Co to jest remarketing dynamiczny? Zobacz, czy warto go stosować

Co to jest remarketing dynamiczny

W telegraficznym skrócie: remarketing dynamiczny to reklama wyświetlana użytkownikom, którzy już wcześniej zdążyli wejść w interakcję z Twoją stroną internetową. Dlaczego jest ona praktycznie niezbędna w przypadku prowadzenia specjalistycznych działań marketingowych? Jako świadomy reklamodawca musisz wiedzieć, że duża ilość decyzji zakupowych podejmowana jest w niezwykle impulsywny sposób. Sygnały konsumenckie potrafią być wynikiem całkowitego przypadku i mogą być zwyczajnie chwilowe. I tutaj doskonale sprawdzi się remarketing dynamiczny, który dyskretnie przypomni potencjalnemu Klientowi o istnieniu prowadzonej przez Ciebie działalności. Z tego typu opcji korzysta się chociażby w Google Ads bądź innych platformach marketingu cyfrowego, a jej efektywność potrafi zadowolić nawet najbardziej wymagających reklamodawców. Chcesz wiedzieć wszystko na temat takiej metody? Rozkładamy marketing dynamiczny na czynniki pierwsze!

Remarketing dynamiczny – definicja

Każdy Klient, który już odwiedził Twoją stronę internetową, ale nie dokonał tam żadnej konwersji, może jeszcze do Ciebie wrócić z konkretnym zamiarem zakupowym. Remarketing dynamiczny to reklama kierowana właśnie do takich osób, a jej nadrzędnym celem jest regularne przypominanie o produktach bądź elementach oferty, jakie zdążyły już wygenerować zainteresowanie u internauty. Co ciekawe, remarketing dociera również do Klientów realizujących już określone konwersje na stronie internetowej. Wówczas jest to doskonała opcja marketingowa, pozwalająca podziękować i zachęcić do ponownych odwiedzin adresu online. W zdecydowanej większości przypadków jesteś w stanie tworzyć spersonalizowaną reklamę typu remarketing dynamiczny, uwzględniając w niej konkretne przedmioty, jakie już wcześniej wzbudziły ciekawość u Klienta.

Remarketing (tzw. retargeting) to idealny sposób na zbudowanie lojalności konsumenckiej. Z punktu widzenia prowadzenia działalności gospodarczej, będzie to wręcz kluczowy czynniki, jaki pozwala maksymalizować zyski z sprzedaży produktów bądź usług. Lojalni Klienci generują stałe dochody, a ich pozyskiwanie jest zdecydowanie tańsze niż pozyskanie nowych partnerów. Wysoki poziom obsługi w trakcie sprzedaży oraz obsługi posprzedażowej (choćby poprzez remarketing dynamiczny Google Ads) stanowi podstawowy element budowania takiej lojalności.

W jaki sposób funkcjonuje remarketing dynamiczny?

Kampanie retargetingowe jesteś w stanie uruchomić dzięki ciasteczkom, które zapisywane będą w przeglądarce podczas każdej wizyty na stronie internetowej. Dedykowany skrypt Cookies powinien zostać prawidłowo zaimplementowany na każdej podstronie, gdzie istnieje możliwość dokonywania różnego rodzaju konwersji. Z pozostawionych tam danych skorzysta remarketing dynamiczny i w ten sposób będziesz w stanie wyświetlacz maksymalnie dopasowane przekaz reklamowy. Aby był on skuteczny, musi zawierać elementy znajome już z punktu widzenia internauty. Jeśli zdecydujesz się wykorzystać choćby opcję remarketing dynamiczny Google Ads / AdWords, system przygotuje dla Ciebie odpowiednie kreacje, zmodyfikowane pod kątem najważniejszych zmiennych.

Dowiedz się, w jakich przypadkach stosować remarketing dynamiczny Google Ads

Zdecydowana większość kampanii retargetingowych jest tworzona w platformie Google Ads. Daje ona o wiele bardziej zaawansowane możliwości w kierowaniu tego typu przekazu marketingowego. Przede wszystkim sponsorowany kanał Google to nie tylko standardowy remarketing, ale również remarketing dynamiczny z mocno spersonalizowanym już komunikatem reklamowym. Będzie on przydatny zwłaszcza w sytuacjach, w których planujesz przypomnieć o swojej ofercie Klientowi. Nie musisz jednak tego robić w sposób całkowicie przypadkowy, bo dynamiczny remarketing jest karuzelą złożoną wyłącznie z produktów, jakie wcześniej zostały przeglądane przez konkretnego użytkownika. Ten rodzaj kampanii wyświetlaj jako formę przypomnienia o ofercie bądź nawet o pozostawionych koszykach. Wielu potencjalnych Klientów ma tendencję do odkładania decyzji w czasie, a Twój remarketing dynamiczny Google Ads może stanowić bodziec, wywołujący reakcję pożądaną, czyli finalizację dokonania zakupu na stronie internetowej.

Remarketing dynamiczny Google Ads (znany wcześniej jako Google AdWords) będzie dedykowany przede wszystkim dla sklepów internetowych, jednakże z zasobów takiej kampanii śledzącej może skorzystać również firma stricte usługowa. Dynamiczny remarketing stanowi więc niezwykle uniwersalną i maksymalnie skuteczną formę reklamy dla każdego.

Remarketing dynamiczny Google Ads na realnych przykładach

Co do zasady, prawidłowo ustawiony remarketing dynamiczny AdWords może przybierać formę tekstową, wideo bądź graficzną. Za najpopularniejszą uznaje się tę ostatnią, która dodatkowo będzie dostępna w kilku atrakcyjnych pod względem wizualnych opcjach. Retargeting graficzny również automatycznie dopasowuje kadr do kontenerów dostępnych na stronie internetowej, co sprawia że taki przekaz promocyjny wygląda schludnie, estetycznie i zachęcająco. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku remarketingu tekstowego i wideo, gdzie reklama za każdym razem wyświetla się wyłącznie w prawidłowy sposób. Film zostanie zaprezentowany na serwisach oferujących materiały audiowizualne, natomiast link sponsorowany tekstowy w oknie wyszukiwarki Google i na stronach licznych partnerów w sieci wyszukiwania.

W jaki sposób funkcjonuje remarketing dynamiczny

Ile kosztuje skuteczny remarketing dynamiczny?

Bazując na naszym wieloletnim doświadczeniu jesteśmy w stanie stwierdzić, że wysoce skuteczny dynamiczny remarketing z całą pewnością nie obciąży mocno Twojego budżetu reklamowego. Tym bardziej, jeżeli zdecydujesz się na zastosowanie tego rodzaju promocji chociażby w Google Ads, gdzie otrzymujesz możliwość precyzyjnego ustawienia kosztów dziennych lub miesięcznych. Taki remarketing dynamiczny Google Ads dodatkowo charakteryzuje się niską stawką CPC. I to nawet w przypadku branż, gdzie reklama tekstowa potrafi kosztować po kilkanaście złotych za kliknięcie.

Remarketing dynamiczny – podsumowanie

Jak doskonale widzisz, Google Ads remarketing dynamiczny to forma reklamowa, która idealnie sprawdza się w przypadku chęci docierania do stałych lub niezdecydowanych jeszcze Klientów. Niski koszt pozyskania takich partnerów biznesowych oraz wysoka skuteczność sprawiają, że dobrze ustawiony dynamiczny remarketing może stanowić świetne uzupełnienie pozostałych kampanii promocyjnych na Twoim koncie reklamowym. Pod względem marketingu, będzie to również doskonała okazja do budowania silnych relacji lojalnościowych z Klientami, a zaufanie długofalowe od takich osób przyniesie dla Ciebie mnóstwo korzyści finansowych. Jako grupa doświadczonych specjalistów od promocji w sieci zalecamy, aby remarketing dynamiczny obowiązkowo był ustawiony w każdym sklepie internetowym, jednakże kampania śledząca to również ciekawa opcja w przypadku przedsiębiorstw stricte usługowych. W obu przypadkach niewiele tracisz, a zyskać możesz naprawdę dużo.

FAQ

Najczęściej zadawane nam pytania

Źródła:

  • https://ads.google.com/intl/pl_pl/home/
  • https://support.google.com/google-ads/answer/6146252?hl=pl
1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (1 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...
Afterweb - Wyższy standard SEO

Afterweb

SEM/SEO/PPC

Od przeszło 14 lat specjalizujemy się w optymalizacji i pozycjonowaniu oraz reklamie PPC w wyszukiwarkach. Nasze główne usługi to pozycjonowanie organiczne i obsługa kampanii reklamowych w Google Ads.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *