Jaki jest najważniejszy czynnik rankingowy w Google? Oczywiście linki zwrotne, dlatego jeśli zależy Ci na wysokich pozycjach Twojej strony postaw na profesjonalny link building

Myśląc o działaniach SEO od razu przychodzą nam do głowy linki. Po optymalizacji to najskuteczniejszy sposób na budowanie pozycji w rankingu Google. Warto jednak podkreślić, że podejście do linkowania uległo sporej przemianie. Kiedyś pozycjonowanie było proste, bo liczyła się tylko ilość odnośników zwrotnych prowadzących do strony. Obecnie Google kładzie nacisk na jakość odsyłaczy, a za spam nakłada dotkliwe kary. AFTERWEB stawia na wartościowe linki z pewnych źródeł, które umożliwiają zdobywanie stabilnych pozycji, gdyż są bardzo odporne na „próbę czasu” i zmiany algorytmów Google.

Jak zrozumieć link building –  linkowanie do Twojej strony?

Linkowanie polega na umieszczaniu odsyłaczy w postaci hiperłącza, które po kliknięciu przenoszą nas do innego dokumentu HTML np. serwisu lub jego podstrony. Linki możemy umieszczać na różne sposoby m. in. wstawiając je w treści za pomocą anchor tekstu. Często linkowanie może odbywać się za pomocą elementów graficznych lub po prostu z użyciem adresu URL. Budowanie przemyślanych i odpowiedzialnych działań z zakresu link buildingu jest niezmiernie istotne.

Poznaj rodzaje linków

Bez odpowiedniej wiedzy i doświadczenia prowadzenie skutecznej kampanii link buildingu jest trudne. Dlatego warto już na wstępie przedstawić rodzaje linków. Pierwszy podział został wyodrębniony ze względu na miejsce zamieszczenia odsyłacza:

  • Linki zewnętrzne – umieszczane na stronach zewnętrznych m. in. blogach, portalach społecznościowych, katalogach, forach.
  • Linki wewnętrzne – to odsyłacze zamieszczane na naszej stronie. Linkowanie wewnętrzne polega na dodawaniu odsyłaczy do podstron serwisu. Dzięki temu usprawniamy nawigację witryny.

Ze względu na sposób uzyskania odsyłacza dzielimy je na.

  • Linki naturalne – tworzone przez internautów polecających, cytujących lub przywołujących treści umieszczone na naszej stronie. Od jakości materiałów opublikowanych w serwisie zależeć będzie ilość pozyskanych linków prowadzących do domeny.
  • Linki nienaturalne – to linki zdobywane tylko poprzez działania mające na celu wypromowanie serwisu w wyszukiwarce Google. Mowa o automatycznym umieszczaniu linków na forach, w komentarzach czy systemach wymiany linków. Tego typu odsyłacze najczęściej pozyskuje się poprzez  bota. To bardzo ryzykowne działanie, surowo karane przez Google.

Linki – jak je zdobywać?

Dla skutecznego pozycjonowania stron zdobywanie linków jest działaniem ważnym. Link building można prowadzić umieszczając odsyłacze np. w takich źródłach jak:

  • Blogi – publikując materiały dotyczące naszej działalności na blogach możemy zdobyć dobrej jakości linki. Warto prowadzić wewnętrznego bloga z takimi wpisami na swoim serwisie. Możemy też uzyskiwać linki od innych blogerów polecających nasze usługi czy produkty.
  • Katalogi – to dobry sposób na promowanie firm. W katalogach można umieszczać dane teleadresowe wraz z linkiem do strony. Wybierajmy jednak tylko zadbane katalogi odwiedzane przez internatów.
  • Fora internetowe – udzielając profesjonalnych odpowiedzi na forach możemy zachęcać internautów do zapoznania się z naszymi usługami. Eksperckie wypowiedzi na forach cieszą się dużą popularnością.
  • Social media – linki warto zdobywać budując pozytywny wizerunek firmy na Google+ lub Facebooku. Media społecznościowe to dobre źródło pozyskiwania nowych klientów.
  • Pressel pages – w katalogach z artykułami publikujemy niskiej jakości artykuły zwane preclami. Jest to sposób którego nie stosujemy i nie polecamy. Linki umieszcza się pod frazami i słowami kluczowymi. Warto powiedzieć, że nie jest to skuteczny sposób na promowanie witryny.
  • SWL – System Wymiany Linków – ten sposób linkowania bardzo mocno narusza wskazówki jakościowe Google. Odsyłacze pozyskuje się kupując je masowo oraz wymieniając się linkami, a także spamując. Za takie zachowania Google nakłada filtry, dlatego nie jest to rekomendowana przez nas metoda.
  • Artykuły – linki możemy zdobywać umieszczając artykuły polecające nasze usługi na znanych portalach. Odsyłacze z takich źródeł są cenne i mogą nam przynieść automatyczny zysk i nowych klientów odwiedzających stronę.
  • Pozostałe – niestety nie wszystkie używane metody możemy wymienić, gdyż stanowią nasz „know how”

Zlecając nam link building masz pewność, że jest on oparty o sprawdzone i skuteczne metody

Samodzielne pozyskiwanie linków jest procesem bardzo czasochłonnym i trudnym. Brak odpowiedniego zaplecza i kontaktów zdecydowanie spowolni zdobywanie pozycji. Decydując się na współpracę z naszą wrocławską firmą masz pewność uzyskiwania wartościowych linków z pewnych źródeł. Stawiamy na jakość i skuteczne pozycjonowanie. Z nami zajdziesz wysoko w rankingu Google!