Kampanie produktowe Google Zakupy – sposób na większą sprzedaż w sklepie

Google Zakupy / Google Shopping

Wszyscy jesteśmy przyzwyczajeni do reagowania na bodźce wizualne i to właśnie one dominują w naszym życiu. Gdziekolwiek się udajemy zawsze prowadzi nas zmysł wzroku, to z jego pomocą wybieramy interesujące nas lokale, dania i setki innych potrzebnych produktów. Od kilku już lat Google Merchant Center proponuje swoim klientom tworzenie reklam, które opierają się właśnie na obrazie proponowanego towaru, przez co oddziałują na wyobraźnię klienta i częściej nakłaniają go do zakupu. Oto kilka wskazówek, jak rozpocząć korzystanie z GMC i Google Zakupy.

Czym jest kampania produktowa w Google?

Reklama w Google Merchant Center bywa często nazywana Product Listing Ads, Google Shopping, reklamą z listą produktów czy też po prostu kampanią produktową. Chociaż nie jest jeszcze tak popularna jak standardowe kampanie AdWords, do których zdążyliśmy się już przyzwyczaić, w wielu obszarach znacznie przewyższa tradycyjne reklamy tekstowe.

Na początek powinniśmy jednak wiedzieć, że kampania produktowa jest narzędziem stworzonym dla potrzeb właścicieli sklepów online i tylko oni będą mogli skorzystać na jej uruchomieniu. Dzieje się tak dlatego, że ta efektywna pomoc marketingowa ma za zadanie wyświetlać oferty sprzedaży konkretnych produktów opatrzone ilustracją i najpotrzebniejszymi informacjami dotyczącymi danego przedmiotu takimi jak model, cena czy adres sklepu internetowego. Tego rodzaju reklama znajduje się w wynikach wyszukiwania najczęściej na samej górze listy bądź w bloku banerów po prawej stronie, to sprawia, że rzuca się w oczy każdemu potencjalnemu nabywcy wybranego towaru.

System płatności i konfiguracja kampanii produktowej

Reklama z listą produktową funkcjonuje w dobrze znanym wszystkim użytkownikom Google Ads/ AdWords systemie płatności PPC (pay per click), który oznacza, że klient opłaca nie liczbę wyświetleń, a ilość bezpośrednich kliknięć w baner odsyłający do jego witryny. Warto przy tym zaznaczyć, że przy odpowiednim pogrupowaniu i kategoryzowaniu produktów zyskujemy przez to zestaw niezbędnych informacji analitycznych na podstawie których możemy potem dowolnie manipulować budżetem każdej prowadzonej przez nas kampanii.

Jak zacząć reklamować się w Google Zakupy?

Aby nasza kampania zyskała wszystkie potrzebne informacje o produktach, musimy stworzyć tak zwany feed – plik z bazą danych wybranych przez nas towarów. Robimy to w Merchant Center, które następnie łączymy z kontem Google Ads. Ponieważ wyszukiwarka drobiazgowo sprawdza poprawność wprowadzonych przez nas danych, powinniśmy sprawdzić czy przygotowany przez nas plik jest kompletny i zawiera absolutne minimum informacji, czyli: identyfikator produktu, tytuł, opis, link, stan, cenę, dostępność, link do zdjęcia, typ oraz kategorię. Sprawa jest o tyle skomplikowana, że każda z powyższych rubryk posiada konkretne wymogi opisane na stronach Google. Kiedy już uporamy się z konfiguracją pliku, możemy przystąpić do nadawania parametrów kampanii w panelu Ads / AdWords.

Kampania produktowa to niepowtarzalnie skuteczna metoda na wypromowanie naszego sklepu w sieci i zwiększenie sprzedaży. Jest nakierowana na osiąganie wyższej jakości ruchu online, co przekłada się naturalnie na ilość konwersji – to zaś zapewnia nam większy zwrot z inwestycji.

Wszystkich właściciel sklepów zainteresowanych uruchomieniem kampanii produktowych w Google zachęcamy do kontaktu z nami.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (1 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *