Na czym polega pozycjonowanie? Jak pozycjonować stronę? Poradnik dla początkujących

Pozycjonowanie i seo
16 czerwca 2016

Pozycjonowanie własnej strony nie jest zadaniem łatwym, choć może się tak z początku wydawać. Sukces całego przedsięwzięcia, to nie tylko zdobywanie wartościowych linków, ale i prace optymalizacyjne czy content marketingowe, które wymagają dużej wiedzy. Jest to jednak usługa bardzo pożądana – ciężko mówić o dobrze prosperującym biznesie, bez dobrze wypozycjonowanej strony w wyszukiwarce Google. Wiele firm, które chcąc uniknąć dodatkowych kosztów, próbuje osiągnąć dobre wyniki samodzielnie, z różnym skutkiem.

Na czym polega pozycjonowanie w wyszukiwarce?

Zacznijmy od podstaw, według publicznych wypowiedzi pracowników Google na algorytm wyszukiwarki składa się przeszło 200 czynników rankingowych. Wydaje Ci się to dużo? To co powiesz na to, że na każdy pojedynczy czynnik może składać się więcej niż jeden parametr. W ten sposób istnieje naprawdę wiele kryteriów po których ustalany jest ranking strony w wyszukiwarce. Google, co dla niego absolutnie zrozumiałe, daje nam tylko wskazówki a nie jasne wytyczne. Tak naprawdę nikt poza kilkoma najważniejszymi osobami w tej firmie nie zna wszystkich elementów składowych ich algorytmu.

Pozycjonowanie wg. algorytmu google

Skąd więc wiemy, jak wypozycjonować stronę w Google? To proste, liczy się doświadczenie, lata prób oraz błędów, testowania różnych rozwiązań. Tak naprawdę to jedyny sposób na zdobycie wiedzy o tym jak działa algorytm wyszukiwarki. Oczywiście w internecie można znaleźć masę poradników a księgarnie wbrew pozorom są pełne książek o optymalizacji (SEO) i pozycjonowaniu stron. Szkopuł w tym, że od 1998 roku algorytm Google jest ulepszany niemal codziennie. Osoba próbująca odnaleźć się w pozycjonowaniu musi liczyć się z ryzykiem, że metodą prób i błędów „spali” nie jedną domenę. Kar może być wiele – stracony czas, filtr od Google, zmarnowane pieniądze, nierentowny biznes. Mimo to chętnych do samodzielnego pozycjonowania nie brakuje, choć przecież wyciąganie strony z bana czy filtra wyszukiwarki jest trudniejsze i bardziej kosztowne, niż od początku oddanie jej w ręce specjalistów.

Jak pozycjonować stronę, kiedy algorytm modyfikowany jest niemal codziennie?

Ciągłe zmiany w algorytmie znacznie utrudniają pozycjonowanie stron nie tylko początkującym, ale nawet doświadczonym Specjalistom SEO. Google wciąż modyfikuje sposób, w jaki ich wyszukiwarka ocenia strony.

Optymalizacja w wyszukiwarkach

Stosunkowo nową zmianą w mobilnej wersji wyszukiwarki jest obniżenie rankingu stronom, które nie są responsywne. To, co kiedyś było ciekawą do rozważenia opcją, teraz jest obowiązkiem dla właściciela strony gdyż coraz więcej użytkowników korzysta z Google na tabletach i smartphone-ach. Jeśli więc nie znasz odpowiedzi na pytania: Czy da się wypozycjonować stronę, która nie jest responsywna? Na czym polega pozycjonowanie zgodnie z regułami White Hat SEO? Co to takiego PageRank i czy rzeczywiście przestał być kryterium rankingowym? Zastanów się nad zleceniem pozycjonowania agencji zatrudniającej doświadczonych Specjalistów SEO, którzy wdrąża na Twojej stronie rozwiązania, które skutecznie poprawią jej ranking w Google. Wiedza na temat SEO to nie tylko wypracowane techniki optymalizacyjne, ale i trzymanie ręki na pulsie, znajomość nowinek i trendów – a to przede wszystkim zabiera czas, który wszyscy posiadamy w ograniczonym stopniu.

Różne koncepcje, różne działania, różne (lepsze i gorsze) efekty pozycjonowania

Z grubsza każdy z nas wie, jak zacząć pozycjonować stronę internetową. Linkowanie, dobry content, optymalizacja – to z reguły pierwsze nasze skojarzenia, kiedy zaczynamy wgłębiać się w ten temat. Jednak od ogółu do szczegółu jest długa droga. W AFTERWEB chcące się wyróżnić na tle konkurencji, od lat motywujemy całe zespoły do szukania nowych tricków i sposobów, które sprawią, że nasz klient w SERP-ach pokona każdego konkurenta. Dysponujemy również wysokiej jakości stronami, o które dbamy od lat, aby mieć wartościowe linki dla nowych witryn. Firma lub osoba, która sama chce pozycjonować swoją witrynę samodzielnie, nigdy nie będzie dysponować takimi możliwościami, jak zgrany zespół z dużym doświadczeniem.

Czy na forach internetowych można znaleźć wiedzę jak pozycjonować w Google?

fora internetowe

Z darmowej wiedzy na forum początkujący korzystają niezwykle często. Nie ma się co dziwić, gdyż fora internetowe to genialne miejsca, na których ludzie wymieniają się swoimi doświadczeniami. Jak jednak do każdego źródła wiedzy, także do tej na forach trzeba podchodzić z dystansem. Odpowiedź sobie na pytanie, czy jak byś wiedział jak wypozycjonować każdą stronę internetową to dzieliłbyś się tą wiedzą za darmo? Właśnie dla tego nie należy ufać bezgranicznie informacjom, które znajdują się na forach. Tylko osoba dysponująca dużym doświadczeniem jak pozycjonować strony, potrafi bez trudu oddzielić ziarno od plew, pełnych marketingu szeptanego i działań konkurencji. Zagrożenie filtrem czy banem w Google za błędne decyzje jest duże, a stawka wielka – chodzi przecież o Twoją stronę internetową, która przecież nie może być niewidoczna w wyszukiwarce.

Podsumowanie

Wiedza „jak wypozycjonować stronę” to nie krótka lektura forum czy książki – to solidna dawka umiejętności i doświadczenia, które zdobywa się latami. W AFTERWEB wiemy, jak ciężko wyciąga się strony z filtra Google, gdyż bardzo często trafiają do nas prośby od nowych Klientów o usunięcie tego problemu. Dlatego, jeśli nie jesteś w 100% pewien swoich pozycjonerskich umiejętności, zapraszamy do skorzystania z naszych usług. Potrafimy dopasować swoje działania do każdego budżetu, chętnie doradzimy (i odradzimy) różne działania i zadbamy, aby Twój biznes i strona rosły w siłę. Zapraszamy do kontaktu!

3 komentarze
  • Dawid says:

    Bardzo przyjemny artykuł z prostymi, zrozumiałymi poradami. Naprawdę podoba mi się konwencja tego wpisu :).

  • Kuba says:

    Ciekawe opracowanie. Idealne dla tych co zaczynają jak i dla seowców 😊

  • Agnieszka says:

    Wniosek jest taki – albo płaci się za szkolenia u specjalistów, albo płaci się firmie aby wykonywali pozycjonowanie. A większość informacji na forach można uznać za nieaktualną – wszystko się zmienia z dnia na dzień, to co było aktualne rok temu w tym roku się zmieniło. Dlatego wiedza t na temat pozycjonowania jest cenna i agencje niechętnie się nią dzielą. I również dlatego nie jest usługa za 100 zł.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *