Pozycjonowanie lokalne strony – sposób na wyprzedzenie rynkowych rywali!

W chwili, gdy czytasz ten tekst, trwa zacięta walka internetowa o klientów. Tysiące polskich firm każdego dnia prześcigają się w działaniach marketingowych, które mają prowadzić do zdobycia uwagi użytkowników Google i nakłonienia ich do skorzystania z oferty. Ten, kto prowadzi biznes online wie, że na zdobycie potencjalnego klienta ma dosłownie kilka sekund. Bez odpowiedniego pomysłu na reklamy, sukces sprzedażowy będzie nieosiągalny. Nie podejmuj chaotycznych kroków! Jeśli chcesz zrealizować swoje cele biznesowe, musisz dopasować strategię marketingową do charakteru prowadzonej działalności. Jedną ze najbardziej skutecznych metod promocji kierowanej do ściśle określonej grupy odbiorców, jest pozycjonowanie lokalne stron internetowych. Usługę tą rekomenduje się właścicielom firm usługowych i sklepów, którzy chcą wyróżnić swój biznes wśród społeczności lokalnej. Zastanawiasz się, czy taka forma promocji pozwoli Ci rozwinąć biznes na rodzimym rynku? Odpowiedź na to oraz inne pytania związane z SEO lokalnym znajdziesz niżej. Dowiedz się, jak skutecznie reklamować biznes w lokalnych wynikach wyszukiwania Google!

Spis treści
  1. Pozycjonowanie lokalne strony – sposób na wyprzedzenie rynkowych rywali!
  2. Pozycjonowanie lokalne strony – co to jest?
    1. Lokalne SEO a SEO ogólne: poznaj istotne różnice
    2. Frazy kluczowe pod pozycjonowanie lokalne: od nich zależy Twój sukces!
    3. Jak wyglądają wyniki wyszukiwania lokalnego w Google?
  3. Do kogo kierowane jest lokalne pozycjonowanie strony www?
    1. SEO lokalne dla sklepów internetowych
    2. Marketing lokalny – strategia promocyjna dla firm usługowych
  4. Pozycjonowanie lokalne Google jako sposób na podbicie rynku
    1. Zalety marketingu lokalnego stron internetowych
    2. Local SEO a docieranie do lokalnej społeczności
  5. Bez czego pozycjonowanie lokalne firmy nie może istnieć? Wyjaśniamy
    1. Wizytówka Google Moja Firma i jej rola w pozycjonowaniu lokalnym
    2. Wizytówki NAP. Poznaj katalogi internetowe, z jakich możesz skorzystać
  6. Pozycjonowanie lokalne cennik dla firm i sklepów
    1. Cena pozycjonowania lokalnego – oferta Agencji Afterweb
    2. Od czego zależy koszt za pozycjonowanie firm na lokalnym rynku?
    3. Kiedy nastąpi zwrot z inwestycji w marketing lokalny, czyli lokalne SEO?
  7. Skuteczne pozycjonowanie lokalne stron internetowych w Twoim mieście – skorzystaj z pomocy ekspertów z Afterweb!
    1. Efektywny marketing lokalny według naszego pomysłu
    2. Co jeszcze możemy zaproponować Twojej firmie w ramach lokalnego SEO?
  8. Pozycjonowanie lokalne strony – podsumowanie
  9. Najczęściej zadawane nam pytania
    1. #1 Ile kosztuje pozycjonowanie lokalne w Google w 2025 roku?
    2. #2 Czy pozycjonowanie lokalne jest kierowane tylko do małych firm?
    3. #3 Dlaczego pozycjonowanie lokalne powinno opierać się na frazach z miastem?
    4. #4 Czy pozycjonowanie lokalne w Google jest tylko dla firm usługowych?
    5. #5 Czy można pozycjonować produkty lokalnie?
    6. #6 Czy warto wykorzystać Google Moja Firma w pozycjonowaniu lokalnym?
    7. #7 W jakich sytuacjach lokalny marketing online się nie opłaca?
    8. #8 Po jakim czasie lokalna reklama strony zacznie przyciągać klientów?
    9. #9 Czy pozycjonowanie lokalne SEO można połączyć z promocją w Google Ads?

Pozycjonowanie lokalne strony – co to jest?

Lokalne pozycjonowanie strony jest to nowoczesna i rozbudowana strategia marketingowa. Dzięki niej każda firma obsługująca klientów na ograniczonym obszarze, ma szansę wyróżnić się na tle konkurencji i zwiększyć widoczność swojej strony w Google. Dobrze prowadzony marketing lokalny w organicznych wynikach wyszukiwania zapewnia promowanej witrynie wysoką pozycję na frazy, które są bezpośrednio związane z miejscem świadczenia usług przez reklamodawcę. Słowa kluczowe okazują się więc najważniejszą składową procesu – to na nich opiera się lokalne SEO, w tym cała optymalizacja strony.

Pozycjonowanie Lokalne - co to jest - definicja

Oczywiście pozycjonowanie lokalne obejmuje nie tylko przygotowanie treści pod słowa kluczowe z nazwą miasta. To cały szereg działań, skupionych w obrębie witryny, jak i poza nią. Zaliczamy do nich m. in. zdobywanie wartościowych linków z lokalnych portali informacyjnych, konfigurowanie wizytówki Google Moja Firma, opracowanie publikacji content marketingowych i atrakcyjnych grafik, które należy poddać optymalizacji. Nie można zapomnieć, że chcąc zając wysoką pozycję wśród lokalnych biznesów, konieczne jest realizowanie strategii content marketingowej. Tworząc treści zaleca się, aby umieszczane frazy kluczowe zawierały nie tylko nazwę miasta, ale też województwa lub konkretnej dzielnicy. Co więcej, tego typu słowa powinny znajdować się szczególnie w nagłówkach tekstów, aby skutecznie zwracały uwagę odbiorców. Nie bez znaczenia są także adresy URL oraz meta description widoczne w wynikach wyszukiwania, gdzie umieszczenie nazwy miejscowości może okazać się dobrym posunięciem.

Dla biznesów działających w konkretnej lokalizacji, na przykład świadczących usługi na terenie Wrocławia, pozycjonowanie lokalne strony wiąże się z dodatkowymi korzyściami. W danym regionie liczba konkurencyjnych działalności jest zdecydowanie mniejsza, niż w przypadku całej Polski. Po pierwsze, nikt nie będzie jechał do fryzjera do oddalonego o kilkaset kilometrów miasta. Po drugie, lokalne SEO sprawia, że niewielki biznes lokalny nie musi rywalizować z biznesami obecnymi na rynku od wielu lat, a tym samym cieszącymi się renomą wśród określonego grona odbiorców. Możemy tutaj wysnuć pewien wniosek – pozycjonowanie lokalne stron nakierowane na określony region, pomaga w łatwiejszym zbudowaniu silnej pozycji wśród lokalnych konkurentów oraz sprzyja pozyskiwaniu klientów z bezpośredniej okolicy.

Dlaczego warto zdecydować się na Afterweb?

Jesteśmy skuteczni, pozycjonujemy strony internetowe od 2008 roku. Poznaj efekty naszej pracy w przykładowych branżach. Gwarantujemy, że znamy przepis na sukces Twojej firmy w Google.

243%
wzrost widoczności
w Google (branża prawna)
548%
zwiększona świadomość
marki (branża reklamowa)
931%
wzrost sprzedaży z
Google (branża jubilerska)
753%
zwiększenie ruchu na
stronie (branża techniczna)

Napisz do nas

Opisz krótko swoją sprawę, a my skontaktujemy się z Tobą

    Lokalne SEO a SEO ogólne: poznaj istotne różnice

    Często wspomina się ogólnie o pozycjonowaniu stron w Google. Dziś bardzo dużo osób wie, że działanie to pomaga dostać się na szczyt wyszukiwarki, co z kolei zwiększa prawdopodobieństwo odniesienia wymarzonych zysków. Wchodząc głębiej w temat okazuje się, że pozycjonowanie stron na skalę ogólnopolską nie jest opłacalne dla każdego. Co więcej, inwestycja w promocję kierowaną na cały kraj może okazać się kompletnym przepalaniem budżetu. Dlaczego? Najlepszą odpowiedzią na to pytanie jest sposób, w jaki internauci szukają konkretnych informacji. Jeśli ktoś jest zainteresowany usługami fryzjerskimi, wpisuje w przeglądarkę Google: fryzjer Wrocław lub jeszcze bardziej zawęża swoje wyszukiwania, wpisując: fryzjer Wrocław Psie Pole. W ten sposób w wynikach wyszukiwania pojawią się jedynie lokale fryzjerskie z danej lokalizacji. Musisz mieć na uwadze, że przy tego typu sytuacjach, lokalne pozycjonowanie Twojego biznesu znacznie lepiej przyczyni się do zwiększenia grona Klientów. Pamiętaj, że większość usług szukanych jest w zamieszkałym przez użytkownika województwie, mieście, a nawet dzielnicy.

    Wyszukiwarka Google dostarcza użytkownikom ściśle sprecyzowane odpowiedzi na ich zapytania. Jeżeli chcą oni skorzystać z usługi w danym mieście, wyniki będą obejmowały firmy z podanego regionu. Aby znaleźć się wśród nich, należy przeprowadzić pozycjonowanie pod lokalne frazy kluczowe. Algorytm Google błyskawicznie wychwyci słowa, wskazujące na lokalizację – na tej podstawie ustali ranking wyników i zdecyduje, na której pozycji wyświetlić Twoją stronę.

    Pozycjonowanie lokalne firmy a pozycjonowanie ogólnopolskie

    Im wyższa pozycja firmy w wynikach wyszukiwania, tym większa szansa na zdobycie realnego klienta z najbliższej okolicy. Może nim być mieszkaniec albo osoba przyjezdna, np. turysta, który musi nagle skorzystać z usługi stomatologicznej. Dla właściciela gabinetu dentystycznego jest to potencjalny klient, któremu trzeba pokazać się ze swoją ofertą. Mamy na to zaledwie kilka sekund, ponieważ pacjent z bólem zęba nie ma czasu na długie przeglądanie Google. Po wpisaniu zapytania typu: dentysta Wrocław, pomoc stomatologiczna we Wrocławiu, stomatolog bez kolejki Wrocław, wyświetlą mu się dobrze wypozycjonowane strony i wizytówki. Po kliknięciu w wybrany wynik, znajdzie on adres firmy, numer telefonu oraz zakres świadczonych usług. Pozostanie zadzwonić i umówić termin wizyty. W przypadku, gdy pozycjonowanie lokalne firmy nie zostanie przeprowadzone, strona nie ukaże się wysoko – a osoba szukająca usługi, trafi do konkurencji. W odróżnieniu od promocji ogólnopolskiej, lokalny marketing jest kierowany do użytkowników, przebywających blisko. Takich, którzy z dużym prawdopodobieństwem mogą osobiście odwiedzić siedzibę promowanej firmy.

    Frazy kluczowe pod pozycjonowanie lokalne: od nich zależy Twój sukces!

    Pozycjonowanie firm na lokalnym rynku bazuje na słowach kluczowych, które bezpośrednio wskazują na lokalizację. Taki zabieg pozwala robotom Google określić, na jakim obszarze firma świadczy usługi. To znacznie usprawnia wyszukiwanie lokalne i wpływa na powodzenie obranej strategii SEO. Żeby zaplanować skuteczne pozycjonowanie w Google dla biznesu oferującego usługi na miejscu lub w bliskiej okolicy, należy wykonać analizę rynku, zbadać konkurencję oraz sprawdzić, jakie frazy kluczowe mają potencjał w Google. Analiza słów kluczowych jest zadaniem dla specjalistów SEO, którzy mają dostęp do nowoczesnych narzędzi analitycznych.

    Zapytania z uwzględnieniem miasta, regionu lub dzielnicy cieszą się niesłabnącą popularnością. To po miejscowo kierowanych kampaniach potencjalni klienci zaczynają trafiać w Twoje wirtualne progi, przeglądać ofertę i decydować się na zakup. Realizując wraz z nami lokalne pozycjonowanie na stałe wypromujesz witrynę w globalnej pajęczynie. W Afterweb uczynimy z Twojej lokalizacji niekwestionowany atut. Pozycjonowanie lokalne koncentruje się głównie na keywords, które zawierają nazwy miejscowości, a czasem są rozbudowane o osiedle lub dzielnicę. Bardzo często frazy lokalne pod pozycjonowanie mają następującą formę:

    • branża + lokalizacja: kwiaciarnia Wrocław, pizzeria Wrocław – Gaj, cukiernia torty na zamówienie Wrocław, najlepsza lodziarnia Wrocław Karłowice-Różanka
    • usługa + lokalizacja: sprzątanie biur Wrocław, usługi hydrauliczne we Wrocławiu, remonty Dolny Śląsk, pozycjonowanie stron agencja Wrocław, naprawa pralek 24h na terenie Wrocławia, szkolenia BHP Wrocław weekendy
    • produkt + lokalizacja: karma dla psa sklep Wrocław, ubrania damskie butik Wrocław, suknie ślubne salon we Wrocławiu, buty dziecięce sklep obuwniczy Wrocław Nadodrze
    Nie musisz wybierać fraz kluczowych samodzielnie! Skorzystaj z naszej oferty na lokalne SEO, które oferujemy w atrakcyjnej cenie.

    Dobrane z głową frazy kluczowe wpływają na SEO, jednak ważne aby rozumieć, że pozycjonowanie lokalne to proces optymalizacji, czyli wszystkie kwestie techniczne związane z przystosowaniem strony do wymogów wyszukiwarki. Ponadto marketing internetowy oparty na lokalnych słowach – kluczach wymaga systematycznego pozyskiwania linków (link building), publikowania artykułów sponsorowanych (content marketing), pisania tekstów poradnikowych i eksperckich (blog firmowy), a także ulepszania witryny Off-Site (audyt strony, prędkość witryny, responsywność, analizy, zmiany w kodzie źródłowym). Przez pozycjonowanie lokalne strony należy więc rozumieć ogrom prac, które przyniosą efekty tylko wtedy, gdy będą realizowane równolegle.

    Jak wyglądają wyniki wyszukiwania lokalnego w Google?

    Kiedy Twój potencjalny klient wygoogluje frazę kluczową zgodną z tą, na którą prowadzisz lokalne pozycjonowanie strony, być może zobaczy ją w Google. Nigdy nie mamy jednak pewności, że tak się stanie, ponieważ wyniki wyszukiwania za każdym razem mogą wyglądać inaczej. Istotne jest urządzenie, z którego korzysta użytkownik, a także takie szczegóły, jak choćby godzina korzystania z Google. Ujęta w takiej formie lokalna reklama strony nie tylko bardziej przyciąga wzrok internautów (wpływa na to obecność zdjęcia i układ elementów), ale też dostarcza ważnych informacji. Tak naprawdę zainteresowany wcale nie musi klikać i sprawdzać oferty na stronie. Wystarczy, że znajdzie numer i zadzwoni, aby złożyć zamówienie telefonicznie. Organiczne, lokalne wyniki wyszukiwania są widoczne w postaci tradycyjnej listy tekstowej oraz w formie tzw. Local Pack, czyli listy firm z miniaturką zdjęcia, adresem i numerem kontaktowym. Zobacz, jak prezentuje się taki widok na przykładzie wrocławskich kwiaciarni:

    Pozycjonowanie Lokalne Frazy Kluczowe

    Do kogo kierowane jest lokalne pozycjonowanie strony www?

    SEO lokalne to pakiet złożonych działań, dedykowanych firmom działającym lokalnie oraz sklepom, które posiadają fizyczne lokalizacje i realizują sprzedaż stacjonarną. Na marketing lokalny online najczęściej decydują się małe oraz średnie przedsiębiorstwa, które skupiają swoją działalność na klientach z wybranego miasta bądź regionu. Promocja, jaką jest lokalne pozycjonowanie strony pozwala użytkownikom znaleźć usługi blisko siebie – w swoim mieście, dzielnicy, a nawet na osiedlu. Obecność w wynikach wyszukiwania na lokalne frazy, skutecznie zwiększa szansę na przyciągnięcie do siebie pożądanych użytkowników. Takich, którzy potrzebują usługi lub produktu, który posiadasz w ofercie. Pozycjonowanie lokalne pomoże sprowadzić na Twoją stronę firmową wartościowy ruch, ale to od zawartości strony zależy, czy podejmą oni ostateczną decyzję o zakupie / zamówieniu usługi.

    Pozycjonowanie firm na lokalnym rynku - dla kogo

    Wśród głównych biznesów, które odniosą realne korzyści z pozycjonowania lokalnego, możemy wymienić:

    • salony fryzjerskie i kosmetyczne,
    • warsztaty samochodowe,
    • gabinety lekarskie oraz weterynaryjne,
    • lokale gastronomiczne, restauracje, kawiarnie,
    • gabinety masażu i fizjoterapii,
    • hotele, pensjonaty, domy wypoczynkowe,
    • biura notarialne i kancelarie prawne,
    • lokalne firmy remontowo-budowlane,
    • gabinety lekarskie, dentystyczne, podologiczne,
    • sklepy stacjonarne (np. spożywcze, odzieżowe, meblarskie).

    SEO lokalne dla sklepów internetowych

    Może się wydawać, że branża e-commerce działa wyłącznie na szeroką skalę i w związku z tym pozycjonowanie lokalne nie sprawdzi się w tym przypadku. Zdarza się jednak, że sklepy internetowe prowadzą działalność hybrydową, realizując sprzedaż online oraz stacjonarnie. To wystarczający argument za tym, aby budować zaufanie i reklamować się wśród lokalnej społeczności. Na pozycjonowanie lokalne sklepu warto zdecydować się wtedy, gdy oferowana jest opcja odbioru osobistego. Dobra widoczność w wynikach Google pozwoli zainteresowanym zapoznać się z produktami. Jeśli okaże się, że siedziba sklepu mieści się w okolicy miejsca zamieszkania istnieje prawdopodobieństwo, że klient odwiedzi go osobiście.

    Marketing lokalny – strategia promocyjna dla firm usługowych

    SEO lokalne stanowi kluczowy element promocji w organicznych wynikach wyszukiwania dla firm usługowych. W interesie takich biznesów jest skoncentrowanie działań reklamowych na lokalnej społeczności, co pozwala promować się wśród mieszkańców z najbliższego otoczenia. Jeśli chodzi o pozycjonowanie lokalne Google pozytywnie ocenia strony, które są dokładnie zoptymalizowane i mają rozbudowany profil linków. Dlatego o marketing trzeba dbać kompleksowo, co najłatwiej zrobić, powierzając promocję profesjonalnej agencji SEO. Wówczas właściciel firmy nie musi się niczym martwić – zespół specjalistów wdraża działania, współpracując z licznymi podmiotami zewnętrznymi: wydawcami, blogerami, influencerami. Strategię na lokalne SEO powinno się ustalać indywidualnie dla każdej firmy. W zależności od branży, konieczne będą inne czynności, prowadzące do zwiększenia widoczności w Google na lokalne zapytania.

    Należy dodać, że pozycjonowanie lokalne firmy wiąże się z pewną oszczędnością finansową. Rywalizując z mniejszą liczbą rywali, budżet przeznaczany na podejmowane działania będzie z pewnością niższy, niż w przypadku działań ogólnopolskich, gdzie rozpowszechnienie wizerunku jest dużo trudniejsze. Dlatego jeśli jesteś właścicielem małego regionalnego biznesu, nie zastanawiaj się i już teraz postaw na marketing lokalny, który pozwoli Ci pokaźnie zwiększyć sprzedaż produktów lub usług. Dzięki kompleksowej usłudze pozycjonowania kierowanego na lokalizację, z łatwością dotrzesz do klientów 'po sąsiedzku’. Przyciągnij do siebie użytkowników Google, którzy preferują odwiedzenie lokalu stacjonarnego w celu sprawdzenia jakości sprzedawanych produktów lub osobistego podpisania umowy wstępnej.

    Wyróżnij się na rynku lokalnym! Przygotujemy dla Ciebie strategię na skuteczne pozycjonowanie lokalne strony.

    Pozycjonowanie lokalne Google jako sposób na podbicie rynku

    Gdy w grę wchodzi złożony rynek możemy być pewni, że lokalne pozycjonowanie stron internetowych to odpowiedni wybór. Specjalistyczne działania spowodują, że firma wyróżni się na tle dużej liczby podobnych sklepów i marek aspirujących do tych samych pozycji. Naturalnie pozycjonowanie strony lokalnej jest zadaniem wymagającym nakładu czasu oraz pieniędzy. Zanim zaczniemy czerpać korzyści z kampanii content marketingowych lub artykułów linkujących pod nasz adres z wartościowych zakątków globalnej pajęczyny, minie zapewne kilka miesięcy w zależności od branży, nasycenia rynku oraz oferowanego asortymentu.

    Zalety marketingu lokalnego stron internetowych

    Nowoczesne i prowadzone zgodnie ze sztuką pozycjonowanie lokalne strony to inwestycja o dużym zwrocie z poczynionych nakładów (ROI). Jeśli popatrzysz na popularność swojej marki w szerszej perspektywie, z pewnością gra okaże się warta świeczki. Czołowe lokaty w wynikach wyszukiwania skutecznie sprowadzą ruch sieciowy do cyfrowych drzwi Twojej strony internetowej. Wraz z nim w górę poszybują wskaźniki sprzedaży. Miej na uwadze, że pozycjonowanie firm na lokalnym rynku jest procesem. Raz przyznana wysoka pozycja nie zostaje nadana stronie na zawsze – aby utrzymać zadowalające wyniki, trzeba stale pozyskiwać nowe linki, publikować teksty i udoskonalać witrynę.

    Oto wybrane korzyści, jakie daje lokalne pozycjonowanie strony firmowej:

    • Osiągnięcie czołowej lokaty w wynikach wyszukiwania dla lokalnych fraz kluczowych
    • Utrzymanie wysokiej pozycji witryny w TOP10 wyników Google przez długi czas
    • Prześcignięcie najważniejszych rywali z branży i zdominowanie rynku lokalnego
    • Zbudowanie silnej i rozpoznawalnej marki, która wzbudza pozytywne skojarzenia
    • Pozyskanie nowych klientów oraz zapisanie się w ich pamięci oryginalną i jakościową ofertą

    Local SEO a docieranie do lokalnej społeczności

    Dzięki SEO lokalnemu zwiększysz widoczność w wynikach Google i zapewnisz swojej firmie rozpoznawalność na rodzimym rynku. Przyciągniesz na swoją stronę usługową klientów z okolicy – tych, którzy mogą skorzystać z Twojej oferty, ponieważ przebywają w pobliżu. Czy to nie jest wystarczający powód, aby skorzystać z potencjału marketingu lokalnego? Promocja lokalna przynosi efekty w postaci zwiększonej liczby odwiedzin strony i sprzedaży, a przy tym pozostaje tańsza, niż reklama ogólnopolska. Ciekawostką jest, że większość lokalnych wyszukiwań pochodzi z telefonów komórkowych. Lokalne zapytania wpisują często osoby, które potrzebują usługi 'tu i teraz’, na przykład są głodne i szukają dobrej restauracji w okolicy. Na korzyść małych biznesów przemawia fakt, że wciąż nie wszyscy lokalni przedsiębiorcy pozycjonują swoje strony www. Profesjonalnie przeprowadzone działania SEO zapewnią Ci nad nimi realną przewagę.

    Bez czego pozycjonowanie lokalne firmy nie może istnieć? Wyjaśniamy

    Dla wielu osób cenną informacją będzie, że lokalne pozycjonowanie stron jest ściśle związane z optymalizacją serwisu na potrzeby wyszukiwarek, znaną pod skrótem SEO. To właśnie dzięki niej nasze wirtualne progi mogą stać się wystarczająco atrakcyjne jednocześnie dla robotów Google oraz użytkowników z krwi i kości. Chcąc zatem podbić dzielnicę, miasto lub okoliczne miejscowości i zdobyć odpowiednią widoczność dla sklepu online lub witryny usługowej, trzeba najpierw poddać stronę gruntownemu audytowi i zadbać o SEO / Search Engine Optimization. W tym miejscu trzeba dodać, że na powodzenie local SEO ma wpływ nie tylko techniczna optymalizacja kodu źródłowego i ustawień na stronie www.

    Nasi eksperci przebudują Twoją stronę www na wielu płaszczyznach. Metamorfozę przejdą treści, które nasycić trzeba słowami odnoszącymi się do danego terenu – Twojej lokalizacji i jej okolic. Oprócz nich przygotujemy wartościowe artykuły, tematycznie wiążące markę z lokalnym krajobrazem. Następnie natomiast przyjdzie czas na zajęcie się kształtem kodu i wszelkimi aspektami technical SEO. Wśród nich dostosowywać będziemy czas ładowania się witryny, jej tagi HTML oraz naturalnie istotne dla wyszukiwarki meta opisy. Seowiec z naszego sztabu zapewni Twojemu serwisowi certyfikaty bezpieczeństwa a także zgodność z protokołami pokroju AMP. Na koniec zgrana ekipa specjalistów poprawi architekturę projektu pod kątem jego dobrej użyteczności i wrażeń odwiedzających nas internautów (UX). Zawalczymy o intuicyjność szablonu, jego dobry rendering na urządzeniach przenośnych, a także o sprawy pokroju kolorystyki, układu treści czy też kompozycji najważniejszych elementów strony.

    Równie ważne pozostaje zaangażowanie w życie lokalnej społeczności. Dlatego realizując strategię marketingową opłaca się wyjść do mieszkańców, pokazać im jako lokalny przedsiębiorca, otwarty na potrzeby klientów. Można rozważyć udział w rozmaitych wydarzeniach, współpracę z lokalnymi organizacjami czy sponsorowanie imprez. Takimi działaniami warto się 'chwalić’ w internecie, np. w social mediach, wzmacniając w ten sposób pozytywny wizerunek swojej marki. Proces pozycjonowania kierowanego lokalnie warto wzmacniać, prowadząc różnorodne działania poboczne. Nie muszą być one bezpośrednio związane z SEO. Mamy na myśli choćby wspomniane wyżej metody, pokazujące zaangażowanie w rozwój społeczności lokalnej oraz wzmacnianie więzi z okolicznymi mieszkańcami. Również w obszarze wirtualnym są dostępne rozwiązania, które wspierają marketing lokalny. Większość z nich pozostaje bezpłatna, dlatego zdecydowanie rekomendujemy ich uwzględnienie w ramach procedury promocji online.

    Wizytówka Google Moja Firma i jej rola w pozycjonowaniu lokalnym

    Nie jest tajemnicą, że wiele osób uważa Wizytówkę Firmową za niezbędny element pozycjonowania lokalnego. Trudno się nie zgodzić z takim tokiem myślenia – zaznaczając swoją obecność w Google Maps można dotrzeć nawet do 30% więcej potencjalnych klientów! Oto przykład, jak może wyglądać firmowa wizytówka, która jest wyświetlana po prawej stronie, tuż obok sponsorowanych i bezpłatnych wyników wyszukiwania:

    Wizytówka Google Moja Firma - lokalna reklama strony

    Wizytówka Google Moja Firma (znana również jako Google My Buisness i Google Buisness Profile) to bezpłatne narzędzie, które pozwala firmie wyświetlać się na Mapach czyli tam, gdzie część użytkowników wyszukuje usług w swojej okolicy. Przeglądając profil firmowy internauta może szybko znaleźć adres, informacje o godzinach otwarcia czy wskazówki dojazdu. Ponadto wizytówka pozwala zbierać i wyświetlać wiarygodne opinie. W ten prosty sposób okoliczni mieszkańcy – Twoi przyszli klienci mogą dowiedzieć się, czy firma profesjonalnie wywiązuje się z powierzonych zadań, a świadczona współpraca przebiega bez większych problemów. Właśnie dlatego warto nakłaniać swoich stałych i lojalnych zleceniobiorców do dodawania pozytywnych opinii na wizytówce. Dla nich to kilka sekund pisania, a dla Ciebie cenna reklama. Nie bez znaczenia są również zdjęcia, widoczne w wizytówce GMF. Mogą one ukazywać lokal, produkty, realizacje, a nawet pracowników podczas świadczenia usługi. Profesjonalne ujęcia mają wielką moc i potrafią przekonać do skorzystania z oferty. Dbając o marketing lokalny przedsiębiorstwa nie wolno zapomnieć o regularnym uzupełnianiu profilu Google Moja Firma, w tym o odpowiadaniu na opinie wystawiane przez klientów – pozytywne, ale też negatywne. To buduje zaufanie i wzmacnia wizerunek lidera na lokalnym rynku.

    Wizytówki NAP. Poznaj katalogi internetowe, z jakich możesz skorzystać

    Lokalne pozycjonowanie strony da się wzmacniać na wielu poziomach, w tym wykorzystując wizytówki NAP (name, address, phone). Co kryje się pod tym pojęciem? Najprościej mówiąc, są to katalogi internetowe, w których umieszcza się dane kontaktowe o firmie, świadczącej usługi na rynku regionalnym. Korzystanie z tego typu rozwiązań sprawia, że SEO lokalne zaczyna przynosić oczekiwane rezultaty. Co więcej, katalogi są ściśle skorelowane z pozyskiwaniem linków zewnętrznych z portali informacyjnych czy tematycznych blogów. Link building skupia się na zdobywaniu wysokiej jakości odnośników, które stanowią ważny czynnik rankingowy – mają wpływ na wzrost pozycji w wyszukiwarce Google. Powszechnie uważa się, że wizytówki NAP, a tym samym katalogi, zwiększają ruch organiczny generowany przez linki.

    Pozycjonowanie strony lokalnej - wizytówki NAP

    Każdy, kto realizuje lokalne pozycjonowanie stron lokalne ma do dyspozycji rozmaite rodzaje katalogów. Do najpopularniejszych należą katalogi firm. Wśród przykładowych podaje się m. in. Zumi.pl oraz Panoramafirm.pl. Umieszczane są na nich podstawowe informacje o firmie, czyli nazwa, adres oraz dane kontaktowe. Kolejny rodzaj to katalogi branżowe. Jak sama nazwa wskazuje, przeznaczone są dla konkretnych działalności. Zapewne znasz portal Znanylekarz.pl, prawda? Znajdą się tam informacje o lekarzach dostępnych w najbliższej okolicy. Tego rodzaju katalog zawiera cenne opinie zweryfikowanych pacjentów – często to właśnie one przekonują internautę do umówienia wizyty. Ostatnim rodzajem zasługującym na wzmiankę są katalogi regionalne. Najprościej mówiąc, skupiają one wszystkie firmy działające w danym regionie, na przykład w mieście Wrocław.

    Pozycjonowanie lokalne cennik dla firm i sklepów

    We współczesnym świecie przestrzeń internetowa gra pierwsze skrzypce w procesie pozyskiwania klientów. Lokalne firmy i sklepy muszą dbać o widoczność w Google, gdyż to zapewnia im bezcenną przewagę konkurencyjną. Pojawia się pytanie o cennik takiej usługi, która jak już ustaliliśmy, sprowadza się do licznych prac i skomplikowanych działań. W przypadku pozycjonowania z uwzględnieniem obszaru, inny pakiet zarekomendujemy małej kwiaciarni obsługującej mieszkańców z osiedla, a inny firmie budowlanej, działającej w kilku województwach. Celem jest zwiększenie widoczności, a dla każdego biznesu droga do osiągnięcia takiego efektu może wymagać innego nakładu prac. Dlatego zgłoś się do nas po indywidualną wycenę pozycjonowania dla Twojej firmy.

    Cena pozycjonowania lokalnego – oferta Agencji Afterweb

    Jeśli chodzi o pozycjonowanie lokalne cena oferowana przez naszą Agencję jest zależna od wybranego pakietu. Orientacyjne stawki znajdziesz przeglądając aktualny cennik, który udostępniamy online! Najtańszy Pakiet Start obejmuje 10 fraz lokalnych, a najdroższa opcja to Pakiet Unlimited w cenie 2990 zł z nielimitowaną liczbą fraz. Do wyboru są również dwa pakiety pośrednie: Optimum, którego cena to 985 zł oraz Premium za 1498 zł. Każdy z nich jest inny, dzięki czemu firmy o zróżnicowanych potrzebach znajdą u nas rozwiązania szyte na miarę swoich potrzeb biznesowych.

    Cennik pozycjonowania stron

    Pakiet_Start
    498
    / MIESIĘCZNIE
    CZAS TRWANIA UMOWY NIEOKREŚLONY
    OKRES WYPOWIEDZENIA 1 MIESIĄC
    10 pozycjonowanych fraz
    Kwartalny raport z realizacji projektu
    Zamawiam
    Pakiet_Optimum
    985
    / MIESIĘCZNIE
    CZAS TRWANIA UMOWY NIEOKREŚLONY
    OKRES WYPOWIEDZENIA 1 MIESIĄC
    20 pozycjonowanych fraz
    Kwartalny raport z realizacji projektu
    Zamawiam
    Pakiet_Premium
    1 498
    / MIESIĘCZNIE
    CZAS TRWANIA UMOWY NIEOKREŚLONY
    OKRES WYPOWIEDZENIA 1 MIESIĄC
    40 pozycjonowanych fraz
    Kwartalny raport z realizacji projektu
    Zamawiam
    Pakiet_Unlimited
    2 990
    / MIESIĘCZNIE
    CZAS TRWANIA UMOWY NIEOKREŚLONY
    OKRES WYPOWIEDZENIA 1 MIESIĄC
    Nielimitowana ilość pozycjonowanych fraz
    Kwartalny raport z realizacji projektu
    Zamawiam

    Od czego zależy koszt za pozycjonowanie firm na lokalnym rynku?

    Jak to możliwe, że dla jednych firm inwestycja w pozycjonowanie lokalne będzie niewielka, a dla innych bardziej odczuwalna? Sprawa jest prosta: biznes biznesowi nierówny. Na koszt pozycjonowania lokalnego wpływają między innymi:

    • rozmiar firmy oraz liczba usług wymagających promocji
    • stan strony internetowej – nowa strona potrzebuje więcej czasu na pozycjonowanie
    • konkurencja – duża: finanse, prawo, medycyna, mała: usługi specjalistyczne, usługi dla zwierząt, rzemiosło)
    • liczba słów kluczowych wybranych do pozycjonowania w Google
    • zasięg promocji organicznej – na część miasta, całe miasto, województwo itp.
    • doświadczenie agencji SEO świadczącej usługę.

    Każdy link zdobyty w ramach link buildingu generuje dodatkowy koszt (średnio jest to od 50 zł do nawet 3000 zł! – taka jest cena za pojedynczy artykuł sponsorowany na dużym serwisie internetowym). Najkorzystniejszy wariant współpracy, który polecamy jako specjaliści SEO obecni na rynku od 17 lat, to pozycjonowanie płatne w ramach abonamentu. Miesięczna stała opłata stanowi bezpieczny wybór i gwarancję sukcesu – pod warunkiem, że pakiet zostanie wybrany z uwzględnieniem realnych potrzeb i możliwości Klienta. Ustalona przez nas za pozycjonowanie lokalne cena może ulec obniżeniu, jeśli zdecydujesz się na rozszerzenie współpracy poza SEO. Świetnym pomysłem jest marketing lokalny i kampania reklamowa w Google Ads. Ten duet sprawdzi się dla wszystkich biznesów, oczekujących szybkich, a zarazem długotrwałych rezultatów sprzedażowych.

    Kiedy nastąpi zwrot z inwestycji w marketing lokalny, czyli lokalne SEO?

    Pozycjonowanie lokalne strony stanowi długotrwałą inwestycję, a o pierwszym widocznym zwrocie można mówić po kilku miesiącach. I znowu, dla niektórych przedsiębiorstw będą to trzy miesiące systematycznych działań (np. dla lokalnej piekarni oferującej chleby na zakwasie bez konserwantów), a dla innych osiem miesięcy (np. dla kancelarii prawnej z Warszawy, gdzie konkurencja w tej branży jest ogromna i stale rośnie). Na tempo zwrotu z inwestycji wpływa zatem przede wszystkim poziom konkurencji lokalnej. Tu jednak nie kończymy rozważań! Lokalne SEO będzie miało inny przebieg dla firmy, która od lat jest obecna na rynku i posiada już grono zaufanych, stałych klientów. Wypracowana stabilna pozycja zapewnia lepszy start. Oczywiście również budżet na pozycjonowanie lokalne będzie decydował o rezultatach. Im więcej treści optymalizacyjnych przygotują copywriterzy oraz im więcej linków pozyskają SEO-wcy, tym krótszy będzie czas dotarcia do TOP3 wyników w Google na lokalne zapytania.

    Zazwyczaj już w pierwszych dwóch miesiącach od uruchomienia działań, następują pierwsze poprawy widoczności. Do czwartego miesiąca wzrost odwiedzin na stronie firmowej powinien być mocno zauważalny. Z czasem pojawi się więcej zapytań lokalnych i telefonów. Użytkownicy będą wypełniać formularz kontaktowy i wysyłać e-maile – wzrośnie zainteresowanie promowanymi usługami. Średnio po pół roku skutecznego pozycjonowania, klient odczuje stabilny napływ leadów. To, kiedy dokładnie marketing lokalny online przyniesie zysk, jest jednak kwestią indywidualną i tak należy ją traktować.

    Skuteczne pozycjonowanie lokalne stron internetowych w Twoim mieście – skorzystaj z pomocy ekspertów z Afterweb!

    Nasi specjaliści SEO i marketerzy zrobią co się da, żeby zapewnić Twojej stronie jedną z pierwszych pozycji w Google. Jesteśmy agencją, sprawdzoną przez dziesiątki firm, działających regionalnie. Przekonaj się, że pod naszymi skrzydłami wyszukiwania typu: miasto + słowo kluczowe zaczną pracować na Twoją korzyść, bez względu na konkurencyjność i popularność obieranych fraz oraz zapytań.

    Pozycjonowanie lokalne strony internetowej warto realizować z pomocą doświadczonych profesjonalistów. Samodzielne działania bez specjalistycznej wiedzy mogą przynieść odwrotny efekt od oczekiwanego. Chcąc prowadzić skuteczne lokalne pozycjonowanie, wszystkie wdrażane zmiany należy stale monitorować, aby móc właściwie ocenić ich skuteczność. W Google lokalne firmy mają szansę zaistnieć tylko wtedy, gdy odpowiednio zaplanują promocję. Nie da się tu pominąć konkurentów, analiz i badań konsumenckich. Każdy z tych elementów wpływa na przebieg i wynik działań sprzedażowych.

    Efektywny marketing lokalny według naszego pomysłu

    Opracujemy dla Ciebie efektywny plan wyboru kluczowych fraz. Bez strategii SEO lokalnego nie zaczniemy prac, więc przygotuj się na wypełnienie briefu i wstępną rozmowę z naszym specjalistą. W kolejnym kroku omówimy Twoje potrzeby biznesowe i sprawdzimy, czy są one możliwe do zrealizowania w zakładanym czasie. Współpracując z Agencją Afterweb, zyskasz i utrzymasz czołową pozycję w wynikach wyszukiwania lokalnego Google. Nie zastanawiaj się dłużej nad takimi zagadnieniami, jak: pozycjonowanie lokalne co to – sama teoria nie wystarczy, żeby odnieść sukces w branży. Potrzebujesz solidnego wsparcia na wielu poziomach jednocześnie. My je zapewnimy – spokojna głowa!

    Pomożemy Twojemu serwisowi nie tylko na polu marketingu, lecz także w kwestiach organizacyjnych. Wiemy, że podczas tworzenia strategii dla Klienta znajomość danego odcinka rynku ma szczególne znaczenie. Dlatego od początków działania służymy profesjonalnym know-how i systematycznie szkolimy się z różnych dziedzin. To, w połączeniu z prawdziwą pasją, pomoże Ci zaistnieć na przysłowiowym „własnym podwórku” na zasadach zgodnych z daną gałęzią handlu.

    Jak to działa w praktyce? Załóżmy przez moment, że przedsiębiorstwo które prowadzisz, ulokowane jest w Poznaniu i zajmuje się sprzedażą hurtową materiałów dekarskich. Oprócz odnotowania specyfiki branży możemy od razu stwierdzić, iż nabywcami Twoich produktów będą ekipy fachowców i inwestorzy, zogniskowani wokół stolicy Wielkopolski. W takiej sytuacji pozycjonowanie lokalne Google trzeba skupić na okolicach Poznania (na początek proponujemy promień do ok. 20 km), z naciskiem na bezpośrednie okolice Twojej siedziby. Prawidłowo targetowany marketing lokalny pozwoli Ci umocnić swoją pozycję w Google, a co więcej, pomoże osiągnąć oczekiwane rezultaty sprzedażowe. Wybierzemy transakcyjne zestawy fraz kluczowych, stworzymy teksty optymalizacyjne i zadbamy o najdrobniejsze technikalia. W rezultacie Twoja firma zacznie wyświetlać się potencjalnym klientom – inwestorom z Poznania oraz okolic. Dopilnujemy, żeby środki przeznaczone na pozycjonowanie lokalne firmy się nie przepalały. Słowem: reklamy organiczne przygotujemy tak, żeby trafiały do osób, które fizycznie mogą odwiedzić Twoje przedsiębiorstwo i zakupić materiały dekarskie.

    Realizując plan na marketing dla Klienta działającego lokalnie, stosujemy szereg metod własnego autorstwa. Wypracowaliśmy je przez kilkanaście lat aktywnych działań w branży SEO. Przekonaj się o ich wysokiej skuteczności, powierzając nam marketing lokalny swojej strony!

    Przekonaj się, jak łatwo możesz zwiększyć zyski, wdrażając pozycjonowanie lokalne strony internetowej w Google!

    Co jeszcze możemy zaproponować Twojej firmie w ramach lokalnego SEO?

    W Afterweb jednak nie tylko zatroszczymy się o Twoją wysoką pozycję dla lokalnych wyszukań, ale także zbudujemy internetową bazę firmy, potrzebną do uzyskania wizytówek i miejsc na mapach Google. Często chętni nabywcy za punkt wyjścia obierają właśnie to medium. Nic w tym dziwnego, jeśli weźmiemy pod uwagę wygodę, z jaką usługa GPS jest w stanie pokierować nas już po jednym kliknięciu do siedziby Twojej marki. Wizytówki oprócz tego, że umieszczają nas na lokalnym firmamencie, są w stanie wstępnie zaprezentować to, co mamy do zaoferowania a także pomagają nam zbierać oceny i opinie od naszych dobrze obsłużonych klientów.

    Ponadto możesz liczyć na kompleksową opiekę nad przebiegiem realizacji. Gwarantujemy doradztwo na każdym etapie współpracy – pozycjonowanie lokalne SEO i inne reklamy internetowe to nasze specjalności. Jesteśmy na bieżąco z nowinkami i śledzimy internetowych gigantów. Takie działania umożliwiają nam szybkie osiąganie spektakularnych efektów dla polskich i zagranicznych firm, które chcą docierać do klientów ze swojej okolicy.

    Pozycjonowanie lokalne strony – podsumowanie

    Z powyższego wpisu jasno wynika, że marketing internetowy to szeroka dziedzina, w której niemalże każdy właściciel biznesu online znajdziesz jak najlepszy sposób na rozpromowanie własnej marki. Mając odpowiednią wiedzę i pomoc wysoce wykwalifikowanych specjalistów, dotarcie na szczyt przeglądarki Google staje się dużo łatwiejsze. Oczywiście pozycjonowanie lokalne stron w wyszukiwarce to nie jedyne działanie, na jakie możesz się zdecydować. Równie dużo korzyści przynoszą lokalne kampanie Google Ads.

    Sprawdź nasz artykuł o lokalnych kampaniach Google Ads – Kliknij i przeczytaj!

    Przekonaj się, że poprzez realizację odpowiednich działań z niewielkiego biznesu jesteś w stanie stworzyć lokalne imperium! W razie pytań o SEO lokalne lub marketing, łączący różne strategie, pozostajemy do Twojej dyspozycji. Napisz, zadzwoń lub odwiedź siedzibę naszego biura we Wrocławiu. Z naszą pomocą Twoja firmowa strona poszybuje w górę Google, a Ty zdobędziesz wielu nowych klientów, którzy są blisko – lecz jeszcze nie wiedzą, co możesz im zaoferować. 

    Najczęściej zadawane nam pytania
    #1 Ile kosztuje pozycjonowanie lokalne w Google w 2025 roku?
    Koszt pozycjonowania lokalnego w 2025 roku waha się w zależności od wielu czynników. Inny cennik mają agencje marketingowe, inne ceny ustalają freelancerzy. Zazwyczaj są to kwoty od 800 do 3000 zł miesięcznie. Wpływ na ostateczną cenę mają: branża, lokalna konkurencja oraz zakres działań koniecznych do zrealizowania. Im bardziej konkurencyjna lokalizacja, np. Warszawa, Wrocław, Kraków, z tym większym wydatkiem trzeba się liczyć. Istotne są również frazy kluczowe – dla niszowych branż będą mniej popularne, a co za tym idzie, tańsze.
    #2 Czy pozycjonowanie lokalne jest kierowane tylko do małych firm?
    Czynnikiem mającym największy wpływ na przygotowany kosztorys za pozycjonowanie lokalne strony jest przede wszystkim konkurencyjność branży. Im więcej masz rynkowych rywali, tym więcej działań należy podjąć, aby ich wyprzedzić. Nie bez znaczenia jest również stan Twojej strony, w tym także jej historia.
    #3 Dlaczego pozycjonowanie lokalne powinno opierać się na frazach z miastem?
    Powodem takiej strategii na lokalne SEO jest intencja użytkowników internetu, którzy mają w zwyczaju wpisywać w Google zapytania typu: wulkanizator Wrocław, naprawa drukarek we Wrocławiu, cukiernia Wrocław – Krzyki itp. Dodając nazwę miasta do frazy kluczowej, znacznie podnosi się szansę na pozyskanie klienta z okolicy. Taki użytkownik jest lokalnym klientem, zainteresowanym konkretną usługą. Warto sprecyzować listę fraz kluczowych i zawrzeć w nich człon geolokalizacyjny, aby trafnie dopasować wyniki i pokazać się ze swoją ofertą potencjalnemu klientowi.
    #4 Czy pozycjonowanie lokalne w Google jest tylko dla firm usługowych?
    Wbrew pozorom jest wręcz odwrotnie! Lokalne pozycjonowanie strony sprawdza się dla wszystkich biznesów, które działają w określonej lokalizacji i chcą pozyskiwać klientów ze swojej bezpośredniej okolicy. Wśród nich ważne miejsce zajmują firmy usługowe, ale na tym nie koniec. Na marketing lokalny mogą zdecydować się również sklepy stacjonarne, punkty handlowe, restauracje czy instytucje.
    #5 Czy można pozycjonować produkty lokalnie?
    Tak, jest to możliwe i coraz częściej stosowane w praktyce. Marketing lokalny online może obejmować produkty pod warunkiem, że są one dostępne w konkretnym sklepie – dla klientów z okolicy. Opracowując strategię na pozycjonowanie lokalne w Google należy wykonać analizę i sprawdzić, jakich produktów mogą szukać potencjalni klienci. Pod te frazy przygotowuje się plan prac. Przykładowe słowa kluczowe obejmujące produkty to: szczotka do włosów kręconych, hulajnoga elektryczna, unit stomatologiczny itd. Skupione na produktach pozycjonowanie regionalne warto prowadzić, jeśli sklep oferuje odbiór osobisty lub dostawę pod wskazany adres.
    #6 Czy warto wykorzystać Google Moja Firma w pozycjonowaniu lokalnym?
    Tak, co do tego nie ma najmniejszych wątpliwości! Wizytówka Google Moja Firma (obecnie Google Buisness Profile) jest bardzo ważnym narzędziem, które warto wykorzystać, realizując strategię na marketing lokalny. Taka wizytówka jest darmowa, a jej założenie i konfiguracja nie powinny sprawić właścicielowi firmy większych kłopotów. Dzięki dobrze zoptymalizowanej wizytówce GMF, biznes jest widoczny w Mapach Google oraz w lokalnych wynikach wyszukiwania. To sprawia, że klienci szybko i wygodnie mogą odnaleźć dane kontaktowe, godziny otwarcia, adres, a nawet opinie na temat interesującej ich firmy, zlokalizowanej w pobliżu ich miejsca zamieszkania bądź czasowego pobytu.
    #7 W jakich sytuacjach lokalny marketing online się nie opłaca?
    Lokalne pozycjonowanie stron będzie nieopłacalne dla firm i sklepów, które prowadzą sprzedaż wyłącznie online. W takim przypadku reklama na frazy związane z lokalizacją nie ma większego sensu – marketing lokalny służy przyciąganiu potencjalnych klientów z bliskiej okolicy, z sąsiedztwa firmy. Celem jest sprowadzenie osoby zainteresowanej zakupem bezpośrednio do siedziby. W razie wątpliwości o to, czy SEO lokalne będzie opłacalne dla danego biznesu, warto wykonać analizę rynku oraz potrzeb klientów przed rozpoczęciem pozycjonowania.
    #8 Po jakim czasie lokalna reklama strony zacznie przyciągać klientów?
    Profesjonalna agencja SEO nigdy nie gwarantuje efektów w konkretnym czasie, na przykład po miesiącu. O tym, po ilu tygodniach lub miesiącach lokalne pozycjonowanie strony zacznie przynosić odczuwalne zyski, decyduje szereg czynników. Można orientacyjnie zakładać, że pierwsze efekty pojawią się po około 2-5 miesiącach systematycznych działań, z naciskiem na optymalizację oraz linkbuilding. Pamiętajmy jednak, że marketing lokalny realizuje wiele firm – w tym Twoja konkurencja, a wyścig o wysokie pozycje jest dynamiczny. Przemyślana strategia reklamowa na pewno się opłaci, prędzej lub później, ale zapewniamy, że warto poczekać.
    #9 Czy pozycjonowanie lokalne SEO można połączyć z promocją w Google Ads?
    Tak, jedną z chętnie wybieranych strategii reklamowych jest lokalne pozycjonowanie, prowadzone równolegle z kampaniami sponsorowanymi w Google Ads. Takie połączenie daje rewelacyjne efekty, ponieważ reklamy płatne są widoczne od razu, a pozycjonowanie to proces długofalowy. Obie strategie doskonale się uzupełniają i pozwalają docierać do klientów za pośrednictwem dwóch kanałów jednocześnie. To podwójna szansa na sprzedanie produktu lub usługi lokalnie. W Agencji Afterweb realizujemy takie działania, z powodzeniem łącząc pozycjonowanie lokalne strony z promocją w Google Ads.

    Naszych Klientów stawiamy
    na pierwszym miejscu!

    Skontaktuj się z nami

    ul. Madalińskiego 109/3
    50-443 Wrocław
    Polska firma

    Porozmawiajmy
    więc o Twoich
    potrzebach

    Otrzymaj od nas bezpłatną wycenę w ciągu 24h
    Skontaktuj się z nami za pomocą formularza
    lub zadzwoń pod numer +48 79 848 33 33