Potencjał SEO i wysokich pozycji w Google drzemie w Content Marketingu

Content Marketing cieszy się bardzo dużą popularnością. O potędze słowa pisanego w promocji firmy przekonał się każdy inwestujący w marketing treści. Bardzo często jednak tworząc kampanię content marketingową zapominamy o SEO. Bagatelizując jego potencjał skazujemy podjęte działania na mniejsze powodzenie. Specjaliści AFTERWEB wiedzą jak wykorzystać content marketing do uzyskiwania lepszych pozycji w wyszukiwarce Google.

Zwiększaj skuteczność działania w wyszukiwarce Google

Marketing treści to bardzo skuteczny sposób na wypromowanie każdej firmy. Publikując ciekawe artykuły mamy szansę zainteresować sporą grupę potencjalnych nabywców usług. Umieszczając na portalach społecznościowych, stronach informacyjnych i blogach wartościowe teksty budujemy relację reklamową z odbiorcami. To jednak nie koniec możliwości jakie niesie Content Marketing, łącząc go z SEO możemy wpływać na wyniki naturalne w wyszukiwarce. Nic nie działa tak korzystanie na pozycje jak wartościowe, unikalne artykuły umieszczane na Twojej stronie, które do tego będą polecane/linkowane przez Internatów, którzy docenią ich jakość. Zamieszczane treści muszą być poddane jednak optymalizacji SEO pod słowa kluczowe, która obejmuje:

  • tytuł – zawarty w kodzie strony tzw. title
  • nagłówki – znajdujące się w kodzie strony pod znacznikiem H
  • metaopisy – krótkie opisy, określane w kodzie strony jako meta description
  • wyróżnienia – używanie kursywy i pogrubień do wyróżnienia ważny słów i fraz

Interesują Cię lepsze pozycje w Google? Wykorzystaj content marketing dopracowany o link building

Zewnętrzny Content marketing daje możliwość pozyskania wartościowych linków zwrotnych, a to bardzo ważne dla prowadzenia kampanii SEO. Bezwzględnie należy podkreślić, że cenne są linki z serwisów, które działają, są popularne, a przez co odwiedzane przez wielu internautów. Publikowanie contentu w internecie pozwala nam na zdobywanie linków zwiększających naszą pozycję w rankingu Google. Możemy je podzielić na dwie grupy:

Content marketing wewnątrz naszego serwisu

  • linki do serwisu pochodzące ze stron zewnętrznych, które doceniły nasz content – najlepiej aby były to linki dofollow (niestety nie mamy na o wpływu) czyli odnośniki, które są wartościowe dla SEO. Możemy je uzyskać publikując ciekawy, atrakcyjny dla Internatów content (proszę pamiętać, że angielski słowo content nie oznacza tylko treści, ale też grafiki, pdf, infografiki, filmy video, czy nawet gry itp.)
  • linki do innych publikacji w obrębie naszej strony – publikując tekst możemy linkować do innych publikacji znajdujących się na naszej witrynie. To dobry sposób na generowanie większego ruchu w serwisie.

Content marketing tworzony na zewnątrz naszego serwisu

  • komentarze – umieszczając je pod artykułami lub wpisami blogerów możemy odnosić się do publikacji na firmowym serwisie
  • social media – publikując swoje teksty na portalach społecznościowych możesz zdobyć wiele naturalnych linków od użytkowników
  • fora dyskusyjne – warto udzielać się na forach branżowych i umiejętnie umieszczać odsyłacze do swoich publikacji. Nachalne linkowanie niezwiązane z tematem jest jednak zabronione
  • zaplecza na otwartych platformach blogowych – z nich warto korzystać umiejętnie, pamiętajmy, że spam jest zabroniony i karany przez Google
  • artykuły – możemy posilić się tutaj rożnego typu publikacjami na przeróżnych portalach internetowych
  • blogi – popularni blogerzy bardzo często umożliwiają tak zwany „guest blogging”
  • infografiki – tworzone i rozpowszechniane w Internecie mają na celu nie tylko zainteresować prezentowanym w nim zagadnieniem, ale także pozyskać link zwrotny do strony
  • video – bardzo często serwisy publikujące filmy umożliwiają pozostawienie linka
  • PDF – podobnie jak infografiki, można je publikować na rożnych stronach promując swój produkt czy usługę, tworząc ciekawy content ale także i linki pozycjonujące

Efektywnie tworzony content marketing to sposób na prawdziwe i trwałe efekty w wyszukiwarce Google

Dobry Content Marketing to idealny sposób na osiąganie trwałych pozycji. Podejmowanie działań musi jednak odbywać się z głową. Brak umiejętności i wiedzy może nam jedynie zaszkodzić. Dlatego jeśli brakuje Ci pomysłu na kampanię marketingu treści lepiej powierzyć działanie specjalistom. AFTERWEB ma na swoim koncie setki skutecznych działań w zakresie content marketingu. Pozyskiwane przez naszych specjalistów linki są wartościowe i przynoszą szybki efekt. Nie musisz jednak wierzyć słowom, powierz nam swoją stronę już teraz. Zachęcamy do kontaktu przez formularz lub pod numerem 79 848 33 33, a także do odwiedzenia nas w naszej siedzibie we Wrocławiu.