Inboud Marketing – jak zaplanować dobrą kampanię marketingu przychodzącego?

20 listopada 2017

Inbound Marketing czyli tzw. „marketing przychodzący”, to strategia marketingu polegająca na podejmowaniu odpowiednich działań, które umożliwią odbiorcom samodzielne odnalezienie nadawcy danego przekazu reklamowego. Dziś mało kto daje się skusić na zakup produktu, jeśli jest nieprzerwanie bombardowany jego wizerunkiem. Środek ciężkości w działaniach promocyjnych przesunął się znacznie w kierunku budowania więzi z potencjalnym klientem.

Istotą marketingu przychodzącego – inbound marketingu – jest nowe podejście do organizowania treści tak, by była ona na tyle atrakcyjna, że klient znajdzie ją sam w natłoku wielu innych, często konkurencyjnych przekazów. W tym celu inbound marketerzy wracają do content marketingu i opracowywania skutecznych treści. Dobrze napisane wpisy blogowe na stronie naszego serwisu i częste publikowanie w mediach społecznościowych pomogą nam osiągnąć naczelny cel, jaki stawia przed sobą marketing przychodzący – samodzielnego odnalezienia nadawanego przekazu reklamowego.

Jeśli już uda nam się na tyle poprawić wygląd strony, uatrakcyjnić treść wzbogacając ją o źródła interaktywne a ponadto zaczniemy budować na Facebooku lub Youtube ogromną rzeszę fanów, jesteśmy już bardzo blisko skutecznego pozyskiwania klientów poprzez marketing przychodzący.

Marketing przychodzący

Najważniejsze w naszych wysiłkach jest bowiem to, aby udało nam się zbudować wśród naszych potencjalnych klientów tzw. świadomość marki. To dzięki wypracowaniu własnego wizerunku na tle konkurencji zyskamy najwięcej. Spółka, którą ludzie rozpoznają i kojarzą jest sama w sobie gwarancją dobrej jakości i zyskuje na popularności.

O czym należy pamiętać zaczynając kampanię inbound marketingową?

Najważniejsze o czym trzeba wiedzieć rozpoczynając nasze wysiłki w tworzeniu doskonałych treści (które sprawią, że klienci zaczną się do nas zgłaszać z prośbą o ofertę) jest to, że nasz trud nie może zostać przerwany. Cała idea tego rodzaju działań opiera się na zachowaniu ciągłości – tego bowiem wymaga od nas klient, aktywności i autentyczności. Jeśli więc sądzisz, że zabawa w marketing przychodzący to pewien etap, po zakończeniu którego możesz usiąść i odcinać kupony od osiągniętego sukcesu, grubo się mylisz.

Jeżeli jesteś niewielką firmą bez dużego nakładu czasu i finansów z pewnością lepiej będzie, jeśli swoje wysiłki inboundowe ograniczysz do znalezienia agencji interaktywnej tworzącej dobre i przyciągające treści, które przy okazji doskonale spełniają wymogi SEM. Resztę działań, w tym kampanie w mediach społecznościowych powinieneś jednak traktować jako osobny wydatek, lub ewentualnie zająć się tym na własną rękę. Należy przy tym pamiętać, że kampanie AdWords i pozycjonowanie to najskuteczniejsze narzędzia inbound marketingu, pozwalają bowiem na efektywne przyciągnięcie potencjalnych klientów mocno zainteresowanych naszym produktem.

Korzyści z dobrze poprowadzonej kampanii inboundowej jest wiele, sam zdecyduj i sprawdź wysyłając do nas zapytanie, jak bardzo się to opłaca.

2 komentarze
  • Robert says:

    Inbound marketing pozwala na to by klient sam nas odnalazł. Nie jest odbierany jako reklama i to jest największy sukces tej formy promocji.

  • Zuzanna says:

    Zgadzam się z Robertem, ale biorąc po uwagę wzrostu popularności tej komunikacji z czasem i inbound marketing zacznie być odbierany jako reklama a użytkownicy będą unikać jakiejkolwiek interakcji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *