Porozmawiajmy o pieniądzach przeznaczanych na SEO, czyli „ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej w Google?”

Ile kosztuje pozycjonowanie w wyszukiwarce Google

Zazwyczaj pierwsze dwa pytania, jakie słyszymy od Klientów jeszcze przed i tuż po przedstawieniu oferty to „Ile kosztuje pozycjonowanie strony i dlaczego tak dużo?” Klient nie tylko oczekuje, że odpowiedzi na temat kosztów możemy udzielić od razu, bez zbędnych analiz jego strony i konkurencji, ale również, że koszt pozycjonowania będzie dużo niższy, niż jest w rzeczywistości. Dlaczego pozycjonowanie kosztuje tyle, ile kosztuje? Żeby odpowiedzieć na to pytanie wyczerpująco, musimy opowiedzieć Wam o naszej codziennej pracy.

Trudność wyceny usługi pozycjonowania

Niestety wycena pozycjonowania nie jest sprawą łatwą. Popularny mit, że trudność pozycjonowanie najłatwiej ocenić przy pomocy liczby wyników w Google, to tylko sposób na oszukiwanie klientów (duża liczba wyników wyszukiwania niekoniecznie oznacza, że pozycjonowanie będzie trudniejsze). Do rzetelnej oceny służą zaawansowane programy, które monitorują działania konkurencji, znajdującej się w pierwszej 10-tce wyników w wyszukiwarce. Praca Agencji SEO ma prowadzić do pokonania konkurentów – im są to większe firmy, ich strony są dłużej pozycjonowane, tym ciężej jest zwyciężyć w tej batalii i więcej środków trzeba zużyć, aby ten cel osiągnąć. Dlatego usługa ta nie ma zazwyczaj prostych cenników. Koszt pozycjonowania zależy od wielu elementów składowych, siłą rzeczy musi być więc wyceniony indywidualnie.

Pozycjonowanie od 100 zł/miesięcznie?

W każdej branży istnieje szara strefa. Strony internetowe mogą kosztować od 99 zł do 50 000 zł a nawet więcej. Logo dla firmy podobnie. Niejednokrotnie w internecie napotykaliśmy na podobne oferty – strona internetowa, pół roku pozycjonowania i prowadzenia profilu na Facebooku za 600 zł. Pytanie tylko, komu rzeczywiście opłaca się pozycjonować strony za 100 zł miesięcznie? Jakiego poziomu usług możemy się spodziewać po tej cenie?

Klienci wybierający pozycjonowanie nisko kosztowe często nie zdają sobie sprawy z zagrożenia. O ile fatalnie zrobiona strona internetowa będzie po prostu nieestetyczna i wolna (choć to również jest wysoce niekorzystne), to pozycjonowanie złymi technikami może sprawić, że Twoja strona zostanie usunięta z indeksu Google. Lata pracy włożone w jej promocje w internecie, będzie więc trzeba powtórzyć.

Ile kosztuje pozycjonowanie strony w Google i dlaczego tak dużo?

Przejdźmy na drugą stronę barykady i spójrzmy na codzienną pracę naszej agencji. Otrzymujemy zlecenie od klienta – jaką pracę wykonujemy dla jego firmy?

Zawsze zaczynamy od badania konkurencji strony Klienta (sprawdzamy jakie serwisy są w topie oraz ilość/jakość linków pozycjonujących, które do nich prowadzą) i dobrania najwłaściwszych fraz kluczowych (dobieramy frazy pod konwersję). Przy pomocy plannera słów kluczowych sprawdzamy ich konkurencyjność oraz liczbę miesięcznych wyszukiwań, aby pozycjonowanie na nie miało sens, a nie było sztuką dla sztuki. Następnie, po zaakceptowaniu naszej propozycji przez klienta, przechodzimy do optymalizacji. Specjalista SEO rozpisuje strukturę optymalizacyjną i szereg zabiegów w kodzie strony internetowej, aby wyszukiwarka mogła ją dobrze interpretować, co przekłada się na lepsze wyniki. Do pracy wkracza nasz Webmaster i po dokonaniu przez niego wszystkich koniecznych zmian pałeczkę przejmuje Copywriter, który dokonuje korekty tekstów na stronie internetowej klienta w taki sposób, aby wesprzeć działanie pozycjonowania i poprawić efektywność witryny.

Pozycjonowanie stron, potrzebne osoby

Zwróćmy uwagę: Za nami kilkanaście godzin pracy specjalistów nad SEO, a jeszcze nie przeszliśmy do właściwego pozycjonowania. Przed nami wciąż jeszcze największa część pracy, czyli szukanie miejsc na wartościowe linki, tworzenie wartościowych treści do publikacji, analizy i raporty – wszystko to koszty pracowników, specjalistycznych programów i publikacji.

Nawet jeśli nasi specjaliści zarabialiby 20 zł na godzinę (czyli ok. 3 360 zł miesięcznie, co nie jest raczej wymarzoną sumą dla specjalistów z IT z wieloletnim doświadczeniem), to 300 zł to jest 15 godzin ich pracy. A przecież nie możemy tego przeliczać w ten sposób – 19% oddajemy państwu, płacimy za wynajem biura i innych pracowników, korzystamy z kosztownych narzędzi, publikujemy artykuły – to wszystko koszty, którą siłą rzeczy nie da się zmieścić w tej kwocie. Jeśli usługa ma być wykonywana rzetelnie, jej koszt musi być znacznie wyższy.

Koszty pozycjonowania tak naprawdę mówią więcej o usłudze i jej jakości niż myślisz

Koszt pozycjonowania strony w Google

Koszt dobrej usługi pozycjonerskiej jest zazwyczaj wysoki. Jednak jest to konieczny zabieg dla sukcesu większości firm w internecie, bo przynosi ogromny wzrost klientów i zapewnia ich stały przepływ. Warto jednak pamiętać, że jak w każdej branży trzeba umieść zweryfikować za co się płaci – wysoka cena przecież nie zawsze może być gwarancją jakości usługi.

Nasze ceny za pozycjonowanie są adekwatne do naszych umiejętności, doświadczenia i nakładów pracy, które ponosimy na rzecz Twojej firmy i rozwoju serwisu. Dzięki temu możesz być pewien, że pozycjonowanie Twojej strony wykonane jest rzetelnie, w sposób najlepszy z możliwych, a wyniki pojawią się już niebawem. Zapamiętaj: o efektach pracy dobrej agencji SEO możesz się przekonać monitorując ruch na stronie przy pomocy Google Analytics, wersyfikując codzienne pozycje strony przy pomocy monitoringu pozycji oraz sprawdzając raporty z wykonanych prac, które powinieneś otrzymywać regularnie. Na sam koniec oczywiście warto śledzić wyniki sprzedaży, gdyż w większości firm to właśnie jest najprostsza metoda weryfikacji.

A Ty już wiesz, ile kosztuje pozycjonowanie Twojej strony i czy cena idzie w parze z jakością przeprowadzanych prac? Jeśli masz wątpliwości – napisz do nas.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (1 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...
Kamil Dudziak Właściciel / Specjalista SEO

Kamil Dudziak

Specjalista SEO

16 lat doświadczenia w optymalizacji i pozycjonowaniu stron na najtrudniejsze frazy w Polsce. Właściciel i manager firmy AFTERWEB. Stale nadzoruje proces pozycjonowania stron wszystkich Klientów firmy.

5 komentarzy
  • Janeczka skomentował/a:

    Jak to się mówić „mądry Polak po szkodzie”. Najwyraźniej wiele osób musi się przejechać na taniej usłudze żeby pójść po rozum do głowy. Ja też popłynęłam na taniej współpracy ze znanym „gigantem” pozycjonowania. Nie przyszło mi do głowy, że złote góry, które mi obiecywali za 400 zł są nierealne do wykonania. No cóż… dobrze, że się otrząsnęłam po roku marnowania pieniędzy i braku efektów. Dobra usługa musi kosztować i tyle.

  • Sebastian skomentował/a:

    Płacę 900zł netto miesięcznie za pozycjonowanie, to dużo czy mało?

  • Afterweb skomentował/a:

    Panie Sebastianie, niestety nie możemy odpowiedzieć na tak postawione pytanie bez dodatkowych informacji jak chociażby adres strony internetowej i listy fraz, które są pozycjonowane. Jeśli Pan chce proszę przesłać do nas te informacje na maila kontakt@afterweb.pl Wracając do Pana pytania. Czy mierzy Pan ruch organiczny na stronie, konwersję?

  • ReklSosno skomentował/a:

    Świetny artykuł, niejedna osoba zauroczona kilkoma złotymi za pozycjonowanie powinna to przeczytać.

  • Wojciech Przekop skomentował/a:

    A ja zapraszam do zapoznania się naszą infografiką „Ile kosztuje pozycjonowanie strony?”. Zobaczycie tam przykładowe koszty poszczególnych etapów pozycjonowania. Infografika pod adresem http://marketingwsieci.pl/ile-kosztuje-pozycjonowanie-strony-infografika/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *