Masz problem z banem lub filtrem w wyszukiwarce Google? AFTERWEB może Ci pomóc!

Nie wiesz jak poradzić sobie z filtrem lub banem? Nie przejmuj się, nasi specjaliści pomogą Ci uporać się z każdą karą od Google. Pracę zawsze zaczynamy od audytów SEO (On i Off Site), które mają na celu wykrycie wszelkich problemów z witryną. Następnie nasi pracownicy krok po kroku ustalają co mogło być przyczyną i jaki rodzaj kary jest nałożony (filtr algorytmiczny wynikający z Google Panda i Pingwin czy filtr ręczny nałożony przez pracownika Google). Kolejny krok to już nasze działania dzięki którym Twoja strona pozbędzie się elementów, które były przyczyną nałożenia danej kary. Nasze wieloletnie doświadczenia pozwalają nam skutecznie wyprowadzać strony z wszelkich problemów związanych z wyszukiwarką Google.

Filtry i bany Google – poznaj kary jakie czekają za łamanie wskazówek jakościowych wyszukiwarki!

Każdy przedsiębiorca stale dąży, by być jak najwyżej ze swoją stroną w wyszukiwarce Google. Znalezienie się w top10 to gwarancja wielu nowych klientów, a co za tym idzie rosnących zysków na firmowym koncie. Droga na szczyt wyszukiwarki nie jest prosta i wymaga sporego nakładu pracy. Wielu jednak wybiera ryzykowną ścieżkę na skróty przez spam. Zanim jednak zdecydujesz się na ten krok poznaj jakie kary może nałożyć na Twoją stronę Google za nieuczciwe praktyki SEO.

Filtr i ban – poznaj różnice

Sukces w sieci to dla wielu marzenie niosące pewne zyski. Zanim jednak zaczniemy liczyć środki wpływające na konto musimy trafić na szczyt wyszukiwarki Google. Nie jest to zadanie proste, dlatego bardzo często przedsiębiorcy wybierają nieuczciwe metody, by osiągnąć swój cel. Google nie pozostaje bierne i poprzez swoje algorytmy stara się walczyć ze spamem w sieci. Za niewłaściwe postępowanie możemy otrzymać kary w postaci banów i filtrów. Czym jednak się one różnią?

  • Ban Google – to najgorsza z kar serwowanych przez wyszukiwarkę. Ban zostaje nałożony kiedy w rażący sposób naruszymy wskazówki jakościowe Google. Skutkuje usunięciem strony z wyszukiwarki. W jednej chwili strona prowadzona przez wiele lat może przestać istnieć w Google.pl . Bany Google nakłada bardzo rzadko, jednak nie jest powiedziane, że taka kara nie może spotkać nierzetelnych właścicieli domen. Może go otrzymać za m. in. ukrywanie linków i tekstu, wyłudzanie pieniędzy, kopiowanie treści, tworzenie stron przenoszących internautów na inną witrynę.
  • Filtr Google – to bardzo częsta kara spotykająca właścicieli stron za nieuczciwe praktyki. Google nakłada filtr polegający na obniżeniu pozycji na określonych frazach i słowach. Zazwyczaj spadamy o kilkadziesiąt miejsc niżej. Filtry Google nakładane są na domenę na określony czas. Taką karę możemy otrzymać za nienaturalne linkowanie. Mowa o nagłym wzroście liczby linków kierujących na naszą stronę oraz za prze-optymalizowanie strony pod słowa kluczowe. Filtr nakładany jest także za użycie na stronie technik łamiących wskazówki jakościowe Google.

Sprawdź czy Twoja strona została ukarana

Nie masz pewności czy Twoja strona została ukarana? Możesz to sprawdzić w bardzo łatwy sposób. Wystarczy, że w wyszukiwarce wpiszesz site:NazwaTwojejDomeny.pl W przypadku strony nie zbanowanej wyświetli się dana witryna i jej wszystkie podstrony. Gdy na domenę został nałożony ban wyszukiwarka nie pokaże żadnego wyniku.

Czy bana Google da się zdjąć? Opinii na ten temat jest wiele. Jedni mówią, że jest to proces nieodwracalnym, inni twierdzą, że można należy jednak zidentyfikować przyczynę kary. W AFTERWEB wiemy, że każdy ban od Google można cofnąć, tylko trzeba ustalić jego przyczynę i ją usunąć. Najprostszym sposobem jest zlecenie wykonania audytu SEO. Wszelkie wykryte nieprawidłowości musimy cofnąć i wystosować prośbę do Google o zdjęcie kary. Musimy jednak uzbroić się w cierpliwość, gdyż Google często daje sobie na odpowiedź nawet kilka miesięcy.

W przypadku usuwania filtra Google sprawa wygląd inaczej, bowiem wszystko zależy od jego typu. Wyróżniamy dwa rodzaje filtrów Google, pierwszy tzw. ręczny, który nakładany jest przez pracowników Search Quality Team. Gdy nasza witryna otrzyma taki filtr zostaniemy o tym poinformowaniu w Google Search Console. Często zawarte są w nim wskazówki jakie elementy na naszej stronie musimy poprawić. Gdy zrealizujemy już wytyczne musimy napisać pismo, w którym poinformujemy o tym. Teraz pozostaje już czekać na odpowiedź Google.

Drugi rodzaj filtra to algorytmiczny nakładany przez algorytmy Google jak Pingwin czy Panda. Niestety w tym przypadku nie jesteśmy informowani o nałożeniu filtra. Gdy jednak zaobserwujemy spadek pozycji i ruchu na stronie powinniśmy zlecić wykonanie audytów SEO (On i Off Site). Po naprawieniu wszelkich mankamentów witryny pozostaje nam czekać na ponowne zeskanowanie strony przez algorytm, który nałożył karę. Niestety w ostatnim czasie Google aktualizuje swoje algorytmy niezwykle rzadko, więc czasami na zdjęcie filtra algorytmicznego czeka się miesiącami.

Jeśli podejrzewasz, że Twoja witryna otrzymała filtr w wyszukiwarce Google i chciałbyś coś z tym zrobić – zapraszamy do kontaktu.