Kontroluj statystyki i trzymaj rękę na biznesowym pulsie. Poznaj sprawdzone sposoby i narzędzia!

Jak sprawdzić ilość wejść na stronę internetową

Analityka stanowi kluczową dziedzinę życia, z którą powinien zaprzyjaźnić się każdy marketer i każdy właściciel firmowej strony internetowej. Specjalistyczne oprogramowania są sporą kopalnią wiedzy, pozwalającą sprawować pieczę nad poprawnością oraz przede wszystkim skutecznością wybranej kampanii promocyjnej. Badanie aktywności użytkowników sieci przydaje się również w przypadku opracowywania strategii przy pozycjonowaniu stron bądź reklamie Google Ads. Do szczegółowej analizy ruchu na stronie służy wiele bazowych narzędzi. Poznaj te najważniejsze. Chcesz wiedzieć, jak sprawdzić ilość wejść na stronę internetową? A może szukasz idealnego pod każdym względem programu do monitorowania efektów marketingu? Sprawdź nasze porady i znajdź odpowiedź na najpopularniejsze pytania dotyczące analityki i statystyk strony.

Dlaczego warto monitorować statystyki stron internetowych? Poznaj moc danych analitycznych

Nie musisz charakteryzować się kilkunastoletnim doświadczeniem w online marketingu, aby zrozumieć i przede wszystkim docenić sporą siłę analityki oraz wiedzy, jaka płynie z poprawnego odczytywania różnego rodzaju statystyk firmowej strony internetowej. Konkretne dane liczbowe czy chociażby procentowe umożliwiają kontrolowanie popularności prowadzonej przez Ciebie witryny względem konkurencyjnych domen w sieci. Podstawowe działania analityczne pozwalają weryfikować zarówno organiczny, jak i płatny ruch, a zgłębiając się w pozostałe opcje niezwykle popularnych narzędzi można uzyskać także informacje o źródłach wizyt, demografii użytkownika czy nawet rozpoznać zjawiska, jakie zachodzą podczas odwiedzin na firmowej stronie. Dostęp do szczegółowej statystyki zewnętrznej oraz wewnętrznej stanowi dziś absolutną podstawę pracy każdego specjalisty do spraw marketingu internetowego. Poniżej prezentujemy listę parametrów dostępnych w najpopularniejszych narzędziach, które powinny zwrócić Twoją uwagę:

  • Ilość wejść na stronę – liczba użytkowników w konkretnym okresie

  • Łączna suma wyświetleń poszczególnych podstron w konkretnym okresie

  • Szczegółowa lista słów kluczowych wybieranych przez użytkowników

  • Zweryfikowane źródło odwiedzin strony internetowej

  • Współczynnik konwersji (celu prowadzenia witryny)

  • Wskazanie najpopularniejszych podstron, zakładek

W jakich przypadkach najczęściej wykorzystuje się statystyki stron?

Aby móc zweryfikować dokładną liczbę unikalnych odwiedzin czy chociażby czas spędzony na konkretnej podstronie firmowego serwisu należy zaimplementować wewnątrz jego struktury kod śledzenia Google Analytics. Jest to całkowicie darmowe oprogramowanie. Na rynku znajdziesz także kilka płatnych alternatyw. Ich wykorzystywanie pomoże rozszerzyć bazę Twojej wiedzy.

Kontrola popularności strony internetowej stanowi podstawę dla marketingu sieciowego

Z wymiernych korzyści, jakie proponuje zaawansowana analityka, korzysta przede wszystkim każdy właściciel strony internetowej, stworzonej w celach stricte biznesowych. Przeważnie tego typu wirtualna wizytówka przedsiębiorstwa ma za zadanie wspomagać sprzedaż produktów bądź konkretnych usług. Warto podkreślić, że obszarem wymagającym umiejętnej interpretacji danych oraz statystyk jest pozycjonowanie stron. Wszelkiego rodzaju wykresy analityczne stanowią absolutną podstawę poprawnej optymalizacji SEO i samej wspinaczki na szczyt rankingu Google na poszczególne słowa kluczowe. Specjalistyczne narzędzia okazują się być niezastąpione w przypadku wykonania dokładnej analizy ruchu na stronie. Tylko w taki sposób można stwierdzić czy pozycjonowanie przynosi realne i oczekiwane wcześniej efekty. Profesjonalna analityka umożliwia ustalenie strategii docierania na intratne lokaty wyszukiwarki. Statystyki strony internetowej ukazujące skale ruchu generowanego za pomocą marketingu będą również kluczowe w przypadku kampanii Google Ads, newsletterów mailowych oraz reklamy w mediach społecznościowych.

Jak sprawdzić ilość wejść na stronę internetową? Rozkładamy najpopularniejsze narzędzia analityczne na czynniki pierwsze

Z poprzednich części tego artykułu dowiedziałeś się, w jakich przypadkach warto wykorzystać szczegółowe statystyki analityczne oraz dlaczego posługiwanie się takimi danymi umożliwia Ci skuteczną weryfikację popularności witryny na tle najgroźniejszej konkurencji. Prawdopodobnie teraz zastanawiasz się, jak sprawdzić ilość wejść na stronę internetową? Swoją uwagę skieruj na liczne darmowe bądź płatne oprogramowania, które pozwalają kontrolować ruch płynący przez SEO, linki sponsorowane czy inną popularną metodę promowania własnego biznesu w sieci. Aktualny rynek oferuje przynajmniej kilka sprawdzonych rozwiązań. Oto, naszym zdaniem, narzędzia godne polecenia:

Statystyki strony z Google Analytics

Szczegółowość doceniana przez ekspertów. Google Analytics to najlepsze narzędzie do sprawdzania statystyk strony

Aby sprawdzić popularność strony internetowej i uzyskać możliwie najdokładniejsze wyniki, należy skorzystać z narzędzia bazowego Google Analytics. To zdecydowanie najpopularniejsze oprogramowanie służące do wykonania tego typu analiz. Za pomocą usługi świadczonej przez amerykańskiego giganta z Mountain View zweryfikujesz nie tylko przyrost ruchu na stronie, ale również liczbę unikalnych użytkowników, średni czas spędzony na konkretnej podstronie i szereg innych, priorytetowych dla administratorów witryn firmowych oraz specjalistów danych. Warto podkreślić fakt, że Google Analytics jest całkowicie darmowym programem, a jego instalacja czy regularna obsługa nie należy do najtrudniejszych czynności. To zaledwie kilka z najważniejszych zalet, które sprawiają, że wykorzystujemy Google Analytics do codziennej pracy z witrynami Klientów i do raportowania postępu z pozycjonowania stron.

Google Analytics w pigułce:

  • Kontrola liczby odwiedzin strony internetowej
  • Statystyki dotyczące ilości unikalnych oraz nowych użytkowników
  • Wyszczególnienie typu urządzeń odwiedzających witrynę (mobile, desktop)
  • Baza wiedzy na temat sposobu odnalezienia strony (wyniki organiczne, płatne itp.)
  • Średni czas trwania jednej sesji oraz liczba odwiedzonych podstron
  • Możliwość sprawdzenia bounce rate, czyli współczynnika odrzuceń

Narzędzia do sprawdzenia statystyk strony

Google Analytics pomoże Ci sprawdzić popularność strony. Musisz jednak prawidłowo zainstalować kod śledzenia!

Tak jak wspomnieliśmy wcześniej, najdokładniejsze narzędzie bazowe do mierzenia ruchu na stronie internetowej jest darmowym oprogramowaniem. Aby jednak móc wykorzystać potencjał Google Analytics, należy wcześniej pobrać indywidualny kod śledzenia, a następnie prawidłowo zaimplementować go w sekcji <HEAD> kluczowych dla Ciebie podstron. Sprawa jest o ważna, ponieważ nawet najmniejszy błąd podczas instalacji tego typu usługi może powodować, że Twoje statystyki nie będą się zgadzać ze stanem faktycznym. O pomoc możesz poprosić specjalistów, którzy zajmują się marketingiem internetowym prowadzonego przez Ciebie biznesu. Kod możesz jednak wdrożyć samodzielnie, a rekomendowany do tego będzie program Google Tag Manager. Zewnętrzna aplikacja przeglądarki umożliwia błyskawiczne dodawanie różnych niezwykle przydatnych skryptów do serwisu. Mowa tutaj nie tylko o kodzie śledzenia Google Analytics, ale także o kodzie remarketingowym czy nawet pikselu Facebooka.

  1. Krok 1 – utworzenie bądź zalogowanie się do konta Google Analytics
  2. Krok 2 – stworzenie bezpłatnego konta w Google Tag Manager
  3. Krok 3 – dodanie kodu Google Tag Manager do kodu źródłowego strony
  4. Krok 4 – pobranie indywidualnego kodu śledzenia statystyk Google Analytics
  5. Krok 5 – dodanie nowego tagu UA – PAGEVIEW
  6. Krok 6 – wklejenie indywidualnego kodu Google Analytics
  7. Krok 7 – opublikowanie wprowadzonych zmian

Jak sprawdzić popularność strony w sposób maksymalnie profesjonalny? Poznaj bliżej płatne oprogramowanie Ahrefs

Wykorzystywanie zasobów narzędzia bazowego Google Analytics charakteryzuje specjalistów. Podobnie można powiedzieć o osobach swobodnie poruszających się po opcjach oprogramowania Ahrefs. To zagraniczny portal dedykowany dla każdego marketera zawodowo zajmującego się promocją marek w internecie. Doceniają go głównie pozycjonerzy bądź webmasterzy. Dlaczego? Wszystko ze względu na możliwość śledzenia analityki ruchu na stronie internetowej z podziałem na konkretne podstrony czy nawet na słowa kluczowe. Ahrefs posiada również szereg przydatnych opcji. Zwłaszcza w przypadku wykonywania audytu SEO i analizy konkurencji. W odróżnieniu od Google Analytics, Ahrefs jest oprogramowaniem płatnym.

Statystyki strony z programu Ahrefs

Inne polecane narzędzia do kontrolowania statystyk oraz ruchu na stronie internetowej

Prawdziwym clou reklamy sieciowej jest poprawienie widoczności witryny Klienta. Programy umożliwiające śledzenie ruchu pozwalają zweryfikować, czy obrana strategia marketingowa jest prawidłowa. Należy jednak zaznaczyć, że nie samym Google Analytics marketer żyje. Zwłaszcza, że współczesny rynek dostarcza wiele atrakcyjnych rozwiązań, których umiejętne zastosowanie może przynieść ogrom korzyści. Chcesz skutecznie sprawdzić popularność strony? SEMSTORM to najpowszechniejsze narzędzie z funkcją analizy widoczności w wynikach wyszukiwania. Płatne oprogramowanie będzie przysłowiowym strzałem w dziesiątkę jeżeli zależy Ci na kontroli pod kątem dedykowanych dla Ciebie fraz kluczowych. SEMSTROM błyskawicznie zestawi Twoją stronę internetową z najgroźniejszą konkurencją i zaprezentuje kilka istotnych danych analitycznych, które pozwalają dokładniej przeanalizować potencjał ruchu.

Żeby uzyskać szacunkowe dane odnośnie ilości wizyt na prowadzonej przez Ciebie stronie internetowej, na temat średniego czasu spędzonego na konkretnej podstronie czy choćby o ilości przeglądanych stron podczas wizyty, warto zainteresować się ofertą innego płatnego programu. SimilarWeb pozwala łatwo i szybko zestawić witrynę z rywalami nie tylko krajowymi, ale również globalnymi. Co ciekawe, usługa ta weryfikuje też współczynnik odrzuceń, co tylko determinuje do wyeliminowania najpopularniejszych błędów, które w sposób bezpośredni wpływają na wyniki sprzedażowe dotychczasowej kampanii. Specjaliści SEO często korzystają z zasobów narzędzia Semrush. Analityka oferowana przez to oprogramowanie służy przede wszystkim do kontroli aspektów prowadzonej reklamy sieciowej. Płatne rozwiązanie kompleksowo podchodzi do tematu pozycjonowania strony internetowej oraz kampanii płatnych linków Google Ads czy chociażby social media marketingu. Dzięki temu jesteś w stanie stworzyć szczegółowy raport pozycji witryny w wynikach wyszukiwania Google. W ten sposób zweryfikujesz działania konkurentów i otrzymasz ważny materiał do analizy.

Podpowiadamy dlaczego warto oraz jak sprawdzić popularność strony konkurencji

Informacja to swego rodzaju game changer w kwestii marketingu sieciowego. Sama wiedza na temat tego, jak sprawdzić statystyki strony internetowej w wielu przypadkach może okazywać się niewystarczająca. Jeszcze przed rozpoczęciem kampanii promocyjnej bądź w trakcie jej trwania warto dokładnie przeanalizować poczynania najgroźniejszej konkurencji. Dlaczego? Głównie ze względu na możliwość uniknięcia zjawiska powielania popularnych błędów. Posiadanie statystyk obcych witryn umożliwia również wdrożenie poprawnej optymalizacji własnego portalu czy także oszacowanie potencjału ruchu na witrynie. Takie dane stanowią doskonałą bazę pod późniejszą weryfikację skuteczności marketingu. Podglądanie oraz wykorzystywanie analityki branżowych rywali jest popularną praktyką, a dostęp do tego typu statystyk gwarantują narzędzia zewnętrzne.

ikona email
Wykorzystujemy dane analityczne w praktyce! Sprawdź naszą ofertę na pozycjonowanie stron bądź reklamę Ads

Uzyskanie rzetelnego obrazu sytuacji konkurentów tylko na pierwszy rzut oka wydaje się być bajecznie proste i szybkie w wykonaniu. W rzeczywistości należy wykorzystać dane pochodzące przynajmniej z kilku źródeł. Uśrednione wyniki nigdy jednak nie będą stuprocentowo miarodajne. Tylko analityka zainstalowana wewnątrz struktury strony jest w stanie zaproponować najbardziej wiarygodne wykresy. Już wcześniej wspomniane płatne narzędzia, takie jak SimilarWeb, Semrush czy chociażby SEMSTORM pomogą Ci podpatrzeć statystyki rywali. Nieco więcej uwagi należy zwrócić także na oprogramowanie Alexa, które umożliwia znajdowanie oraz docieranie do nowych odbiorców. Uzyskiwanie lepszych wyników marketingowych masz na wyciągnięcie ręki. Wystarczy wpisać adres interesującej Cię strony, a następnie poczekać kilka chwil na wygenerowanie rankingu z porównaniem szacowanej liczby odwiedzin wszystkich monitorowanych serwisów. Sam dostęp do podstawowych danych jest całkowicie bezpłatny, ale wgląd w szczegółowe informacje wymaga już wykupienia konkretnego pakietu typu premium.

Statystyki strony i najpopularniejsze błędy z nimi związane. Zobacz czego unikać, aby prowadzić dobrze prosperujący biznes

Zasadność wykorzystywania danych analitycznych podczas kampanii marketingowej bądź w trakcie prowadzenia serwisu internetowego o charakterze stricte biznesowym nie ulega żadnej wątpliwości. Tylko w taki sposób jesteś w stanie zweryfikować popularność witryny i sprawdzić, jak wypada ona na tle najgroźniejszej konkurencji. Tego typu analizy powinny być wykonywane regularnie, przy użyciu sprawdzonych narzędzi. Kilka z najbardziej polecanych przedstawiliśmy wyżej. Istotną kwestią pozostają również błędy oraz popularne problemy występujące podczas tworzenia wykresów statystycznych. Jako doświadczeni specjaliści możemy Cię zapewnić, że największym możliwym faux pas jest pozostawanie biernym w pozyskiwaniu danych oraz brak zainteresowania działaniami rywalami. Aby móc wyróżnić się na mocno konkurencyjnym rynku należy trzymać rękę na przysłowiowym pulsie. Zaniechanie tej praktyki to niedopuszczalny błąd. Jego konsekwencje mogą okazać się niezwykle kosztowne. Na szali jest nie tylko wizerunek, ale również historia i przyszłe losy prowadzonego przez Ciebie przedsiębiorstwa. Kluczową rolę w statystykach analitycznych pełni konwersja, czyli cel istnienia strony. Jeżeli tutaj również nie wykazujesz własnego zainteresowania, musisz liczyć się z ryzykiem utraty nowych Klientów.

Błędy przy analizie statystyk strony

Szczególną uwagę zwróć również na źródła pozyskiwania ruchu. Skierowanie kampanii w nieodpowiednie miejsce docelowe z całą pewnością nie będzie sprzyjać efektywności realizacji wyznaczonego wcześniej celu. Informację o tym, skąd możesz pozyskać najwięcej potencjalnych Klientów uzyskasz chociażby z Google Analytics. Narzędzie te pozwoli Ci sprawdzić statystyki strony internetowej oraz jasno wskaże dane analityczne na temat odwiedzin z ruchu organicznego, płatnego Google Ads czy nawet z popularnych mediów społecznościowych, takich jak Facebook lub Instagram. Śledząc na bieżąco tego typu wykresy bezbłędne zorientujesz działania reklamowe.

Analytics uchodzi za najbardziej dokładne oprogramowanie bazowe na rynku. Czy więc wyniki prezentowane przez to narzędzie mogą zostać w jakikolwiek sposób zniekształcone? Ogromną rolę w tym wypadku odgrywa proces poprawnego zaimplementowania kodu śledzenia. Jeżeli zostanie on źle zainstalowany, dane przedstawiane w tabelkach bądź wykresach mogą nieco odbiegać od rzeczywistych. Nieumiejętne wdrożenie Google Analytics to kolejny kardynalny błąd.

Analizuj ruch na stronie oraz zmiany zachodzące w branży. Śledzenie statystyk pomoże Ci wyraźnie wyprzedzić konkurencję

Jeśli czas to pieniądz, warto poświęcić go na wdrożenie w struktury strony internetowej kodu śledzenia Google Analytics bądź na zgłębienie tajników innych programów analitycznych. Takie jest zdanie nasze i takie jest zdanie innych specjalistów, przed którymi reklama w sieci nie kryje żadnych tajemnic. Przecież lista zalet wynikających ze śledzenia szczegółowych statystyk ruchu jest nader atrakcyjna. I to dla każdego współczesnego biznesmena. Rozumiemy jednak, że chcesz otrzymać przysłowiowe mięso. Znajdziesz je właśnie tutaj. Warto zaznaczyć, że różnego rodzaju dane analityczne są wymierne i dostarczają właścicielowi witryny bądź marketerowi naprawdę dużo przydatnych wykresów, tabelek czy spisów, które dotyczą konkretnych przedziałów czasu. Właśnie Ty decydujesz, jaki zakres wzbudza u Ciebie największe zainteresowanie. Nic nie stoi na przeszkodzie, abyś otrzymał kompleksowe podsumowanie ruchu w skali dziennej, tygodniowej, miesięcznej czy nawet kwartalnej. Udostępnione na rynku oprogramowania charakteryzują się rozbudowanym oraz przede wszystkim intuicyjnym panelem z najważniejszymi opcjami.

Analiza ruchu na stronie internetowej

  • Możliwość oceny funkcjonowania strony w konkretnym czasie i miejscu,
  • Gromadzenie informacji na temat źródeł odwiedzin strony internetowej,
  • Ocena zachowań potencjalnego Klienta po wizycie na Twojej witrynie

Chcesz skorzystać z wyżej wymienionych zalet używania narzędzi statystycznych dla prowadzonych przez Ciebie stron internetowych? Priorytetowym aspektem pozostanie obsługa oprogramowań w sposób maksymalnie umiejętny. Zdecydowana większość polecanych przez naszych specjalistów rozwiązań jest napisana w języku polskim, a stopień łatwości nawigacji nie powinien sprawić problemów nawet najmniej technicznym osobom. Nauka interpretacji danych może zająć nieco więcej czasu, natomiast jest to wysiłek warty swojej ceny. Dzięki analityce będziesz w stanie usprawnić model marketingu w firmie oraz osiągnąć przewagę nad rywalami.

Kontrola ilości wejść na stronę za pomocą sprawdzonych narzędzi. Poznaj podstawy pracy specjalistów z naszej firmy AFTERWEB

W firmie AFTERWEB doskonale rozumiemy, jak duże są wymagania naszych Klientów wobec marketingu przeprowadzanego w sieci. Do każdego zlecenia na pozycjonowanie czy na kampanię płatnych linków Google Ads podchodzimy w sposób maksymalnie profesjonalny. Według nas, to właśnie klucz do pełnej satysfakcji partnerów biznesowych z wielu branż. Codzienną pracę ułatwia nam wykorzystywanie danych analitycznych. Oprogramowania bazowe, takie jak choćby Google Analytics błyskawicznie pokazują, czy obrana przez nas strategia promocyjna okazuje się słuszna. Regularnie weryfikujemy postępy po wykonaniu optymalizacji czy napisaniu pierwszy reklam do kanału znanego przed laty jako AdWords. Profesjonalny monitoring pozycji w wyszukiwarce jest częścią każdej umowy zawieranej z przedsiębiorcami. Zatrudniani przez naszą agencję specjaliści wykonują także cykliczne raporty, które zawierają statystyki Google Analytics oraz Ahrefs.

ikona email
Profesjonale działania marketingowe w oparciu o narzędzia analityczne zamówisz w AFTERWEB!

FAQ

Jak sprawdzić ilość wejść na stronę internetową - FAQ

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (1 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...
Afterweb - Wyższy standard SEO

AFTERWEB

SEM/SEO/PPC

Od przeszło 12 lat specjalizujemy się w optymalizacji i pozycjonowaniu oraz reklamie PPC w wyszukiwarkach. Nasze główne usługi to pozycjonowanie organiczne i obsługa kampanii reklamowych w Google Ads.

1 komentarz
  • Krzysztof skomentował/a:

    Zastanawiałem się ostatnio jak sprawdzić ilość wejść na stronę firmową. Analizowałem głównie kilka płatnych narzędzi w tym kilka omawianych w tym wpisie. Teraz widzę, że podstawą powinno być Google Analytics. Czy stosowanie Analytics i oprócz niego innego, płatnego rozwiązania będzie dobrym posunięciem?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *