Landing page – zadbaj o zaplecze sprzedażowe swojej strony z dobrą stroną docelową!

Strona lądowania Landing Page

Trafiamy na nie wszyscy, nie każdy jednak zdaje sobie z tego sprawę. Landing page nazywany też stroną lądowania albo stroną docelową jest pierwszą stroną w ramach serwisu, na którą dociera klient po kliknięciu w zewnętrzną reklamę lub baner. Główną misją, przed jaką staje strona docelowa, jest pokazanie potencjalnemu nabywcy logotypu naszej marki oraz proponowanych przez nią produktów czy usług. Dlatego też na landing page’ach dominują dobrze dobrane grafiki i trafione hasła reklamowe. Jak powinno przebiegać tworzenie takiej strony i dlaczego warto korzystać z możliwości, jakie daje nam landing page, odpowiadamy poniżej.

Ze względu na to, co jest bezpośrednim celem strony docelowej, rozróżniamy dwa podstawowe typy landing page. Jeśli mają one za zadanie przekierować użytkownika internetu na bardziej szczegółową stronę produktową lub też na stronę główną sklepu, mówimy o tak zwanych stronach click-through. Natomiast w sytuacji, kiedy najbardziej zależy nam na pozyskaniu danych potencjalnego klienta, będziemy rozmawiać o landing pages pokroju lead-generation. W obu przypadkach musimy zrobić wszystko, co w naszej mocy, aby przyciągnąć uwagę internauty.

strona lądowania

Jak stworzyć landing page o wysokiej skuteczności? Projektowanie nastawione na efekt

Tworzenie landing page wymaga znajomości wielu zasad, rządzących światem marketingu internetowego. Na początku najważniejsze jest określenie celu kampanii. Zazwyczaj będzie nim skłonienie odbiorcy do dokonania zakupu w naszym sklepie online lub też zostania klientem naszej firmy usługowej. Projektowanie landing page musi również uwzględniać potrzeby konsumentów oraz bazować na analizie konkurencji. Warto zdawać sobie sprawę z tego, że samo stworzenie strony nie wystarczy – nawet, gdy ta będzie maksymalnie przekonująca – wcześniej trzeba sprawić, że potencjalny klient na nią dotrze. Procedura będzie zatem obejmować: zaplanowanie kampanii, przygotowanie strony docelowej oraz jej wypromowanie (z tym ostatnim świetnie poradzą sobie: optymalizacja i pozycjonowanie, a także reklamy Google Ads).

Skuteczny landing page jest atrakcyjny i w jakiś sposób różni się od innych treści promocyjnych, z jakimi stykają się internauci. Strona musi oferować użytkownikowi coś szczególnego. Przykłady: rabat 20% na usługę albo -50% na drugi produkt tej samej firmy. Tworząc landing page typu lead-generation, będziemy potrzebowali czegoś wartościowego, dzięki czemu potencjalny klient z chęcią powierzy nam swoje informacje kontaktowe. Najlepszym pomysłem w tym wypadku wydają się specjalistyczne webinary, darmowe fachowe e-booki a także vouchery i kupony rabatowe na zakup wysokiej jakości produktów .

Chcąc zrobić landing page, który przyniesie rezultaty, trzeba trafnie dopasować ofertę do swojej działalności i wyjść na przeciw potrzebom osób, potencjalnie zainteresowanych naszymi usługami. Całość powinna być pięknie podana. Taki efekt można osiągnąć, dobierając odpowiednie grafiki do odpowiednich sekcji i dbając o dobrą jakość contentu, który będzie w wyważony sposób podkreślał zalety proponowanych przez nas rozwiązań.

money keywords w landing pages

Podstawowe elementy landing page, które warto połączyć z działaniami SEO

Wyjaśniliśmy już pokrótce, jak stworzyć landing page, wzbudzający zainteresowanie odbiorców. Czas skupić się na tym, w jaki sposób do nich dotrzeć. Gdy strona docelowa już działa, należy bowiem wypromować ją w Google. W przeciwnym wypadku potencjalni nabywcy nie dowiedzą się o jej istnieniu, a co za tym idzie, nie dotrą na naszą witrynę i nie dokonają zakupu.

Aby nakłonić użytkownika internetu do pożądanej konwersji (przykłady: wysłanie zapytania, wypełnienie formularza, kupno produktu, zapisanie się na newsletter, pozostawienie na siebie namiarów czy założenie konta na naszej stronie), trzeba zadbać o dobrą reklamę w sieci. Landing page powinien być wyposażony w kilka standardowych sekcji, które zapewnią mu powodzenie pod kątem optymalizacji SEO. Po pierwsze trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie, jakie frazy kluczowe są dla nas szczególnie ważne. Ponieważ strony docelowe pozycjonuje się głównie poprzez umiejętny dobór słów kluczowych, warto się zastanowić, które frazy mają największy potencjał pod kątem sprzedaży i pozyskiwania zapytań. Następnie wybrane słowa należy umiejętnie wpleść w nagłówki poszczególnych sekcji landing page. Nasycenie obowiązkowo musi objąć również adres URL strony, a także meta opis i title.

Dużą skuteczność promocji w sieci zapewniają reklamy Google Ads, które w błyskawiczny sposób mogą wypromować landing page sprawiając, że zacznie się on wyświetlać na samej górze wyszukiwarki internetowej. Będzie to miało miejsce wówczas, gdy użytkownik wpisze zapytanie, związane z promowaną działalnością. Mamy więc kolejny powód, dla którego warto skrupulatnie zająć się doborem fraz kluczowych. W dużej mierze to właśnie od nich zależy powodzenie kampanii.

I mimo, że projektowanie landing page wymaga sporych nakładów pracy oraz wdrożenia zaawansowanych działań SEO, inwestycja w stronę docelową niemal zawsze się opłaca. Skuteczny landing page może zwiększyć przychody firmy nawet o kilkaset procent! Pod warunkiem, że jego stworzenie, jak i wypromowanie, zostanie powierzone profesjonalistom.

Zapraszamy do kontaktu poprzez formularz lub telefonicznie +48 79 848 33 33.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (2 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...
Kamil Dudziak Właściciel / Specjalista SEO

Kamil Dudziak

Specjalista SEO

12 lat doświadczenia w optymalizacji i pozycjonowaniu stron na najtrudniejsze frazy w Polsce. Właściciel i manager firmy AFTERWEB. Stale nadzoruje proces pozycjonowania stron wszystkich Klientów firmy.

2 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *