Pozycjonowanie

Marketing afiliacyjny bez tajemnic. Twój niezbędnik o reklamie internetowej i kampaniach afiliacyjnych

Masz firmę i chcesz, żeby rozwijała się jak najprężniej – do tego potrzebujesz kolejnych klientów. Zakładasz stronę internetową, inwestujesz w pozycjonowanie i kampanie Google Ads… aż w końcu spotykasz się z marketingiem afiliacyjnym. Cóż to takiego? Najprościej rzecz ujmując: jedna z metod zwiększania ruchu w serwisie www. Marketing afiliacyjny polega na wykorzystywaniu zewnętrznych partnerów (nazywanych również wydawcami) do pozyskiwania uwagi odbiorców – a w konsekwencji generowania leadów sprzedażowych lub zawierania transakcji. Kluczem do tego są ciekawe treści, a także umiejętne wplatanie linków. Użytkownicy często nie mają pojęcia, że dany materiał to reklama afiliacyjna, aż nie natkną się na odnośnik. Wiarygodność oraz tematyczne dopasowanie do danej strony czynią promocję nader skuteczną. Rozproszona kampania afiliacyjna często przynosi lepsze wyniki, niż wykupienie banera na poczytnym portalu albo uczestnictwo w programie Google AdSense jako reklamodawca.

Reklama afiliacyjna ściąga ruch na Twoją stronę internetową, a Ty płacisz za efekty

Poszukując odpowiednich partnerów do afiliacyjnej kampanii marketingowej możesz wybierać pomiędzy dwoma wariantami. Pierwszy polega na samodzielnym wyszukiwaniu właściwych wydawców – z perspektywy reklamodawcy współpraca z pokrewnymi tematycznie, popularnymi i dobrze wypozycjonowanymi witrynami ma sens. Drugi typ marketingu afiliacyjnego opiera się o stworzenie dedykowanej platformy internetowej, ułatwiającej kojarzenie podmiotów ze sobą.

Prezentując marketing afiliacyjny nie sposób pominąć modelu rozliczeń. Reklamodawcy zwykle decydują się na jedną z poniższych opcji:

  • PPS – prowizja od sprzedaży (Pay Per Sale)
  • PPC – wynagrodzenie za kliknięcia (Pay Per Click) i/lub telefony od potencjalnego klienta (Pay Per Call)
  • PPL – zapłata za wykonanie konkretnej akcji przez użytkownika, np. wypełnienie formularza (Pay Per Lead)

Reklamy afiliacyjne charakteryzują się tym, że pojawiają się je w wielu różnych miejscach w internecie. Jak zleceniodawca ma rozpoznać, komu dokładnie zawdzięcza konkretnego klienta? Otóż w marketingu afiliacyjnym każdy partner dysponuje unikatowym identyfikatorem, widocznym w umieszczonym przez niego linku. Specjalistyczne oprogramowanie pozwala precyzyjnie śledzić, skąd pochodzi najbardziej wartościowy ruch. Dysponując takimi danymi względnie łatwo da się sprawdzić, czy kampania afiliacyjna prowadzona jest we właściwy sposób. Pod warunkiem, że potrafi się analizować dane z wielu źródeł… lub dysponuje się zaawansowanym systemem.

marketing afiliacyjny co to

Strony afiliacyjne to de facto tylko reklamy. A i tak marketing afiliacyjny przynosi dobre rezultaty

Liczby z badań mogą robić niemałe wrażenie. Zwłaszcza te o 38% internautów robiących zakupy pod wpływem informacji z sieci, a także 3 tysiącach programów afiliacyjnych w Polsce. Reklamodawcy mają w czym wybierać – pytanie tylko, które strony afiliacyjne mają dla nich realną wartość? Odpowiedź wydaje się oczywista: te z największą liczbą unikalnych użytkowników, którzy mogliby zapoznać się z materiałem i kliknąć w link. Odnośniki mogą przybierać rozmaitą formę:

  • tekstową – anchora, wplecionego w szerszy kontekst całego wpisu, albo „surowego” adresu URL
  • graficznego banera
  • widgetu z ofertą sklepu internetowego lub porównywarki cen
  • odnośnika dodanego do klipu wideo (adnotacje)

Decydując się na afiliacyjny marketing pamiętaj, że nie należy go traktować jako realnej alternatywy dla profesjonalnego pozycjonowania – takiego, jakie oferują Ci specjaliści ds. SEO z Afterweb. Być może zdobędziesz wiele linków, lecz typowe strony afiliacyjne nie są oceniane przez algorytmy Google szczególnie wysoko. Wiesz już, co to jest marketing afiliacyjny i jakie wiążą się z nim potencjalne korzyści. Jedno wydaje się pewne: poleganie wyłącznie na jednej formie promocji w internecie stanowi pewne ryzyko, którego raczej nie opłaca się podejmować. Kampania afiliacyjna może być dobrym uzupełnieniem działań związanych z wyszukiwarką, sama w sobie wykreuje mniejszy ruch, niż miejsce w TOP 3 SERP na kilka dobrze dobranych fraz kluczowych.

Opinie użytkowników

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (1 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...
Afterweb - Wyższy standard SEO

Afterweb

SEM/SEO/PPC

Od przeszło 16 lat specjalizujemy się w optymalizacji i pozycjonowaniu oraz reklamie PPC w wyszukiwarkach. Nasze główne usługi to pozycjonowanie organiczne i obsługa kampanii reklamowych w Google Ads.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Naszych Klientów stawiamy
na pierwszym miejscu!

Skontaktuj się z nami

ul. Madalińskiego 109/3
50-443 Wrocław
Polska firma

Porozmawiajmy
więc o Twoich
potrzebach

Otrzymaj od nas bezpłatną wycenę w ciągu 24h
Skontaktuj się z nami za pomocą formularza
lub zadzwoń pod numer +48 79 848 33 33