Landing page – zadbaj o zaplecze sprzedażowe swojej strony z dobrą stroną docelową!

Strona lądowania Landing Page
7 sierpnia 2017

Na landing page z ogromną częstotliwością trafiamy wszyscy, nie wszyscy jednak zdajemy sobie z tego sprawę. Landing page nazywany też stroną lądowania albo stroną docelową jest pierwszą stroną w ramach serwisu, na którą trafi klient po kliknięciu w zewnętrzną reklamę lub baner. Główną misją, przed jaką staje nasza strona docelowa, jest pokazanie potencjalnemu nabywcy logo naszej marki oraz proponowanych przez nią produktów czy usług. Dlatego też na landing pages dominują dobrze dobrane grafiki i trafione hasła reklamowe użyte w nagłówkach.

Strony docelowe dzielimy na dwa podstawowe typy ze względu na to, co jest ich bezpośrednim celem. Jeśli mają one za zadanie przekierować użytkownika internetu na bardziej szczegółową stronę produktową lub też na stronę główną naszego sklepu, mówimy o tak zwanych stronach cick-through. Natomiast w sytuacji, kiedy najbardziej zależy nam na pozyskaniu danych potencjalnego klienta będziemy rozmawiać o landing pages pokroju lead-generation. W obu przypadkach musimy zrobić wszystko, co w naszej mocy, aby przyciągnąć uwagę internauty.

strona lądowania

Uczynimy to dobierając odpowiednie grafiki do odpowiednich sekcji i dbając o dobrą jakość contentu, który będzie przede wszystkim podkreślał zalety proponowanych przez nas rozwiązań. W przypadku stron lead-generation będziemy jednak potrzebowali czegoś wartościowego, dzięki czemu nasz potencjalny klient z chęcią powierzy nam swoje informacje kontaktowe. Najlepszym pomysłem w tym wypadku wydają się specjalistyczne webinary, darmowe fachowe e-booki a także vouchery i kupony rabatowe na zakup wysokiej jakości produktów.

Podstawowe elementy landing page, które warto połączyć z działaniami SEO

Nasz landing page będzie potrzebował naszej podwójnej uwagi, aby skutecznie nakłonić użytkownika internetu do zakupu, czy pozostawienia na siebie namiarów.

money keywords w landing pages

Będziemy musieli wyposażyć go w jeszcze kilka standardowych sekcji, które zapewnią mu powodzenie pod kątem optymalizacji SEO.

Po pierwsze będziemy musieli odpowiedzieć sobie na pytanie, jakie słowa kluczowe będą dla nas szczególnie ważne. Ponieważ strony docelowe pozycjonuje się głównie poprzez umiejętny dobór słów kluczowych, powinniśmy się dobrze zastanowić, jakich fraz warto użyć pod kontem sprzedaży i pozyskiwania zapytań. Następnie należy wybrane przez nas słowa umiejętnie wpleść w nagłówki poszczególnych sekcji landing page oraz adres URL strony a także meta opis i title. Naturalnie nasza strona lądowania będzie potrzebowała też standardowych informacji teleadresowych i oczywiście widocznego i dobrze wyeksponowanego logo firmy.

Dobry landing page to podstawa każdego internetowego biznesu, więc nie zapominajmy o poświęceniu mu szczególnej uwagi.

2 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *