Porzucone koszyki, czyli wróg światowego e-commerce. Podpowiadamy, jak walczyć oraz w jaki sposób zapobiegać takiemu zjawisku

porzucone koszyki

W ostatnich latach polski rynek e-commerce rośnie w siłę. Kilkadziesiąt tysięcy sklepów on-line musi walczyć o względy potencjalnych Klientów z naszego kraju. Zainteresowanie zakupami przez sieć będzie tylko się powiększać. Możliwość wyboru niezbędnych produktów z każdego miejsca na ziemi, brak ograniczenia czasowego oraz przeważnie atrakcyjniejsze ceny przyciągają prawdziwą rzeszę kupców. Jak na tym może skorzystać polski przedsiębiorca? Wystarczy, że zainwestuje i wprowadzi elementarne zmiany w swoim sklepie internetowym. Odwiecznym problemem takich managerów są porzucone koszyki. Jak je sprawdzić oraz przede wszystkim jak z nimi walczyć? Zobacz, że odzyskiwanie porzuconych koszyków jest ważne i nie takie straszne, jak je malują!

Czym są porzucone koszyki w sklepie internetowym? Wyjaśniamy!

Porzucone koszyki w sklepie internetowym przez lata były nieprawidłowo definiowane. Mogło to wprowadzać w błąd wielu przedsiębiorców, którym zależało na pierwszorzędnym poziomie obsługi każdego Klienta. W rzeczywistości porzucone koszyki to sytuacja, w której internauta wybrał już swoje produkty, przeszedł do finalizacji zamówienia, pozostawił swoje dane i z jakiegoś powodu nie dokończył transakcji w prowadzonym przez Ciebie sklepie internetowym. Co jest podstawową przyczyną takiego zachowania? Czynników bezpośrednio wpływających na porzucone koszyki jest naprawdę wiele. Od zbyt wysokich kosztów dostawy do braku dogodnych form takiego procesu, aż po zniechęcający design portalu. Porzucone koszyki zdarzają się także w przypadkach doskonale zoptymalizowanych sklepów internetowych. Sporadycznym występowaniem zjawiska nie musisz się przejmować, natomiast problem narasta, gdy porzucone koszyki w Twoim sklepie są właściwie codziennością. Wówczas warto poświęcić chwilkę na walkę ze zmorą managerów firm on-line.

porzucone koszyki w sklepie internetowym

Sprawne odzyskiwanie porzuconych koszyków. Poznaj nasze sposoby!

W zdecydowanej większości przypadków, aby sprawdzić porzucone koszyki wystarczy wejść w dedykowaną opcję udostępnianą przez panel operatora Twojego sklepu internetowego. To właśnie tam znajdziesz informacje na temat daty porzucenia, łącznej kwoty potencjalnego zamówienia i dane kontaktowe do rozmyślnego Klienta. Warto się z nim skontaktować, chociażby przez adres poczty mailowej bądź telefonicznie. Jak pokazują badania, zdecydowana większość osób, które wybierają nowoczesne formy zakupów, oczekują od sklepów on-line maksymalnie taniej i nawet darmowej dostawy. Zaproponowanie wszystkich najpopularniejszych metod płatności także będzie czynnikiem zwiększającym szansę na to, że Klient nie porzuci koszyka. Nie ograniczaj się tylko do tradycyjnych przelewów. Współcześnie króluje opcja Blik, a większość kupców nadal preferuje bezpieczną płatność przy odbiorze u kuriera czy w specjalnym punkcie. Co jeszcze może wpłynąć na skuteczne odzyskiwanie porzuconych koszyków? Przede wszystkim brak ukrytych opłat, które wyskakują na etapie finalizacji zamówienia oraz prosty interfejs nawigacji po koszykach.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (1 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *