Pozycjonowanie aplikacji mobilnych, czyli Twoja droga do sukcesu w AppStore i Google Play!

app store optimization

Dla większości osób pozycjonowanie to zabieg, który kojarzy się wyłącznie z walką o szczytowe lokaty w wyszukiwarce Google. Tymczasem takie działania coraz częściej dotyczą także sklepów z aplikacjami na urządzenia mobilne. App Store Optimization pozwala wyróżnić Twój program na tle milionów innych propozycji, jakie wypełniają najpopularniejsze serwisy. Do grona bezwzględnych światowych liderów od wielu lat należy prowadzony przez markę Apple AppStore i Google Play. Każdego roku odnotowują one miliardy pobrań, więc nikogo nie może dziwić fakt rosnącej z dnia na dzień popularności usługi, takiej jak ASO. Chcesz aby Twoja praca została doceniana i mogła dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych Klientów? Zobacz, co może zaproponować Ci fachowe pozycjonowanie aplikacji mobilnych w popularnych sklepach. Oto SEO dla aplikacji w pigułce!

Jak działa App Store Optimization oraz co dokładnie wpływa na Twoje miejsce na liście?

Sposobem działania ASO nie różni się niczym od tradycyjnego SEO. Pozycjonowanie aplikacji mobilnych również należy zacząć od dogłębnej analizy rynku i sprawdzenia potrzeb Twojej grupy docelowej. Szereg profesjonalnych zabiegów pozwoli na prawidłowe dobranie skutecznych słów kluczowych, stworzenie efektywnego i przyciągającego uwagę opisu oraz wybór tytułu programu. Wbrew pozorom, ma on niebagatelne znaczenie w przypadku walki o kluczowe lokaty na listach Google Play bądź AppStore. Oprócz wyżej przedstawionych czynników, na ASO wpływa również ilość pobrań stworzonej przez Ciebie aplikacji oraz opinie wystawiane przez dotychczasowych użytkowników. Łatwo więc dojść do wniosku, że pozycjonowanie aplikacji łudząco przypomina walkę o pierwszą stronę listy SERP w wyszukiwarce Google. Odpowiednio położone fundamenty pracy mogą przynieść ogromny sukces w postaci znaczącego wzrostu zainteresowania aplikacją. Jeśli nie posiadasz odpowiedniego poziomu wiedzy oraz doświadczenia, ASO wykonywane na własną rękę przyniesie wręcz przeciwny rezultat. Warto więc zaufać profesjonaliście.

pozycjonowanie aplikacji mobilnych

Modelowy przykład aplikacji. Zobacz, jak budować solidne App Store Optimization

Pierwszy kontakt Klienta z Twoją aplikacją jest kluczowy dla przyszłości Waszych relacji. Można nawet zaryzykować stwierdzenie, że w przypadku AppStore czy Google Play obowiązuje znana w środowisku marketingowym zasada pięciu sekund. W tym czasie osoba pobierająca program z całą pewnością zwróci uwagę na ikonkę oraz tytuł proponowanej przez Ciebie aplikacji. Grafika musi być minimalistyczna, natomiast nazwa stworzona według zasad ASO powinna zawierać kluczowe słowa dla Twojej branży. Nie należy jednak przesadzać. Zarówno w przypadku sklepu Apple, jak i sklepu amerykańskiego giganta Google, przesycone frazami kluczowymi tytuły nie będą widniały na samym szczycie listy. Charakterystyczne słowa, podobnie jak w przypadku SEO, pomoże Ci odnaleźć chociażby Google Keyword Planner. Kilka chwil warto poświęcić również na napisanie szczegółowego opisu aplikacji. App Store Optimization preferuje rozbudowane treści, doskonałe nie tylko pod względem wyszukiwarki, ale także dla Klienta poszukującego ważnych informacji. Korzystaj ze słów kluczowych, wymień kilka istotnych zalet zainstalowania tego programu. Aby pozycjonowanie aplikacji mobilnych przyniosło oczekiwany efekt, należy dołączyć także zdjęcia ukazujące wewnętrzne funkcjonowanie oprogramowania. To z pewnością przekona osoby, które mocno zastanawiają się nad kupnem bądź pobraniem aplikacji na swoje urządzenie.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (2 głosów, średnia: 3,00 z 5)
Loading...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *