Twoja firma na Mapie Google. Zadbaj o wizytówkę GMF, która napędza sprzedaż Online

Twoja firma na Mapie Google. Zadbaj o wizytówkę GMF, która napędza sprzedaż online

Prowadzisz biznes lokalny i zastanawiasz się, czy Twoja firma powinna pojawiać się na Mapie Google? A może masz już wizytówkę, ale z jakichś powodów nie widać jej na Mapach? Nasi specjaliści przychodzą do Ciebie z odpowiedziami na najważniejsze pytania, związane z wizytówkami w Google Moja Firma. Sprawdź, dlaczego jako Przedsiębiorca bezwzględnie powinieneś skorzystać z narzędzia marketingowego, jakim jest wizytówka GMF. W tym wpisie wyjaśniamy też, jak zoptymalizować profil, aby za jego pośrednictwem pozyskiwać nowych klientów. Zapraszamy na wirtualny spacer po Mapach Google – czas poznać je bliżej!

Google Moja Firma – warto tu być. Twoja Firma musi się znaleźć na Mapie Google!

Na Mapie Google jest miejsce dla każdego, kto chce się znaleźć bliżej swoich klientów. Niektórzy nawet twierdzą, że nie ma lepszego sprzymierzeńca dla lokalnego Przedsiębiorcy, niż Google Moja Firma. Mowa o wizytówce GMF, która stanowi wysoce skuteczne narzędzie promocyjne. Zawarte w niej informacje pozwalają błyskawicznie wyszukać firmę w interesującej nas lokalizacji. Ambitny Przedsiębiorca powinien więc zadbać o to, by jego firma na Mapie Google nie tylko się wyświetlała, ale też wyróżniała się na tle konkurencji, działającej w sąsiedztwie.

Do kogo jest skierowane rozwiązanie Google Moja Firma? Bez zawahania odpowiadamy: do każdej firmy, posiadającej siedzibę fizyczną. Wskazane jest, by na Mapach Google swoją wizytówkę posiadali wszyscy Przedsiębiorcy, którym zależy na sprowadzeniu do siebie klientów.

Jak to działa? Firma na Mapie Google wyświetla się po wpisaniu frazy:

  • brandowej, np. Agencja AFTERWEB, cukiernia Sowa, pizzeria Pod Strusiem

  • lokalnej, np. Agencja SEO Wrocław, cukiernia Wrocław, pizzeria Wrocław – Rynek

  • ogólnej, np. fryzjer, pizzera (pokazując wyniki wykorzystując naszą geolokalizację )

Wyszukiwanie Lokalnych Cukierni

Korzyści związane z posiadaniem poprawnie skonfigurowanej wizytówki GMF są ogromne. Główną z nich jest wyświetlanie się tam, gdzie każdego dnia zaglądają tysiące użytkowników, szukających konkretnych usług blisko siebie. Gdy firma ukazuje się na Mapie Google, można ją łatwo znaleźć – zarówno googlując określone frazy, jak też przeczesując mapy w wybranym obszarze.

Przykład: Kowalski, mieszkaniec Krakowa przyjechał w odwiedziny do koleżanki z Wrocławia. Chce kupić świeże kwiaty, ale nie ma czasu na przemierzanie obcego miasta w poszukiwaniu kwiaciarni. Otwiera więc Mapy Google i wpisuje zapytanie: kwiaciarnia. Google automatycznie rozpoznaje jego lokalizację i wskazuje najlepiej dobrane wyniki. Są to kwiaciarnie, które znajdują się w pobliżu. Nasz Kowalski może wybrać najbliższy punkt, sprawdzić dokładny adres, godziny otwarcia, a nawet opinie. Jednym kliknięciem może też wyznaczyć trasę i dotrzeć do kwiaciarni najkrótszą drogą, wskazaną przez Google.

Wyszukiwanie Lokalnych Kwiaciarni

Widoczność firmy na Mapie Google a pozycjonowanie lokalne

Szacuje się, że wizytówka w Google jest w stanie wygenerować nawet 25% ruchu na stronie internetowej. Nie zastanawiaj się więc, czy powinieneś ją założyć. Jest to darmowe i przekłada się na duże zyski. Nieskorzystanie z tej możliwości byłoby błędem.

Posiadanie profesjonalnej wizytówki w Google Moja Firma jest ważnym czynnikiem rankingowym Google.

Posiadając aktywną wizytówkę w GMF warto regularnie logować się na konto i sprawdzać statystyki. Analiza statystyk pozwala wyciągnąć cenne wnioski, np. ocenić moc brandu oraz opracować strategię jego udoskonalania. Przyglądając się raportom oraz śledząc ścieżkę konwersji można ulepszyć profil, wybrać najtrafniejsze słowa kluczowe i zaplanować efektywną kampanię reklamową. Odpowiednimi działaniami da się więc w mniejszym lub większym stopniu wpłynąć na pozycję wizytówki, a tym samym ukazywać się wyżej, niż branżowi konkurenci.

Wyszukiwanie Lokalnych Stacji Benzynowych

Twoja firma nie zawsze będzie w TOP5 najlepszych wyników. Jest to związane z faktem, że żadna firma na Mapie Google nie wyświetla się stale na tych samych pozycjach. Algorytm bierze pod uwagę wiele czynników i to na ich podstawie decyduje o kolejności wyników. Jako Przedsiębiorca możesz wdrożyć szereg działań, które zwiększą Twoje szanse na wyświetlanie się większej ilości potencjalnych klientów.

Wyróżniamy 3 główne czynniki, oddziałujące na pozycję wizytówki na Mapach Google:

  • Trafność fraz kluczowych – jeśli profil firmy ściśle pasuje do wyszukiwanej frazy kluczowej, jej wizytówka będzie widoczna wyżej, niż wizytówki konkurencji. Wybrane słowa kluczowe (najlepiej w formie nieodmienionej) warto zatem umiejętnie zawrzeć tam, gdzie tylko się da, m. in. w rubryce przeznaczonej na opis firmy. Ponadto istotne jest prawidłowe zoptymalizowanie wizytówki oraz bieżące wprowadzanie zmian i merytoryczne odpowiadanie na opinie klientów.

  • Rozpoznawalność marki – przedsiębiorstwa, które działają na rynku od wielu lat, są lepiej kojarzone i bardziej popularne. Co za tym idzie, osiągają wyższe pozycje niż nowe, jeszcze nieznane firmy. Wiek wizytówki okazuje się więc znaczący dla procesu jej pozycjonowania w GMF.

  • Odległość od siedziby firmy – teoretycznie, im bliżej danej firmy się znajdujemy, tym wyżej zobaczymy ją w wynikach wyszukiwania. Jest to czynnik, na który właściciel wizytówki nie ma bezpośredniego wpływu. Dobrze jest jednak dopilnować, aby wyświetlane dane adresowe były poprawne i aktualne.

Pozycjonowanie Lokalne w Google Maps

Posiadanie wizytówki GMF to za mało

Ustaliliśmy już, że obecność w Google Maps to absolutna konieczność dla małych, średnich i dużych firm z fizyczną siedzibą. Istotny jest fakt, że samo stworzenie wizytówki GMF nie wystarczy. Chcąc czerpać korzyści z obecności na Mapach Google, trzeba się trochę napracować.

Zakładanie wizytówki Google Moja Firma krok po kroku

Pierwszym krokiem jest oczywiście założenie konta Google. To niezbędne, aby dodać firmę do Google Maps i wygodnie zarządzać swoją wizytówką. Następnie należy się zalogować i wybrać przycisk Zarządzaj teraz.

Zakładanie Wizytówki – Zarządzaj Teraz

Jeśli ma Cię być widać na Mapach Google, musisz poprawnie uzupełnić profil.

Kolejny krok to uzupełnienie danych. Cały proces przebiega intuicyjnie. Google kieruje użytkownika przez poszczególne etapy: podanie nazwy firmy, wybór kategorii prowadzonej działalności oraz wskazanie świadczonych usług. Zalecamy rzetelnie podejść do tego zadania. Skrupulatnie wypełnij wszystkie możliwe rubryki, włącznie z podaniem adresu strony internetowej i danych kontaktowych.

Jednym z ostatnich, a zarazem najważniejszych kroków, jest dodanie lokalizacji firmy. Podanie faktycznego adresu siedziby umożliwi oznaczenie jej pinezką. Należy wskazać dokładny adres przedsiębiorstwa oraz wskazać inne obsługiwane obszary, jeśli te występują. Tu liczy się precyzja: klienci muszą wiedzieć, gdzie Cię znajdą oraz jak do Ciebie dojadą.

Pinezka na Mapie Google

Aby zakończyć proces zakładania wizytówki i zacząć być widocznym na Mapach Google, wymagane jest pomyślnie przejście weryfikacji. W przypadku nowych firm, weryfikacja lokalizacji powinna zostać przeprowadzona listownie. To zapobiega tworzeniu fikcyjnych wizytówek GMF i nieuczciwym działaniom przeciwko konkurencji. Firmę będzie widać na Mapach Google, gdy w panelu wizytówki wpiszemy kod, otrzymany w liście. Czas oczekiwania na pocztówkę z kodem weryfikacyjnym od Google wynosi ok. 14-15 dni. Po jego podaniu, wizytówka zaczyna poprawnie wyświetlać się w Google Maps.

Jak wyjaśnia nasz starszy specjalista SEO Łukasz Buławski: w niektórych przypadkach możliwe jest zweryfikowanie wizytówki GMF telefonicznie. Dzieje się tak, gdy firma posiada stronę internetową z podłączonymi narzędziami analitycznymi ( Google Search Console, Google Analytics) i są na niej podane informacje, dotyczące lokalizacji firmy. Nie jest to jednak regułą i w większości przypadków konieczna okazuje się weryfikacja drogą listowną.

ikona email
Chciałbyś pokazać swoją firmę na Mapie Google?

Założenie Wizytówki GMF

Optymalizacja profilu GMF

Podczas zakładania wizytówki Google Moja Firma można popełnić błędy. Te mogą ograniczać widoczność firmy w lokalnych wyszukiwaniach w Mapach Google. Błędy da się naprawić, wykonując optymalizację profilu. W tym celu konieczne będzie zalogowanie się na swoje konto i ponowne, tym razem poprawne uzupełnienie danych.

Zarządzaj Firmą w GMF

Pamiętaj o optymalizacji profilu, a Twoja firma będzie dobrze widoczna na Mapie Google.

Które elementy wizytówki warto zoptymalizować? Firma na Mapie Google ukaże się tylko wtedy, gdy właściciel będzie właściwie zarządzał swoim profilem. Optymalizacja jest kluczowa, inaczej wizytówka w Google Moja Firma nie będzie źródłem wartościowego ruchu na stronie www. W ramach działań optymalizacyjnych zalecamy wykonać następujące czynności:

  1. Weryfikacja poprawności danych

    Należy upewnić się, że podane informacje są aktualne i wolne od błędów. Złe godziny otwarcia czy literówka w adresie mogą być przyczyną braku klientów. Rekomendujemy więc wpisanie pełnych danych teleadresowych, włącznie z numerem lokalu i kodem pocztowym oraz rzetelne sprawdzenie ich poprawności.

  2. Dodawanie zdjęć do wizytówki GMF

    Jeżeli w Twojej wizytówce GMF brakuje zdjęć, koniecznie je dodaj. Internauci chętniej korzystają z usług firm, które prezentują swoje usługi /produkty za pomocą zdjęć. Podczas optymalizacji w pełni wykorzystaj potencjał wizytówki. Zrobisz to, wgrywając firmowe logo oraz odpowiednie zdjęcia. Zwróć uwagę, by zdjęcia występowały w formacie.jpg lub.png, miały optymalną rozdzielczość (720×720 px) i rozmiar (maksymalnie 5 MB).

    Firmy, które dodają zdjęcia do swoich profilów, uzyskują o 42% więcej zapytań o wskazówki dojazdu w Mapach Google i o 35% więcej kliknięć w witrynie niż firmy, które tego nie robią. Źródło: Google

    Nasza Rada: rodzaj zdjęć należy dopasować pod kątem prowadzonej działalności. Właściciel restauracji powinien uzupełnić wizytówkę o zdjęcia wybranych pozycji z menu, jak też swojego zespołu i wnętrza lokalu. To ułatwi klientowi podjęcie decyzji, czy wybrać się do danego miejsca. Z kolei właściciel warsztatu samochodowego powinien skupić się na zdjęciach, przedstawiających punkt z zewnątrz, co ułatwi potencjalnym klientom odnalezienie wjazdu i dotarcie do celu.

  3. Dodawanie lokalnych adresów URL

    Po zalogowaniu do konta, w sekcji Informacje znajdziesz kategorię Adresy URL. Nie pomijaj ich podczas optymalizacji wizytówki Google Maps nawet, jeśli Twoja strona firmowa to tzw. one page. Obowiązkowo wypełnij pole Strona Internetowa oraz pola URL menu i URL rezerwacji. Google zadecyduje, które z adresów wyświetli konkretnym użytkownikom.

Optymalizacja Wizytówki Google Moja Firma

Zarządzanie opiniami w Google Moja Firma. Jak odpowiadać na opinie w wizytówce GMF?

Interakcja z klientami ma znaczenie dla kreowania wizerunku marki w Internecie. Nie trać szansy, jaką dają Ci opinie w Mapach Google i korzystaj z nich, by budować relacje z osobami, które odwiedziły Twoją firmę. Gdy otrzymasz ocenę lub komentarz, odpowiedz na nie. Bądź przy tym profesjonalny – to, co napiszesz, będzie widoczne dla wszystkich użytkowników wyszukiwarki.

Zarządzanie Opiniami w GMF

Firma na Mapie Google powinna prezentować się jak najlepiej. Każdego dnia pielęgnuj swój profil i dokładaj cegiełkę do osiągania wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Unikaj przy tym nielegalnych praktyk, takich jak kupowanie opinii w Google. Pozyskuj je inną drogą, np. prosząc zadowolonych klientów o pozostawienie oceny. Musisz liczyć się z tym, że nie wszystkie opinie będą pochlebne. Część z nich może wręcz działać na niekorzyść firmy.

Jak reagować na negatywne opinie w Google? Odradzamy działanie w emocjach. Te nie są dobrym doradcą i sprzyjają pozostaniu profesjonalnym. Nie rekomendujemy również ignorowania niepochlebnych ocen. Należy się do nich ustosunkować i, jeśli są uzasadnione, przyznać do winy oraz zaproponować rekompensatę, np. voucher na darmową usługę.

Gdy negatywna opinia w Google jest fałszywa, też nie pozostawaj wobec niej obojętny. Odpowiedz, podkreślając, że dana osoba nigdy nie była Twoim klientem. Możesz także poprosić o usunięcie oceny – istnieje szansa, że została wystawiona przez pomyłkę. Zazwyczaj jednak takie komentarze są pisane przez nieuczciwą konkurencję albo firmy, u których można kupić opinie (pozytywne dla siebie lub negatywne dla konkurentów). Aby wyjść z twarzą z takiej sytuacji, kulturalnie odpowiedz recenzentowi, jednocześnie podważając jego wiarygodność.

Jak Odpowiadać na Negatywne Opinie w GMF

Dodatkowe funkcje dla posiadaczy wizytówek Google Moja Firma

Nie zaniedbuj optymalizacji swojej wizytówki GMF. Podejdź do tematu na poważnie, a szybko zauważysz, że obecność na Mapie Google jest istotną składową strategii SEO. Oprócz sprawdzenia poprawności danych, wgraniu zdjęć i wprowadzeniu przyjaznych adresów URL, dobrze jest uzupełnić też inne atrybuty przygotowane przez Google. Im więcej informacji zawrzesz w swojej wizytówce, tym więcej klientów pozyskasz za jej pośrednictwem.

Co polecamy zrobić? Zajrzyj np. do sekcji Dodaj usługi. Możesz wybrać jedną kategorię i na tym zakończyć optymalizację wizytówki. Lepszym rozwiązaniem będzie natomiast dopasowanie również usług niestandardowych. Taki zabieg pozwoli zwiększyć trafność wyników. Jeszcze jedno miejsce, do którego polecamy często zaglądać, to sekcja Pytania i Odpowiedzi. Wskazana jest ich bieżąca weryfikacja, mogąca ułatwić potencjalnym klientom zdecydowanie o odwiedzinach w prezentowanym lokalu.

Wprowadzając jakiekolwiek dane w wizytówce GMF dbaj o to, żeby były one precyzyjne i jak najbardziej szczegółowe.

Dodawanie Usług Niestandardowych w GMF

ikona email
Nie musisz samodzielnie optymalizować wizytówki w GMF. Zleć to nam!

Dlaczego mojej firmy nie widać na Mapach Google? Kłopoty z wizytówką GMF

Nie ma miesiąca, aby nie zgłosił się do nas właściciel firmy, potrzebujący pomocy w konfiguracji wizytówki GMF. Najczęstszym powodem niezadowolenia jest niewyświetlanie się w lokalnych wynikach wyszukiwania. Jeżeli zastanawiasz się, dlaczego Twojej firmy nie widać na Mapach Google wiedz, że powodów może być kilka. Wyszczególniliśmy cztery z nich – to one najczęściej są przyczyną kłopotów w obrębie widoczności wizytówki.

4 główne powody, dlaczego firmy nie widać na Mapach Google, to:

  1. Niezweryfikowana wizytówka GMF

    wizytówka nie ukaże się Twoim potencjalnym klientom, jeżeli nie przeprowadzisz wymaganej weryfikacji. Uzbrój się w cierpliwość i poczekaj na kartkę pocztową z 5-cyfrowym kodem od Google. Dopiero po jego wpisaniu w panelu Google Moja Firma, wizytówka zacznie być aktywna.

  2. Nieprawidłowe wyszukiwanie

    bywa i tak, że Klient szuka swojej wizytówki, wpisując nieprawidłowe zapytanie. W rzeczywistości wizytówkę widać na Mapach, ale właściciel nie potrafi jej odnaleźć. O ile googlując frazę brandową powinieneś natrafić na swoją pinezkę, wyszukując firmy po frazach konkurencyjnych, możesz jej nie zobaczyć. Weźmy za przykład hasło Pizzeria. We Wrocławiu jest ich kilkadziesiąt, więc poszukiwanie swojej wizytówki na podstawie takiej frazy może okazać się bezskuteczne. Dużo łatwiej będzie zastosować frazę brandową, np. Pizzeria Pizza Station.

    Wyszukiwanie Pizzerii w Google Maps

    Zwróć uwagę na miejsce, w którym wpisujesz zapytanie. Użytkownicy Internetu mogą natrafić na Twoją wizytówkę na dwa sposoby: przeglądając Mapy Google lub przeglądając wyszukiwarkę Google. Korzystając z okna wyszukiwarki Google, po prawej stronie ujrzysz graf wiedzy z informacjami, zaciągniętymi z wizytówki GMF.

    Zapytania Brandowe w Mapach Google

    Identyczne zapytanie brandowe możesz wpisać bezpośrednio w oknie Google Maps. Jeśli wszystko poprawnie działa, zobaczysz swoją wizytówkę w pełnej okazałości. Chcąc sprawdzić, czy Twoja firma jest widoczna na Mapie Google, zajrzyj do obu z wymienionych miejsc, wpisując zapytanie brandowe.

    Zapytanie Brandowe w GMF- AFTERWEB

  3. Niedawna aktualizacja informacji

    kolejnym powodem, dlaczego firmy nie widać w Mapach Google, może być niedawne wprowadzanie zmian na koncie. Zdarza się, że algorytm potrzebuje kilku (zazwyczaj trzech) dni na przetworzenie danych. Jeśli w ostatnim czasie edytowałeś informacje na swoim profilu GMF, prawdopodobnie to jest przyczyną ograniczonej widoczności wizytówki. Ten problem rozwiąże się sam.

  4. Naruszenie wskazówek od Google

    jeszcze inna komplikacja związana z wizytówką w Google Moja Firma wynika z naruszenia określonych zasad. Gdy któraś z nich zostanie złamana, mogą pojawić się ograniczenia dotyczące widoczności wizytówki w GMF. Jednym z najczęstszych powodów takiego stanu rzeczy jest duplikacja lokalizacji. Google nie pozwala, aby w jednej lokalizacji funkcjonowały dwie wizytówki i automatycznie blokuje jedną z nich. Od tej decyzji można się odwołać (ale tylko mając możliwość udowodnienia, że pod tym samym adresem działają dwie firmy). Wizytówka zostanie zawieszona również wtedy, gdy wystąpią problemy z jakością danych. Może tak się zdarzyć np. kiedy właściciel wizytówki poda nieprawdziwe informacje. Szczegółowy spis wytycznych, których bezwzględnie należy przestrzegać, jest dostępny online: .

Nie musisz tracić nerwów i zastanawiać się, dlaczego Twojej firmy nie widać na Mapach Google. Skontaktuj się z nami, a sprawdzimy poprawność danych, przeprowadzimy fachową konfigurację profilu i zoptymalizujemy wizytówkę tak, aby wyświetlała się wśród pierwszych wyników.

Aktualizacja wizytówki w Mapach Google musi być przeprowadzana na bieżąco!

Właściciele wizytówek GMF czasem zapominają o regularnym zaglądaniu na swoje konta. To błąd. Ekspansja rynku lokalnego wymaga stałych modyfikacji i dostosowywania oferty do potrzeb konsumentów. Twoja wizytówka może być popularna albo przepaść wśród innych, lepiej zoptymalizowanych kont. Co możesz zrobić w ramach bieżącej aktualizacji wizytówki na Mapach Google?

  • analizuj statystyki i wyciągaj wnioski,

  • sprawdzaj atrybuty dodawane przez użytkowników i weryfikuj je,

  • odpowiadaj na opinie oraz pytania zadawane przez klientów,

  • aktualizuj informacje na temat swojej firmy,

  • obserwuj trendy w biznesie i reaguj na nie.

Statystyki – Wizytówka GMF

Obsługa Google Moja Firma w AFTERWEB

W Agencji AFTERWEB zakładamy profesjonalne wizytówki w Google Moja Firma, a także świadczymy pomoc dla firm, których wizytówki nie wyświetlają się poprawnie. Fachowo rejestrujemy konta w GMF, a także optymalizujemy nowe i istniejące profile. Nasi Klienci mają zapewnioną kompleksową obsługę wizytówki w ramach pozycjonowania stron, ale z przyjemnością pomagamy też firmom, które na co dzień nie korzystają z naszych usług.

Prowadzisz firmę i nie posiadasz wizytówki GMF? Załóż ją jeszcze dziś! Możesz to zrobić sam albo z pomocą naszych specjalistów.

Profesjonalna obsługa wizytówki w Google Maps jest konieczna, aby osiągać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania na Mapach, jak również w wyszukiwarce Google. Jeśli nie czujesz się na siłach, by samodzielnie zarządzać kontem, powierz to zadanie nam. W związku z tym, że założenie profilu jest bezpłatne, koszt obsługi wizytówki GMF w naszej Agencji sprowadza się do wynagrodzenia pracy specjalisty SEO.

ikona email
Napisz do nas jeszcze dziś i przedstaw swoje potrzeby!

Możemy zaoferować jednorazową pomoc lub stałą obsługę wizytówki Google Moja Firma, płatną w abonamencie. W AFTERWEB sprawiamy, że firmy zaczynają być widoczne dla większej ilości użytkowników Internetu. Niech Mapy Google staną się jednym z głównych źródeł ruchu również na Twojej stronie www!

FAQ

Najczęściej zadawane pytania – FAQ

Źródła:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (2 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...
Afterweb - Wyższy standard SEO

AFTERWEB

SEM/SEO/PPC

Od przeszło 12 lat specjalizujemy się w optymalizacji i pozycjonowaniu oraz reklamie PPC w wyszukiwarkach. Nasze główne usługi to pozycjonowanie organiczne i obsługa kampanii reklamowych w Google Ads.

5 komentarzy
  • Ewelina skomentował/a:

    Jak dobrze, że ten wpis powstał! Jestem na etapie zakładania wizytówki GMF i prawdopodobnie będę potrzebowała pomocy. Sporo mi rozjaśniliście, bo te wszystkie funkcje dodatkowe, atrybuty i inne kwestie optymalizacyjne są dla mnie czarną magią. A firma na mapie Google być musi, tu nie ma zmiłuj. Konkurencja nie śpi :))

  • Anonim skomentował/a:

    Trzeba tez uważać na różnych oszustów, którzy dzwonią i oferują płatne aktualizacje itp. O mały włos dałem się na to nabrać.

  • Paweł skomentował/a:

    Ciekawie omówiony temat, choć wiele zagadnień dałoby się jeszcze zgłębić. Podoba mi się, że piszecie wprost – wizytówka GMF jest darmowa. Znam zagadnienie całkiem nieźle i często spotykam się z nieuczciwymi zagrywkami agencji marketingowych. Niestety nie brakuje nieświadomych właścicieli firm, którzy płacą podwójnie. Niewiedza kosztuje…

  • Karol skomentował/a:

    Najtrudniejsze jest odpowiadanie na negatywne opinie. Sam jestem właścicielem wizytówki Google Moja Firma i niestety, ale regularnie otrzymuję fałszywe, zaniżone oceny. Tak jak zaleca autor staram się na nie odpisywać, chociaż, co tu ukrywać, nie przychodzi to z łatwością.

  • Czarek skomentował/a:

    A co, jeśli kartka z kodem od Google nie przychodzi? Google podaje średni czas oczekiwania 14 dni. U nas mija drugi miesiąc, a listu jak nie było tak nie ma. Ktoś miał podobne problemy z weryfikacją wizytówki GMF? Dodam, że chodzi o firmę zlokalizowaną w wieżowcu, gdzie działa kilkanaście różnych firm. Wysyłaliśmy już dwie prośby o kod.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *