SEO

Zasady i podstawy optymalizacji. Przygotuj z nami swoją stronę na sukces.

Zasady optymalizacji SEO

Stworzenie i prowadzenie strony internetowej to bardzo złożony proces. Dlatego tak ważną kwestią jest jej odpowiednia optymalizacja. Składa się na nią kilka ważnych elementów i zasad, które – jeśli zostaną odpowiednio sformatowane i przygotowane – zapewnią Ci sukces i ogromną grupę odbiorców.

Czym jest optymalizacja strony internetowej?

SEO (Search Engine Optimization) to skrót oznaczający optymalizację strony internetowej do osiągnięcia jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwarek. Proces ten jest przygotowaniem strony do dalszego jej pozycjonowania.

Pierwszym krokiem jest audyt SEO. Ma on na celu poznanie aktualnej formy strony oraz ocenę zachowań osób jej odwiedzających i potencjalnych użytkowników. Dzięki temu można podjąć najbardziej właściwe działania, by strona była dla nich jak najbardziej wartościowa.

Zobacz również: Odrzuć nieaktualne teorie. Nastała era Content Marketingu.

Na czym polega dobra optymalizacja strony?

Aby proces optymalizacji przyniósł sukces, trzeba poznać działania i wytyczne wyszukiwarki Google. Dzięki temu unikniesz błędów i straty czasu i nie narazisz się na zastosowanie kar czy filtrów. Elementy, na które powinieneś zwrócić uwagę i najczęstsze błędy:

  1. Dobierz odpowiednie tytuły i nagłówki:

    <title></title> to znacznik tytułowy informujący odbiorców o tematyce Twojej strony internetowej. Umieść w nim możliwie krótką informację, co znajduje się na każdej podstronie. Dzięki temu potencjalni użytkownicy będą cieszyli się z łatwości poruszania się po nich.

    Zwięzłość informacji jest w tym przypadku kluczowa. Pozwoli to uniknąć sytuacji, gdy roboty wyszukiwarki będą miały trudność w ocenie zawartości podstrony, co nieuchronnie doprowadzi do spadku pozycji całej witryny w rankingu wyników.

  2. Stosuj odnośniki prawidłowo:

Teksty odnośników powinny być dokładne. Zarówno w przypadku linków zewnętrznych jak i wewnętrznych. Dzięki temu użytkownicy będą mogli swobodnie poruszać się po stronie internetowej, a roboty Google łatwiej zrozumieją jej zawartość. Warto również stosować kotwice, by zwrócić uwagę na inne elementy naszej oferty czy treści.

Pamiętaj, by dbać, aby każdy link był poprawny i prowadził w zaplanowane miejsce. Kontrola pozwoli uniknąć błędów 404, które wpływają negatywnie na pozycjonowanie strony.

  1. Zadbaj o oryginalność treści:

    Publikuj wartościowe i unikalne treści. Odbiorcy odwiedzający Twoją stronę internetową chętniej będą dzielić się nimi z innymi użytkownikami sieci. Dzięki temu wpłyniesz pozytywnie na jej pozycję w wynikach wyszukiwania.

Obojętnie, jaką działalnością w Internecie się zajmujesz, zawsze warto publikować treści. Definitywnie jednak nie wolno kopiować ich z innych źródeł. Roboty Google wykryją to natychmiast, co skończy się obniżeniem pozycji strony.

  1. Odpowiednio dobieraj grafiki:

    Obrazy wpływają bardzo korzystnie na odbieranie treści. Służą ozdobie, jak również wspomaganiu treści, np. w postaci infografiki czy instrukcji.

    Google to wyszukiwarka nie tylko treści, ale i obrazów. Stosując odpowiednio tytuły i atrybut alt pomagasz jej w ich indeksowaniu. Dzięki temu one również będą prowadzić do Twojej strony, prezentując się odpowiednio wysoko w wynikach wyszukiwania.

  1. Zadbaj o łatwą nawigację:

    Twórz swoją stroną internetową w sposób logiczny. Dziel asortyment czy treści w odpowiednie kategorie. Uporządkuj je i przedstaw w przyjaznym menu.

    Dzięki tym zabiegom użytkownikom będzie łatwiej poruszać się po witrynie. Zapobiegniesz ich irytacji i rezygnacji z zakupu czy opuszczeniu strony.

Optymalizacja strony, to proces, który powinieneś co jakiś czas kontrolować i na bieżąco rozwijać. Jeśli dodajesz dużo treści lub zmieniasz asortyment, łatwo o błędy. Dzięki regularnemu sprawdzaniu dowiesz się o ewentualnym problemie zanim przyniesie on duże straty w ruchu.

Opinie użytkowników

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (Brak ocen)
Loading...
Kamil Dudziak Właściciel / Specjalista SEO

Kamil Dudziak

Specjalista SEO

16 lat doświadczenia w optymalizacji i pozycjonowaniu stron na najtrudniejsze frazy w Polsce. Właściciel i manager firmy AFTERWEB. Stale nadzoruje proces pozycjonowania stron wszystkich Klientów firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Naszych Klientów stawiamy
na pierwszym miejscu!

Skontaktuj się z nami

ul. Madalińskiego 109/3
50-443 Wrocław
Polska firma

Porozmawiajmy
więc o Twoich
potrzebach

Otrzymaj od nas bezpłatną wycenę w ciągu 24h
Skontaktuj się z nami za pomocą formularza
lub zadzwoń pod numer +48 79 848 33 33