Wskaźnik konwersji a nasz internetowy biznes

Wskaźnik konwersji internetowej
15 stycznia 2018

Konwersja to udane nakłonienie użytkownika naszej strony internetowej, by ten wykonał na niej jakąś konkretną czynność. Cele konwersji mogą być różne, może nam przecież zależeć na tym by internauta spędził na naszej stronie jak najwięcej czasu (oglądając tym samym jak najwięcej reklam), ale możemy też liczyć na konwersję w postaci zakupu oferowanych przez nas produktów lub wypełnienie formularza zapisu na newsletter. Wszystko zależy od przyświecających nam wizji. Naturalnie inny będzie cel konwersji portalu informacyjnego, a inny małej firmy zajmującej się głównie sprzedażą przez internet, jeszcze inne zadanie czeka stronę mającą jedynie zdobyć kontakty do przyszłych klientów.

Ważne jest zatem, abyśmy jeszcze przed pomiarem konwersji zdecydowali o jej konkretnym obliczu. Kiedy już wiemy, co takiego chcemy osiągnąć, pozostaje nam wyliczyć przy pomocy wzoru procent w jakim strona konwertuje aktualnie. W tym celu ilość konwersji dzielimy przez ilość ogólną użytkowników i wynik mnożymy przez sto, tak, aby uzyskać wynik w procentach. W ten sposób udało się nam obliczyć tak zwany wskaźnik konwersji.

Jasność celu to podstawa dobrej analizy

Cel konwersji powinien być jasny także z tej prostej przyczyny, że dzięki niemu będziemy w stanie wyeliminować zjawisko pustego ruchu, a więc sytuacji kiedy wiele wejść użytkowników wcale nie przelewa się na wzmożoną liczbę konwersji.

Powodów pustego ruchu może być wiele, jednak każdy przypadek należy rozpatrywać z perspektywy konkretnych działań i strategii zastosowanych na stronie. Może się na przykład zdarzyć tak, że słaba konwersja kampanii reklamowej wiąże się z niewłaściwym umieszczeniem banerów lub też ze złym hasłem reklamowym nie trafiającym do określonego typu odbiorcy. Tego typu sytuacje to także nierzadko kwestia złego doboru słów kluczowych. Często też zdarza się, że aby ludzie chcieli pozostawić nam swoje dane kontaktowe, należy zaproponować im coś w zamian, jak chociażby fachową literaturę serwowaną w zgrabnie wydanym ebooku lub też kupony zniżkowe na konkretne usługi.

W każdym razie o następnych krokach w naszej kampanii po obliczeniu wskaźnika konwersji powinien decydować pogłębiony namysł i refleksja nad stosowanymi metodami.

Czym jest konwersja

Konwersja jest bowiem najważniejszym ze wskaźników jakimi operuje komercyjnie działająca strona WWW. To dzięki niej wiemy, czy spełnione zostają założenia danej kampanii oraz jak prędko możemy się spodziewać jej efektów. I chociaż trudno określić jaka wartość wskaźnika gwarantuje sukces w danym biznesie, z pewnością zawsze warto dążyć do polepszenia naszego aktualnego wyniku. Skontaktuj się z nami przez formularz kontaktowy aby otrzymać bezpłatną wycenę.

4 komentarze
  • Marek says:

    Mi zmiana zdjęć na profesjonalnie wykonane bardzo pomogła 🙂

  • Karol says:

    bardzo często to, co nam właścicielom firmy wydaje się dobre i pomocne na naszej stronie www, dla potencjalnych klientów jest w ogóle nieintuicyjne – dobrze testować różne rozwiązania i konsultować się z profesjonalistą.

  • Klaudiusz says:

    Zgadza się. Ja bym jeszcze dodał, że można okreslić mikrokonwersje prowadzące do głównej (makro)konwersji. Wtedy można oceniać skutecznośc całego procesu a nie tylko ostaniego jej elementu.

  • Carrol says:

    Oo świetny pomysł z mikrokonwersją – dzięki Klaudiusz!
    To prawda, dobra analiza co właściwie chcemy osiągnąć i dobry wybór słów kluczowych to podstawa sukcesu 🙂
    Świetny wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *