Jak zwiększyć ruch na stronie firmowej lub blogu w 6 prostych krokach!

Inspiracja jak zwiększyć ruch na blogu i stronie

Masz swoje własne miejsce w internecie? To oczywiste, że chcesz, aby odwiedzało go liczne grono internautów. Niezależnie od tego, czy jest to blog hobbystyczny czy strona firmowa, z pewnością ruch na stronie jest dla Ciebie palącą kwestią. Właśnie dlatego stworzyliśmy ten mini poradnik – „Jak zwiększyć ruch na blogu lub stronie firmowej w 6 prostych krokach”. Sprawdź naszą check-listę i upewnij się, że zrobiłeś wszystko co trzeba, żeby nigdy nie zabrakło Ci klientów lub czytelników bloga.

Krok 1: Zadbaj o pozycjonowanie serwisu w Google

Zwiększenie ruchu na stronie jest proste, jeśli Twój blog czy portal widoczny jest w pierwszej 10-tce wyników Google, pod najważniejszymi dla niego frazami. Dzięki temu za każdym razem, gdy użytkownik będzie szukał Twojej marki lub produktu, znajdzie go szybko dzięki wyszukiwarce Google.

proces seo i pozuycjonowania

Działania SEO to odpowiedni dobór słów kluczowych, wartościowe linki i optymalizacja witryny – wszystkie te zadania najlepiej zlecić specjalistom. W Afterweb doskonale wiemy, jak zwiększyć ruch na stronie poprzez atrybuty plików graficznych, stosowanie danych strukturalnych i wiele innych technik pozycjonowania.

Krok 2: Spróbuj reklamy Google ADS (Adwords)

adwords-logo

Reklama Google Adwords, choć nieskuteczna w przypadku blogów, świetnie sprawdza się we wszystkich komercyjnych serwisach. Kampania pozwala na szybkie pozyskanie nowych klientów dzięki płatnym linkom, które zawsze pojawiają się na samej górze wyników wyszukiwania. Ta forma reklamy jest szczególnie ważna (ze względu na szybki czas publikacji), jeśli jeszcze czekasz na dobrą pozycję w wyszukiwarce. AdWordsy przybierają różne formy, od linków po graficzne reklamy konkretnych produktów. Dlatego często stosuje się je do tego, aby zwiększyć ruch na sklepie internetowym.

Krok 3: Bądź aktywny w internecie

Zostawiaj wartościowe komentarze na blogach. Bądź aktywny na forach związanych z Twoją branżą. Udzielaj się w mediach społecznościowych, grupach i bądź wszędzie tam, gdzie spędzają czas Twoi odbiorcy. Dobrze rozumiana aktywność, wartościowa dla innych, wspierana dobrym personal brandingiem, to jedna z najlepszych metod na pozyskanie nowych klientów. Jest wiele przykładów na to, jak zwiększyć ruch na blogu poprzez wykreowanie silnej marki w popularnych serwisach zewnętrznych.

Krok 4: Twórz wartościową treść

Użyteczny content to podstawa każdej dobrej strony internetowej. Aby zwiększyć ruch na stronie lub blogu musisz tworzyć regularnie wartościowe dla użytkowników treści, które odpowiadają na ich potrzeby i pozwalają im je rozwiązać. Dziel się swoją wiedzą, pisz regularnie i z pasją, a nie tylko dla zysku, a o ruch na stronie nie będziesz musiał się martwić. Pamiętaj przy tym o odpowiednim formatowaniu tekstów: stosowaniu nagłówków, niezbyt długich akapitach, wyróżnianiu najistotniejszych fragmentów. Tekst w czytelnej formie zachęca do podzielenia się nim z innymi, co automatycznie zwiększa zainteresowanie stroną lub blogiem.

Krok 5: Spróbuj e-mail marketingu

Daj swoim odbiorcom możliwość łatwego śledzenia Twoich działań na blogu, dzięki kanałowi RSS oraz kampanii mailingowej.

e-mail marketing w sprzedaży

E-mail marketing to jedna z tańszych form komunikacji, a przy tym niezwykle skuteczna – dlatego warto się nim zainteresować. Istnieją darmowe narzędzia do tworzenia newsletterów i kampanii mailingowych. Wiele z nich daje dostęp do wartościowych statystyk – ich analiza pokaże, jak zwiększyć ruch na stronie za pomocą ciekawych wiadomości. Kluczem do sukcesu są chwytliwe, a zarazem merytoryczne tytuły… i brak „prowokacji”, które skłoniłyby odbiorców do zgłoszenia spamu.

Krok 6: Zadbaj o swoją stronę internetową

Wyskakujące okienka, brak responsywności i ładowanie, które ciągnie się w nieskończoność – to największe wady witryn, które powodują, że Twoi odbiorcy uciekają, gdzie pieprz rośnie.

Projektowanie UX/UI strony

Zwiększenie ruchu na stronie, która źle działa i jest nieestetyczna, jest niemal niemożliwe. Dlatego tak ważne jest, żeby strona była zaprojektowana w pełni profesjonalnie. Kompleksowa optymalizacja parametrów technicznych musi iść w parze z poprawą user experience. Nasi specjaliści mogą Ci pokazać, jak zwiększyć ruch na stronie internetowej za pomocą czytelniejszego menu oraz wyrazistego layoutu. W przypadku blogów UX również odgrywa istotną, choć niekoniecznie pierwszoplanową rolę.

Bonus: jak zwiększyć ruch w sklepie internetowym, czyli o rozkręcaniu e-commerce

Wszystkie powyższe rady jak najbardziej mają zastosowanie w witrynach, pozwalających na robienie zakupów online. Jednak sklepy internetowe mają jednak swoją specyfikę, wymagającą odrębnego omówienia. Doskonałym przykładem może być konieczność rejestracji, bez której nie sposób złożyć zamówienia. Okazuje się, że pewna część konsumentów porzuca swoje koszyki, jeżeli musi założyć konto.

Poszukując rozwiązań na to, jak zwiększyć ruch na sklepie internetowym, trzeba stworzyć personę. Czyli opracować charakterystykę idealnego klienta, na podstawie gromadzonych zewsząd danych: poznać jego preferencje i osobowość, a następnie dostosować do tego swój serwis e-commerce. Można np. skłonić do zarejestrowania się poprzez specjalną zniżkę dla nowych użytkowników. Z kolei stałym klientom, aby nie tworzyli nowych kont i nie czuli się pokrzywdzeni, wysyłać w mailingu kody rabatowe oraz przypomnienia o promocjach na produkty, które ich zainteresowały. Listy życzeń i możliwość dzielenia się nimi, choćby poprzez media społecznościowe, stanowi sprawdzony sposób na zwiększenie ruchu w sklepie internetowym. Podobnie jak przyciski ułatwiające pochwalenie się innym swoimi zakupami czy wzmianki u najbardziej poczytnych, popularnych w grupie docelowej influencerów.

Pytanie „Jak zwiększyć ruch na stronie?” zadaje sobie chyba każdy właściciel strony www. Synergia wszystkich 6 wymienionych przez nas kroków to podstawa, aby cieszyć się dobrym ruchem, sprzedażą i licznymi komentarzami w swoim serwisie. W Afterweb znamy się na pozycjonowaniu i kampaniach Adwords w wyszukiwarce Google – to podstawa, o której powinien pomyśleć każdy właściciel serwisu. Zgłoś się do nas i zacznij pozyskiwać nowych odbiorców już dziś!

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (1 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...
Kamil Dudziak Właściciel / Specjalista SEO

Kamil Dudziak

Specjalista SEO

16 lat doświadczenia w optymalizacji i pozycjonowaniu stron na najtrudniejsze frazy w Polsce. Właściciel i manager firmy AFTERWEB. Stale nadzoruje proces pozycjonowania stron wszystkich Klientów firmy.

2 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *