Czy jakikolwiek ranking firm pozycjonujących ma sens? Dowiedz się, jak mądrze wybrać agencję SEO dla Twojego biznesu

pozycjonowanie stron ranking firm

Skuteczne pozycjonowanie stron przynosi wymierne korzyści. Wyniki na poziomie trzykrotnego zwiększenia ruchu organicznego, zwiększającego dotychczasowe zyski o ok. 70%, wcale nie należą do rzadkości – Klienci AFTERWEB z pewnością mogliby powiedzieć więcej na ten temat. Skoro istnieje ogromne zapotrzebowanie na usługi pozycjonowania w Google, na rynku pojawiają się kolejne agencje SEO. I wszystkie jak jeden mąż zapewniają swoim profesjonalizmie, wyjątkowości… W jaki sposób odróżnić firmy pozycjonujące godne zaufania od takich, którym zależy tylko na ska$owaniu pierwszej opłaty?

Spora grupa przedsiębiorców uważa, że podobne dylematy rozstrzygnie dowolny ranking agencji SEO. Jak pokazują statystyki z Google Trends, częstotliwość powiązanych z tą frazą wyszukań utrzymuje się na wysokim poziomie – szczyt osiągając nawet 10-krotnie w ciągu roku. Diabeł jak zawsze tkwi w szczegółach. Praktycznie każdy ranking firm pozycjonujących tworzony jest przez samych zainteresowanych. Nie ma co liczyć na rzetelne porównanie aktualnych ofert czy jakości usług świadczonych przez poszczególne podmioty.

Żaden SEO ranking przygotowany przez agencję e-marketingową nie będzie w 100% obiektywny

Warto mieć świadomość, iż pozycjonowanie stron www raczej nie należy do dziedzin, w których przygotowanie takiego zestawienia byłoby w ogóle wykonalne. Nawet gdyby w branży SEO istniały powszechnie poważane stowarzyszenia czy organy kontrolne, to i tak brakuje kryteriów, według których można by stworzyć jakąś hierarchię. Najczęściej wygląda to w ten sposób, że oceniający pozycjonowanie stron ranking firm ma kształt wyliczanki atutów, które charakteryzują daną agencję. Na takiej liście można znaleźć między innymi:

  • długie doświadczenie w branży SEO
  • indywidualne podejście do klienta
  • chęć poznania specyfiki działalności
  • rozwijanie kompetencji zespołu fachowców o różnych specjalnościach
  • przydzielenie jednego opiekuna SEO, który będzie zajmował się stroną internetową
  • tworzenie strategii długofalowych, pomagających utrzymać czołowe miejsca w Google przez znaczący okres

Firmy pozycjonujące podejmują się wielu zróżnicowanych wyzwań. Jedne prowadzą rywalizację na ogólne, niezwykle popularne słowa kluczowe, inne wyspecjalizowały się w wyszukiwaniu rynkowych nisz. W branży SEO ranking nigdy nie pokaże tak do końca, kto gwarantuje najwyższe standardy i jaka oferta współpracy będzie najbardziej opłacalna dla Ciebie. Czy można sensownie porównywać dużą agencję pozycjonerską, przyjmującą wyłącznie zlecenia o najwyższych budżetach, z firmą która koncentruje się na mozolnym wynajdywaniu słów kluczowych o największym potencjale na przyszłość? Odpowiedź wydaje się zbędna.

seo ranking

Najlepszy ranking firm pozycjonujących tworzy wyszukiwarka Google. Od razu widać, kto zna się na rzeczy

Czyżby więc należało wybierać agencje SEO prawie na ślepo, podpisując umowę na podstawie atrakcyjności wyceny? Niekoniecznie! Jest na to kilka interesujących sposobów, znacznie pewniejszych niż obejmujący tylko powiązane ze sobą firmy pozycjonujące ranking. Pierwszym z nich będzie sprawdzenie, na których miejscach znajduje się strona internetowa agencji w Google. Wystarczy wysłać kilka różnych zapytań i zobaczyć, kto wyświetla się na pierwszej stronie. Jeżeli jakaś agencja SEO faktycznie potrafi pozycjonować, na pewno będzie wysoko. Tutaj jednak ważna uwaga: wyszukiwarka mocno personalizuje wyniki, dostosowując je choćby do danych geolokalizacyjnych czy historii odwiedzanych wcześniej witryn www. Dlatego taki test poprzez Google należy przeprowadzać w trybie prywatnym / incognito i nie traktować go jak nieomylną wyrocznię.

Zwłaszcza, jeśli jakaś firma pozycjonująca ma krótki staż i obiecuje błyskawiczne wyniki. To poważne przesłanki by sądzić, że w swojej działalności stosuje metody Black Hat SEO. Wprawdzie można dzięki nim szybko piąć się w rankingach wyszukiwarki, jednak Google w końcu ukarze taką stronę internetową filtrem lub banem – i to prędzej niż później. Agencja zwinie interes by powrócić pod nową nazwą, a Ty zostaniesz z pogarszającymi się wynikami i problematyczną domeną. W tak zmiennej dziedzinie jak pozycjonowanie ranking firm nie stanowi dobrego wyznacznika. Weryfikację kompetencji SEO-wców przeprowadź osobiście, podczas rozmowy o warunkach współpracy. Jeżeli otrzymasz konkretny, wynikający z gruntownej analizy plan na wiele miesięcy wprzód, a także merytoryczne odpowiedzi na wszelkie pytania – wtedy masz pewność, że firma pozycjonująca wie, co trzeba robić i zależy jej na Twoim przedsiębiorstwie.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (1 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...
1 komentarz
  • Daniel. O skomentował/a:

    Należy jeszcze zauważyć jedną sprawę, często zdarza się tak, że powstaje nowa agencja marketingowa zajmująca się pozycjonowaniem, lecz skupiająca bardzo doświadczonych pracowników z długoletnim stażem. Jako nowa firma raczej nie wbije się szybko na wysokie pozycje w organicznych wyszukiwaniach, a może świadczyć naprawdę profesjonalne usługi. Dlatego zgadzam się w tym przypadku z autorem, żaden ranking nie jest w 100% obiektywy. Bardziej trzeba się skupić na punktach które wymienił autor i współpracować z firmą.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *