Na ile fraz najlepiej pozycjonować stronę lub sklep internetowy?

SEO dobór słów kluczowych
17 kwietnia 2018

Internet składa się z milionów serwisów i sklepów e-commerce, które różnią się od siebie wielkością, tematyką oraz wieloma innymi cechami. Z uwagi na tę obfitość bardzo trudno w dzisiejszych czasach ustalać uniwersalne recepty na popularność w sieci. To co będzie dobrze wpływać na liczbę odwiedzin w dużym sklepie internetowym, nie koniecznie musi sprawdzić się w przypadku niewielkiej strony wysoko wyspecjalizowanego małego przedsiębiorstwa. Ta zasada sprawdza się także w kwestii ilości dobieranych słów kluczowych przy pozycjonowaniu naszej www.

Jaka ilość słów kluczowych zadziała najlepiej w Google?

W pierwszej kolejności specjalista od pozycjonowania zaczyna analizować zawartość naszego serwisu. Jego kolejne kroki będą zaś polegały na gruntownym przedyskutowaniu ambicji oraz celów biznesowych, które Klient stawia przed sobą w danej chwili. Nie bez znaczenia pozostanie też wspólne przemyślenie najlepszego modelu funkcjonowania na rynku wirtualnym. Ilość słów kluczowych zależy bowiem w głównej mierze od planowanej sprzedaży oraz realnych możliwości omawianej witryny.

Analiza słów kluczowych

Specjalista SEO zawsze skupi swoje wysiłki na znalezieniu jak największej liczby trafnych fraz, spośród których będziemy mogli wybrać te najczęściej wyszukiwane przez internautów, najlepiej konwertujące w sprzedaż a także przede wszystkim te, na które pozwala aktualnie zasobność portfela klienta. Górna granica ilości fraz jest więc wynikiem złożonego procesu doboru najbardziej efektywnych środków do osiągnięcia zamierzonych celów.

Analiza słów kluczowych i ich klasyfikacja od najważniejszych

Kiedy już na podstawie wspomnianych czynników wyłonimy ostateczne zestawienie fraz, specjaliści raz jeszcze konfrontują je z zamierzeniami Klienta na polu interesów. W przypadku gdy zależy nam na osiągnięciu pierwszej strony wyników wyszukiwania Google, w grę będą wchodziły wszystkie hasła, na które Klient ma szansę wejść do pierwszej dziesiątki. Kiedy jednak chodzi nam głównie o zwiększenie ruchu na stronie, przydatne staną się też tak zwane frazy z długiego ogona, które zapewnią nam dopływ internautów wpisujących w Google złożone zapytania. Gotowa lista fraz będzie zatem dzieliła je na te podstawowe – najlepsze dla danego przedsiębiorcy, dodatkowe – takie, o których warto pomyśleć w perspektywie oraz frazy uzupełniające – słowa o innej odmianie oraz rzadziej wyszukiwane istotne wyrażenia. Najważniejsza pozostaje naturalnie pierwsza z kategorii – frazy podstawowe – to od ich ilości zależy intensywność zabiegów pozycjonowania.

Warto pamiętać, że ilość słów kluczowych należy dobierać w relacji do obszerności treści zawartych na stronie. Jeśli nasza witryna jest uboga w tekst, zasada „im więcej słów kluczowych, tym lepiej” może nie sprawdzić się, a nawet przynieść niepożądane rezultaty. Najlepiej zatem zdać się na analizę słów kluczowych i doświadczenie specjalistów SEO. Ich wieloletnia praktyka oraz znajomość internetu pozwoli nam dobrać optymalną liczbę fraz.

Nie wiesz jakie frazy wybrać do pozycjonowania? Skontaktuj się z nami, na pewno pomożemy Ci znaleźć te najbardziej dochodowe.

4 komentarze
  • Marek says:

    To jest podstawowy dylemat dla wielu początkujących w branży. Bardzo fajnie napisany post. Z chęcią śledzę Waszego bloga i czekam na kolejne wpisy!

  • Adam says:

    Zgadzam się z twórcą artykułu. Pozycjonowanie powinno przynosić ruch na stronę, a co za tym idzie, priorytetem nie powinna być pozycja witryny w Google (tak nie zawsze jest to takie oczywiste). Bardzo ważne jest również przedstawienie celów biznesowych, jakie chce się osiągnąć przed zdecydowaniem się na współpracę. Firma powinna odpowiedzieć czy jest to realne i w jakim czasie. Bardzo dobry artykuł, złożony w pigułce.

  • Michał Ptak says:

    Z jednej strony trzeba wziąć pod uwagę jak wspomniałeś co jest na stronie. Jeżeli ktoś będzie mieć landing page i nie będzie chciał tego rozbudować, a zamarzy mu się długi ogon… to każdy rozsądny pozycjoner zapyta – z czego ten długi ogon zrobić 😉
    Dalej, kwestia content marketingu jeżeli treści jest dużo i ten długi ogon jesteśmy wstanie jakoś przycisnąć – to przynajmniej u mnie strategia jest taka, że im więcej fraz tym jednostkowo taniej. Oczywiście nie mówię tu o takim długim, długim ogonie, ale np. o bardzo prostych frazach na pograniczu długiego ogona.

  • Marian says:

    Dzień dobry,

    Jak napisał poprzednik ile jest landing page tyle mamy grup fraz.
    Proponuję zgrupować frazy i dobrać do nich nawet po kilka landing page.
    Wybrać podstronę lidera dla danej grupy stron i linkować też wewnętrznie do lidera.

    Długi ogon przede wszystkim. Często frazy z długiego ogona ciągną te frazy główne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *