Optymalizacja dla wyszukiwarek (SEO) to gwarancja większego ruchu na stronie!

Każdy przedsiębiorca działający w sieci chce przyciągać jak najwięcej klientów. Często całymi godzinami tworzymy genialne grafiki i treści na stronę, które mają pomóc w zwiększeniu ruchu. Zaskoczeniem jest moment, gdy nowoczesny serwis nie przynosi większych zysków. Powód? Prozaiczny, nawet najlepszy wygląd i treść nie są gwarancją sukcesu w wyszukiwarce. Niezbędna jest optymalizacja dla wyszukiwarki, która pomoże Ci dotrzeć do milionów internautów. Na czym to jednak właściwie polega?

Pomóż swojej stronie, postaw na optymalizację i zwiększ ruch z Google!

Niestety dobry projekt strony www nie jest gwarancją sukcesu w wyszukiwarce. Każdy internauta codziennie ma dostęp do miliardów stron internetowych, by pomóc mu znaleźć drogę do naszej witryny musimy zadbać o rzetelną optymalizację SEO. Nie jest to jednak możliwe bez wcześniejszego audytu SEO, który da nam pełny pogląd na mankamenty danego serwisu, umożliwiając nakreślenie strategii poprawy strony. Łącząc audyt z optymalizacją mamy pewność, że podjęte działania przyniosą szybki efekt i odczujemy większy ruch na stronie. Dlaczego jednak te działania mając pomóc w znalezieniu naszej strony w sieci? Odpowiedź jest prosta optymalizacja pod wyszukiwarki internetowe ma sprawić, że roboty sieciowe lepiej zrozumieją zawartość witryny. To znaczy, że internauta wpisujący frazę związaną z naszą branżą dotrze do naszej strony. Bezwzględnie należy podkreślić, że bez dobrze przeprowadzonej optymalizacji wszelkie działania marketingowe nie mają sensu! Nie warto promować strony, która i tak nie zostanie zauważona w sieci!

Poznaj elementy optymalizacji

Optymalizacja pod wyszukiwarki strony obejmuje poprawę elementów budowy serwisu oraz treści, które na nim zamieszczamy. Dzięki naszym zabiegom strona staje się bardziej widoczna dla robotów, a tym samym dla rzeszy internautów. SEO obejmuje takie zagadnienia jak:

  • Optymalizacja kodu strony – Na podstawie otrzymanego raportu z audytu SEO nasi specjaliści nakreślają elementy budowy strony www, które muszą zostać bezwzględnie poprawione. Zazwyczaj musimy zadbać o zwiększenie szybkości serwisu. To bardzo ważne, by witryna działała szybko i sprawnie. Wpływ na to ma konfiguracja połączeń, grafika, a także objętość kodu. Bardzo ważne jest zachowanie hierarchii nagłówków html i metatagów, te informacje odczytują roboty wyszukiwarek. Istotna jest też prawidłowa walidacja. Witryna musi stosować standardy W3C, które wpływają na jej prawidłowe wyświetlanie i użyteczność. Do sprawdzenia tego parametru wykorzystywane są walidatory HTML i CSS. Działania optymalizacyjne mogą nakreślić też obszary, do których roboty nie będą miały dostępu poprzez użycie pliku robots.txt. Wszystkie te działania są niezbędne, by witryna była funkcjonalna dla każdego internauty.
  • Optymalizacja treści – Bardzo ważną częścią każdej strony www jest treść. I ten element witryny musi przejść proces optymalizacji zgodnie z wytycznymi uzyskanymi w raporcie SEO. Treści zamieszczane na stronie www muszą być unikalne, powiązane z profilem witryny, a także zawierać odpowiednie słowa i frazy kluczowe. Jest to bardzo ważne dla pozycjonowania. Nie warto jednak przesadzać z ich ilością, przesadne nasycenie tekstów jest źle odbierane przez roboty. Teksty mają być stworzone dla użytkownika, a frazy wplecione umiejętnie. Bardzo ważna jest kolejność używanych słów w tekście, od tego zależy wartość jaką przypiszą im roboty sieciowe. Istotne jest też stosowanie nagłówków, które zdecydowanie zwiększą czytelność tekstu, a także wyróżników jak kursywa lub pogrubienie.
  • Optymalizacja grafiki – Kolejnym krokiem jest optymalizacja grafiki znajdującej się na stronie www. Często w serwisie znajdują się grafiki, których pliki zbyt dużo ważą lub wymagają kompresji zapisu. Optymalizacja grafik polega na zmianach rozmiarów, a także ich łączeniu, by ograniczyć żądania HTTP. Dla robotów sieciowych duże znaczenie mają opisy pod zdjęciami, dzięki którym możliwe jest odpowiednie zindeksowanie zdjęć w wyszukiwarce.
  • Optymalizacja struktury linków wewnętrznych – Dobrze przeprowadzona optymalizacja strony zawsze obejmuje linki wewnętrzne. Dzięki temu strona staje się bardziej przejrzysta i funkcjonalna dla robotów i internautów. Właściwe linki wewnętrzne mają zawsze formę tekstową tzw. kotiwc/anchorów.
  • Optymalizacja słów kluczowych – Już na etapie audytu SEO określany jest zbiór słów i fraz kluczowych, pod którymi klient powinien się pozycjonować. Należy zadbać, by roboty sieciowe indeksujące naszą stronę potrafiły określić słowa najważniejsze dla naszej działalności.

Oddaj swoją stronę w ręce profesjonalistów!

Od poprawności wykonania optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych zależeć będzie Twój zysk. Nie warto zlecać wykonania tak ważnych zadań osobom bez doświadczenia. Dlatego jeśli zależy Ci na wysokich pozycjach w wyszukiwarce Google oddaj swoją witrynę w ręce AFTERWEB z Wrocławia. Nasi specjaliści przeprowadzając rzetelny audyt SEO nakreślą idealny plan optymalizacji Twojej strony. Po zakończeniu naszych działań odnotujesz większy ruch na stronie, a co za tym idzie i zysk. Po takim zabiegu Twoja strona jest gotowa na efektywne pozycjonowanie!