SEO

Pozycjonowanie i Optymalizacja Filmów na Youtube

W Polsce z serwisu Youtube korzysta prawie 14 mln użytkowników (jest to prawie 70 % wszystkich internautów). Obecnie jest to druga najpopularniejsza wyszukiwarka w naszym kraju. Serwis działa od 2005 roku i umożliwia darmowe udostępnianie filmów. Pozycjonowanie filmów na Youtube to głównie działania SEO, które w dużej mierze są podobne do standardowej optymalizacji stron www. Należy pamiętać o kilku elementach, by nasz film lub kanał pojawiał się wysoko w wynikach wyszukiwania.

Słowa kluczowe w tytule filmu ✅

Jest to jeden z kluczowych czynników, który decyduje o pozycji filmu w serwisie. Podobnie, jak przy optymalizacji strony, frazy powinny być umieszczone na samym początku. Youtube oferuje bowiem tylko 100 znaków, trzeba je więc dobrze wykorzystać. Warto zaznaczyć, że tytuł na Youtube jest jest bardziej widoczny dla użytkownika niż w przypadku standardowej witryny, dlatego powinien być chwytliwy i w miarę naturalny, przypominający mowę potoczną. W trakcie śledzenia filmów udostępnianie w serwisie zauważyliśmy, że dobrze dobrane słowa kluczowe występują w tytułach filmów o tematyce politycznej. Umieszcza się tam nazwę programu, gości oraz datę nadawania. Przykład: TAK czy NIE- Stefan Niesiołowski vs Andrzej Cerliński 12.11.2015.

Słowa kluczowe w opisie filmu ?

Kolejny istotny czynnik optymalizacyjny. W opisie filmu muszą być zawarte najważniejsze słowa kluczowe, na które chcemy pozycjonować materiał video. Czym dłuższy opis filmu składajacy się z odpowiednich słow tym lepiej. Czym wiecej Youtube wie o filmie, to tym bardziej jest skłonny do umieszczania go wysoko w wynikach wyszukiwania. Serwis używa fraz kluczowych z opisu do wyznaczania pozycji na słowa kluczowe z długiego ogona, podobnie jak przy optymalizacji SEO stron www. Opis filmu powinien mieć min. 200 słów. Podobnie jak przy działaniach SEO, na stronach internetowych warto zadbać o unikatowe treści, dokładny opis oraz odpowiedniej ilości fraz kluczowych. Zbyt duża ilość fraz kluczowych może działać na naszą niekorzyść.

pozycjonowanie filmów youtube

Słowa kluczowe w tagach ✏️

Otagowanie naszego filmu to dobre rozwiązanie optymalizacyjne. Należy pamiętać, że najważniejsze słowa kluczowe muszą występować na początku, a tematyka tagów odpowiadać treści wyświetlanego video. Dzięki temu trafią na niego osoby zainteresowane danym tematem, a liczba odsłon znacznie wzrośnie, co korzystnie wpłynie na pozycjonowanie. Tworząc tagi dla filmu, opłaca się myśleć o frazach z długiego ogona. Jak pokazują statystyki, około 75 procent wyszukiwań informacji w Internecie odbywa się przez rozbudowane zapytania i frazy pochodzące z tego typu haseł. Lepiej unikać stosowania tagów typu „i”, „lub”, „itd” i tym podobnych, gdyż po prostu nikt nie wpisuje ich w wyszukiwarkę. Starajmy się myśleć tak, jak internauci: co byśmy wpisali w pole wyszukiwarki, chcąc znaleźć dany film? Na podstawie rezultatów skonstruujmy strategię na pozycjonowanie filmów. Youtube sam wybiera propozycje video, dlatego ważne są odpowiednie tagi, dzięki którym użytkownik dostrzeże Twój film.

Liczba like’ów i subskrypcji ?

Liczba like’ów przy filmach również wpływa na wyniki wyszukiwania. Algorytm Youtube jest inny od Google i nie wykorzystuje linków zwrotnych. Serwis Youtube bardzo dużą uwagę skupia na wcześniejszych doświadczeniach i ruchach użytkowników. Like’owanie filmu jest jednym z sygnałów user expierence, których używa Youtube. Pozycjonowanie filmów również się na tym opiera. Liczba polubień jest sygnałem dla kanału, że video dysponuje wartościowym contentem i cieszy się zainteresowaniem internautów. Profesjonalni twórcy wiedzą, jak zachęcić swoich widzów do generowania sygnałów zwrotnych. Często możemy zaobserwować, że po zakończeniu filmu autor zamieszcza prośbę o polubienie i subskrypcję kanału. Najlepiej robić to nienachalnie i żartobliwie, by nie zniechęcić użytkownika do oglądania. Dobry call to action wykorzystują twórcy kanału Abstrachuje. W sposób prosty, śmieszny i naturalny pod koniec filmu zachęcają do subskrybowania.

 

pozycjonowanie na youtube

Komentarze ?

Jeżeli opublikowaliśmy film i odniósł on sukces w internecie, nie należy na tym poprzestawać. Nawet najlepsze video pozostawione samemu sobie nie zrobi oszałamiającej kariery. Dbajmy o naszych użytkowników, odpowiadając na ich komentarze. Także w nich można zamieszczać wartościowe słowa kluczowe, przez jakie pozycjonowanie filmów na Youtube nabiera rozpędu. Zapraszajmy w komentarzach do odwiedzenia naszych kont na Facebooku, Instagramie i innych mediach społecznościowych, a także do zajrzenia na stronę internetową. Warto wspomnieć, że odpowiedzi na komentarze generują ruch, a to wpływa na dobrą ocenę wartości filmu przez Youtube.

Regularność publikacji filmów ?

Kiedy prowadzimy kanał na Youtube, starajmy się regularnie zamieszczać filmy. Długie przerwy mogą powodować zniecierpliwienie odbiorców, którzy w końcu przestaną nas obserwować. Regularne udostępnianie filmu przynajmniej raz w tygodniu. Dyscyplina zawsze doskonale wpływa na pozycjonowanie: Youtube nie jest tu wyjątkiem. Regularne wrzucanie filmów i aktywna obecność w sieci znacząco wpływa na wzrost pozycji w wyszukiwarkach.

pozycjonowanie filmów na youtube

Tworzenie playlist ?

Przychodzi czas, gdy nasz kanał się rozrasta i powoli zaczyna pojawiać się w nim nieład. Jeśli regularnie zamieszczamy na nim filmy, warto je posegregować w playlistę. Także ją dobrze jest opisać zgodnie z zasadami SEO: pamiętać o odpowiednim tytule, opisie i obecności najważniejszych dla nas słów kluczowych. Jest to niezwykle istotne, kiedy chcemy dotrzeć do jak największej ilości ludzi, nie tylko do naszych subskrybentów.

Podsumowanie ?

Pozycjonowanie na Youtube nie jest rzeczą trudną. Wystarczy zadbać o kilka istotnych elementów, by cieszyć się wysoką pozycją w wynikach wyszukiwania. Jednak odpowiednie SEO to nie wszystko – oprócz doskonałego zoptymalizowania zawartości filmy muszą być po prostu ciekawe. Tylko video, które ma „to coś”, przyciągnie do siebie rzesze internautów.

Poszerz widoczność w Google poprzez reklamy PPC

Skontaktuj się i zacznij pozycjonowanie swojej strony

Zapraszamy do kontaktu poprzez ?formularz lub telefonicznie ?+48 79 848 33 33.

Opinie użytkowników

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (4 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...
Kamil Dudziak Właściciel / Specjalista SEO

Kamil Dudziak

Specjalista SEO

16 lat doświadczenia w optymalizacji i pozycjonowaniu stron na najtrudniejsze frazy w Polsce. Właściciel i manager firmy AFTERWEB. Stale nadzoruje proces pozycjonowania stron wszystkich Klientów firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Naszych Klientów stawiamy
na pierwszym miejscu!

Skontaktuj się z nami

ul. Madalińskiego 109/3
50-443 Wrocław
Polska firma

Porozmawiajmy
więc o Twoich
potrzebach

Otrzymaj od nas bezpłatną wycenę w ciągu 24h
Skontaktuj się z nami za pomocą formularza
lub zadzwoń pod numer +48 79 848 33 33