SEO i Pozycjonowanie czy Google AdWords, którą opcję wybrać?

Pozycjonowanie stron czy Google AdWrds
14 kwietnia 2017

Każdy biznes stawiający swoje pierwsze kroki w sieci nieuchronnie staje przed tym dylematem. Jak efektywnie powiększyć swoją widoczność w wyszukiwarce? Odpowiedzi są dwie, albo stawiamy na pozycjonowanie, albo wykupujemy kampanię linków sponsorowanych Google Adwords. Pierwsza z możliwości daje w perspektywie czasu stabilne miejsce w wynikach wyszukiwania, druga z kolei, zapewnia szybką i skuteczną promocję wśród aktywnych użytkowników wyszukiwarki.

Kto powinien zainwestować w Google AdWords / Linki sponsorowane?

Adwords cechuje szybkie pojawienie się na topowych pozycjach w wyszukiwarce oraz wiele możliwości regulacji kampanii pod względem tego, komu ma ona być wyświetlana i o jakich porach. Jest skuteczny tylko dopóki mamy środki przeznaczone na promocję, trzeba liczyć się z tym, że po wyczerpaniu budżetu reklamy nie są wyświetlane.

Linki Sponsorowane AdWords

Tego rodzaju marketing jest z pewnością odpowiedni dla firm, które liczą na szybki zysk i rezultaty kampanii a przy tym mają naprawdę specjalną ofertę do zaoferowania klientom Google. Z drugiej strony AdWords może stanowić szczególną formę promocji w arsenale lokalnych firm, które walczą o lokalnych klientów.

Do kogo adresowane jest pozycjonowanie stron w wynikach organicznych?

Pozycjonowanie w odróżnieniu od AdWords nie zaczyna działać już po 15 minutach od zasilenia kampanii, a wysiłki specjalistów są tu skierowane na coś dalece bardziej stałego niż chwilowa, opłacona z góry popularność. W pozycjonowaniu organicznym chodzi bowiem o trwałe umieszczenie strony w topowych wynikach wyszukiwania dla wielu fraz związanych z konkretną branżą.

Pozycjonowanie stron w Google

Na skutki pracy specjalistów SEO możemy czekać nawet do kilku miesięcy, jednak kiedy już uda im się osiągnąć dla naszej witryny pierwsze pozycje, będziemy z nich korzystali przez bardzo długi czas bez konieczności opłacania stawek za każde kliknięcie jak ma to miejsce w Adwords. Pozycjonowanie to droga dla cierpliwych i odpowiedzialnych podmiotów, które są w stanie poczekać minimum trzy miesiące na pierwsze efekty kampanii pozycjonerskiej. Jeśli jednak upatrujesz w tej metodzie szybkiej drogi na szczyt wyszukiwarki i oczekujesz spektakularnych efektów już od samego początku, to musimy Cię ostrzec. Zbyt agresywne pozycjonowanie strony w krótkim czasie to szybka metoda na nałożenie na stronę filtra przez wyszukiwarkę. Warto o tym pamiętać, gdyż droga na skróty nie zawsze jest opłacalna w przypadku Google.

Najlepszym wyjściem w promocji firmy w sieci jest połączenie dwóch opisanych wyżej metod. W czasie bowiem kiedy wciąż czekamy na wyniki pozycjonowania, możemy zainwestować w linki sponsorowane i cieszyć się obecnością w Google jeszcze tego samego dnia, a kiedy nadejdzie czas przestawić się na czerpanie korzyści z pozycji na trwałe wywalczonej dzięki usługom SEO. Może się także okazać, że warto utrzymywać tzw. podwójną widoczność w wyszukiwarce (strona jest reklamowana zarówno przy pomocy AdWords i pozycjonowania). Obie te metody potrafią wygenerować efekt synergii przez co pozyskiwanie klientów może być jeszcze bardziej efektywne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *