Pozycjonowanie w Google Maps krok po kroku. Uzupełniona wizytówka Google Moja Firma zwiększa ruch na stronie www

pozycjonowanie wizytówki google

Google odpowiada za szereg usług, pozwalających internautom na odnalezienie poszukiwanych informacji, a firmom: zaprezentowanie swojej oferty użytkownikom. Wyszukiwarka na bieżąco dostosowuje formę wyników do zapytania oraz swoich przepastnych baz danych. Te pochodzą zarówno z indeksu stron internetowych, ale też innych źródeł. Własna wizytówka firmy w Google pozwala prowadzącym biznes, z każdej branży i o dowolnym zasięgu, na przesyłanie oraz kontrolowanie informacji nt. działalności w najbardziej ruchliwej części całego internetu.

W naszej specyficznej branży, jaką jest pozycjonowanie Mapy Google pełnią szczególną funkcję. Tutaj jakość czy zoptymalizowanie strony internetowej w zasadzie w ogóle nie decyduje o kolejności na liście, bo Google Maps de facto nie jest klasycznym rankingiem. O tym, czy akurat Twoja wizytówka Google Moja Firma zostanie wyróżniona w wynikach na mapie, decydują przede wszystkim geolokalizacja oraz aktywność firmowego profilu.

Wyniki na mapach generują olbrzymi ruch. Zadbaj o profesjonalne pozycjonowanie wizytówki Google

Samo założenie oraz weryfikacja konta w usłudze są banalnie proste. Kreator dokładnie wyjaśnia, co należy zrobić w poszczególnych krokach. Ważne jest, aby podać jak najwięcej wiadomości o firmie, przydatnych dla potencjalnego klienta. Efektywne pozycjonowanie w Google Maps wymaga podania kompletnych danych teleadresowych (w tym numeru telefonu), wskazania zawężonego obszaru działalności oraz dopasowania zasięgu do fizycznego położenia siedziby lub oddziału firmy. Dotyczy to również przedsiębiorstw kierujących swoją ofertę na całe województwo, kraj czy kontynent.

Skąd takie zalecenia? Wizytówka Google Moja Firma pokazuje się odbiorcom z konkretnego obszaru. Prawdopodobieństwo, że ktokolwiek zacznie oddalać mapę z wynikami od widoku własnego miasta do obszaru całego państwa, jest praktycznie zerowe. Ciekawym pomysłem na pozycjonowanie wizytówki Google może być skorzystanie z usług wirtualnego biura. W ten sposób można przejść weryfikację kodem przesyłanym tradycyjną pocztą, nawet jeśli firma nie posiada zamiejscowych oddziałów. W takim wypadku podczas tworzenia dodatkowego profilu trzeba zaznaczyć, iż nie jest to lokalizacja dla klientów, a zarazem zachować widoczność pinezki dla użytkowników interaktywnej mapy.

pozycjonowanie w google maps

Wizytówka firmy w Google Maps zawiera wszystkie dane, których może potrzebować Twój przyszły klient

Internauci korzystający z wyszukiwarki Google oczekują, że po jednym zapytaniu otrzymają komplet wiadomości. Dlatego poza nazwą przedsiębiorstwa, numerami telefonów, adresem czy ogólną kategorią działalności należy wypełnić wszystkie pola w serwisie Google Moja Firma. Skuteczne pozycjonowanie w Google Maps jest możliwe tylko wtedy, jeżeli maksymalnie doprecyzuje się typ oferowanych usług i/lub towarów – do tego służą kategorie dodatkowe. Poza tym użytkownik musi mieć możliwość sprawdzenia godzin otwarcia (również tych niestandardowych, np. w ustawowo wolne święta).

Nie wolno przy tym zapominać o zdjęciach oraz odpowiadaniu na pytania i opinie. Przeprowadzając pozycjonowanie wizytówki Google należy regularnie umieszczać aktualne fotografie, aby nie wprowadzać klientów w błąd. Tutaj istotna uwaga: użytkownicy również mogą przesyłać swoje zdjęcia. Jeżeli którekolwiek z nich nie pokazuje właściwego lokalu lub narusza przepisy o ochronie danych osobowych można, a wręcz trzeba wysłać prośbę o jego usunięcie do pomocy technicznej Google. Podobnie postępuje się w przypadku krzywdzących, niesprawiedliwych opinii – np. od osób, które nigdy nie korzystały z usług firmy. Z kolei konstruktywna krytyka wymaga wyważonej, sumiennie przemyślanej odpowiedzi. Dobrze udzielać ich po upływie pewnego czasu, od 1 do 3 dni od opublikowania. Warto także dziękować za pozytywne recenzje: wysoka aktywność na firmowym koncie Google pozytywnie wpływa na widoczność wizytówki z map w wynikach wyszukiwania.

I jeszcze ciekawostka na koniec: za pośrednictwem Google Moja Firma można utworzyć prostą stronę internetową, jako subdomenę business.site. Taka witryna oferuje przejrzysty układ, automatycznie importuje dane kontaktowe czy mapę z oznaczoną siedzibą z wizytówki. Jednak możliwości edycji, optymalizacji oraz dodawania nowych treści pozostają mocno ograniczone. Nie można liczyć na to, że w przypadku serwisu www z kreatora Google Maps pozycjonowanie na wyniki organiczne w wyszukiwarce będzie w ogóle wykonalne. Jeśli chcesz pozyskiwać ruch ze wszystkich źródeł, a nie tylko wizytówki na mapach, własna domena jest po prostu nie do zastąpienia.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (Brak ocen)
Loading...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *