SEO i Content marketing – połączenie niezbędne do sukcesu w wyszukiwarce Google

Połączenie SEO i Content marketingu
5 września 2017

Z pozoru SEO i content marketing to dwa odrębne światy, podczas gdy pierwsze dba o to, aby twoja strona była dobrze zoptymalizowana pod roboty wyszukiwarki internetowej, drugie sprawia, że treści wytwarzane na potrzeby twojej witryny są warte przeczytania dla zwykłego użytkownika. Na pierwszy rzut oka obie drogi wyglądają na zupełnie odmienne, jednak jeśli się bliżej przyjrzymy, zauważymy że w istocie łączy je jeden cel: zwiększenie widoczności danej marki w internecie.

Kampania content marketingu może być w doskonały sposób wykorzystana do zwiększenia skuteczności pozycjonowania. W każdym wypadku bowiem atrakcyjna treść generuje linki do podstrony, co przekłada się na jej pozycją w rankingu wyszukiwarki. Im więcej unikalnych odnośników zbierze się do artykułu, tym lepiej dla całości projektu.

Dobrym wyjściem, jeżeli chodzi o połączenie wysiłków obu kampanii jest optymalizacja SEO artykułów, które zamierzamy opublikować w ramach content marketingu. Najważniejsze pod tym względem okazują się takie sprawy jak zadbanie o tagi TITLE w kodzie strony, sporządzenie skróconego opisu artykułu w tagu META DESCRIPTION oraz odpowiednia hierarchizacja treści – a więc wyróżnianie w niej ważnych słów i fragmentów czy używanie nagłówków oraz adresów URL zawierających słowa kluczowe.

Content marketing a twoja pozycja w wyszukiwarce Google

Najważniejsze w pozycjonowaniu organicznym treści są mimo wszystko linki przychodzące. Nie ważne jaki jest staż serwisu w wyszukiwarce oraz jak dobra jest zawartość contentu, bez wartościowych odsyłaczy pozycja opracowanych materiałów w Google.pl nie będzie za wysoka.

Pozycjonowanie w Google

Do osiągnięcia dobrych wyników w Google z naszymi treściami contentowymi potrzebujemy silnych poręczeń w postaci powiązań zewnętrznych odsyłających do publikacji. W tym przypadku jakość linków jest dalece bardziej ważna niż ich ilość, warto zatem zadbać o odnośniki z dobrych, wartościowych źródeł.

Wewnątrz opracowanej przez nas na potrzeby content marketingu treści powinny się znaleźć odsyłacze do naszej głównej witryny, ale też do innych treści na naszej stronie. Dzięki takiemu działaniu zawartość generująca dużą ilość linków bez problemów przekaże cześć parametrów off-site SEO naszej stronie głównej i innym podstronom, którymi chcemy zainteresować użytkownika.

Dobrze zaplanowana i wzmocniona przez pozycjonowanie organiczne kampania content marketingowa ma szansę w szybkim tempie pozyskać wysokiej jakości ruch internetowy. Co równie ważne efekty tego rodzaju działań z reguły pozostają stabilne w czasie, co oznacza że nieustannie przyczyniają się do budowania coraz lepszych pozycji w Google.pl

4 komentarze
  • Krzysztof says:

    Warto pamiętać by przy pomocy content marketingu generować też linki do naszej strony, dzięki temu osiągnie się efekt synergii.

  • Przemek says:

    Dziwi mnie, że wiele osób zajmujących się SEO twardo stoi przy typowo technicznym SEO, nie skupiając się zbytnio na contencie

  • Grupa TENSE says:

    Bardzo ważnym jest, aby tekst optymalizacyjny, jego tytuł, nagłówki oraz meta-dane były bogate w wyrażenia na które chcemy być bardziej widoczni lub promować stronę. Oczywiście powinny być one wplecione do tekstu w sposób naturalny i nie należy przesadzać z ich ilością. Sama treść powinna być nastawiona stricte pod użytkownika, wnosić coś nowego do tematu (w porównaniu do konkurencji) i w pełni go wyczerpywać – powinna być po prostu przydatną.

    Jednocześnie warto pamiętać, że jeśli tekst będzie nienaturalny, przepełniony jednymi i tymi samymi frazami, wtedy bardzo łatwo można osiągnąć efekt odwrotny do zamierzonego i w „nagrodę” otrzymać filtr lub karę od Google, w wyniku którego witryna zniknie lub będzie zajmowała niższe pozycje w wyszukiwarce. Aby tego uniknąć należy tworzyć takie teksty, które samemu z chęcią przeczytamy lub powierzyć temat SEO i Content Marketingu specjalistom.

    Życzymy dobrych tekstów i wysokich pozycji!

  • Oczywiście branże są różne, ale również mocno związane. Trzeba znaleźć odpowiedni balans w tym wszystkim, obserwować trendy, algorytmy… nigdy nie wiemy co znowu google’owi strzeli do głowy. 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *