Czym jest SEM, SEO, PPC ? Najważniejsze pojęcia marketingu w wyszukiwarkach, które powinieneś znać jeśli chcesz promować swoją stronę w Google

Czym jest SEM, SEO, PPC
3 kwietnia 2016

W dzisiejszych czasach konkurencja na wielu rynkach jest tak duża, że nie wystarczy tylko posiadać dobry produkt, bowiem wygrywa ten, kto skutecznie dotrze z nim do swojej grupy docelowej klientów.

Dobrze prowadzony marketing w wyszukiwarkach może przynieść większe zyski i znacznie poszerzyć liczbę odbiorców. Warto przy tym znać podstawowe pojęcia, które pomogą jeszcze lepiej zrozumieć mechanizmy działań nastawionych na promocje np. w wyszukiwarce Google. Szczególnie częste jest mylenie podstawowych pojęć, co zdarza się nawet osobom związanym z branżą. Postanowiliśmy odpowiedzieć na pytania czym jest SEM, SEO oraz PPC i raz na zawsze rozwiać wszelkie wątpliwości.

Czym jest SEM?

SEM to skrót od Search Engine Marketing, czyli marketing w wyszukiwarkach na który składa się z optymalizacja (SEO) i pozycjonowanie stron internetowych oraz promocja przy pomocy linków sponsorowanych (AdWords). W dużym uproszczeniu możemy napisać, że SEM = SEO + PPC , ale tak naprawdę SKUTECZNY SEM = POZYCJONOWANIE + PPC

Co to jest SEO?

Prawdopodobnie do tej pory myślałeś, że SEO jest synonimem słowa „Pozycjonowanie” jednak tak naprawdę POZYCJONOWANIE = SEO + CONTENT MARKETING + LINK BUILDING. Skrót SEO oznacza po prostu Search Engine Optimization i obejmuje takie przygotowanie oraz optymalizację strony internetowej, żeby mogła być jeszcze efektywniej indeksowana przez wyszukiwarkę. Część zmian optymalizacyjnych jest widoczna na pierwszy rzut oka i wiąże się z edycją treści na stronie w taki sposób, aby zawierała odpowiednie słowa kluczowe. Reszta działań ma miejsce w kodzie strony, który jest niewidoczny dla zwykłego użytkownika przeglądarki internetowej.

Czym jest PPC?

Pay Per Click (PPC) jest jednym z najbardziej znanych modeli płatności za reklamę w wyszukiwarkach oraz sieciach reklamowych. Oznacza on płacenie za każde kliknięcie w link reklamowy prowadzący do strony, którą chcemy zareklamować. Mianem PPC określane są więc wszystkie wyniki płatne w wyszukiwarce Google.

Czy musisz perfekcyjnie orientować się w podanych wyżej pojęciach? Oczywiście, że nie. Wystarczy, że nasza agencja SEO ma sporo doświadczenia w tematyce marketingu w wyszukiwarkach i może pomóc Ci osiągać lepsze pozycje. Jeśli masz już dosyć błądzenia w gąszczu wielu technik marketingowych, których nie umiesz zastosować lub zwyczajnie nie rozumiesz, to po prostu sprawdź naszą ofertę i zostaw takie zadania specjalistom. Ty natomiast zajmiesz się tym, co umiesz najlepiej, czyli budowaniem swojego biznesu.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (1 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *