Google Trends zmaksymalizuje efekty każdej kampanii reklamowej. Afterweb pokaże Ci, jak używać tego narzędzia

google trends

Skuteczny marketing w internecie wymaga korzystania ze sprawdzonych oprogramowań czy też narzędzi dedykowanych do kontrolowania kampanii reklamowych. Trzymanie ręki na biznesowym pulsie od wielu lat umożliwia Google Trends. Usługa zaprojektowana przez giganta z USA stanowi podręcznik wiedzy każdego marketera. Zastanawiasz się w jakim kraju najpopularniejszym hasłem są mistrzostwa Świata w piłce nożnej? A może chcesz sprawdzić klikalność interesującej Cię frazy kluczowej? W tym artykule pokażemy co to jest Google Trends oraz jak korzystać z tej usługi. Z nami wyciągniesz z świadczonej przez Ciebie usługi maksymalny potencjał biznesowy!

Jak używać Google Trends? Zapraszamy za kulisy oprogramowania dla marketerów

Wiesz już czym dokładnie jest Google Trends? Doskonale! Czas przejść do kwestii tego, jak korzystać z najpopularniejszego narzędzia, które dostarcza nam amerykańska wyszukiwarka. Już podstawowa wiedza na temat mechaniki tego oprogramowania może bezpośrednio przełożyć się na ogromny sukces reklamowy prowadzonego przez Ciebie przedsiębiorstwa. W pierwszej kolejności należy podkreślić, że Google Trends, w odróżnieniu od takich programów, jak chociażby Google Keyword Planner, nie przedstawia konkretnego zakresu liczbowego dla Twojego zapytania. Jak zdradza sama nazwa – Google Trends wskazuje wyłącznie trendy we wskazanym obszarze. Liczba wyszukań przykładowego terminu jest ukazana w porównaniu do łącznej liczby wyszukiwań w Google. Wartość 100 oznacza najwyższą możliwą popularność hasła, natomiast zero stanowi informację o braku kompletnych danych do zaprezentowania. Musisz być jednak bardzo czujny. Niszowe słowa kluczowe mogą być nieuwzględnione w zestawieniach tworzonych przez Trends.

google trends jak korzystać

Chcesz osiągnąć marketingowy sukces? Musisz regularnie używać Google Trends!

Regularne śledzenie danych o zainteresowaniach użytkowników wyszukiwarki oraz Twoich potencjalnych Klientów może być nie tylko ciekawe, ale również bardzo przydatne. Zwłaszcza, jeśli jesteś w trakcie realizowania bądź projektowania własnej kampanii promocyjnej w internecie. Google Trends coraz częściej wykorzystuje się w reklamach Google Ads, przy content marketingu oraz w trakcie wdrażania działań SEO. Co ciekawe, takie narzędzie do analizowania danych jest pomocne także w przypadku prowadzenia mediów społecznościowych, a sam interfejs umożliwia śledzenie informacji z portali, takich jak YouTube. Google Trends służy nieocenioną pomocą przy opracowywaniu profesjonalnej strategii marketingowej. Firmy, którym zależy na przyciągnięciu uwagi potencjalnych Klientów wykorzystują Trendy do rozpisywania tematów artykułów na blog. Posługując się Google Trends możesz mieć stuprocentową pewność, że Twoje wpisy będą swego rodzaju odpowiedzią na najpopularniejsze branżowe pytania zadawane w sieci. Podane wyżej przykłady pokazują zasadność interesowania się programem Google Trends. Wiesz już, jak działa oraz jak go używać? Do dzieła! Nic nie stoi na przeszkodzie, aby Trendy zawładnęły Twoją firmą.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (5 głosów, średnia: 4,20 z 5)
Loading...
3 komentarze
  • Adam skomentował/a:

    Czy możecie uszczegółowić co oznacza „regularnie”? Z waszej praktyki, w jakim przedziale czasowym warto śledzić to narzędzie? Raz w tygodniu? Codziennie? Czy też po prostu szukając aktualnego tematu na kolejny wpis.
    Dzięki za artykuł.

  • AFTERWEB skomentował/a:

    Wszystko zależy od branży i dynamiki wydarzeń w prowadzonym biznesie (różnice są ogromne). Są firmy co wystarczy raz na miesiąc czy kwartał/rok, a są takie gdzie sprawdza się minimum raz na tydzień.
    Codziennie to już przesada w tak krótkim czasie nie ma sensu tego weryfikować.

    Oczywiście szukając aktualnego tematu na kolejny wpis warto zajrzeć do Google Trends, by upewnić się, że jest popyt na przygotowywane treści.

  • Marek Cielicki skomentował/a:

    Korzystam z Google Trends od kilku lat i muszę powiedzieć, że ta technologia rozwija się w zastraszającym tempie. Już dzisiaj mogę wiedzieć, co stanie się jutro z dużą dozą prawdopodobieństwa. Pozwala to planować kampanie marketingowe z wyprzedzeniem!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *