W marketingu każda złotówka ma znaczenie! Kompleksowo wyjaśniamy, ile kosztuje reklama w internecie

Ile kosztuje reklama w internecie

Zastanawiasz się ile kosztuje reklama w internecie? Czy promowanie własnego biznesu w sieci jest dzisiaj obowiązkiem każdego przedsiębiorcy, który marzy o maksymalizacji zysków? Doskonale się składa! Odpowiedź na te oraz inne popularne pytania dotyczące promocji marki w wyszukiwarce Google znajdziesz w tym artykule. Specjalnie z myślą o Tobie przygotowaliśmy vademecum wiedzy na temat najpowszechniejszych kanałów reklamowych, modeli rozliczania i czynników, od których zależy dokładna wysokość opłacanego abonamentu za działania marketingowe. Żadna wycena nie wzbudzi już u Ciebie zdziwienia! Razem z nami staniesz się ekspertem od reklam Google Ads bądź organicznego pozycjonowania w najbardziej rozpoznawalnej wyszukiwarce na świecie. Przekonaj się ile kosztuje reklama Google i przestań przepłacać za nieuczciwy marketing!

Promowanie firmy w Google, czyli prawdziwy game changer walki o względy Klientów

Zanim odpowiemy Ci na kluczowe pytania i dowiesz się ile kosztuje reklama w Google, warto kilka chwil poświęcić na wytłumaczenie sensu promowania własnej marki w internecie. Czy bez reklamy online będziesz w stanie podjąć rękawice i stoczyć rzeczywistą rywalizację z konkurencją w Twojej branży? Bez dwóch zdań tak, natomiast będzie to zadanie niezwykle ciężkie do wykonania. Na tytuł regionalnego bądź ogólnopolskiego lidera sprzedaży przedsiębiorcy pracują latami, a zdecydowana większość z nich jest aktywna na polu marketingu internetowego. Należy podkreślić, że to właśnie w sieci spotkasz najliczniejszą grupę potencjalnych odbiorców. Dlaczego wyszukiwarka Google a nie alternatywne sposoby na promowanie firmy w sieci? Odpowiedź na takie pytanie jest bajecznie prosta. Usługa dostarczana przez amerykańskiego hegemona cieszy się w Polsce dużym poziomem popularności. Blisko 20 milionów unikalnych użytkowników w skali jednego miesiąca musi robić wrażenie! Nawet na największych przeciwnikach tworzenia reklam online. Wspinaczka na szczyt rankingu Google niesie ze sobą wiele korzyści. Obecność na pierwszej stronie zestawienia to przede wszystkim prestiż, szansa na mnożenie dotychczasowych zysków oraz zauważalnie większy licznik odwiedzin na firmowej stronie internetowej. Kampanie linków płatnych Google Ads lub organiczne pozycjonowanie stron będzie opłacalnym wyborem!

Poznaj czynniki, które mają wpływ na to, ile kosztuje reklama w internecie. Oto one!

Już na samym początku warto zaznaczyć, że uniwersalny cennik marketingu sieciowego po prostu nie istnieje. Wydatek na skuteczną reklamę Google Ads będzie zupełnie inny od budżetu, jaki musisz przygotować na pozycjonowanie stron internetowych. Taka zależność utrzymuje się również w przypadku pozostałych alternatyw na promowanie marki w sieci. Mowa tutaj o kampaniach w mediach społecznościowych bądź platformach streamingowych. Rodzaj wybranego przez Ciebie kanału komunikacji ma więc bezpośredni wpływ na to, ile kosztuje reklama w internecie. Kolejnym aspektem, jaki musisz mieć na uwadze podczas określania budżetu marketingowego, jest konkurencyjność w reprezentowanej branży. Im większa rywalizacja o miano regionalnego lub ogólnopolskiego lidera sprzedaży, tym większą gotówkę należy przeznaczyć na tworzenie efektywnej kampanii reklamowej. Widoczne jest to przede wszystkim w reklamach PPC, gdzie przedsiębiorca zobowiązany jest do opłacenia każdego pojedynczego kliknięcia w link, który prowadzi do strony głównej czy konkretnej podstrony na portalu firmowym. Konkurencyjność jest kluczowym czynnikiem też w pozycjonowaniu. Linkowanie zewnętrzne i content marketing na ogólnopolską skalę okazują się zazwyczaj droższe od działań wykonywanych regionalnie, gdzie przeważnie masz do czynienia z zauważalnie mniejszą rywalizacją o prym na poszczególne słowa kluczowe. Aby kompleksowo odpowiedzieć na pytanie ile kosztuje reklama w internecie, należy również poruszyć temat sposobu realizacji takich kampanii. Jeżeli zdecydujesz się na promowanie firmy na własną rękę możesz zatrzymać pokaźną sumę gotówki, która w ramach prowizji powędrowałaby do doświadczonej agencji marketingowej. Będzie to jednak tylko pozorna oszczędność, ponieważ współpraca ze specjalistami otwiera przed Tobą zupełnie nowe możliwości biznesowe. Wykwalifikowani eksperci od kampanii Google Ads i pozycjonowania stron internetowych minimalizują ryzyko popełnienia kosztownego błędu. A takie mogą mieć kolosalne odbicie w przyszłości. Nawet najdrobniejsze potknięcie wpływa na pozycje zajmowane w zestawieniu tworzonym przez Google. Nie masz wystarczającego doświadczenia oraz wiedzy na temat marketingu sieciowego? Nie ryzykuj. W ten sposób ułatwisz zadanie konkurencji!

Ile kosztuje reklama w Google AdWords? Rozkładamy kampanię PPC na czynniki pierwsze

Ile kosztuje Google AdWords

Usługa Google Ads, znana przed laty jako Google AdWords, to jeden z popularniejszych sposobów na promowanie własnego przedsiębiorstwa w internecie. Wyświetlanie linków sponsorowanych czy banerów w oknie wyszukiwarki Google bądź na stronach partnerów amerykańskiego giganta daje Tobie możliwość docierania do niezliczonej rzeszy potencjalnych Klientów. Tym bardziej, że Ads wyróżnia się błyskawicznym efektem. Natychmiast po uruchomieniu kampanii reklama wyląduje na ekranach wcześniej ustalonej grupy priorytetowych odbiorców. W ten sposób, jako właściciel firmy, budujesz pozytywny wizerunek wokół marki i maksymalizujesz szansę na mnożenie licznika codziennej sprzedaży produktów lub usług. Model takiej reklamy charakteryzuje się rozliczeniem PPC (płatność za kliknięcie), gdzie stawka uzależniona jest od konkurencyjności branży czy nawet od popularności wybranego hasła kluczowego. Dokładny koszt pojedynczego kliknięcia możesz sprawdzić w darmowym oprogramowaniu bazowym Planer Słów kluczowych. Warto zauważyć, że jeżeli zdecydujesz się na podjęcie współpracy ze specjalistami reklamy Google Ads, będziesz także zobowiązany do opłacenia prowizji za pracę wykonaną przez eksperta. Jej wartość również będzie uzależniona od wielu czynników. Mowa tutaj chociażby o doświadczeniu specjalistów Google Ads, reprezentowanej pr

zez Ciebie dyscypliny, wybranego słowa kluczowego i o oczekiwanym efekcie kampanii promocyjnej w najbardziej znanej wyszukiwarce online na świecie. W tym przypadku operowanie konkretnymi kwotami mija się z celem. Google jest na tyle dynamicznym narzędziem, że określenie stałej opłaty za usługę byłoby mocno krzywdzące. Albo dla certyfikowanych speców, albo dla samych przedsiębiorców, którym zależy na znalezieniu idealnego balansu pomiędzy ceną za reklamę a skutecznością w docieraniu do potencjalnych Klientów w branży.

CENNIK GOOGLE ADS / ADWORDS – Prowizja

PAKIETSTARTOPTIMUMPREMIUMUNLIMITED
Opłata miesięczna za komplet usług625 zł1250 zł1845 zł3630 zł
Dzienny budżet na kliknięcia16,66 zł33,33 zł50 zł100 zł
Linki sponsorowanetaktaktaktak
Reklama w GDN (Google Display Network)nietaktaktak
Remarketingnietaktaktak
Kampanie w Google Zakupy (PLA)nienietaktak
Gratis Kupon Google Ads na START375 zł375 zł375 zł375 zł
Czas trwania umowyczas nieokreślonyczas nieokreślonyczas nieokreślonyczas nieokreślony
Okres wypowiedzenia2 miesiące2 miesiące2 miesiące2 miesiące

Reklama Google ADS w pigułce:

  • natychmiastowy efekt widoczności w wynikach wyszukiwania
  • maksymalna elastyczność w doborze oraz prowadzeniu kampanii Ads
  • możliwość monitorowania efektów i łatwego mierzenia konwersji
  • olbrzymi zasięg dzięki wyświetlaniu w wyszukiwarce Google
  • możliwość ukierunkowania wybranej reklamy do konkretnych Klientów
  • przyjazny system płatności PPC (bez miesięcznych opłat abonamentowych)

Lista słów kluczowych i koszt kliknięcia w programie Planer Słów Kluczowych Google

Rodzaje reklamy Google Ads. Dopasuj kampanię do indywidualnych oczekiwań!

W przypadku kanału AdWords, wybór odpowiedniej formy promowania własnego przedsiębiorstwa będzie bezpośrednio wpływał na koszt związany z tego typu marketingiem. Amerykański hegemon przygotował dla Ciebie kilka popularnych sposobów na docieranie do potencjalnych Klientów, a na szczególną uwagę z całą pewnością zasługują linki sponsorowane. Szczyt wyników wyszukiwania na poszczególne frazy kluczowe jest dziś marzeniem każdego przedsiębiorcy. Dotarcie tam przełoży się na maksymalizację dotychczasowych zysków. Linki sponsorowane, jako system reklamowy Google Ads, umożliwiają wyświetlanie odnośników do Twojego portalu tuż nad wynikami organicznymi. Nie ma możliwości, aby użytkownik wyszukiwarki przeoczył ofertę promowaną przez Google. Za dokładne spasowanie potencjalnego Klienta (internauty) do konkretnej odpowiadają słowa kluczowe oraz szereg innych aspektów, które są ustalane na etapie projektowania kampanii. Na podobnych zasadach i również w oknie z wynikami wyszukiwania działają zakupy. Google Shopping to już jednak nie tylko link prowadzący do wybranej przez Ciebie podstrony, ale również grafika, cena za produkt oraz jego nazwa. Usługa zakupy jest więc krótką informacją, która dostarcza potencjalnemu Klientowi maksymalną ilość wiadomości w bardzo przyjaznej i łatwej do wychwycenia formie. Ile kosztuje Google Ads PLA (zakupy) lub linki sponsorowane? Wszystko uzależnione jest od poziomu konkurencyjności, miasta określonego jako grupa docelowa, godziny wyświetlania czy wysokości prowizji pobieranej przez specjalistów.

Przykładowy widok listy SERP Google

Jeżeli płacisz za reklamę, wymagaj maksymalnej efektywności oraz szybkiego zwrotu poniesionych kosztów. Zależy Ci na szerokim zasięgu wybranej kampanii Google Ads? Przekonaj się, co oferuje reklama Display. Niezwykle popularne banery Google daje możliwość promowania prowadzonej przez Ciebie marki na znanych serwisach informacyjnych, portalach internetowych, stronach streamingowych i innych witrynach display. W naszym kraju liczba takich źródeł już dawno przekroczyła 40 tysięcy, co tylko gwarantuje bardzo duży zasięg marketingu internetowego. Ciekawą alternatywą dla Google Display Network okazuje się być retargeting, czyli metoda polegająca na wirtualnym śledzeniu potencjalnego, niedoszłego lub aktualnego Klienta. Reklama remarketingowa może być wyświetlana każdemu użytkownikowi, który odwiedził Twoją firmową stronę internetową. Wstępne zainteresowanie asortymentem nie pomogło? Nie możesz pozostawać bierny. Retargeting z pewnością nie da zapomnieć Klientowi o istnieniu Twojej marki. Koszt takich metod? On również uzależniony jest od indywidualnych preferencji. W naszej agencji AFTERWEB przygotowaliśmy dla Ciebie atrakcyjną ofertę, która łączy przystępną cenę za marketing z wysokim poziomem zaangażowania odbiorców. Skontaktuj się z nami i wybierz najlepszą formę Google Ads.

ikona email
AFTERWEB zapewnia skuteczne prowadzenie reklam Google Ads

Dodatkowy budżet na reklamę bezpośrednio od Google? Dzięki naszemu certyfikatowi Google Partner jest to możliwe!

Niewielu przedsiębiorców o tym wie, ale dokładny sposób funkcjonowania kampanii Google Ads i efektywność tego kanału komunikacji z Klientem można zweryfikować nie wydając ani złotówki na reklamę. Wyszukiwarka Google, jako niekwestionowany lider marketingu sieciowego, stanowi dziś jedną z najnowocześniejszych platform kampanii promocyjnych. Całkowicie darmowe docieranie do pierwszych potencjalnych partnerów biznesowych zapewnia specjalny kupon Google AdWords. Gratisowe środki można zdobyć na dwa sprawdzone sposoby: pierwszy polega na pozyskaniu kodu bezpośrednio od amerykańskiego giganta, drugi natomiast wymaga współpracy ze specjalistami, którzy posiadają certyfikat programu Google Partners. W obu przypadkach mowa o zupełnie innych kwotach. Samodzielne staranie się o środki na reklamę AdWords następuje zaraz po założeniu konta Ads. Google wysyła wówczas unikalny kupon drogą mailową. Jego wartość wynosi jednak tylko 200 zł i należy ją wykorzystać maksymalnie do dwóch tygodni od uruchomienia profilu w usłudze. Druga, zauważalnie bardziej opłacalna metoda, polega na agencyjnym pozyskaniu kodu rabatowego. Wiele renomowanych firm wyspecjalizowanych w marketingu internetowym posiada prestiżowe wyróżnienie w postaci certyfikatu Google Partner. W tym gronie znajdziesz również naszą Agencję AFTERWEB. Spełnienie jasno określonych wymogów owocuje chociażby profesjonalnym wsparciem przy tworzeniu reklam bądź unikalnym kuponem na start właśnie. Jego wartość nie przekracza 375 zł. Praktyczna umiejętność projektowania promocji w kanale Google AdWords sprawia, że taka kwota zostanie przeznaczona zgodnie z oczekiwaniami najbardziej wymagających przedsiębiorców i samych ekspertów.

Pozycjonowanie stron internetowych, czyli druga strona mocy wyszukiwarki Google

Zobacz, ile kosztuje reklama w internecie poprzez pozycjonowanie SEO

Z poprzednich części tego artykułu wiesz już, ile kosztuje Google AdWords, czyli usługa znana dziś jako Google Ads. Jednak aby poznać pełen obraz marketingu sieciowego w wyszukiwarce Google, należy jeszcze wspomnieć o pozycjonowaniu stron internetowych. Organiczna walka o sam szczyt rankingu tworzonego na poszczególne słowa kluczowe to równie popularna metoda promocji marki w sieci. SEO to zupełnie inny cennik, inny model rozliczenia oraz całkowicie inne czynniki, które wpływają na wysokość konkretnych abonamentów. O tym za chwil kilka, bo w pierwszej kolejności warto wytłumaczyć, dlaczego pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google to dobry sposób na zdobycie zaufania setek potencjalnych Klientów w reprezentowanej przez Ciebie branży. Zobacz zalety profesjonalnego SEO. Dowiedz się o nich, zanim staniesz do boju o miano lidera sprzedaży:

POZYCJONOWANIE SEO W PIGUŁCE:

  • nawet kilkukrotne zwiększenie dotychczasowego ruchu na stronie firmowej

  • możliwość maksymalizacji zysków poprzez pozyskiwanie nowych Klientów

  • zaprezentowanie oferty firmy w wyszukiwarce z milionowymi wyświetleniami

  • budowanie wizerunku profesjonalnego przedsiębiorstwa, eksperta branży

  • możliwość wyboru SEO lokalnego, czyli docieranie do regionalnych Klientów

  • relatywnie niskie koszty marketingu (w zestawieniu z alternatywnymi metodami)

  • długotrwały efekt kampanii reklamowej przy dotarciu do pierwszej strony listy SERP

Ile kosztuje reklama w Google metodą pozycjonowania? Poznaj nasz cennik i czynniki wpływające na wysokość abonamentu

Pozycjonowanie stron internetowych, podobnie jak kampanie linków Google Ads, warto powierzyć wykwalifikowanym specjalistom w reklamie internetowej. Tylko wtedy ograniczysz ryzyko błędów i zminimalizujesz efekt źle zainwestowanych pieniędzy. Zwłaszcza, jeżeli dla prowadzonego przez Ciebie przedsiębiorstwa liczy się każda złotówka! Tutaj musisz jednak zapomnieć o rozliczeniu w formacie PPC. Pozycjonowanie to już abonamentowa opłata za usługi, a jej wysokość ustalana jest przez doświadczone agencje. Każda może posiadać różne cenniki. Profesjonalnie prowadzone SEO wyklucza tworzenie uniwersalnych schematów czy jednolitych opłat wprowadzonych przez wszystkie firmy wyspecjalizowane w organicznej walce o szczyt wyszukiwarki Google. W naszym przypadku przygotowaliśmy cztery pakiety, które mogą zaspokoić oczekiwania dosłownie wszystkich przedsiębiorców. Prowadzisz mały, lokalny biznes w branży cechującej się niską konkurencyjnością? Wybierz abonament START lub OPTIMUM. Jeśli musisz zmierzyć się z nieco mocniejszymi rywalami, przygotowane przez nas pakiety PREMIUM i UNLIMITED odpowiedzą na wszystkie rynkowe potrzeby prowadzonej przez Ciebie marki.

Cennik pozycjonowania stron w modelu abonamentowym
PAKIETSTARTOPTIMUMPREMIUMUNLIMITED
Cena498 zł985 zł1498 zł2990 zł
Ilość pozycjonowanych fraz10 fraz20 fraz40 fraz*nielimitowane
Raport z realizacji pakieturaz na kwartałraz na kwartałraz na kwartałraz na kwartał
Czas trwania umowyczas nieokreślonyczas nieokreślonyczas nieokreślonyczas nieokreślony
Okres wypowiedzenia2 miesiące1 miesiąc1 miesiąc1 miesiąc

*wg możliwości finansowych i technicznych

Na wyżej zaprezentowane stawki wpływ ma bardzo dużo czynników. Głównym jest sposób, w jaki nasza agencja interaktywna AFTERWEB będzie walczyć o kluczowe lokaty w zestawieniu Google na wybrane przez Ciebie frazy kluczowe. Posługujemy się wyłącznie technikami White Hat SEO. I to właśnie dlatego jesteśmy przekonani, że kampania promocyjna nie zawiedzie Twoich oczekiwań. W ramach praktyk marketingowego białego kapelusza należy opłacić link building czy też content marketing. Im wiarygodniejsze lub bardziej prestiżowe źródła do umieszczania odsyłaczy, tym wyższa jest opłata za pozycjonowanie. Dla jeszcze lepszych efektów poleca się wykorzystywanie wirtualnych portali klasy premium. Te jednak w zdecydowanej większości przypadków wymagają dodatkowego nakładu finansowego. W cenie pakietu za profesjonalne SEO otrzymujesz również codzienny monitoring działań, kontakt ze specjalistą (indywidualnym opiekunem reklamowym), audyt firmowego serwisu, optymalizację pod kątem algorytmów oraz szkolenia i konsultacje wymagane do prawidłowego prowadzenia firmowej strony internetowej. Tak jak w przypadku kampanii Google AdWords, tak samo przy pozycjonowaniu WWW na dokładną cenę za usługi składa się także prowizja dla specjalistów SEO za wykonywanie codziennej pracy.

Niezwykle konkurencyjne cenniki to tylko pozorna oszczędność. Uważaj na popularne pułapki podczas wyceny pozycjonowania SEO

Pod hasłem ile kosztuje reklama w internecie w kontekście profesjonalnego pozycjonowania stron kryje się naprawdę dużo pułapek, które tylko czyhają na najbardziej zniecierpliwionych właścicieli firm. Obietnice szybko uzyskanych pozycji w czołowej trójce zestawienia tworzonego przez Google czy błyskawiczny zwrot kosztów brzmią niezwykle zachęcająco, jednak niewiele mają wspólnego z rzeczywistością. Ta brutalnie weryfikuje nie tylko nieświadomych niczego przedsiębiorców, ale też nierzetelnych specjalistów, którzy posługują się tego typu hasłami. Oszczędność na takim SEO jest tylko pozorna, ponieważ regularne wykorzystywanie technik Black Hat, a takie w zdecydowanej większości przypadków pozwalają chwilowo zaistnieć na pierwszej stronie listy SERP, grozi banem lub nawet całkowitym wyindeksowaniem prowadzonego przez Ciebie portalu. Uważać należy także na zauważalnie zaniżone cenniki za pozycjonowanie stron. Te również mogą przyciągnąć Twoją uwagę, jednak wcześniej opisane profesjonalne SEO wymaga odpowiedniego nakładu finansowego za wiele aspektów. Podejrzanie niski pakiet z całą pewnością nie będzie korzystał z wiarygodnych źródeł w postaci lokalnych serwisów informacyjnych, popularnych blogów, katalogów ogłoszeń czy chociażby for internetowych. W efekcie końcowym Twoja firmowa strona internetowa nie uzyska pozytywnej opinii algorytmu Google i z miejsca zostanie przekreślona w rywalizacji z liderami reprezentowanej przez Ciebie branży. Dotychczas najbardziej rozpoznawalne marki stawiają na działania oferowane przez specjalistów. Nie szukaj oszczędności na SEO. Tak obrana droga nie zaprowadzi Cię na szczyt rankingu, czyli miejsca wymarzonego dla każdego przedsiębiorcy.

Reklama w Google a alternatywne sposoby promocji marki. Przedstawiamy różnice w cenie oraz skuteczności kampanii

Skoro wiesz już ile kosztuje Google Ads oraz ile kosztuje profesjonalne pozycjonowanie stron, czas porównać koszty obu bardzo popularnych metod z pozostałymi alternatywami na zdobycie nowych Klientów. Jeśli mówimy o tak szerokim gronie potencjalnych odbiorców, jakie gwarantuje Google, należy dokonać zestawienia tylko z największymi formami współczesnego marketingu! Dlaczego? Kampanie w kanale Google Ads lub wykonana przez zawodowca, indywidualnie dobrana strategia SEO z całą pewnością będą zdecydowanie bardziej atrakcyjne dla partnerów biznesowych od choćby tradycyjnego marketingu stacjonarnego. Takie rozwiązania, mimo iż okazują się zauważalnie tańsze, przeważnie sprawdzają się głównie w sklepach, galeriach handlowych i na najbardziej ruchliwych ulicach. W pozostałych przypadkach warto postawić na internet, dostarczający więcej zapytań ofertowych. Śmiało można zaryzykować stwierdzenie, że pozycjonowanie stron oraz kampanie Google Ads wygrywają także rywalizację z reklamą billboardową oraz radiowo-telewizyjną. To właśnie takie metody promocji w Polsce piastują miano najdroższych, ale już nie najskuteczniejszych. Marketing online zaoferuje Ci o wiele szersze grono potencjalnych Klientów, mocniej sprecyzowaną grupę docelową lub bardziej atrakcyjne cenniki, które są przystępne na kieszeń niemalże każdego biznesmena. Warto podkreślić, że billboard w centrum nawet średniego miasta czy kilkanaście sekund spotu w TV bądź w radiu to koszty rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych.

Strategia brandu – nieodłączna, jeżeli zależy Ci na efektach

Jeżeli chcemy, by nasza firma mogła rozwijać się w sposób usystematyzowany, warto pomyśleć o aspekcie, jakim jest strategia marki. Działania te pozwalają w procesie długoterminowym, na rozwijanie swojego brandu. Pamiętajmy, że działania długofalowe, to nie planowanie “na miesiąc do przodu”, ale nawet na kilka lat w przód.

Prawidłowo stworzona strategia pozwala na dokładne i wieloetapowe zaplanowanie działań. W ten sposób realizujemy cele w oparciu o pewien stelaż, który pozwala racjonalnie rozwiązywać problemy, pojawiające się na drodze do rozwoju. Strategia marki pozwala na odpowiednie budowanie wizerunku wokół brandu, a może się to przejawiać:

  • wzrostem świadomości marki,
  • budową jej wizerunku,
  • zaistnieniem w świadomości konsumenta,
  • zwiększeniem rozpoznawalności marki.

Dobrze przemyślana strategia ma pozwala realizować cele wizerunkowe i finansowe. Jednak by tak się działo, ważne jest zachowanie spójności w komunikacji marki. Dążeniem każdej firmy jest tzw. Top of Mind, czyli sprawienie, że myśląc o danym typie produktu, przychodzi na myśl właśnie ich firma.

Jednak trzeba mieć świadomość, że właściwie przygotowana strategia marki może kosztować. Wiąże się to z ilością pracy, jaką muszą wykonać specjaliści. Przygotowanie strategii to opieranie się na twardych danych, analizowaniu ich, aby ostatecznie wyciągnąć właściwe wnioski i przedstawić klientowi. Nie da się ukryć, że jest to czasochłonne zajęcie, dlatego trzeba liczyć się z tym, że czas jej realizacji może zająć trochę czasu.
Gościnna wypowiedz eksperta z firmy emedia

Ile kosztuje reklama w mediach społecznościowych? Szczegóły kampanii promocyjnej na przykładzie portalu Facebook

Jeżeli mowa o marketingu w mediach społecznościowych, prawdziwym liderem tego typu platform będzie Facebook, czyli zdecydowanie najpopularniejszy serwis social media. Oferuje on naprawdę wiele formatów promocji przedsiębiorstwa. Mowa tutaj chociażby o skupieniu uwagi na obserwacji wirtualnego profilu firmy, na polubieniach konkretnego posta, na lepszym zaangażowaniu odbiorcy czy chociażby na zwiększeniu zasięgu wybranego przez Ciebie komunikatu. Może mieć on formę grafiki, pliku wideo czy nawet tekstu. Musisz jednak pamiętać, aby przestrzegać regulaminu, który został opublikowany przez Facebook. Każda kampania, jeszcze przed uruchomieniem, jest bardzo dokładnie weryfikowana i każde przewinienie skutkuje odrzuceniem budżetu na promocję firmy.

Zobacz, ile kosztuje reklama firmy na Facebooku

Ile kosztuje reklama w internecie na Facebooku? Amerykański gigant mediów społecznościowych, podobnie jak pozostałe kanały marketingowe, uzależnia stawkę za marketing w sieci od naprawdę wielu czynników. Średni koszt pozyskania nowego Klienta może wynieść kilka bądź kilkadziesiąt złotych, ale zdarzają się przypadki, kiedy opłata za reklamę nie przekroczy nawet złotówki. W tym przypadku im większą popularnością cieszy się promowany post, tym opłata jest niższa. Dokładna kwota ustalana jest również na podstawie tego, co będzie Twoim celem uruchomienia promocji na Facebooku. Zachęcenie do kontaktu i dokonanie zakupu jest o wiele droższe od zwykłego „lajka” pozostawionego na prowadzonym przez Ciebie firmowym profilu. Sam portal bardzo często oferuje darmowe środki na kampanię. Przeważnie wynoszą one około 10 zł.

ikona email
Nasza firma AFTERWEB oferuje cenniki za reklamę w internecie dopasowane na każdą kieszeń!

FAQ

Ile kosztuje reklama w internecie - FAQ

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (3 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...
Afterweb - Wyższy standard SEO

AFTERWEB

SEM/SEO/PPC

Od przeszło 12 lat specjalizujemy się w optymalizacji i pozycjonowaniu oraz reklamie PPC w wyszukiwarkach. Nasze główne usługi to pozycjonowanie organiczne i obsługa kampanii reklamowych w Google Ads.

1 komentarz
  • Paulina Kopacz skomentował/a:

    Dziękuje za ten artykuł. Warto takie publikować, bo wciąż ogromna większość przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy ile kosztuje reklama w internecie. Dobrze, że wyszczególniono tutaj wszystkie czynniki, które wpływają na wysokość stawki Ads czy choćby abonamentu za SEO. Obowiązkowa lektura dla każdego, kto w bliższej lub dalszej przyszłości planuje zainwestować w działania marketingowe online.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *