Google Ads

Przykłady reklam – zestawienie 5 najpopularniejszych

Reklama firmy internetowej

Reklama internetowa to konkretna forma przekazu kierowana do precyzyjnie ustalonej grupy docelowej. Jej fundamentalnym celem jest nakłonienie potencjalnych klientów do zakupu produktu, skorzystania z usługi lub wykonania innych działań powodujących konwersję (np. wypełnienie formularza kontaktowego). Skuteczność reklamy została potwierdzona w analizie demograficznej wykonanej przez Katarzynę Szalonkę i Agnieszkę Sadową (źródło: wnus.edu.pl). Opracowane wnioski dowiodły, że spośród osób, które oglądają reklamy w internecie, aż 77,5% respondentów jest skłonna do podjęcia zakupu pod wpływem konkretnych działań promocyjnych online.

Przykłady reklam

W zależności od indywidualnych preferencji możemy zdecydować się na reklamę telewizyjną, radiową, prasową, zewnętrzną i internetową. Aktualnie najbardziej doceniane są formy promocji online, jednak biorąc pod uwagę obecne trendy, warto również rozważyć inne rodzaje agitacji.

1. Reklama telewizyjna

Reklama telewizyjna
źródło: https://images.unsplash.com/photo-1601506521793-dc748fc80b67

Reklama telewizyjna to jedna z najpopularniejszych form tzw. komunikacji masowej. W bardzo dużym stopniu oddziałuje na społeczeństwo, m.in. kształtując opinie czy też wywierając wpływ na zachowania i postawy oglądających.

Reklama telewizyjna = przekaz słowny + obraz. Czyli synergia ruchu, dźwięku, barw oraz konkretnych aktów komunikacji niewerbalnej autorów reklamy.

Kiedy telewizja jest dobrym kanałem przekazu reklamy?

Reklama telewizyjna sprawdza się znakomicie w kilku istotnych sytuacjach, a mianowicie, gdy:

  • kluczowym targetem producentów dóbr codziennego użytku są domownicy,
  • przedsiębiorstwo przedstawia sposób działania i użytkowania danego produktu za pomocą reklamy.

Warto jednak pamiętać, że taka forma reklamy wyróżnia się także wadami.

  • po pierwsze – promocja telewizyjna może być emitowana przez ograniczony czas, a biorąc pod uwagę koszty emisji, zwiększenie częstotliwości odtwarzania jest często bardzo kosztowne.
  • po drugie – odbiór reklamy telewizyjnej i jej właściwe zrozumienie mogą być utrudnione ze względu na krótki czas trwania danego spotu promocyjnego.
  • po trzecie – społeczeństwo w większości przypadków traktuje reklamę telewizyjną jako przerywnik w aktualnie oglądanej produkcji, co znacząco zmniejsza konwersję.

Kluczowym minusem reklamy telewizyjnej są bardzo wysokie koszty produkcji i nadawania spotu. W konsekwencji mogą sobie na to pozwolić wyłącznie duże przedsiębiorstwa ze znacznym budżetem.

2. Reklama radiowa

Reklama radiowa
źródło: https://images.unsplash.com/photo-1556761175-129418cb2dfe

Reklama radiowa jest prosta w przygotowaniu. Okazuje się także znacznie tańsza, niż spot telewizyjny, dzięki czemu na promocję w tym medium mogą sobie pozwolić również małe i średniej wielkości firmy.

Reklama radiowa = słowa + muzyka.

Minusem reklamy w radiu jest krótki czas emisji, przez co niektóre informacje mogą być trudne do zapamiętania. Warto również wspomnieć, że odbiorcy włączają radio, aby umilić sobie wykonywanie innych czynności (np. jazdę samochodem lub sprzątanie mieszkania), przez co nie zawsze koncentrują się na przekazie.

3. Reklama prasowa

Reklama prasowa”
źródło: https://images.unsplash.com/photo-1556117153-0f1cad722b5a

Reklama prasowa to jeden z najpopularniejszych i najbardziej cenionych przez przedsiębiorstwa sposobów komunikacji z rynkiem.

Środkami przekazu w tej formie agitacji mogą być m.in.:

  • gazety,
  • tygodniki,
  • miesięczniki.

W skład reklamy prasowej wchodzi nie tylko prasa ogólna, ale także specjalistyczna. Dzięki prasie specjalistycznej przedsiębiorcy mogą natychmiast dotrzeć do konkretnego segmentu rynku i zapewnić sobie spójność przekazu.

Jakie są zalety reklamy prasowej?

Istnieje wiele zalet reklamy prasowej. Ta forma przekazu dominuje siłą perswazji, gwarantując wielokrotny kontakt z daną agitacją – zarówno przez nabywcę, jego rodzinę, jak i znajomych.
Podstawowe korzyści związane z reklamą prasową:

  • znaczna i regularna częstotliwość przekazu,
  • szeroki odbiór,
  • bezproblemowy kontakt odbiorcy z reklamą,
  • możliwość wielokrotnego zobaczenia reklamy i jej zapamiętania przez konsumentów.

Jakie są wady reklamy prasowej?

Bazując na aktualnych trendach rynkowych, możemy śmiało stwierdzić, że zalety reklamy prasowej znacznie przewyższają wady. Warto jednak o nich wspomnieć.
Wady reklamy prasowej:

  • krótki cykl życia (szczególnie w przypadku tzw. gazet codziennych);
  • niewielkie zainteresowanie gazerami (ze względu na erę cyfryzacji);
  • duża konkurencja rynkowa (co zmniejsza prawdopodobieństwo zauważenia konkretnej reklamy na rzecz tej, która jest bardziej chwytliwa, zarówno pod względem graficznym, jak i tekstowym).

Reklama prasowa dzieli się na kilka rodzajów. Może być to reklama w gazecie codziennej lub w czasopiśmie.

Pierwsza forma sprawdza się znakomicie w celu przedstawienia czytelnikom najnowszych informacji.
Reklama w czasopismach natomiast jest alternatywą artykułów blogowych online, które powinny zainteresować potencjalnych klientów (i ewentualnie nakłonić ich do podjęcia pożądanej czynności – np. skorzystania z usług danej firmy).

4. Reklama zewnętrzna

Reklama zewnętrzna
źródło: https://images.unsplash.com/photo-1519677704001-6d410c3ef07e

Reklama zewnętrzna (inaczej nazywana reklamą outdoorową) to tzw. uzupełniająca forma przekazywania informacji na linii przedsiębiorstwo → rynek. Ten rodzaj agitacji jest wizualnym kodem przekazu. W konsekwencji reklamę outdoorową możemy zauważyć np. w postaci plakatu lub billboardów, słupów reklamowych, podświetlanych band itd.

Zapamiętaj--> Jak podaje raport Gemius Polska, w którym przeanalizowane zostały zachowania mieszańców 13 krajów Europy Środkowo-Wschodniej - za jedną z najpopularniejszych form reklamy nadal uważa się tradycyjny banner (źródło: wnus.edu.pl).

5. Reklama internetowa

Reklama internetowa
źródło: https://images.unsplash.com/photo-1599658880436-c61792e70672

Jeśli chodzi o przykłady dobrych reklam – to na pewno poruszymy wątek internetowych rozwiązań. Aktualnie reklama online jest najbardziej opłacalnym sposobem na pozyskanie stałych i wartościowych klientów. Dotrzeć nią można przede wszystkim do pokolenia Z, wychowanego w erze internetu (od 1995 r. do 2012 r.) oraz pokolenia millenialsów – czyli osób urodzonych w latach 80. i 90. XX wieku, na przełomie największych zmian technologicznych.

Reklamy internetowe – przykłady

Poniżej przedstawiamy rodzaje reklam internetowych – przykłady opracowane przez ekspertów Afterweb!

1. Pozycjonowanie (SEO)

Według badań przeprowadzonych przez grupę roboczą SEM przy IAB Polska we współpracy z SW RESEARCH (źródło: iab.org.pl), z pozycjonowania w 2021 roku korzystało aż 78% małych i średnich przedsiębiorstw, co plasuje tę formę promocji na szczycie najbardziej pożądanych sposobów reklamy online.

Efekty SEO
źródło: https://www.google.pl/

Pozycjonowanie polega na połączeniu działań on-site (wewnątrz witryny) i on-site (poza serwisem) w celu uzyskania wysokich pozycji w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania na konkretne słowa kluczowe (np. buty do biegania).
Dzięki działaniom SEO (ang. Search Engine Optimization) można zwiększyć ruch w witrynie, zbudować świadomość marki, nawiązać bliższą więź z klientami oraz zmaksymalizować liczbę konwersji (np. w postaci rezerwacji szkolenia, zakupu produktu, skorzystania z usługi, pobrania pdf-a lub aplikacji czy też wypełnienia formularza kontaktowego).

2. Dodanie wizytówki firmy do Google Maps

Rozwiązanie to pozwoli klientom za pomocą jednego kliknięcia sprawdzić adres Twojej firmy, godziny otwarcia lokalu oraz sposób dojazdu.

Reklama w Mapach Google

Dzięki wizytówce Google Moja Firma interesanci będą mogli wystawić opinię na temat Twoich usług lub produktów, która w przyszłości okaże się na pewno przydatna innym konsumentom.

3. Reklama firmy na Facebooku

W tym celu należy założyć firmowego Fanpage’a i regularnie dodawać posty (np. 3 razy w tygodniu). Można je także wypromować, za pomocą przycisku „Promuj” lub dotrzeć do konkretnej grupy docelowej, wykorzystując menedżera reklam (aby ustawić reklamę Facebook Ads, która pomoże zwiększyć zasięgi Twojej strony na Facebooku lub pozyskać wartościowe kontakty).
W zależności od wstępnych założeń możesz także skorzystać z Marketplace na Facebooku – tę opcję polecamy przede wszystkim właścicielom mniejszych, średnich i bardziej rozbudowanych sklepów internetowych z szeroko pojętej branży e-commerce.

4. Reklama na blogu

Najważniejsze korzyści związane z reklamą blogową to stosunkowo niskie koszty promocji, zwiększenie wartościowego ruchu wpływającego na pozycję Twojego serwisu w wyszukiwarkach (np. Google, Bing czy też Yahoo!) oraz maksymalizacja konwersji zakupowej.

5. Kampanie linków sponsorowanych Google Ads

Płatna reklama w wyszukiwarce Google to idealne rozwiązanie dla sklepów internetowych e-commerce, przedsiębiorców reprezentujących branże usługowe oraz firm z branży prawniczej, jubilerskiej, a także działalności wykonawczych i producentów materiałów budowlanych. Kampanie Google Ads (dawniej AdWords) są doskonałym dodatkiem do pozycjonowania odpowiadającym za maksymalizację leadów oraz zwiększenie współczynnika konwersji zakupowej.

Reklama w Mapach Google
źródło: https://www.google.pl/

Zapamiętaj--> Według preferencji przedsiębiorstw analizowanych przez Agencję Badań Rynku i Opinii (źródło iab.org.pl) do rozpoczęcia działań promocyjnych w wyszukiwarkach zdecydowała skuteczność (na poziomie 67%) oraz szeroki zasięg reklam (65%).

6. Reklamy PPC w mediach społecznościowych

Wykorzystując reklamy PPC (ang. Pay Per Click), pozyskamy dodatkowych klientów, którzy będą regularnie finalizowali zakupy. W większości przypadków rozwiązanie to przyczynia się do zmniejszenia liczby porzuconych koszyków oraz minimalizacji współczynnika odrzuceń na stronie (tzw. bounce rate). W zależności od własnych preferencji można wybrać reklamę Facebook Ads, Instagram Ads, Twitter Ads, TikTok Ads, LinkedIn Ads i wiele innych korzystnych opcji promocji online.

Reklama sponsorowana w mediach społecznościowych
źródło: https://facebook.com/

7. Mailing

Prawidłowe przygotowanie mailingu i wysłanie odpowiednio opracowanych wiadomości do nowych lub stałych klientów ułatwia zbudowanie rozpoznawalności marki oraz nawiązanie więzi z potencjalnymi, lub aktualnymi konsumentami. Jedną z najważniejszych zalet mailingu jest bardzo mocny wpływ na świadomość wybranego targetu, duża pojemność przekazu, możliwość dokładnej personalizacji oraz mierzalność (za pomocą konkretnych narzędzi analitycznych). Kampanie e-mail marketingowe rekomendujemy wykorzystywać do przesyłania klientom aktualność nt. danej firmy, informowania ich o promocjach czy też dodatkowych pozycjach w ofercie.

Zapamiętaj--> Jak podaje serwis Copyblogger.com, zastosowanie wyraźnego przycisku CTA (ang. Call to Action) może zmaksymalizować liczbę kliknięć w wezwanie do działania aż o 45%.

8. Reklama YouTube

Promocja w medium, jakim jest YouTube, pozwala dotrzeć do bardzo szerokiego grona osób, ukształtować wizerunek własnego brandu lub poinformować o nowym produkcie wprowadzanym na rynek. Jakie są zalety reklamy YouTube? Przede wszystkim skuteczność podejmowanych działań oraz niski koszt dotarcia do konsumentów.

9. Artykuły sponsorowane

Nienachalna forma reklamy mająca za zadanie edukować potencjalnych klientów na temat danego zagadnienia, a dodatkowo przedstawić w bardzo przystępny sposób ofertę przedsiębiorstwa. Tworzenie wysokiej jakości artykułów sponsorowanych przyczynia się do maksymalizacji liczby pozyskanych leadów.

Jaka forma reklamy jest najlepszym sposobem na promocję online?

Każda forma reklamy, którą przedstawiliśmy w dzisiejszym artykule, jest dobrym sposobem na promowanie usług i produktów online. Uważamy jednak, że przedsiębiorcy, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z reklamą w sieci, powinni zdecydować się w pierwszej kolejności na pozycjonowanie (SEO), czyli działania ukierunkowane na pozyskiwanie ruchu z organicznych (bezpłatnych) wyników wyszukiwania.

Przykłady dobrych reklam internetowych
źródło: https://images.unsplash.com/photo-1526628953301-3e589a6a8b74

Budżet warto umiejętnie zagospodarować także w kontekście działań Google Ads. Połączenie SEO i kampanii linków sponsorowanych w płatnych wynikach wyszukiwania Google pozwoli uzyskać najbardziej satysfakcjonujący stopień konwersji nawet w ciągu 2-3 miesięcy od wdrożenia odpowiedniej strategii.

Wynika to z prostego powodu – SEO i Google Ads perfekcyjnie się uzupełniają. W jaki sposób? Google Ads daje natychmiastowe rezultaty (zwiększa liczbę wyświetleń witryny nawet w ciągu jednego dnia od uruchomienia kampanii), natomiast pozycjonowanie jest długofalowym procesem, pozwalającym uzyskać efekty na przestrzeni kilkunastu miesięcy.

Popularne przykłady reklamy – podsumowanie

W tym wpisie przedstawiliśmy różne przykłady reklam w internecie, jak i poza nim. Uważamy, że najlepszym rozwiązaniem jest synergia działań SEO + Google Ads (jeśli chodzi o promocję internetową). Warto również zainwestować w reklamę YouTube, mailing oraz tzw. social media marketing umożliwiający wykreowanie rozpoznawalności marki. Budżet warto rozłożyć w granicach 40% na Google Ads, 50% na pozycjonowanie i 10% poświęcić na resztę działań online. Dodatkowo rekomendujemy zdecydować się na reklamę zewnętrzną (inaczej outdoorową) – szczególnie w przypadku działalności usługowych.

Źródła
  • https://www.reliablesoft.net/how-to-promote-your-small-business-online/
  • https://smallbusiness.chron.com/advertise-business-internet-5269.html
  • https://www.americanexpress.com/en-us/business/trends-and-insights/articles/7-ways-to-promote-your-business-online-for-free/
  • https://www.wordstream.com/blog/ws/2020/11/02/promote-your-business
  • https://www.wikihow.com/Use-the-Internet-to-Promote-Your-Business
  • https://www.kubbco.com/10-best-ways-to-advertise-your-business-online/
  • https://www.zoho.com/en-au/tech-talk/how-to-market-business-online-for-free.html
  • https://sendpulse.com/support/glossary/advertising

Opinie użytkowników

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (3 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...
Afterweb - Wyższy standard SEO

Afterweb

SEM/SEO/PPC

Od przeszło 16 lat specjalizujemy się w optymalizacji i pozycjonowaniu oraz reklamie PPC w wyszukiwarkach. Nasze główne usługi to pozycjonowanie organiczne i obsługa kampanii reklamowych w Google Ads.

1 komentarz

  1. Reklama z biegiem czasu znacznie się rozwinęła, a obecnie najpopularniejsze strategie są oparte na Internecie. Mimo to konieczność reklamy pozostaje stała, podobnie jak podejścia i najlepsze praktyki, które zapewniają jej skuteczność. Reklamy radiowe, telewizyjne, internetowe i prasowe zrewolucjonizowały świat, jaki znamy. Bez różnych strategii marketingowych biznes nie odniósłby takiego sukcesu i nie można byłoby uzyskać szerokiej gamy produktów/usług opartych wyłącznie na popularnych strategiach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Naszych Klientów stawiamy
na pierwszym miejscu!

Skontaktuj się z nami

ul. Madalińskiego 109/3
50-443 Wrocław
Polska firma

Porozmawiajmy
więc o Twoich
potrzebach

Otrzymaj od nas bezpłatną wycenę w ciągu 24h
Skontaktuj się z nami za pomocą formularza
lub zadzwoń pod numer +48 79 848 33 33