Wybór domeny pod późniejsze pozycjonowanie serwisu

Wybór domeny pod późniejsze pozycjonowanie strony wcale nie jest rzeczą łatwą, gdyż jeśli zależy nam na wysokich pozycjach w wyszukiwarce musimy pamiętać o kilku kwestiach. Warto już od samego początku zadbać o to by wybrana domena nie sprawiała z czasem trudności w pozycjonowaniu.

Lista 7 punktów na które warto zwrócić uwagę wybierając domenę pod pozycjonowanie:

  1. TLD – końcówka domeny np. domena.pl czy domena.com
  2. Nazwa domeny a słowa kluczowe np. twojeslowokluczowe.pl
  3. Domena pisana łącznie czy z separatorem np. twoje-slowo-kluczowe.pl
  4. Długość nazwy domeny np. xyz.pl czy bardzodluganazwadomenypodpozycjonowanie.pl
  5. Historia domeny
  6. Wiek domeny
  7. Ilość linków prowadzących do domeny

Jak skutecznie sprawdzić domenę pod pozycjonowanie w Google.pl

ad. 1 Kupując domenę z myślą o późniejszym pozycjonowaniu serwisu powinniśmy zacząć od określenia w jakiej wersji językowej będziemy chcieli pozycjonować stronę. Jeśli zdecydujemy się na jezyk polski i Google.pl to powinniśmy szukać domeny z zakończeniem .pl

ad. 2 Słowo kluczowe w nazwie domeny jest ważne dla algorytmu wyszukiwarki Google, dlatego powinniśmy rozważyć zakup takiej domeny, która zawiera najtrudniejszą interesującą nas frazę.

ad. 3 Google preferuje domeny bez separatora, pisane łącznie. Użytkownicy także lepiej zapamiętują nazwy pisane razem, łatwiej się je też wymawia. Ze względu na to, że znak „-„ jest dla wyszukiwarki separatorem, takie domeny mają za to łatwiej przy pozycjonowaniu na frazy rozdzielone.

ad. 4 Im nazwa krótsza, tym lepsza. Zarówno dla wyszukiwarki, jak i użytkowników.

ad. 5 Historię domeny należy sprawdzić w Web Archive , dzięki temu upewnimy się, że nie kupujemy domeny ze złą historią, która potem będzie się trudno pozycjonowała.

ad. 6 Domeny o krótkich nazwach np. 3-4 literowych bardzo często były wcześniej wykupione. Warto sprawdzić ile tak naprawdę minęło czasu od pierwszej rejestracji, dzięki czemu określimy jej wiek.

ad. 7 Linki prowadzące do serwisu warto sprawdzić w AHREFS i MAJESTIC. Może się okazać, że domena którą zamierzamy kupić jest zaspamowana linkami, których usunięcie będzie nieopłacalne.

Mamy nadzieje, że powyższa lista do sprawdzenia przy kupnie domeny pod jej późniejsze pozycjonowanie przyda się Państwu. Nas już wielokrotnie uratowała przed kupnem czegoś, co potem okazałoby się trudne w wypozycjonowaniu. Zapewniamy, że ocena powyższych czynników pozwoli każdemu dokonać wyboru właściwej domeny. To bardzo uniwersalna lista do sprawdzenia, która przyda się każdej osobie stojącej przed decyzją o zakupie domeny.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (1 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...
5 komentarzy
  • Marek skomentował/a:

    Dzięki, przydało mi się info by sprawdzić linki

  • Bogdan Kondracki skomentował/a:

    Dzień dobry, nie jest dla mnie jasne czy w nazwie domeny może być słowo kluczowe, mówią że za to można dostać filtra, jest to sprawa chyba bardzo ważna, to żeby zdecydować, jakie są poglądy ludzi doświadczonych, może ktoś spotkał wypowiedź dyrektora google dotyczącą słów kluczowych w nazwie domeny.
    Bogdan Kondracki

  • Kamil Dudziak skomentował/a:

    Panie Bogdanie prawda jest taka, że na przestrzenie ostatnich lat pracownicy Google wielokrotnie zmieniali zdanie w kwestii wpływu słowa kluczowego w nazwie domeny na algorytm wyszukiwarki. Jak chce Pan dotrzeć do źródła to warto odszukań archiwalne już wypowiedzi Matt-a Cutts-a z 2012 roku i bardziej aktualne John-a Mueller-a. Nasze testy pokazują, że posiadanie domeny z exact match keywords przy dobrze dobranej strategii SEO sprawdza się w pozycjonowaniu na te frazy. Proszę pamiętać tylko, że ranking wyszukiwarki Google składa się z przeszło 200 elementów składowych i samo słowo kluczowe w nazwie domeny nie spowoduje, że strona będzie od razu w top-ie. Niestety, byłoby to zbyt proste.

  • Adam skomentował/a:

    Generalnie nie do końca zgadzam się co do TLD. To, że w większości wysokie pozycje zajmują domeny .pl wynika bardziej z ich popularności. Zauważyłem że domeny .com czy inne równie dobrze wchodzą w topy. Ma to moim zdaniem marginalne znaczenie.

  • AFTERWEB skomentował/a:

    @Adam
    Jeśli myślimy o pozycjonowaniu w Google.pl to najlepiej wybrać domenę .pl
    Dla algorytmu wyszukiwarki nie jest to bez znaczenia z kliku powodów.
    Prosty przykład to domeny .com które wymieniłeś – jeśli serwis polskojęzyczny w domenie .com był nieumiejętnie pozycjonowany to bardzo łatwo przestawić geolokalizację domeny na Stany Zjednoczone i google.com (serwis przestanie się pojawiać na polskojęzyczne zapytania w google.pl)

    Oczywiście wszystko zależy od umiejętności i bez problemu można każdą TLD pozycjonować w Google.pl ale warto pamiętać, że najprostsze i bezproblemowe rozwiązanie to wybór domen .pl pod wyszukiwarkę Google.pl (w GSS domeny .pl automatycznie są przypisane do tej wyszukiwarki).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *