Pozycjonowanie

Analiza SEO umożliwi Ci tworzenie skutecznych reklam. Wyjaśniamy, co stoi za sukcesem kampanii znanych marek!

Analiza SEO strony internetowej

Promowanie własnego przedsiębiorstwa lub konkretnej usługi za pośrednictwem wyszukiwarki jest uznawane dziś za doskonały pomysł na skuteczne pozyskiwanie rzeszy nowych Klientów, mnożenie dotychczasowych zysków czy nawet na wywalczenie prestiżowego tytułu lokalnego lidera sprzedaży. Sukces Twojego przedsiębiorstwa w sieci jest na wyciągnięcie ręki. I to dosłownie. Jeśli prowadzisz działalność w internecie, musisz dbać o systematyczne zwiększanie ruchu na witrynie. Zastanawiasz się skąd czerpać wiedzę na temat efektywności kampanii reklamowej? Na jakich polach koniecznie będą poprawki w celu zmaksymalizowania efektu promocji? Na kilka najpopularniejszych pytań potrafi odpowiedzieć analiza strony internetowej. Poznaj najważniejsze informacje na jej temat! W tym artykule przedstawimy profesjonalne narzędzia analityczne, dokładne obszary audytu SEO oraz najczęściej popełniane błędy. Od teraz analiza strony nie będzie kryła przed Tobą żadnych tajemnic.

Dlaczego analiza SEO to obowiązek przy tworzeniu reklam? Sprawdź i dołącz do grona liderów

Dotarcie do czołówki rankingu wyszukiwarki Google na poszczególne frazy niesie za sobą dużo korzyści. Przede wszystkim finansowych, ale również i wizerunkowych. Nic dziwnego, że znaczna część polskich lub zagranicznych przedsiębiorców marzy o znalezieniu się w pierwszej dziesiątce zestawienia na poszczególne słowa kluczowe. Z lekką dozą zazdrości spoglądasz na górę rankingu i widzisz tam najgroźniejszych rywali w reprezentowanej przez Ciebie branży? Musisz wiedzieć, że ich silna pozycja została zbudowana od absolutnych podstaw – zaawansowanej analityki. Dzisiaj prawdziwym kluczem do upragnionego sukcesu jest umiejętność poprawnego analizowania czy też błyskawicznego wyciągania wniosków z otrzymywanych danych. Nie bez przyczyny profesjonalne pozycjonowanie stron internetowych zaczyna audyt i skrupulatna analiza SEO właśnie. Sprawne zrealizowanie tych dwóch kroków umożliwi obranie skutecznej strategii marketingowej oraz wyeliminowanie popularnych błędów, przez które Twoja firmowa strona internetowa nie była się w stanie przebić w tłumie konkurencyjnych portali. Warto podkreślić, że analiza strony uznawana jest przez wielu specjalistów jako fundament prac nad kampanią marketingu w sieci. Wyniki takiego działania umożliwiają rzetelną oceną potencjału witryny. Analiza strony SEO wykazuje również najczęściej popełniane błędy. Potknięcia niemalże natychmiastowo wyłapywane są przez bota, dlatego nie możesz sobie pozwolić na ich powielanie.

Analiza stron internetowych

Rzetelna analiza stron internetowych od kulis. Zobacz, co obejmuje audyt SEO

Dokładne poznanie zasobów własnych oraz weryfikacja poczynań najgroźniejszych rywali stanowi dziś absolutną podstawę wykonywania profesjonalnej analizy portalu firmowego. Specjalistyczny audyt SEO skupia się przede wszystkim na optymalizacji strony internetowej pod kątem funkcjonowania algorytmu Google oraz na wskazaniu dotychczas popełnionych błędów na etapach projektowania witryny czy chociażby wcześniejszych kampanii reklamowych. Głównym zadaniem pracy Googlebota jest ustalanie pozycji rankingowych konkretnego portalu firmowego na poszczególne słowa kluczowe. Dlatego też zaspokajanie nawet tych najbardziej wygórowanych oczekiwań sztucznej inteligencji jest tak ważne. Nie tylko z punktu widzenia specjalistów SEO, ale również i samych przedsiębiorców. Prawidłowo wykonana analiza strony internetowej zbada priorytetowe parametry. Do takiej grupy można zaliczyć między innymi:

  • czas ładowania się strony na desktopach i urządzeniach mobilnych
  • dopasowanie portalu firmowego do wyświetlania na urządzeniach mobilnych
  • poprawność budowy adresów URL dla kluczowych podstron
  • jakość zastosowanego linkowania wewnętrznego
  • widoczność serwisu w wyszukiwarce Google
  • ocena sposobu działania najgroźniejszej konkurencji
  • poszukiwanie ukrytych treści na stronie
  • analizę meta tagów, mapy strony oraz pliku robots.txt

Dokument powstający w wyniku przeprowadzania takiej analizy SEO okazuje się być prawdziwym game changerem praktycznie każdej kampanii reklamowej przeprowadzonej w sieci. Jeżeli opiekę nad własnym portalem firmowym powierzyłeś grupie doświadczonych specjalistów SEO, możesz być przekonany o tym, że błyskawicznie wyciągnięte wnioski zaraz po otrzymaniu raportu analizy portalu będą miały realne przełożenie na sposób promowania prowadzonej przez Ciebie marki. Tak jak wspominaliśmy wcześniej, profesjonalna analiza strony WWW stanowi fundament pracy nad wysokimi pozycjami w rankingu Google. Bez niej mocno ograniczysz swoje szanse na sukces!

Chcesz mieć pewność, że analiza SEO będzie wykonana w maksymalnie profesjonalny sposób? Zapraszamy

Trzymaj rękę na biznesowym pulsie. Analiza SEO może być wykonana w dowolnym momencie

Wciąż zdecydowana większość polskich przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy z tego, że analiza SEO strony internetowej jest całkowicie bezpiecznym zabiegiem, który możesz zlecić w dowolnym momencie funkcjonowania portalu firmowego. Raport pozyskany ze specjalistycznych narzędzi jest bogaty w niezwykle cenne wskazówki, pomagające określić dokładne cele kampanii czy chociażby zweryfikować jej skuteczność praktycznie na każdym wybranym etapie. Istnieją jednak przypadki, kiedy to analiza strony internetowej będzie szczególnie zasadna. Tak dzieje się podczas stawiania na nogi zupełnie nowej witryny. Już w trakcie jej tworzenia warto zadbać o ułożenie precyzyjnego planu działania pod kątem promocji w wyszukiwarce Google. Profesjonalny audyt SEO z miejsca dostarczy Ci wiele niezbędnych informacji na temat elementów, wymagających szybkiej poprawy. Natychmiastowa reakcja może przełożyć się na lepsze wyniki osiągane w przyszłości. Analiza SEO będzie konieczna również przed rozpoczęciem pierwszej promocji w internecie. Jeżeli prowadzona przez Ciebie witryna nigdy nie była pozycjonowana w naturalnych wynikach wyszukiwania, audyt SEO będzie stanowił świetne rozwiązanie na początek przygody z marketingiem internetowym. Dzięki niemu poznasz podstawowe obszary działania wyszukiwarki Google i zaplanujesz kampanię tak, aby była ona maksymalnie efektywna. Skrupulatne analizowanie portalu to posunięcie polecane przy zmianie usługodawcy lub w przypadku chęci sprawdzenia rzetelności aktualnych specjalistów.

Oto sześć narzędzi, bez których profesjonalna analiza strony WWW nie będzie skuteczna!

Z poprzednich części tego artykułu doskonale już wiesz, że analiza stron www będzie posunięciem wymaganym do osiągania wymarzonych rezultatów na polu marketingu internetowego. Najwyższy poziom skuteczności takiego zabiegu uzależniony jest od kilku czynników. Mowa tutaj nie tylko o rozbudowanej wiedzy oraz wieloletnim doświadczeniu specjalistów SEO, ale również o możliwości wykorzystywania wyłącznie zaawansowanych narzędzi analitycznych. Dostęp do takich zazwyczaj wyróżnia profesjonalne agencje. Poniżej prezentujemy listę kilku oprogramowań do błyskawicznej oraz przede wszystkim skutecznej analizy firmowej strony internetowej. Musisz je sprawdzić!

  • Google Search Console

    Selekcja idealnych pod każdym względem narzędzi analitycznych powinna opierać się o skuteczność tego typu oprogramowania. Aspektem wartym uwagi jest również bajecznie prosta obsługa i funkcjonalność, która umożliwia relatywnie szybką poprawę widoczności w rankingach. Z takich wytycznych najlepiej wywiązują się aplikacje dostarczane przez Google – cechują się one iście szwajcarską precyzją w prezentowaniu różnego rodzaju danych. To zdecydowanie największa zaleta programu Google Search Console. Aby uzyskać zupełnie darmowy dostęp do narzędzia wystarczy posiadać założone konto (chociażby przez skrzynkę mailową Gmail) w usłudze Google. Dzięki Search Console skontrolujesz status indeksowania witryny oraz sprawdzisz, jak dużo ruchu bezpośrednio z wyszukiwarki zgarnia prowadzony przez Ciebie portal. Google Search Console pomoże również w analizie link buildingu czy popularności poszczególnych zakładek, utworzonych w trakcie projektowania firmowego portalu.

    Widok panelu Google Search Console

  • PageSpeed Insights

    Pozostając przy bazowych narzędziach analitycznych zaprojektowanych oraz dostarczanych przez Google, należy również wspomnieć o usłudze PageSpeed Insights. Jak sama nazwa wskazuje, oprogramowanie to służy do kontrolowania szybkości ładowania się portalu na urządzeniach desktopowych oraz mobilnych. Współczynnik ten jest niezwykle istotny przy profesjonalnym SEO, a Google PageSpeed w ledwie kilka sekund uwypukla wszystkie mankamenty prowadzonej przez Ciebie strony.

    Jeżeli chcesz, aby Twoja analiza stron internetowych wyróżniała się wysokim poziomem skuteczności, musisz sięgnąć po narzędzia analityczne dostarczane przez Google. Tylko one mogą dostarczać precyzyjne dane dotyczące ruchu na firmowym portalu. Google Search Console, Google PageSpeed Insights oraz inne oprogramowania z charakterystycznym, kolorowym logo marki będą zupełnie darmowe w codziennym użytkowaniu oraz bardzo proste w obsłudze!

  • Senuto

    To jedno z najważniejszych i jednocześnie najlepiej funkcjonujących narzędzi analitycznych na polskim rynku SEO. Senuto od wielu lat dostarcza ciekawe opcje oraz daje nieograniczony dostęp do olbrzymiej liczby danych w dwóch trybach: dziennym bądź tygodniowym. W pierwszym przypadku Senuto weryfikuje wyniki z wyszukiwarki Google dla blisko 2,5 miliona słów kluczowych, charakteryzujących się minimum 50 zapytaniami w skali miesiąca. Tygodniowy raport natomiast sprawdza 19 milionów haseł, które mają więcej niż 10 wyszukiwań miesięcznie. Dostęp do programu jest płatny. W najniższym pakiecie Small Business Senuto oczekuje zapłaty 29 zł miesięcznie, a najpopularniejszym wyborem specjalistów SEO jest wersja Premium (186zł miesięcznie). Analiza strony za pośrednictwem polskiego oprogramowania oferuje też rozwiązanie problemu kanibalizacji słów kluczowych, daje możliwość analizy widoczności oraz poszerzenie bazy słów kluczowych.

    Widok panelu oprogramowania Senuto

  • Majestic

    Pozycjonowanie stron internetowych, jako aktualnie najskuteczniejsza metoda reklamowania biznesu w sieci, nie może się obyć bez link buildingu. To jeden z kilku fundamentów profesjonalnego SEO. Ceniony w branży Majestic to oprogramowanie, które umożliwia dokładne sprawdzenie linków na stronie oraz zweryfikowanie ich źródeł. Taka analiza SEO może być wykonana wewnątrz własnej strony lub na portalu firmowym najgroźniejszej konkurencji. Opracowywanie skutecznej strategii SEO musi opierać się o wyłącznie pierwszorzędnej klasy odsyłacze. Ten program dokładnie wskaże Ci, które linki warto wykorzystywać przy drodze na sam szczyt konkretnej branży. Majestic to płatne rozwiązanie. Podstawowy pakiet kosztuje niespełna 47 euro miesięcznie, a polecany przez pozycjonerów abonament to koszt 95 euro w skali jednego miesiąca. Majestic oferuje również opcję uiszczenia opłaty w innych walutach: do wyboru funty brytyjskie i dolary.

    Widok z panelu SEO Majestic

  • SEMstorm

    Efektywne pozycjonowanie stron internetowych bądź pozostałe metody reklamowania biznesu w sieci powinny zawsze być kierowane bezpośrednio do potencjalnego Klienta. Uniwersalne rozwiązania z pewnością nie spełnią oczekiwań najbardziej wymagających przedsiębiorców. Płatne oprogramowanie SEMstorm pozwala błyskawicznie sprawdzić, czego faktycznie szuka w sieci Twój przyszły interesant. Aplikacja, z myślą o Tobie, przygotuje atrakcyjne pakiety na słowa kluczowe i zaprezentuje ich średnie CPC, poziom konkurencyjności czy chociażby trendy, które są przecież ważnym aspektem w przypadku sezonowych biznesów. Na tym funkcjonalność programu SEMstorm się nie kończy. Bazowe narzędzie analityczne posiada opcję analizy konkurencji, codzienny i rzetelny monitoring pozycji lub nawet funkcję audytu. Zadbaj o poprawną kondycję portalu!

  • Screaming Frog SEO Spider

    Praca specjalistów do spraw reklamy internetowej to ciężki kawałek chleba, jednak liczne oprogramowania dodatkowe potrafią ułatwić codzienne obowiązki. Aplikacja Screaming Frog SEO Spider pozwala zauważalnie polepszyć pozycję prowadzonej przez Ciebie strony w wynikach wyszukiwania Google. Analiza SEO wykonywana za pomocą właśnie tego oprogramowania wskazuje typowe błędy popełniane podczas pozycjonowania. Znajdź linki uszkodzone, zweryfikuj jakość przekierowań, analizuj tytuły stron i metadane czy nawet odkryj zduplikowane meta dane. Wszystko w ramach jednego narzędzia bazowego. Screaming Frog SEO Spider działa w dwóch trybach: darmowym (znacząco okrojonym) oraz pełnym. W tym drugim przypadku zachodzi konieczność opłaty abonamentowej w wysokości 149 funtów brytyjskich. Licencje trwają okrągły rok, a najbardziej rozbudowana wersja będzie kompatybilna z najpopularniejszymi usługami Google. Mowa tutaj o programach, takich jak: Analytics, PageSpeed Insights lub nawet Search Console.

    Analiza SEO w bazowym narzędziu Screaming Frog SEO Spider

SEO analiza strony na własną rękę? A może współpraca ze specjalistami? Pomożemy Ci uniknąć najpopularniejszych błędów!

Profesjonalna analityka internetowa tylko na pierwszy rzut oka jest czynnością łatwą do wykonania. Znasz już przecież podstawy wykonywania analizy SEO. Wiesz także, z jakich aplikacji korzystają doświadczeni specjaliści od tego typu reklamy. Czy to oznacza, że jesteś gotowy do samodzielnego wykonywania skutecznych audytów? Niekoniecznie! Współpraca z profesjonalistami ogranicza do minimum ryzyko występowania kilku najpopularniejszych błędów. Za ten najbardziej rażący można uznać błędnie zainstalowany kod śledzenia lub po prostu brak śledzenia statystyk. To zdecydowanie najpopularniejsze przyczyny niepowodzenia działań marketingowych. Założenie własnych celów i ich regularne weryfikowanie stanowi dzisiaj absolutną podstawę podnoszenia pozycji w rankingach tworzonych przez wyszukiwarkę Google. Prawidłowe korzystanie ze sprawdzonej jakości narzędzi sprawi, że analiza strony internetowej dostarczy wiele najpotrzebniejszych informacji. Amatorzy tego typu zadań mogą nie wiedzieć także, jak ważne jest uwzględnianie sezonowości branży. Przy profesjonalnej analizie najlepiej wypada porównanie danych analitycznych z tymi, które uzyskało się w poprzednich latach. Zestawianie statystyk miesiąca obfitego w sprzedaż z mniej dochodowym okresem mija się z celem i może powodować wyciągnięcie niepoprawnych wniosków. Takie będą kolejnym popularnym problemem, na który warto zwrócić uwagę. Mylne interpretowanie danych analitycznych często doprowadza do niepotrzebnych zmian i chaosu, którego nie lubi ani algorytm Google, ani sam użytkownik sieci. Praca doświadczonego specjalisty maksymalizuje efekty każdej kampanii promocyjnej oraz jednocześnie minimalizuje ryzyko otrzymania bana lub filtra Google.

W firmie Afterweb wykonujemy analizę SEO przy użyciu sprawdzonych narzędzi analitycznych

Opinie użytkowników

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (3 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...
Afterweb - Wyższy standard SEO

Afterweb

SEM/SEO/PPC

Od przeszło 16 lat specjalizujemy się w optymalizacji i pozycjonowaniu oraz reklamie PPC w wyszukiwarkach. Nasze główne usługi to pozycjonowanie organiczne i obsługa kampanii reklamowych w Google Ads.

4 komentarze

  1. Świetny tekst pokazujący istotę analizy SEO we współczesnym marketingu. Audytuje różnego rodzaju strony internetowe od wielu lat. Szczerze mówiąc, nie wyobrażam sobie już rozpoczęcia współpracy z firmą bez uprzedniego przebadania portalu.

  2. Dobrze, że pojawiły się tutaj przykłady narzędzi do analizy SEO. Sam korzystam najczęściej z Google Search Console, ale wsparcie alternatywnymi oprogramowaniami często jest niezbędne. Z doświadczenia mogę polecić każdemu SEO Majestic oraz Senuto. Proste w obsłudze i jednocześnie bardzo funkcjonalne. Czego chcieć więcej od tego typu aplikacji?

  3. Bardzo ciekawy artykuł. Zwłaszcza, że wiele osób bagatelizuje proces analizy i natychmiastowo przechodzi do tworzenia różnorakich kampanii reklamowych. Bez gruntownego przebadania „pacjenta” ani rusz! A co do narzędzi, uważam że analiza SEO nie może obejść się bez GSC oczywiście oraz SEMstorm. Pozostałe przytoczone tutaj oprogramowania także są pomocne!

  4. Kiedyś próbowałam analizy SEO na własną rękę i z doświadczenia mogę powiedzieć, że autor tekstu ma stuprocentową rację. Łatwo popełnić prosty błąd, który później ma kolosalne konsekwencje. Współpraca ze specjalistami może i droższa, ale zdecydowanie bardziej opłacalna. Oczywiście, jeżeli zależy nam na efektach reklamy, o których wspomniano wyżej 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Naszych Klientów stawiamy
na pierwszym miejscu!

Skontaktuj się z nami

ul. Madalińskiego 109/3
50-443 Wrocław
Polska firma

Porozmawiajmy
więc o Twoich
potrzebach

Otrzymaj od nas bezpłatną wycenę w ciągu 24h
Skontaktuj się z nami za pomocą formularza
lub zadzwoń pod numer +48 79 848 33 33