Najważniejszy czynnik rankingowy w Google? Linki zwrotne! Jeśli zależy Ci na wysokich pozycjach, postaw na profesjonalny link building

Myśląc o działaniach SEO, od razu przychodzą nam do głowy linki . Zaraz po optymalizacji, ich zdobywanie to najskuteczniejszy sposób na budowanie pozycji w rankingu Google. Warto jednak podkreślić, że podejście do linkowania przez lata uległo sporej przemianie. Dawniej pozycjonowanie było proste, bo liczyła się tylko ilość odnośników zwrotnych, prowadzących do witryny. Obecnie Google kładzie nacisk na jakość odsyłaczy , a za SPAM nakłada dotkliwe kary. Jak linkować stronę, żeby zdobyć silne pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania? Przede wszystkim stawiając na wartościowe linki, pochodzące z pewnych źródeł. Dowiedz się więcej!

Jak zrozumieć link building, czyli linkowanie do Twojej strony?

Na pozycjonowanie stron składa się wiele czynności, z których najważniejszą okazuje się budowanie zaplecza starannie dobranych odnośników. Z ich pomocą można linkować stronę, pokaźnie wzmacniając jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Chcąc promować witrynę w ramach pozycjonowania, należy więc stale pozyskiwać nowe linki z dobrych źródeł. Tylko w ten sposób można osiągnąć zadowalające efekty i dostać się do pierwszej dziesiątki na wybrane frazy kluczowe.

Linkowanie stron polega na umieszczaniu odsyłaczy w postaci hiperłącza, które po kliknięciu przenoszą nas do innego dokumentu HTML, na przykład serwisu lub jego podstrony. Linki można umieszczać na różne sposoby, a najpopularniejszym jest wstawianie ich w treści za pomocą anchor tekstu. Często linkowanie SEO odbywa się również z wykorzystaniem elementów graficznych lub po prostu z użyciem adresu URL. Wdrażanie przemyślanych i odpowiedzialnych działań z zakresu link buildingu, jest niezmiernie istotne dla całego procesu pozycjonowania.

link building

Poznaj rodzaje linków SEO

Bez odpowiedniej wiedzy i doświadczenia, prowadzenie skutecznej kampanii link buildingu jest niezmiernie trudne. Dlatego warto już na wstępie omówić rodzaje linków. Wiedza na ten temat to podstawa, jeśli nie chcemy narażać witryny na spadki pozycji lub kary od Google. Pierwszy podział został wyodrębniony ze względu na miejsce zamieszczenia odsyłacza:

  • Linki zewnętrzne – odnośniki umieszczane na stronach zewnętrznych, m. in. blogach, portalach społecznościowych, katalogach czy forach internetowych. Trudność polega na tym, aby rozważnie wybrać miejsca, w których osadzimy link. Trzeba szukać stron, które zostaną pozytywnie ocenione przez Google.
  • Linki wewnętrzne – to odsyłacze, zamieszczane na naszej stronie. Linkowanie wewnętrzne SEO polega więc na dodawaniu linków, prowadzących do innych podstron tego samego serwisu. Dzięki takiemu zabiegowi usprawniamy nawigację witryny.

Inne rozróżnienie linków dotyczy sposobu ich uzyskania. Odsyłacze możemy podzielić na:

  • Linki naturalne – tworzone przez internautów, którzy polecają, cytują lub przywołują treści umieszczone na stronie. Ilość linków SEO pozyskanych w ten sposób zależy od jakości materiałów, opublikowanych w serwisie. Linkowanie naturalne jest bezinteresowne i wynika z zainteresowania zawartością konkretnej witryny.
  • Linki nienaturalne – to wszystkie odnośniki, zdobywane poprzez działania SPAMerskie. Linki te mają na celu wypromowanie serwisu w wyszukiwarce Google. Są umieszczane automatycznie i w dużych ilościach na forach, w komentarzach czy w systemach wymiany linków. Odsyłacze tego typu najczęściej pozyskuje się poprzez bota. Działanie to jest bardzo ryzykowne i surowo karane prze Google.

Z technicznego punktu widzenia, odnośniki prowadzące do stron internetowych rozróżniamy na:

  • Linki dofollow – atrybut dofollow oznacza, że odnośnik jest widoczny dla robotów Google. To właśnie na takie odsyłacze w dużej mierze stawia link building. Zdobywanie linków opatrzonych atrybutem dofollow ma bowiem znaczący wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania.
  • Linki nofollow – atrybut nofollow to dla robota crawlującego sygnał, żeby nie podążać za danym odnośnikiem. Taki link jest mniej wartościowy pod kątem pozycjonowania, ale pozwala budować naturalny profil linków i zwiększać zaufanie.

linkowanie wewnętrzne

Wartościowe linki – jak je zdobywać?

Dla skutecznego pozycjonowania stron zdobywanie linków SEO jest działaniem priorytetowym. Cała trudność polega na wynajdywaniu źródeł, prezentujących sobą wysoką jakość. Najwyżej rekomendowane są strony, na których panuje duży ruch oraz które same posiadają mocny profil linków. Szczególnie pożądane witryny ukazują się w Google na pierwszych pozycjach. Link building można prowadzić, umieszczając odsyłacze w takich miejscach, jak:

  • Blogi – publikując materiały dotyczące naszej działalności na blogach, możemy zdobyć odnośniki dobrej jakości. Pod warunkiem że blogi, z których linkujemy, cieszą się dużym autorytetem. Rekomendowane jest uzyskiwanie odnośników od znanych blogerów, którzy mogą polecać nasze usługi lub produkty. Jest to linkowanie zewnętrzne, które może przynieść stronie wiele korzyści. Przy okazji warto wspomnieć, że dobrze jest prowadzić wewnętrznego bloga na własnym serwisie. To idealna strefa do publikacji eksperckich wpisów.
  • Katalogi – dobre miejsce na promowanie firmy w internecie. Katalogi umożliwiają zamieszczanie krótkich wpisów o charakterze wizytówek, zawierających dane teleadresowe wraz z linkiem do strony. Do reklamowania swojej witryny wybierajmy tylko zadbane, wartościowe katalogi, które są chętnie odwiedzane przez internautów. Najwięcej zyskamy stawiając na katalogi, tematycznie związane z promowaną działalnością.
  • Fora internetowe – udzielając profesjonalnych odpowiedzi na forach, możemy skutecznie zachęcać internautów do zapoznania się z naszymi usługami. Wynika to z tego, że eksperckie wypowiedzi publikowane na tematycznych forach internetowych, cieszą się dużą popularnością. Jeśli interesuje nas skuteczne linkowanie stron, musimy unikać forów, noszących znamiona SPAMu. Pozyskane z nich linki mogą być nienaturalne i zostać źle ocenione przez algorytm.
  • Social media – media społecznościowe są cennym źródłem pozyskiwania nowych klientów. Z nich także można pozyskać linki SEO, lecz w mocno ograniczonych ilościach. Mimo to w social mediach warto się udzielać – budując pozytywny wizerunek firmy na Google+, Instagramie czy Facebooku, firmy wiele zyskują w oczach swoich klientów.
  • Pressel pages – w katalogach z artykułami można publikować niskiej jakości artykuły, potocznie zwane preclami. Jest to sposób, którego nie stosujem y i nie polecamy. Tego rodzaju odnośniki zewnętrzne umieszcza się pod frazami i słowami kluczowymi. Nie jest to dobra metoda na promowanie witryny, lecz co najwyżej ryzykowanie otrzymaniem kary. Jeśli nie jesteśmy pewni, gdzie linkować stronę, lepiej się wstrzymać, niż narazić na filtr lub ban.
  • SWL – System Wymiany Linków – ten sposób na linkowanie stron bardzo mocno narusza wskazówki jakościowe Google . Odsyłacze pozyskuje się, kupując je masowo oraz wymieniając się linkami, a także… spamując. Za takie zachowania Google nakłada filtry, które później trudno jest usunąć. Metody nie rekomendujemy, stanowczo odradzając jej wdrażanie.
  • Artykuły – kolejny sposób na zdobycie odsyłaczy to dodawanie tekstów content marketingowych na znanych portalach. Wpisy te zazwyczaj polecają konkretne usługi i zachęcają do zapoznania się z ofertą promowanej firmy. Jeśli są przygotowane profesjonalnie, nie noszą znamion reklamy. Linki zewnętrzne pozyskane z takich źródeł są bardzo cenne i mogą przynieść firmie wielu nowych klientów, a tym samym automatyczny zysk.
  • Pozostałe – nie wszystkie patenty na SEO link building możemy omówić, gdyż część z nich stanowi nasz agencyjny „know how”.

linkowanie zewnętrzne

Zlecając nam link building masz pewność, że jest on oparty o sprawdzone i skuteczne metody

Co prawda nie możemy Ci zdradzić, według jakiej strategii działamy, zdobywając linki dla naszych Klientów. Możesz natomiast przekonać się o jej skuteczności, zlecając nam pozycjonowanie strony internetowej. W jego ramach przeprowadzimy linkowanie bazujące na legalnych, a przede wszystkim skutecznych i bezpiecznych metodach. Jako profesjonaliści doskonale wiemy, gdzie linkować stronę, żeby zapewnić jej obecność na samej górze wyników wyszukiwania. Od lat przekonują się o tym przedsiębiorcy, którzy zdecydowali się powierzyć nam marketing internetowy swojej firmy.

Na koniec warto podkreślić, że samodzielne pozyskiwanie linków jest procesem bardzo czasochłonnym i trudnym. Brak odpowiedniego zaplecza oraz kontaktów zdecydowanie spowalnia zdobywanie pozycji w Google. Łatwo również o błąd, który może skutkować nałożeniem na stronę poważnej kary. Decydując się na współpracę z naszą wrocławską Agencją masz pewność, że link building zostanie wykonany w pełni profesjonalnie. Uzyskujemy linki wyłącznie z pewnych źródeł, ponieważ stawiamy na wyższy standard usług SEO: jakość i skuteczne pozycjonowanie. Z nami zajdziesz wysoko w rankingu Google!

FAQ

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (3 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...