SEO

Marketing treści – strategia content marketingu dla firm

Marketing treści dla firm

Użytkownicy internetu to wzrokowcy – fakt ten wykorzystuje już ponad 90% firm, wprowadzając autorski marketing treści, który ma na celu zatrzymanie osób potencjalnie zainteresowanych na dłużej. Suchy, biznesowy opis? Żegnamy się! Współcześnie ceni się przede wszystkim kreatywność i otwartość; chwytliwy przekaz zachęcający użytkownika do interakcji ma szansę sprawić, że więź na linii firma-klient zacieśni się i przyniesie wyjątkowe efekty. Content marketing dziś postrzegany jest jako główny filar, na którym opiera się długoterminowa relacja z licznymi odbiorcami. Mówiąc „content”, mamy na myśli nie tylko wpisy, lecz również angażujące materiały takie jak infografiki, filmy czy nawet podcasty. Możliwości na rozwinięcie skrzydeł jest naprawdę wiele – jeżeli chcesz je poznać, ten artykuł jest dla Ciebie.

Na czym polega strategia marketingu treści – poznaj swoje cele

Celem content marketingu – jak większości działań promocyjnych – jest zachęcenie odbiorców do interakcji z marką i nawiązaniu długotrwałych relacji. Szacuj się, że obecnie ponad 200 milionów użytkowników na świecie używa oprogramowania typu AdBlock, co oznacza spadek skuteczności płatnych reklam. Gdzie reklama nie może, tam content marketing pośle – zwłaszcza, że około 80% odbiorców przejawia chęć poznania marki przez działania bezpośrednio związane ze skutecznym marketingiem treści. Głównym celem każdego przedsiębiorcy jest więc posiadanie przydatnych i ciekawych materiałów, które swoją estetyką i wartością przekazu zachęcą potencjalnych Klientów do pozostania z firmą na dłużej.

Ciekawostka--> Firmy realizujące strategię marketingową w oparciu o content marketing generują pięciokrotnie większy ruch, pozyskując do 97% więcej zindeksowanych linków

Poznaj zależność między content marketingiem a Google

Z oficjalnych źródeł aktualizacji Google z sierpnia 2021 wynika, że istnieje wysokie prawdopodobieństwo, iż sumiennie przeprowadzony marketing treści wpłynie na Twoją witrynę bardziej niż jakikolwiek inny czynnik omawiany w sierpniowej aktualizacji. Mimo upływu czasu, niewiele się zmieniło – content marketing stale odgrywa kluczową rolę w działaniach mających na celu poprawienie widoczności firmy na arenie pełnej konkurencji. Dodatkowo zachęca fakt, że inwestycja w marketing treści jest około 70% mniejsza niż standardowe wydatki na outbound marketing (tradycyjne reklamy w mediach, katalogi, ulotki etc.), generując przy tym o wiele więcej leadów. Wskazówki jakie dają aktualizacje Google są więc jasne: content w dzisiejszych czasach jest synonimem potencjału i skuteczności. Jednak przed podjęciem się jakichkolwiek aktywności związanych z wprowadzaniem swoich autorskich treści w życie, wpierw należy doskonale poznać wachlarz szans, z których można skorzystać.

Skuteczny marketing treści – rodzaje

Content marketing to kalejdoskop różnorodnych narzędzi, które wykorzystać można do stworzenia autorskiego planu na sukces. Wbrew swojej spolszczonej nazwie, marketing treści nie jest jedynie wpisami samymi w sobie. W skład content marketingu, prócz wpisów blogowych, wchodzą:

  • treści audio – mądrego aż miło posłuchać, dlatego jeżeli chcesz podzielić się z internautami swoim spojrzeniem na biznes czy historiami związanymi z marką, doskonałym pomysłem będzie podcast czy seria krótkich, acz obfitych w informacje, filmików;
  • e-booki – wiele firm chętnie udostępnia zainteresowanym treściwe materiały, które ci mogą przeczytać w dogodnej dla nich chwili i dowiedzieć się więcej o czymś, co szczególnie wzbudziło ich zainteresowanie;
  • opisy kategorii i produktów – kreatywne i szczegółowe opisy to klucz do wzbudzenia zainteresowania ofertą;
  • publikacje w social mediach – dzisiejszy świat opiera się na mediach społecznościowych, a prowadzenie profili na kilku z nich z pewnością zwiększy zasięg potencjalnie zainteresowanych odbiorców;
  • grafiki/infografiki – nikt nie przepada za ścianami treści, dlatego też tworzenie estetycznych i wartościowych w przekazie grafik jest wręcz konieczne;
  • raporty – dokumentowanie swoich sukcesów i postępów daje zainteresowanym wgląd w powodzenie firmy, przez co wpływa również na zwiększone zaufanie;
  • mailingi – kreatywny e-mail okraszony informacją o promocji na dany produkt wykazuje się sporą skutecznością w przypadku, gdy chcemy przykuć uwagę nie tylko nowych, lecz także stałych Klientów.

Jak widać, opcji jest naprawdę wiele, jednak wśród nich znajdują się trzy szczególnie upodobane przez specjalistów ds. reklamy. Mowa oczywiście o platformach social mediowych (90%), e-maile (88%), a także blogi i strony wewnętrzne (87%).

Doskonałym przykładem wykorzystania treści i materiałów audiowizualnych są filmiki opublikowane przez Google, tworzące spójną i zabawną serię „Let’s Internet Better” ; estetyka idzie w parze z zabawną treścią promującą korzystanie z wyszukiwarki w celu sprawdzenia wiarygodności informacji:

Content marketing dla firm – przemyślana strategia kluczem do sukcesu

Skoro znasz już możliwości, czas zapoznać się bliżej z najważniejszymi zasadami, na których powinien opierać się marketing treści. Strategia contentowa jest tu kluczowa, bowiem to właśnie z niej będzie wynikać content plan. O czym musisz wiedzieć przed rozpoczęciem przygody z tworzeniem angażujących treści? Przedstawimy Ci kilka wskazówek, których trzymają się specjaliści z Afterweb.

  • Zapoznanie się z działaniami konkurencji jest kluczowe w celu opracowania swojej strategii contentowej. Zdobyta wiedza pozwala bowiem na tworzenie unikalnych treści i uniknięcie błędów popełnionych przez rywali. Aby Twoje działania były skuteczne, musisz znać strategię konkurenta i prowadzić lepszy content.
  • Eksperckość, autorytet i wiarygodność to wartości, które powinny przyświecać tworzeniu angażujących treści. Zawsze zwracaj uwagę na ich wartość edukacyjną, aby w razie dodatkowych pytań Klienci mogli zwrócić się właśnie do Ciebie w pierwszej kolejności. Wizerunek eksperta zachęca internautów, którzy poszukują konkretnych odpowiedzi na swoje zapytania.
  • Content marketing powinien być dopasowany do docelowej grupy odbiorców, przez co powinno się go planować w oparciu o twarde dane. Indywidualizm treści, ich szczegółowość i dostosowanie pod daną branżę, zwiększa zainteresowanie tych, do których kierujesz swoją ofertę.
  • Współpraca specjalistów SEO i osób zajmujących się treścią to konieczność; tylko zgrany zespół potrafi stworzyć interesujące treści, które – dzięki umiejętnie dobranym i pozycjonowanym frazom kluczowym – przyciągną wzrok rzeszy internautów. SEO i marketing treści to dwie strony jednego medalu; im wyższa pozycja strony w rankingu wyszukiwań Google, tym większa szansa na to, że więcej potencjalnych Klientów będzie mogło zapoznać się z tworzonymi przez Ciebie treściami.
Zacznij działać w oparciu o ciekawy content wraz z <strong>Afterweb</strong>

Content skuteczny dla firm – poznaj zalety jego prowadzenia

Popularność marketingu treści wynika z szeregu zalet, jakie niesie jego wdrożenie w działania firmy. Zupełnie jak w przypadku pozycjonowania stron, na efekty trzeba nieco poczekać, jednak mają one działanie długofalowe. Doskonale opracowany content zawsze się wybroni, zaś angażująca treść może przynosić pożądane skutki przez lata! Skuteczny marketing treści dla firm przynosi następujące korzyści:

  • reprezentacja firmy jako eksperta w danej dziedzinie;
  • generowanie ruchu na stronie internetowej;
  • wzmacnianie więzi z Klientem i wzbudzanie zainteresowania u nowych odbiorców;
  • pomoc w podjęciu ostatecznej decyzji zakupowej;
  • wsparcie pozostałych kanałów marketingowych;
  • generowanie wartościowych leadów;
  • zwiększenie sprzedaży.

Nie bez powodu zarówno wielkie i mniejsze przedsiębiorstwa korzystają z działań content marketingowych. Współcześnie nie wystarczy tylko posiadać strony i atrakcyjnej oferty – trzeba ją również odpowiednio wypromować. Marketing treści daje szerokie pole do popisu, zaś szanse na osiągnięcie sukcesu opartego na wartościowym contencie są bardzo wysokie. Zwłaszcza w przypadku współpracy ze specjalistami.

Content marketing we współpracy z agencją? Afterweb jest gotów do działania!

 

Skuteczny marketing treści
źródło: https://images.pexels.com/photos/8117428/pexels-photo-8117428.jpeg

Marketing treści dla firm a strategie psychologiczne

Do kreowania contentu specjaliści często korzystają z licznych trików psychologicznych, które mają za zadanie oddziaływać na odbiorców w sposób korzystny dla marki. Znajomość podstaw psychologii marketingu zdecydowanie ułatwia stworzenie content planu, a co za tym idzie – jego realizację. Mamy dla Ciebie kilka faktów, które zostały potwierdzone licznymi badaniami przeprowadzonymi przez psychologów i specjalistów do spraw reklam. Zacznijmy od… kolorów.

Psychologia barw wpływająca na marketing treści

Wspominaliśmy już o znaczeniu zmysłów w działaniach marketingowych – tworząc strategię reklamową marki, należy mieć na uwadze etapy działania konsumenta oparte na jego zmysłach. Pierwsze skrzypce od zawsze odgrywa wzrok, dlatego tak ważny jest odpowiedni dobór kolorów. Najaktywniej działającymi na wyobraźnię Klientów barwami są czerwony, czarny oraz żółty, co nie oznacza, że inne kolory nie mają znaczenia. Najważniejszy jest ich dobór, którego dokonać można kilkoma metodami:

  • dobór analogiczny – oparty o łączenie barw sąsiadujących ze sobą na kole kolorów (np. odcienie fioletu);
  • dobór komplementarny – oparty o barwy leżące na przeciwnych stronach koła kolorów (np. czerwony-zielony);
  • dobór oparty o trójkąt równoboczny – oparty o wybór kolorów, które leżą w kątach trójkąta równoramiennego nałożonego na koło (np. żółty, niebieski, czerwony).

Kolor uchodzi za tożsamość marki. Tworzy jej wizerunek, pozwalając na przypisanie produktowi czy firmie konkretnych cech rozpoznawalnych.

Posłuszeństwo wobec autorytetu wykorzystywane w content marketingu

Metoda psychologiczna została przedstawiona w latach 60. XX wieku przez Stanleya Milgrama. Badacz zastanawiał się, co niegdyś było powodem szokującego podporządkowania się podwładnych wobec poszczególnych rozkazów wydawanych przez dowódców, nawet gdy nie były one zgodne z normami ludzkimi. Eksperyment przeprowadzony na Uniwersytecie Yale wykazał, że odgórny autorytet ma mocny wpływ na zachowania ludzi, nawet jeżeli początkowo nie są oni zgodni z danym przekazem. Jeżeli więc zależy Ci na skutecznie przeprowadzonym content marketingu, od samego początku postaraj się być autorytetem w oczach odbiorców. Ekspercka wiedza ubrana w przystępny język i angażującą treść z pewnością zwiększy grono zainteresowanych.

Marketing treści i efekt aureoli – kwintesencja pierwszego wrażenia

Wiele osób kojarzy efekt aureoli z odbiorem osoby jako jednostki, jednak jest on dostrzegalny także w postrzeganiu mare przez Klientów. W tym przypadku mowa tu o nadawaniu firmom określonych cech (pozytywnych lub negatywnych) poprzez bazowanie na pierwszym wrażeniu jakie wywarła dana marka. Pierwsze wrażenie jest istotne zarówno w relacjach międzyludzkich, jak i kontakcie zainteresowanej osoby z marką. Odpowiednia prezentacja jest tu kluczem do sukcesu – pamiętaj, aby nie obiecywać gruszek na wierzbie a dokładnie eksponować zalety jakie masz do zaoferowania. Dążenie do wysokiego poziomu obsługi z pewnością przyczyni się do wzrostu zainteresowania wśród potencjalnych Klientów.

Skuteczny content w oparciu o dowód słuszności, który popiera 99% ludzi

Klienci często dokonują ostatecznych decyzji zakupowych dzięki poleceniom. Liczby oddziałują na wyobraźnie, a ilość podana w procentach jest znacznie skuteczniejsza w działaniu niż stwierdzenie o „prawie wszystkich Klientach”, którzy zdecydowali się na zakup i użycie danego produktu. Teoria social proof jako pierwsza została opisana przez Roberta Cialdiniego, jednak na przestrzeni kolejnych lat ewoluowała. Dziś liczy się przede wszystkim stosowanie zaawansowanego języka korzyści. Przedstawiając swoją ofertę w prosty, konkretny sposób i skupiając się na realnym efekcie jaki może uzyskać dany Klient poprzez jego używanie, zwiększamy szansę na to, że rzeczywiście internauci zdecydują się na zakup.

Zasada niedostępności – na czym polega w content marketingu?

Zakazany owoc smakuje najlepiej – jeżeli postanawiamy nie jeść słodyczy, po czasie okazuje się, że po podjęciu tej decyzji mamy ogromną ochotę na zjedzenie czegoś słodkiego i nie możemy przestać o tym myśleć. Im bardziej coś jest nieodstępne lub czegoś nam brakuje, tym bardziej pragniemy to zdobyć. Zasada niedostępności polega na nadawaniu chwytliwych komunikatów („Ilość towaru ograniczona!”/”Pozostał tylko jeden egzemplarz!”), które mają wpłynąć na spontaniczne decyzje zakupowe podejmowane przez Klientów. Podobnie jest z organizowaniem czasowych wyprzedaży, promocji czy konkursów z datą zakończenia – im mniejsza ilość czasu na zastanowienie się, tym pochopniejsza decyzja.

Zostaw po sobie komentarz, czyli reguła wzajemności wykorzystywana w marketingu treści

Reguła wzajemności to jedna z technik wpływu społecznego oparta na zrewanżowaniu się za otrzymane przysługi czy podarunki. Wykorzystując odpowiednią metodę oddziaływania masz szansę wpłynąć na swoich Klientów w taki sposób, że będą oni czuli potrzebę odwdzięczenia Ci się za produkt czy usługę. Formą wzajemności może być miły komentarz, pozytywna opinia lub ponowny zakup. Skuteczny efekt wzajemności musi być przede wszystkim szczery – nie da się bowiem wymusić pozytywnego odzewu. Dbając o relacje z Klientami masz większe szanse na uzyskanie przychylnego feedbacku.

Szukasz kogoś, kto przygotuje i zrealizuje content plan?

Content marketing dla firm – samodzielnie czy z agencją?

Przygotowywanie i wdrażanie skutecznego marketingu treści to proces wymagający solidnego planu i znajomości współczesnego rynku. W wielu przypadkach content marketing przerasta jednostki, zaś przedsiębiorcy oddają przeprowadzanie promocji specjalistom z agencji marketingowych – na przykład nam. W Afterweb kreując content opieramy się również na aspekcie SEO i jego oddziaływaniu na marketing treści. Współpracując z agencją masz więcej czasu na rozwój swojej firmy pod kątem biznesowym, a także oszczędzasz pieniądze, które mogłyby zmarnować się przez działania nieskuteczne i nieprzemyślane. Dobra agencja marketingowa oprze swoje działania o Twoje wskazówki i pomysły, stale aktualizując postępy w procesie wdrożeniowym poszczególnych elementów. Nasi specjaliści podchodzą do każdego Klienta bardzo indywidualnie, wpierw zapoznając się z jego wymaganiami i potrzebami grupy docelowej, do której będzie kierowana atrakcyjna oferta. Przeobrażamy słowa w czyny, dzięki czemu mamy zaufały nam setki Klientów z wielu branż. Jeżeli chcesz dołączyć do ich grona, skontaktuj się z nami – chętnie przybliżymy Ci naszą wizję na sukces Twojej firmy.

Strategia content marketingu dla firm – podsumowanie

Content marketing jest współcześnie uznawany za niezbędne narzędzie biznesowe, bez którego ciężko jest się obejść w dzisiejszych czasach. Dziś stawia się na relację z Klientem i reklamę, która przede wszystkim budzi emocje. Suche, techniczne opisy odchodzą w niepamięć, a ich miejsce zajmuje wartościowe, emocjonalne treści. Marketing treści dziś bazuje na wrażeniach użytkownika (User Experience), wspomaga działania SEO i nadaje pełen kształt marce. Rozwiń skrzydła i zadbaj o to, by właśnie Twoja firma przyciągała rzesze zainteresowanych – zdecyduj się na content marketing.

Opinie użytkowników

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (2 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...
Afterweb - Wyższy standard SEO

Afterweb

SEM/SEO/PPC

Od przeszło 16 lat specjalizujemy się w optymalizacji i pozycjonowaniu oraz reklamie PPC w wyszukiwarkach. Nasze główne usługi to pozycjonowanie organiczne i obsługa kampanii reklamowych w Google Ads.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Naszych Klientów stawiamy
na pierwszym miejscu!

Skontaktuj się z nami

ul. Madalińskiego 109/3
50-443 Wrocław
Polska firma

Porozmawiajmy
więc o Twoich
potrzebach

Otrzymaj od nas bezpłatną wycenę w ciągu 24h
Skontaktuj się z nami za pomocą formularza
lub zadzwoń pod numer +48 79 848 33 33