Jak wybrać agencję SEO do pozycjonowania strony?

Agencja seo wybór
27 stycznia 2017

Obecnie mamy do czynienia z ogromnym rozrostem sektora pozycjonowania stron internetowych. Rodzimy runek usług SEO składa się aż z 40 tysięcy podmiotów, co oznacza, że w każdym większym mieście jest przynajmniej kilka firm prowadzących tego rodzaju działalność. Jak w dobie wybierania usług przez internet znaleźć dobrą agencję SEO, która zwiększy naszą widoczność w sieci? Oto kilka porad.

Nie nabieraj się na masówkę. Wiele firm, zwłaszcza tych, które same rozsyłają oferty do setek klientów naraz, nie jest godna zaufania z prostej przyczyny. Są to agencje posiadające ogromne rzesze hurtowo pozyskiwanych klientów, co wyklucza indywidualne podejście i skuteczne długoterminowe działanie. Tego pokroju firmy opierają się w dużej mierze na zautomatyzowaniu procesu pozycjonowania, co nigdy nie wychodzi klientowi i jego stronie na dobre. Dlatego też mając choć odrobinę czasu, postaraj się sam odszukać profesjonalistów w branży.

Oczywiście w pierwszej kolejności powinieneś pamiętać, aby sugerować się przede wszystkim portfolio i tym jakie strony dana firma aktualnie pozycjonuje. Nie wszystkie agencje umieszczają oficjalne listy swoich klientów z obawy o ich dobro, jednak na swoich stronach agencje SEO i tak przeważnie chwalą się swoimi dokonaniami, co pomoże nam w podjęciu właściwej decyzji. Najprostsza metoda to zweryfikować skuteczność pozycjonowania poprzez sprawdzenie stron z portfolio (wystarczy odpytać Google na główne słowa kluczowe).

Z dużą rezerwą powinniśmy podchodzić do opinii wyrażanych na blogach i forach, większość z nich stanowić będą bowiem albo opłacone pozytywne komentarze, albo takie recenzje, które w pierwszej kolejności mają zdyskredytować konkurencję (zazwyczaj tę najlepiej prosperującą).

Kolejną ważną rzeczą jest spytanie czy agencja ma dostateczne doświadczenie do zajmowania się naszym typem strony. Najlepiej poprosić o przykłady podobnych do naszego, ale już wypozycjonowanych adresów.

Sposób działania i niuanse umowy

Na koniec warto nie zapomnieć o najważniejszym, czyli o sposobie działania agencji. Klient ma prawo oczekiwać przejrzystości działań i ułożenia strategii SEO, a więc mówiąc prostymi słowami, ma prawo wiedzieć jakie działania planuje Specjalista SEO. Chociaż naturalnie nie oznacza to zdradzania tajników sztuki pozycjonowania, dobra firma potrafi w transparentny sposób przedstawić rodzaj podejmowanych akcji oraz ich oczekiwane skutki.

Równie ważny jest też aspekt wyboru modelu rozliczania się. Chociaż w obecnej chwili coraz rzadziej mówi się o pozycjonowaniu i „rozliczaniu za efekt”, to ciągle na rynku są firmy podejmujące się tego typu realizacji. Niestety z wielu powodów ta forma współpracy na ogół jest nieopłacalna dla obydwu stron. Warto zastanowić się czy „praca za darmo” będzie coś warta. Obecnie najpopularniejsza forma współpracy to rozliczenie abonamentowe, które w połączeniu z krótkim okres wypowiedzenia umowy na czas nieokreślony wydaje się najlepszym rozwiązaniem dla obydwu stron. W ten sposób zarówno klient jak i agencja SEO zyskują wzajemne zaufanie, że współpraca będzie się układać, tylko przy obopólnych korzyściach.

1 komentarz
  • Bardzo merytoryczny wpis. Dodałabym także istotną kwestię budżetu – porządnego pozycjonowania nie można zrobić, np. za 200 zł/m-c.. Dobra firma się ceni, ceni sobie działania i narzędzia, które wykorzystuje do pozycjonowania. Klienci często nie zdają sobie z tego sprawy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *