Pozycjonowanie strony czy reklama w Google AdWords?

7 listopada 2015

W marketingu internetowym mamy wiele dobrych narzędzi do promocji naszej strony. Dwa najpopularniejsze to pozycjonowanie stron i kampanie Google Adwords składające się na SEM czyli tzw. marketing w wyszukiwarkach.

Należy pamiętać, że są to formy niewykluczające się nawzajem, za to świetnie się uzupełniające. Tak jak w wielu przypadkach, również tutaj zgoda buduje, niezgoda rujnuje.

Efekt Adwords, czyli płacisz i od razu jesteś w topie

Główna zaleta kampanii Google Adwords jest taka, że zaczyna działać natychmiast. Płacisz – wymagasz. Inwestujesz ustaloną kwotę i widzisz swoją reklamę w odpowiednim miejscu w wyszukiwarce.

adwords2

Adwords są również niezależne od algorytmu wyszukiwarki. Dzięki temu nie musimy być na bieżąco ze zmianami czy obawiać się, że nasza praca pójdzie na marne. Dodatkowo, możesz zmieniać słowa kluczowe i treści w dowolnej chwili.

Pozycjonowanie stron niczym długotrwała dieta, która dopiero z czasem przynosi skutki

Pomimo usilnych starań, nie ma diety-cud. Aby miała przynieść zamierzone efekty, należy znaleźć odpowiednią dla siebie i zacząć ją stosować. Pozycjonowanie to również proces długotrwały, ale skuteczny i co najważniejsze nastawiony na długotrwały efekt.

seo-pozycjonowanie

Budujesz historię swojej marki. Tworzysz wartościowe treści, które kierują odbiorców na Twoją stronę. Treści i materiały mogą być przydatne dla innych nawet po dłuższym czasie, procentują nawet jak o nich zapomnisz. Dzięki pozycjonowaniu kreujesz powoli swój wizerunek w postaci wysokich miejsc, swoją wizytówkę i wiarygodność w Google.

Suplementy AdWords pomagają, ale nie wystarczą. Ważna jest zbilansowana dieta, czyli dobrze ułożona strategia pozycjonowania.

Najlepszą zatem formą będzie wykorzystywanie przez Ciebie obu technik. Google Adwords traktuj jak suplementy. Powinny one wspomagać Twoją promocję. Wykorzystuj ich prostotę i łatwość dostosowywania do nowych trendów. Płacisz za to.

Tak jak odpowiednią sylwetkę tworzysz ćwicząc, tak prawdziwą wartość swojej marki budujesz poprzez odpowiednie pozycjonowanie strony. Pamiętaj, by dostarczać atrakcyjnych i wartościowych treści dla odbiorców. Wtedy nie zginiesz w tłumie i będziesz wiarygodny. Wykorzystaj Google maksymalnie a satysfakcja z tego, co zbudujesz, będzie wielka.

2 komentarze
  • Anonim z bestown skomentował/a:

    Mógł być z tego całkiem dobry artykuł, a wszystko tylko „po łebkach”. Jest wiele niuansów, które mogą podważyć wiele tez opisanych powyżej. Myślę, że w obecnej dobie content marketingu, ta treść jest po prostu słaba.

  • AFTERWEB skomentował/a:

    Każdy ma prawo do własnej opinii. Dziękujemy za komentarz podpisany jako Adwords i z linkiem do zoptymalizowanej podstrony na Adwords. Odnośniki na naszym blogu są nofollow, więc nie pozycjonują. Komentarze są moderowane, nie ma sensu podpisywać się Adwords… Mimo wszystko, zostawimy wam linka do domeny, ale w to, że nazywacie się Adwords nie uwierzymy 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *