Dziś obecność w świecie online jest obowiązkowa. Każdy właściciel sklepu, który chce dotrzeć do szerokiego grona Klientów, musi zadbać o przeniesienie swojego biznesu do internetu. Szybki rozwój cyfryzacji sprawił, że sklepy, które stawiają tylko i wyłącznie na stacjonarne lokale mają coraz większy problem ze sprzedażą. Są zagłuszani przez konkurencje idącą z duchem czasu i stawiającą na dający dużo więcej możliwości świat online. Ogólnie mówiąc, w dzisiejszych czasach obowiązuje jedna zasada – jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż, nie tylko powinieneś, a musisz wykorzystywać wszystkie dostępne sposoby na dotarcie do odbiorców. Brzmi podejrzanie prosto? Niestety, pozyskanie Klientów wymaga dużego nakładu pracy. Sama strona internetowa nie wystarczy. Stanowi ona jedynie podstawę do kolejnych działań marketingowych. W niniejszy artykule uchylimy rąbka tajemnicy i podpowiemy Ci jak sprzedawać w internecie, aby odnieść satysfakcjonujące zyski. Czytaj dalej i dowiedz się więcej!
- Pusty koszyk w sklepie internetowy, czyli dlaczego o sprzedaży możesz tylko pomarzyć
- Jak skutecznie sprzedawać w internecie? Zacznij od ustalenia strategii biznesowej
- Digital marketing, jako odpowiedź na pytanie, jak zwiększyć sprzedaż przez internet
- Jak sprzedawać w internecie szybko i skutecznie? Poznaj kampanie Google Ads
- Pozycjonowanie stron – Twój niezawodny sposób na to, jak sprzedawać przez internet
- Jak skutecznie sprzedawać w internecie? Poznaj dodatkowe możliwości
- Chcesz zwiększyć sprzedaż w internecie? Nie zapomnij o opiniach i promocjach
- Jak sprzedawać w internecie? Podsumowanie
- Najczęściej zadawane nam pytania
Pusty koszyk w sklepie internetowy, czyli dlaczego o sprzedaży możesz tylko pomarzyć
Stworzyłeś stronę internetową, udostępniłeś produkty, jakie oferujesz, postarałeś się, aby ceny były atrakcyjne w stosunku do konkurencji? Nie pozostaje nic innego, jak czekać na napływ Klientów. Czas leci, a zamówień brak. Pojawia się kluczowe pytanie – co jest nie tak? Na brak sprzedaży w internecie ma wpływ wiele czynników, ale zacznijmy od początku. Nie ulega wątpliwości, że właściciel prowadzący sklep musi orientować się w ciągle zmieniających się trendach. Stanie w miejscu nie sprzyja biznesowemu sukcesowi. Związane to jest nie tylko z preferencjami klientów, ale również wymaganiami algorytmu Google. Przestarzała strona internetowa lub forma reklamy nie wzbudzi zainteresowania odbiorców, a wręcz przeciwnie skutecznie wepchnie ich w ręce konkurencji. Przejdźmy do wskazania głównych przyczyn braku sprzedaży:
-
reklama niedostosowana do klientów – musisz znać swoją grupę odbiorców, aby wiedzieć, jakie hasła reklamowe zachęcą ich do kupna,
-
brak opisów produktów dostarczających wartościowych informacji,
-
błędy techniczne na stronie,
-
brak wyboru w kwestii płatności i dostawy.
To tylko cześć czynników, jakie mają wpływ na sprzedaż w internecie. Musisz mieć świadomość, że chcąc znać odpowiedź na pytanie jak sprzedawać przez internet, należy w pełni wykorzystywać wszystkie możliwości, jakie daje marketing internetowy, o którym opowiemy Ci znacznie więcej w dalszej części artykułu.
Jak skutecznie sprzedawać w internecie? Zacznij od ustalenia strategii biznesowej
Jednym z częstych błędów, jaki popełniają przedsiębiorcy chcący jak najszybciej osiągnąć imponującą sprzedaż, jest podejmowanie chaotycznych działań. Bez większego zastanowienia wykorzystują wszystkie dostępne narzędzia marketingowe, myśląc, że w ten sposób uzyskają upragnione efekty. Zapamiętaj, że jeśli chcesz skutecznie sprzedawać w internecie, musisz dokładnie przeanalizować swój biznes. Właśnie dlatego zaleca się, aby na samym początku posłuchać głosu rozsądku i ustalić odpowiednią strategię. Mnogość działań marketingowych nie oznacza, że musisz wykorzystywać wszystkie. Przede wszystkim powinny być dopasowane do charakteru Twojej działalności. Dzięki temu ograniczysz zbędne wydatki, a dodatkowo, zaczniesz zauważać zadowalające rezultaty. Rzetelnie przygotowana strategia powinna uwzględniać takie aspekty jak:
-
sposoby na znalezienie nowych klientów,
-
potrzeby i oczekiwania konsumentów,
-
metody na zwiększenie sprzedaży.
Warto również przed podjęciem jakichkolwiek działań ustalić, co dany produkt daje odbiorcom. Dokładniej mówiąc, należy zastanowić się jakie problemy pomaga rozwiązać i dlaczego go potrzebują. Ustalenie wszystkich tych kwestii przybliża Cię coraz bardziej do uzyskania odpowiedzi na kluczowe pytanie – jak sprzedawać w internecie.
Digital marketing, jako odpowiedź na pytanie, jak zwiększyć sprzedaż przez internet
Tak jak już zdążyliśmy ustalić, to właśnie marketing internetowy pomaga sprzedawać w internecie. Składa się na niego wiele działań i narzędzi, które właściwie wykorzystane przybliżają Cię do sukcesu. Istotne jest, aby posiadać w tym zakresie specjalistyczną wiedzę. Nieumiejętne posługiwanie się narzędziami i wdrażanie działań bez znajomości obowiązujących zasad może przynieść odwrotny efekt od oczekiwanego. Na Twoją stronę internetową może zostać nałożona kara, co utrudni dalsze budowanie wizerunku w sieci, a tym samym zwiększanie sprzedaży.
Jak sprzedawać w internecie szybko i skutecznie? Poznaj kampanie Google Ads
Kampanie reklamowe Google Ads to rozwiązanie dla niecierpliwych właścicieli sklepów, którzy chcą w możliwie jak najkrótszym czasie dotrzeć do szerokiego grona klientów, a tym samym znaleźć rozwiązanie na to, jak sprzedawać w internecie. Największą korzyścią, jaką przynosi Google Ads, jest szybkość. Od razu po ustawieniu kampanie są widoczne w przeglądarce Google. Wyróżnia się kilka typów reklam. Do najpopularniejszych należy kampania produktowa dopasowana do sklepów internetowych. Reklama uwzględnia nie tylko atrakcyjne zdjęcie produktu, ale również cenę i najważniejsze cechy oferowanego asortymentu. Będąc przy kampaniach Google Ads, należy również wspomnieć o budżecie. Stawka za kliknięcie musi być wyższa od konkurencyjnej, dzięki czemu Twoja kampania będzie wyświetlana znacznie wyżej. To z kolei zwiększy prawdopodobieństwo, że klient dokona zakupu właśnie u Ciebie. Czy Google Ads stanowi odpowiedź na pytanie, jak zwiększyć sprzedaż w internecie? Tak, ale musisz pamiętać o stałym monitorowaniu kampanii. Jeśli nie cieszą się zbyt dużą liczbą kliknięć lub klienci bardzo szybko opuszczają sklep, należy dokładnie przeanalizować możliwe przyczyny i wdrożyć odpowiednie zmiany.
Pozycjonowanie stron – Twój niezawodny sposób na to, jak sprzedawać przez internet
Jak kupujemy w internecie? Mechanizm u wszystkich osób wygląda bardzo podobnie. W okno przeglądarki wpisywane jest słowo kluczowe. Google wyświetla najbardziej trafne wyniki wyszukiwania, a my przechodzimy do przeglądania stron znajdujących się na najwyższych pozycjach. Istnieje ogromne prawdopodobieństwo, że to właśnie tam znajdziemy to, czego szukamy. Na podstawie podanych informacji można wysnuć jeden wniosek – jeśli strona Twojego sklepu internetowego znajduje się na znacznie niższych pozycjach w przeglądarce lub co gorsza, na kolejnych stronach to możesz zapomnieć o wzroście sprzedaży. Z pomocą w takich sytuacjach przychodzi pozycjonowanie stron. Najprościej mówiąc, usługa ta ma za zadanie dopasować witrynę do algorytmu Google oraz preferencji Klientów, a tym samym podnieść jej pozycję w rankingu. Mowa tutaj zarówno o aspektach wizualnych, jak i kwestiach technicznych. Czas, abyśmy nieco szerzej omówili, co dokładnie uwzględnia ogólne pojęcie pozycjonowania stron. Zaczynajmy!
Klienci podpowiedzą Ci jak zwiększyć sprzedaż w internecie
Słowa kluczowe to klucz do biznesowej furtki, za którą czeka sukces. Dlaczego są tak ważne? To właśnie te proste frazy jasno wskazują na potrzeby potencjalnych klientów. Dzięki ich dokładnemu przeanalizowania wiesz, czego szukają oraz jakich rozwiązań potrzebują. Frazy kluczowe zarówno te ogólne, jak i bardziej sprecyzowane nazywane w branży marketingowej „z długim ogonem” są dla Ciebie wskazówką, w którą stronę rozwijać swój sklep, aby asortyment faktycznie był chętnie kupowany.
Dlaczego wiele osób nie wie jak sprzedawać w internecie? Ponieważ nie zwracają uwagi na swoich odbiorców i aktualne trendy. Miej świadomość, że raz ustalony biznes plan nie wróży nie zapewnia długotrwałego sukcesu. Musi stale ulegać modyfikacjom, aby jak najlepiej wpisywać się w standardy i preferencje potencjalnych klientów. Co więcej, istotne jest monitorowanie konkurencji. Chcąc być w topie nie możesz zostawać w tyle!
Jak sprzedawać przez internet? Postaw na skuteczne treści
Zdarzają się osoby, które wychodzą z błędnego założenia, że sklep internetowy nie potrzebuje żadnych opisów, ani treści. Nic bardziej mylnego! To właśnie dobrze prowadzony content marketing pomaga skutecznie sprzedawać w internecie. Tworzone teksty to również doskonałe miejsce na wstawienie wcześniej przeanalizowanych słów kluczowych. Co powinny uwzględniać treści? Muszą wskazywać odbiorcom najważniejsze kwestie dotyczące oferowanych produktów. Warto w tym celu prowadzić firmowego bloga, gdzie regularnie będą dodawane wartościowe artykuły. Pamiętaj, aby unikać tzw. lania wody. Co więcej, teksty muszą być naturalnie nasycone frazami kluczowymi. Zbyt duże natężenie zmniejsza ich naturalność, a przez robota indeksującego Google treści te mogą być uznane za spam.
Sprawdź, jak zwiększyć sprzedaż przez internet i zadbaj o techniczne udogodnienia
Tak jak wspominaliśmy wyżej, pozycjonowanie stron to również działania SEO uwzględniające kwestie techniczne. Chcąc znaleźć odpowiedź na pytanie, jak sprzedawać w internecie musisz zadbać przede wszystkim o certyfikat SSL. Oznacza on, że strona jest wiarygodna i sprawdzona pod względem bezpieczeństwa. Miej na uwadze, że brak certyfikatu zniechęca Klientów przed dokonaniem płatności w obawie, że ich dane wrażliwe mogłyby wpaść w niepowołane ręce. Wśród kwestii technicznych wymienić można również zadbanie o adresy URL, szybkość ładowania, odpowiedni podział kategorii produktowych itp. Nie bez znaczenia jest również sama struktura strona zgodna z zasadami UX Design. Sprzedaż w internecie osiągnie imponujące zyski, kiedy dostosujesz swój sklep do urządzeń mobilnych, w końcu najczęściej to właśnie z ich poziomu internauci dokonują researchu, a tym samym zakupów.
Jak skutecznie sprzedawać w internecie? Poznaj dodatkowe możliwości
Google Ads oraz pozycjonowanie stron to nie jedyne działania. Nadal musisz pamiętać, że aby wiedzieć, jak sprzedawać w internecie musisz wykorzystywać wszystkie dobrodziejstwa, jakie daje świat online. Warto w tym celu zadbać o swoją obecność w mediach społecznościowych. Instagram oraz Facebook pomagają w budowaniu relacji z klientami. Jednym z aktualnych trendów jest pokazywanie ludzkiej strony przedsiębiorstw. Relacje z życia firmy są chętnie oglądane, a co więcej, pozwalają odbiorcom na pewnego rodzaju utożsamianie się z wyznawanymi wartościami. Jest to wiadome nie od dziś, że jeśli identyfikujemy się z jakąś marką, to właśnie na nią pada najczęstszy wybór w kwestii zakupów. Co więcej, media społecznościowe również posiadają funkcję uruchomienia kampanii reklamowych. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby Twoje produkty były widoczne niemalże w każdym zakamarku internetu. Warto również zadbać o wyświetlanie w popularnych porównywarkach cenowych. W ten sposób Twoi Klienci mogą sprawdzić, jak ustalone przez Ciebie ceny wypadają na tle konkurencyjnych sklepów.
Chcesz zwiększyć sprzedaż w internecie? Nie zapomnij o opiniach i promocjach
Działania marketingowe nijak się sprawdzą, kiedy Twoi Klienci nie będą pozostawiali opinii. Dlatego zadbaj, aby po zrealizowaniu zamówienia został wystawiony komentarz, który nowych konsumentów zachęci do zakupów. Musisz mieć na uwadze, że to właśnie opinie innych są uznawane za najbardziej przekonujące! Korzystając z opisanych działań marketingowych, nie zapomnij również o promocjach, rabatach oraz organizowaniu różnych konkursów z nagrodami. W ten sposób nie tylko zwiększysz sprzedaż, ale również zyskasz uznanie szerokiego grona osób.
Jak sprzedawać w internecie? Podsumowanie
Zastanawiasz się, jak sprzedawać w internecie – samodzielnie czy z agencją? Zaleca się, aby powołać się na wiedzę specjalistów. W ten sposób unikniesz kosztownych błędów, a także zyskasz czas na rozwijanie innych aspektów związanych m.in. z asortymentem itd. Nasi doświadczeni specjaliści zarówno od Google Ads, jak i SEO zajmą się dokładnym przeanalizowaniem Twojego sklepu i wskazaniem, jakie działania należy podjąć, aby zacząć skutecznie sprzedawać w internecie. Przekonaj się, że z odpowiednią strategią i Ty masz szansę zwiększyć sprzedaż przez internet i zostać numerem jeden w przeglądarce Google!