Dlaczego przed pozycjonowaniem dodajemy domenę Klienta do Google Search Console (Konsola wyszukiwania Google)

Dotarcie na szczyt wyszukiwarki Google jest procesem czasochłonnym. Gdy ktoś was zapewnia, że traficie do top10 w zaledwie kilka dni to możecie mieć pewność, że użyje technik zabronionych przez Google. Pozycjonowanie wymaga stworzenia indywidualnego planu działania, analizy słów i fraz, szczegółowych audytów, a także zdobywania wartościowych linków. Google chcąc usprawnić proces komunikowania się z administratorami i webmasterami stron stworzyło Google Search Console. Jak je wykorzystać pozycjonując stronę?

Precyzyjne pozycjonowanie jest możliwe, ale musisz podłączyć pod stronę narzędzia Google

Skuteczne pozycjonowanie jest procesem złożonym i wymaga posiadania odpowiedniej wiedzy. Nie sztuką jest spamować linkami na zagranicznych stronach, by osiągnąć krótkotrwały efekt kończący się filtrem Google. Po takim nieumiejętnym zagraniu strona bardzo długo nie osiągnie przyzwoitych pozycji przynoszących zysk. Google, by poszerzyć naszą wiedzę na temat widoczności witryny w ich wyszukiwarce stworzyło ciekawe narzędzie, które usprawnia indeksację i analizę strony.To właśnie dzięki Google Search Console, które jeszcze do niedawna było nazywane Narzędziami Google dla Webmasterów (Google Webmaster Tools) mamy szeroką wiedzę na temat tego jak wyszukiwarka Google „widzi naszą stronę” i co możemy usprawnić na naszej witrynie by poprawić jej pozycje  w rankingu Google.

Dlaczego warto korzystać z konsoli wyszukiwania podczas procesu pozycjonowania witryny w Google

Specjaliści SEO poznali możliwości Google Search Console i nie wyobrażają sobie pracy przy stronach klientów bez pomocy ze strony narzędzi jakie oferuje. Panel wyszukiwania jest darmowy, a przynosi wiele możliwości, które pozwalają na profesjonalne zarządzanie witryną. Zakładając profil w Google Serach Console i podpinając odpowiedni kod pod swoją witrynę dostajemy szeroki dostęp do opcji ułatwiających indeksację strony w wyszukiwarce. Podstawowe  narzędzia konsoli wyszukiwania może wykorzystać każdy właściciel strony, bardziej skomplikowane stanowią idealne źródło wiedzy dla pozycjonerów i webmasterów. Dzięki niemy możemy otrzymywać bardzo cenne informacje od Google m. in.

  • Komunikaty o problemach – gdy robot wyszukiwarki Google przy indeksacji naszej witryny napotka jakieś problemy to właśnie przez Google Search Console otrzymamy informację na ten temat. W panelu wyszukiwania mamy pewnego rodzaju skrzynkę odbiorczą, na którą spływają informacje o problemach i zagrożeniach. Jeśli np. Googlebot nie będzie mógł uzyskać dostępu do naszej strony – dowiemy się o tym dzięki powiadomieniu w panelu. Jest to cenna wiadomość świadcząca o krytycznych problemach z domeną lub serwerem. Pamiętajmy, że jeśli bot nie może zaindeskować naszej strony, to zwykli internauci korzystający na co dzień z Google nie będą mogli się o niej dowiedzieć. Googlebot wysyła też komunikat kiedy ma styczność ze złośliwym oprogramowaniem. Jest to dla nas jednoznaczna wiadomość, że na stronie mamy zainfekowany kod i należy go jak najszybciej usunąć. Nie należy tego bagatelizować, gdyż wyszukiwarka za wirusy w kodzie strony bardzo szybko obniża jej pozycję w Google, przez co drastycznie spada ruch na serwisie.
  • Wskazówki do poprawienia – o tym jak duży wpływ na pozycje ma optymalizacja nie trzeba już przekonywać nikogo. Google Serach Console wysyła cenne podpowiedzi mające na celu poprawienie funkcjonalności serwisu pod kątem pozycjonowania. Listę błędów do poprawy możemy odczytać w panelu wyszukiwania pod kartą Udoskonalenia HTML. Możemy tutaj znaleźć informacje o powtarzających się metaopisach, za długich lub za krótkich description, o braku tagów tytułowych. Klikając w link błędu możemy odczytać szczegółowe informacje opisujące problem.
  • Filtr ręczny Google – stosując zabronione techniki pozycjonowania strony możemy spodziewać się nałożenia filtru Google. Gdy otrzymamy karę ręczna od wyszukiwarki możemy dowiedzieć się o tym zaglądając właśnie do Google Search Console. Problem pojawia się, gdy otrzymamy filtr algorytmiczny, o którym Google nie informuje. Możemy jednak wywnioskować jego otrzymanie z drastycznego spadku pozycji i obniżeniu ruchu na stronie.
  • Analiza ruchu na stronie –w zakładce analityka wyszukiwania możemy odnaleźć wiele cennych informacji na temat słów kluczowych, po których trafili do nas użytkownicy. Analizy wskazują ile razy wpisując dane zapytanie internauci otrzymali w wynikach nasz serwis internetowy. Google Search Console pokazuje też ile osób przeszło na nasz serwis klikając link w wynikach wyszukiwania.
  • Lista linków prowadzących do strony – Google Search Console udostępnia informacje o linkach, które prowadzą internautów do strony firmowej. Dlatego tak ważne jest uzyskiwanie tylko wartościowych linków, które generują ruch. Możemy znaleźć tutaj dane mówiące o źródłach linków, ich treści i wyglądzie.

Co w przypadku, jeśli nie potrafisz wykorzystać i zinterpretować pozyskanych danych by skutecznie pozycjonować?

Zgłoś się do nas! Musisz zrozumieć, że bez odpowiedniej wiedzy wypromowanie serwisu w Google jest praktycznie niemożliwe. Uzyskanie danych z Google Search Console to ciągle zbyt mało, by skutecznie pozycjonować swoją stronę. Potrzebujesz planu działania, optymalizacji  i link buildingu by poprawić pozycję w wyszukiwarce Google. W takiej sytuacji warto skorzystać z pomocy doświadczonych specjalistów. Jeśli zależy Ci na pewnym ruchu i zysku z firmowej strony oddaj ją pod opiekę AFTERWEB. Nasi wrocławscy pracownicy łącząc pasję i wiedzę z SEO poprowadzą Cię na szczyt Google.