Wypromujemy Twoją firmę w social mediach! Poznaj nasz cennik reklam na Facebooku i zarabiaj na kampanii online

14 milionów użytkowników – szacunkowo tylu Polaków systematycznie korzysta z Facebooka. Zadaniem właścicieli firm i sklepów internetowych jest wyznaczenie spośród nich osób, potencjalnie zainteresowanych ich ofertą. Gdy już zostanie określona grupa docelowa, wystarczy wdrożyć promocję i… czekać na efekty. Reklama na Facebooku pozwala zarobić krocie i rozwijać firmę, docierając do tysięcy odbiorców dziennie. Eksperci z AFTERWEB sprawią, że Twój fanpage zyska na popularności, a marka zacznie być rozpoznawalna na szeroką skalę. Wszystko to przy minimalnym nakładzie finansowym, który szybko się zwróci. Sprawdź nasz cennik oraz zakres działań i podejmij współpracę z profesjonalistami!

reklama na facebooku

Ile kosztuje skuteczna reklama na Facebooku i co wpływa na finalny koszt promocji?

Cena reklamy na Facebooku, który jest codziennie odwiedzany przez miliony Polaków, okazuje się być zaskakująco niska. Kilka groszy za kliknięcie lub wyświetlenie treści reklamowej – tyle może wystarczyć, żeby ukazać się potencjalnemu klientowi i zachęcić go do skorzystania z oferty. Kampania reklamowa na Facebooku została obmyślona w taki sposób, aby nigdy nie kosztować więcej, niż reklamodawca chce na nią przeznaczyć.

Jak to działa? Ty określasz budżet na promocję, a my ustalamy koszt poszczególnych reklam i nadzorujemy przebieg kampanii. Brzmi przyjemnie i wydaje się nieskomplikowane, lecz w rzeczywistości wymaga rozległej wiedzy i znajomości systemu Facebook Ads. Każda reklama na FB jest wyceniana na zasadzie aukcji. Jeśli więc Twoja branżowa konkurencja zechce promować się wśród tych samych użytkowników, Facebook przyzna priorytet treściom o wyższym wskaźniku trafności. Będą to reklamy, na które przewidziano większy budżet i które cechują się lepszą jakością. Nie istnieje więc uniwersalny cennik reklamy na Facebooku – dla każdej branży będzie on inny, zależny od charakteru działalności, konkurencji, sezonowości, a także sytuacji rynkowej.

facebook ads

Na ceny reklam w Facebook Ads wpływają dziesiątki czynników, a najważniejsze z nich to:

  • wybrana grupa docelowa – im bardziej okrojone grono odbiorców, tym niższa cena reklam. Ustalając grupę docelową trzeba więc wziąć pod uwagę, że wąskie kierowanie promocji bywa oszczędniejsze w kosztach. Co więcej, w przypadku targetowania reklam do ścisłej grupy odbiorców, mamy większe szanse na konwersję. Reklama na FB powinna wyświetlać się osobom, potencjalnie zainteresowanym jej treścią. Umiejętne zdefiniowanie widzów zapobiegnie sytuacji, w której budżet ulega 'przepaleniu’.

  • Twoja branżowa konkurencja – na każde miejsce reklamowe w social mediach jest co najmniej kilku chętnych reklamodawców. Ma to znaczący wpływ na koszt reklamy na Facebooku, który jest tym wyższy, im więcej chętnych na udział w aukcji. Optymalnym rozwiązaniem jest włączanie promocji w innym czasie, niż konkurenci oraz docieranie do użytkowników, których inni pominęli. Wtedy cena reklam na Facebooku będzie niższa, a algorytm nie będzie musiał przyznawać priorytetu firmie, dysponującej większym budżetem.

  • cel kampanii reklamowej – kolejny czynnik decydujący o tym, jaka będzie finalna cena reklamy na Facebooku. W ustawieniach kampanii należy wskazać jej cel. Może to być sprzedaż produktów, zwiększenie zasięgów, budowanie świadomości marki czy zachęcenie odbiorcy do podjęcia kontaktu. Wybór celów reklamowych wpływa na koszt promocji, jak też opcje, związane z optymalizacją stawek. Inaczej rozlicza się kampanię brandową, a inne koszty generuje promocja, której celem jest konwersja.

  • miejsce emisji reklamFacebook Ads przewiduje różne stawki za reklamy, ukazujące się w transmisjach na żywo, na tablicy i w pasku bocznym, a także na podstronie logowania do serwisu. Inna cena obowiązuje też za treści wyświetlane na urządzeniach mobilnych oraz stacjonarnych. Lokalizacja reklam wiąże się z ich skutecznością, dlatego czasem lepiej zapłacić więcej i obserwować efekty, niż ograniczać wydatki i oczekiwać niemożliwego.

reklamy facebook

Cena reklamy na Facebooku nie musi być wysoka! Masz dwie możliwości rozliczenia się z serwisem

System reklamowy Facebook Ads pozwala stworzyć reklamy sponsorowane i wyświetlić im tym użytkownikom, którzy spełniają wskazane kryteria. Jako popularny serwis społecznościowy, Facebook skupia tysiące potencjalnych klientów. Dzięki odpowiednio wdrożonym reklamom, w nienachalny sposób możesz zaprezentować im swoją markę. Ustaliliśmy już, że nie obowiązuje ogólny cennik kampanii reklamowej na FB. Budżet na Twoje reklamy może wynieść 50 albo 500 zł. Skąd masz wiedzieć, jaka stawka będzie odpowiednia? Specjaliści AFTERWEB pomogą Ci w określeniu kwoty, jaka pozwoli osiągnąć konkretny cel, np. pozyskać nowych fanów. Zamiast skupiać się na tym, aby cena promocji była możliwie najniższa, znajdziemy optymalne rozwiązanie gwarantujące efektywność. Niczym się nie przejmuj! Koszt kampanii zwróci się w krótkim czasie i to z dużą nawiązką.

reklama na fb

Facebook przewiduje dla reklamodawców dwa modele rozliczeniowe:

  • CPC – cost per click – płatność za kliknięcie w reklamę

  • CPM – cost per mile – płatność za określoną liczbę wyświetleń

Po dokonaniu profesjonalnej analizy Twoich potrzeb ocenimy, który sposób rozliczenia będzie bardziej korzystny. Aby reklama na FB była skuteczna, musimy kontrolować jej koszt i na bieżąco reagować. Przydatne okazuje się również ustalenie Limitu Wydatków Kampanii, które zapobiega przekroczeniu budżetu na reklamę. Istotną informacją dla osób reklamujących się w celach biznesowych, jest również konieczność rozliczenia się z podatku dochodowego i podatku VAT. Kwoty wydane na reklamy Facebook Ads można ująć w kosztach uzyskania przychodów pamiętając, że faktura została wystawiona w Irlandii (do poprawnego rozliczenia należy się zarejestrować, jako podatnik VAT-UE, o czym na pewno wie Twoja księgowa).

reklamy na facebooku

W pakiecie taniej! Oferujemy prowadzenie fanpage na Facebooku i działania reklamowe o wysokiej efektywności

Jako eksperci od marketingu internetowego, promujemy w mediach społecznościowych firmy z różnych branż. Wychodzimy z założenia, że wyłącznie kompleksowe działania prowadzą do osiągania celów w stosunkowo krótkim czasie. Dlatego proponujemy Ci nie tylko profesjonalne zarządzanie kampanią Facebook Ads, ale także prowadzenie konta na Facebooku. W tym przypadku cennik usług jest dostępny i może się z nim zapoznać każdy zainteresowany. Porównaj pakiety opracowane przez naszych specjalistów, a w razie wątpliwości skontaktuj się i poproś o wycenę indywidualną.

Zarówno prowadzenie FB, jak też kampania reklamowa na Facebooku wymagają od nas maksymalnego zaangażowania. W AFTERWEB pracujemy w oparciu o niezawodne metody, a realizowane przez nas strategie sprzyjają budowaniu trwałych relacji z klientami. Powierzając nam prowadzenie swojej strony firmowej, czyli fanpage na Facebooku możesz więc liczyć na to, że cena przygotowania kampanii reklamowej będzie niższa. Poznaj szczegóły, wypełniając formularz kontaktowy – nasz konsultant zajmie się sporządzeniem strategii marketingowej i przedstawi Ci atrakcyjną ofertę współpracy.

FAQ

Poszerz widoczność w Google poprzez SEO i PPC

Skontaktuj się i zacznij pozycjonowanie swojej strony

Zapraszamy do kontaktu poprzez formularz lub telefonicznie +48 79 848 33 33.