Pozycjonowanie lokalne w wyszukiwarce Google. Zrób z nami swoje 4 pierwsze kroki do celu!

Prowadzisz restaurację, sklep, siłownię lub biuro podróży, a Twoi klienci to przede wszystkim osoby mieszkające w Twoim mieście i w jego najbliższej okolicy? – Twój biznes ma charakter jak najbardziej lokalny. Jeśli tak jest w istocie, to pozycjonowanie lokalne to dla Ciebie najlepszy sposób na rentowny marketing.

Wizytówki Google to niezawodna metoda, aby dotrzeć do klientów w Twojej niszy i okolicy. Jednak same dodanie pinezki Google to za mało, żeby osiągnąć dobry efekt. Jak więc wygląda skuteczne pozycjonowanie mapy Google w 4 najważniejszych krokach?

Pozycjonowanie na mapach Google, czyli czas założyć Google Moja Firma i dać się znaleźć!

Pozycjonowanie lokalne nie istnieje bez wizytówki w Google Moja Firma, którą możesz utworzyć pod tym linkiem. Dodanie biznesu do listy usługodawców w Twoim mieście jest bardzo proste – wystarczy wypełnić poprawnie formularz Google Twoja Firma i zaznaczyć adres naszej siedziby na mapie. Wkrótce potem otrzymasz list od wyszukiwarki z odpowiednim kodem PIN, którym zweryfikujesz swoją siedzibę. Po wpisaniu kodu, cały proces autoryzacji wizytówki Google możesz uznać za zakończony. Warto jednak poświęcić jeszcze dodatkowe 15 minut na wypełnienie wszystkich pół i dodanie zdjęć Twojej firmy – wypełnianie profilu firmy na 100% jest bardzo ważne.

Na czym polega pozycjonowanie lokalne i jak je poprawnie przeprowadzić?

SEO i późniejsze pozycjonowanie lokalne ma na celu umocnienie Google w przekonaniu, że Twoja firma działa właśnie w określonym mieście, jest godna polecenia i użyteczna dla internauty, który wyszukuje firm w danej okolicy.

Pozycjonowanie lokalne w 4 krokach

Dobre opinie na mapie Google, niezmienność adresu Twojej firmy w internecie (łatwe określenie przez wyszukiwarkę tzw. NAP, czyli Name, Address, Phone Number Twojej działalności) zgodność danych geolokalizacjach w katalogach, mediami społecznościowymi, pochodzenie domeny, odpowiednia optymalizacja na stronie, w dodatku linkowanie z lokalnych stron – synergia tych wszystkich działań to sukces w pozycjonowaniu lokalnym Twojej firmy. Wszelkie niespójności zagrożą nasze pozycji w SEO lokalnym, dlatego trzeba się ich wystrzegać.

Jakie usługi powinny postawić na seo lokalne by odnieść sukces w swoim mieście?

Lista działalności, firm które powinny skupić się na pozycjonowaniu lokalnym jest długa. Są to przede wszystkim przedsiębiorcy świadczący usługi związane z gastronomią, różnego rodzaju sklepy, usługi związane ze zdrowiem i medycyną (apteki, siłownie), rozrywka (puby, dyskoteki, hale koncertowe), turystyka (hotele, biura podróży), jak i mnóstwo innych, takich jak kantory, usługi meblarskie, krawiectwo itp. Jeśli więc masz stacjonarną siedzibę lub swoje usługi wykonujesz tylko w niektórych rejonach, pozycjonowanie lokalne to coś dla Ciebie.

Kiedy wziąć pod uwagę lokalne SEO?

Jeżeli prowadzisz małą lub działającą w wielu lokalizacjach firmę i chcesz, aby klienci w pobliżu znaleźli Twoją markę w wyszukiwarce, koniecznie potrzebujesz lokalnej strategii SEO. Optymalizując stronę firmy pod kątem wyszukiwania lokalnego możesz nawiązać kontakt z wysoce zmotywowanymi klientami, poszukującymi oferowanych przez Ciebie produktów lub usług we właściwym czasie.

Lokalne wyszukiwania nie zawsze mają związek z aktualną lokalizacją użytkownika. Zdarza się, że użytkownik planuje dotrzeć do wybranego miejsca i wyszukuje poprzez frazę: nocleg, restauracja. W taki sposób Google dobiera wyniki wyszukiwania do zamiarów użytkownika, na podstawie wpisywanej frazy z informacją o nazwie miasta. W przypadku pokazywania firm znajdujących się w pobliżu, aby zobaczyć lokalne wyniki użytkownicy nie musieli wpisywać nazwy miasta. Zatem jeśli firma skupia się na stacjonarnym udzielaniu usług lub sprzedaży, powinna poważnie pomysleć o lokalnej strategii marketingowej.
Gościnna wypowiedz eksperta z firmy https://simpliteca.com/

Podsumowanie

Lokalne pozycjonowanie, geolokalizacja, wizytówki Google – to przede wszystkim świat SEO dla firm, które działają stacjonarnie. Jednak lokalne pozycjonowanie nie musi dotyczyć tylko takich biznesów. W powszechnym obiegu panuje pogląd, że Google i Klienci wyszukiwarki dobrze widzą firmy, które mają jakąś siedzibę. Dlatego nawet jeśli prowadzisz firmę o zasięgu ogólnopolskim (tak jak np. Afterweb), ale Twoja siedziba jest we Wrocławiu czy innym mieście, przemyśl również ten zabieg. Może mieć pozytywny wpływ na ogół działań marketingowych dla Twojej firmy. Wyświetlanie się wysoko na mapie Google i jednocześnie na listach wyszukiwania, to bardzo dobry sposób na skuteczne promowanie działalności w internecie.

Przykład? Wystarczy wpisać w google.pl frazę „pozycjonowanie stron Wrocław” i samodzielnie sprawdzić jak łatwo można odnaleźć naszą firmę na mapie:

pozycjonowanie stron wrocław

Chcesz wiedzieć, jak skutecznie przeprowadzić pozycjonowanie lokalne Twojej firmy tak jak na załączonym przykładzie?

Nie wiesz czego potrzebujesz i jak się za to samodzielnie zabrać?

Skontaktuj się z nami!

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (2 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...
Kamil Dudziak Właściciel / Specjalista SEO

Kamil Dudziak

Specjalista SEO

16 lat doświadczenia w optymalizacji i pozycjonowaniu stron na najtrudniejsze frazy w Polsce. Właściciel i manager firmy AFTERWEB. Stale nadzoruje proces pozycjonowania stron wszystkich Klientów firmy.

6 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *