Zainwestuj w dobry SEO Copywriting i obserwuj jak twoja strona zdobywa nowy ruch z Google

20 marca 2017

Dobrze zoptymalizowana strona to zwykle ta, która zajmuje czołowe miejsca w wynikach wyszukiwania. Google daje wyższe lokaty tym webmasterom, którzy dbają o jakość treści publikowanych w ramach poszczególnych serwisów optymalizując je i tym samym czyniąc z nich lekturę przyjazną zarówno dla robotów wyszukiwarek, jak i dla prawdziwych użytkowników.

Osobą, która bezpośrednio zajmuje się przygotowywaniem treści pod słowa kluczowe to SEO Copywiter. To właśnie na barkach tej osoby lądują zlecenia na napisanie wartościowych tekstów na niekiedy trudne i skomplikowane tematy. Praca nad treścią to jedno z ważniejszych zadań każdego specjalisty z zakresu pozycjonowania, dlatego też tworząc teksty na swoją witrynę powinieneś być szczególnie uważny w wielu istotnych kwestiach. Oto kilka najważniejszych rzeczy, na które warto zwracać uwagę przy tworzeniu treści na stronę WWW.

Czym się kieruje dobry copywriter przy tworzeniu kontentu?

Po pierwsze, spraw, aby twoja treść była unikalna. Nie powielaj bez zastanowienia informacji dostępnych na wielu innych stronach. Twoja konkurencja napisała świetny artykuł o X, postaraj się dotrzeć do jeszcze ciekawszych faktów i sprzedać je w jeszcze lepszej formie! Pamiętaj jednak, że każdy kij ma dwa końce i zbyt unikatowy tekst może łatwo stać się dziełem dziwnym i trudnym w odbiorze.

Po drugie, kiedy piszemy treści pod SEO, najważniejsze stają się słowa kluczowe, które trzeba zawierać w każdym z tekstów (możliwie również w nagłówkach), aby wyszukiwarka mogła się zorientować o czym piszemy. Trzeba jednak przyznać, że zgrabne wplecenie ich w nasz wywód może sprawić nam nieco słownej gimnastyki. Nie można się jednak zrażać, warto natomiast pamiętać, że nawet najlepszym copywriterom zdarza się niekiedy być na bakier ze składnią. Z drugiej strony jednak, musimy zachować wyczucie w stosowaniu fraz kluczowych – tekst usłany niczym nieumotywowanymi powtórzeniami jest nieprzyjemny w czytaniu i rzadko kiedy przemagamy się, by przejrzeć go w całości.

Po trzecie, każda treść powinna być napisana na temat, aby nie dezorientować użytkownika i co gorsza nie dać mu pretekstu do zbyt szybkiego opuszczenia naszej strony. Strata potencjalnego klienta bardzo często następuje właśnie ze względu na niedopasowanie treści do strony o konkretnej tematyce. Łatwo to zrozumieć stawiając się w sytuacji internauty, który trafia na odpowiedni nagłówek tylko po to, by dostrzec, że artykuł na stronie nie ma nic wspólnego z jej tytułem.

Po czwarte, miej oko na liczbę znaków. Chociaż wszystko wskazuje na to, że wyszukiwarka lepiej traktuje strony o dłuższych treściach, żaden artykuł nie powinien męczyć czytelnika. Sztuką jest więc znalezienie kompromisu między odpowiednią długością wyczerpującą dany temat a dostosowywaniem się do trendu pisania długich tekstów, które mogą liczyć na więcej wejść z wyszukiwań organicznych.

Najważniejsze zostawiliśmy na koniec. Pamiętaj, że treść tworzymy przede wszystkim dla ludzi a nie robotów Google i rankingu w wyszukiwarce!

1 komentarz
  • Przemek says:

    Punkt czwarty jest moim zdaniem bardzo ważny. Nienawidzę sytuacji, gdy szukam informacji na dany temat, a trafiam na stronę z „artykułem”, czyli tak naprawdę dwoma-trzema krótkimi akapitami na dany temat, gdzie sedno sprawy nie jest nawet liźnięte.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *