Pozycjonowanie

Stwórz lejek sprzedażowy, dzięki któremu Twoja firma odniesie sukces w sieci

lejek sprzedażowy

Reklama w sieci rządzi się swoimi prawami. Najważniejszym jej aspektem, podobnie jak w analogowych formach promocji, jest przyciągnięcie uwagi użytkownika. Co jednak dzieje się później? Jak nietrudno się domyślić, to dopiero pierwszy etap procesu zakupowego internauty, a kolejne jego fazy doskonale wyjaśnia tak zwany lejek sprzedażowy. Dzięki świadomości jego istnienia i sposobu funkcjonowania będziesz wiedzieć, w jakiego typu kampanię zainwestować oraz czego na poszczególnych etapach podejmowania decyzji oczekują Klienci. Jeżeli zatem jesteś ciekaw, jak stworzyć lejek sprzedażowy, który zarabia dla Ciebie, zapraszamy do lektury. Zgromadziliśmy tutaj najistotniejsze dla Twojej firmy informacje na temat lejka zakupowego.

Dlaczego lejek zakupowy jest takim ważnym elementem kampanii w internecie?

Jeśli nie wiesz, co to jest lejek sprzedażowy, śpieszymy z wyjaśnieniami. Nazywamy tak proces, w skład którego wchodzą kolejne decyzje i działania internauty, czyli Twojego potencjalnego Klienta. Na początku odbiorca, często za sprawą reklamy, uświadamia sobie istnienie jakiegoś produktu, później aktywnie go poszukuje, a następnie finalizuje zakup. Jeśli jest zadowolony z transakcji, buduje też swoją lojalność wobec marki – a to, jak mówią eksperci z Agencji Afterweb, jest ostatni, najwęższy etap lejka marketingowego. Do każdej kolejnej fazy dociera bowiem coraz mniej osób, a na końcu pozostają tylko nieliczni. Warto zatem zadbać, by to właśnie ona się rozszerzała, a wiernych Klientów było coraz więcej. W tym celu opłaca się uświadomić sobie przyczyny, dla jakich dany internauta zrezygnował z dalszego podążania wyznaczoną ścieżką. Mogą to być: oferta niezgodna z jego oczekiwaniami, zmiana w preferencjach zakupowych albo przyczyny losowe. Dobrze skomponowany lejek sprzedażowy pozwala w dużej mierze tego uniknąć.

lejek marketingowy

Jak wykorzystać lejek marketingowy w kampanii? Oto kilka przydatnych porad

Jeśli odpowiednio zaprojektujesz promocję w internecie, to lejek sprzedażowy zacznie pracować na korzyść Twojej firmy. Warto zatem wiedzieć, co oznaczają kolejne jego etapy:

  • Świadomość. Internauta wie, że konkretny produkt istnieje, ale nie odczuwa potrzeby jego posiadania. Na tym etapie można dotrzeć do wielu potencjalnych Klientów, ale trzeba wiedzieć, jak skierować do nich reklamę. Doskonałym wyjściem są tutaj dopracowane kampanie Google Ads oferowane przez naszą Agencję Afterweb.
  • Zainteresowanie. Użytkownik już wie, że chce kupić dany produkt, ale korzysta z ogólnych zapytań wpisywanych w pole wyszukiwania. Tutaj warto postawić na najpopularniejsze frazy.
  • Rozważanie. Na tym etapie lejka marketingowego kupujący wie już, czego konkretnie chce, porównuje różne produkty i próbuje znaleźć opinie o nich w sieci. To czas na bardziej złożone i szczegółowe słowa kluczowe.
  • Zakup, czyli decydująca faza opisywanego procesu. Tutaj lejek zakupowy jest już bardzo wąski, a użytkownik wpisuje w pole wyszukiwania frazy biorące pod uwagę oznaczenia modeli. Na tym etapie doskonale sprawdzą się słowa kluczowe long tail.
  • Lojalność. Jeśli wiesz, jak zbudować lejek sprzedażowy, który odnosi sukces, do tego momentu dotrze duża liczba Klientów. W tym przypadku dobrym wyjściem okaże się kampania remarketingowa, zachęcająca do zakupów i pokazująca aktualne promocje.

Opinie użytkowników

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (2 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...
Afterweb - Wyższy standard SEO

Afterweb

SEM/SEO/PPC

Od przeszło 16 lat specjalizujemy się w optymalizacji i pozycjonowaniu oraz reklamie PPC w wyszukiwarkach. Nasze główne usługi to pozycjonowanie organiczne i obsługa kampanii reklamowych w Google Ads.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Naszych Klientów stawiamy
na pierwszym miejscu!

Skontaktuj się z nami

ul. Madalińskiego 109/3
50-443 Wrocław
Polska firma

Porozmawiajmy
więc o Twoich
potrzebach

Otrzymaj od nas bezpłatną wycenę w ciągu 24h
Skontaktuj się z nami za pomocą formularza
lub zadzwoń pod numer +48 79 848 33 33