wygenerować dzięki reklamom. Każdej niesprzedażowej konwersji należy przypisujemy konkretną wartość, podajemy również wysokość pozostałych kosztów. Poziom ROAS / ROI kampanii Google AdWords liczy się według wzoru:

    ROI = (Przychód – koszty stałe – koszty reklamy Google) / koszty stałe + reklamy Ads

Formy regulowania zobowiązań wobec Google

Za Google AdWords zapłacisz tylko kartą

źródło: pixabay.com

Teoretycznie wciąż możliwe są 2 formy płatności za usługę Google Ads: karty kredytowe lub debetowe oraz tradycyjny przelew środków. Twórcy systemu zastrzegają jednak, że niektóre metody uiszczania opłat za reklamy AdWords mogą być tymczasowo niedostępne. Ostatnie działania wyraźnie wskazują na to, że Google preferuje płatności automatyczne za pomocą kart podpiętych do konta Ads. Przykładowo w wielu krajach, w tym w Polsce, dla nowych użytkowników usługi nie można ustawić płatności ręcznych. W efekcie Google samoczynnie ściąga sumy naliczone za kliknięcia w reklamy. Autoryzacja procesu płatności trwa z reguły 24 godziny.

Ile wynosi prowizja za prowadzenie kampanii Ads przez agencję?

AFTERWEB, jako sprawdzony partner Google ze stosownym certyfikatem, prowadzi kampanie AdWords na rzecz Klientów z wielu różnych kont. Dzięki temu mamy możliwość przyznania nowym reklamodawcom specjalnego, jednorazowego kuponu doładowującego. Co to oznacza w praktyce? Decydując się na skorzystanie z naszych usług w zakresie Google Ads masz możliwość przetestowania, jak działa system i jakie korzyści może Ci przynieść. Warunki długofalowej współpracy przedstawiamy w cenniku poniżej:

CENNIK GOOGLE ADS / ADWORDS – Prowizja

PAKIETSTARTOPTIMUMPREMIUMUNLIMITED
Opłata miesięczna za komplet usług625 zł1250 zł1845 zł3630 zł
Dzienny budżet na kliknięcia16,66 zł33,33 zł50 zł100 zł
Linki sponsorowanetaktaktaktak
Reklama w GDN (Google Display Network)nietaktaktak
Remarketingnietaktaktak
Kampanie w Google Zakupy (PLA)nienietaktak
Gratis Kupon Google Ads na START375 zł375 zł375 zł375 zł
Czas trwania umowyczas nieokreślonyczas nieokreślonyczas nieokreślonyczas nieokreślony
Okres wypowiedzenia2 miesiące2 miesiące2 miesiące2 miesiące

Gdzie szukać informacji na temat systemu Google Ads w przyszłości?

Najbardziej aktualnym źródłem wiedzy zawsze będzie oficjalna pomoc techniczna. Support Google Ads / AdWords zawiera mnóstwo wskazówek i podpowiedzi. Liczba poruszanych zagadnień stale się powiększa, osobom bez gruntownego przeszkolenia może być trudno się w tym wszystkim odnaleźć. Z pomocy technicznej Google Ads korzystają przede wszystkim specjaliści prowadzący kampanię. W tym kontekście warto również wspomnieć o oficjalnych profilach w mediach społecznościowych. Konta Google Ads mają najwięcej obserwujących kolejno na Facebooku, Twitterze oraz YouTube.

Bardziej przystępną formę mają specjalistyczne blogi, prowadzone przez ekspertów z branży e-marketingu i PPC. Dokładnie tak postępujemy w AFTERWEB – w naszym dziale poświęconemu kampaniom Google Ads / AdWords staramy się regularnie zamieszczać aktualności, ciekawostki czy poradniki. Kolejną opcją są szkolenia organizowane przez różne firmy i instytucje. Zasób wiedzy koniecznej do przyswojenia, by prowadzić efektywne kampanie Google Ads jest na tyle szeroki, że zwykle bardziej opłaca się skorzystać z pomocy specjalistów niż poświęcać czas na samodzielne zgłębianie tajników systemu reklamowego Google.

FAQ

Najczęściej zadawane nam pytania o Google Ads / AdWords pytania – FAQ

Źródła:

  • Oficjana witryna Google Ads ads.google.com
  • Support Google support.google.com/
  • Google dla Sprzedawców google.com/intl/pl_pl/retail/
  • Blog YouTube blog.youtube/
  • Reklamy YouTube youtube.com/ads/
  • Blog Big Commerce bigcommerce.com/
1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (3 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...
Afterweb - Wyższy standard SEO

AFTERWEB

SEM/SEO/PPC

Od przeszło 14 lat specjalizujemy się w optymalizacji i pozycjonowaniu oraz reklamie PPC w wyszukiwarkach. Nasze główne usługi to pozycjonowanie organiczne i obsługa kampanii reklamowych w Google Ads.

5 komentarzy
  • Ela skomentował/a:

    Normalnie jak wchodzę w panel Google Ads, to kompletnie nie wiem co i do czego służy. Łatwo się pogubić w tym gąszczu opcji i definicji. Teraz mam już pewne pojęcie na temat tego, co to jest kampania AdWords i co się skąd bierze. Chyba muszę poważnie porozmawiać z moim specjalistą, który ustawia mi reklamy 😐

  • Grzegorz skomentował/a:

    No tak to jest, jak się komuś zaufa i nie ma odpowiedniej wiedzy, by go rzetelnie skontrolować! A sam artykuł przydatny. W końcu ktoś mi wyjaśnił, co to jest AdWords i jak działa cały ten system reklam Google w zrozumiały sposób.

  • Sylwia skomentował/a:

    Jak się korzysta z pomocy profesjonalistów, to takimi problemami nie trzeba się w ogóle przejmować. Koledze Grzegorzowi doradzę 2 rozwiązania: albo przeznaczy x godzin na specjalistyczne kursy i pozna, co to google ads od podszewki, albo zapłaci komuś za robotę. U mnie nie ma czasu na to, aby wszystkiego pilnować samodzielnie. Mamy od tego opiekuna w agencji.

  • Konrad skomentował/a:

    W świetle powyższych informacji Google AdWords wydaje się jakimś cudownym środkiem dla biznesu. A ja mam wrażenie, że całość wymaga jeszcze dopracowania. Na przykład niedawno dużo się mówiło o notorycznym przekraczaniu dziennych limitów wydatków przez AdWords :{. Co to ma być, że ja coś ustalam w kampanii, a Google to sobie olewa i dalej mnie kasuje za adsy?

  • Michał skomentował/a:

    Mam fatalne doświadczenia z adwordsami. Płaciliśmy ponad 2 tysiące na miesiąc za reklamy w dolnej części wyników wyszukiwania, a w tym samym czasie mieliśmy stronę w Top5 organika. W tym momencie widzę, że można to było robić lepiej, dokładniej. Może jeszcze kiedyś wrócimy do tematu i ustawimy kolejne kampanie Ads, tym razem w pełni profesjonalnie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *