Pozycjonowanie sklepu internetowego – sukces małymi krokami
Jeszcze kilka lat temu nikt nie wyobrażał sobie, że w ciągu zaledwie kilkunastu minut można dokonać zakupu pożądanych produktów, jednocześnie nie wychodząc przy tym z domu. Współcześnie zakupy online cieszą się ogromną popularnością wśród ludzi w różnym wieku i nie ma w tym nic dziwnego. Dziś w sieci kupimy praktycznie wszystko; począwszy od produktów spożywczych, przez ubrania, aż po zagęszczarki i ciężki sprzęt budowlany. Wystarczy kilka kliknięć, a staniemy się właścicielami nowej huśtawki, basenu czy legowiska dla psiaka. Szybko, sprawnie i komfortowo – właśnie tak jesteśmy obsługiwani przez wiecznie otwarte sklepy internetowe. Nie bez powodu ich obecność w wyszukiwarce stale rośnie; przedsiębiorcy przenoszą się do sieci, traktując ją jako nowe źródło do pozyskania Klientów, a przy tym zwiększenia swoich zysków nawet o kilkaset procent. Zakładając biznes online trzeba jednak mieć świadomość, że rosnąca popularność tego rodzaju zakupów ma swoją ciemną stronę w postaci rosnącej konkurencji. Właściciele firm powinni zadbać o widoczność swoim sklepie internetowym, aby nie zginąć w tłumie innych ofert. Wyszukiwarka Google jest otwarta na wszystkich przedsiębiorców; jak wyróżnić się w morzu pełnym sklepów o podobnej ofercie? Co zrobić, by przetrwać potyczki o dogodne miejsce w wynikach wyszukiwania? Odpowiedź kryje się w działaniach marketingu internetowego bezpośrednio związanych z ideą pozycjonowania – poznaj bliżej jedną z najskuteczniejszych technik promocji własnego sklepu online. W Afterweb chętnie podpowiemy, jaką ścieżkę musisz obrać, by osiągnąć sukces na miarę swojego przedsiębiorstwa
- Pozycjonowanie sklepu internetowego – sukces małymi krokami
- Dlaczego pozycjonowanie sklepu internetowego w Google to podstawa sukcesu sprzedażowego?
- Pozycjonowanie sklepu internetowego – najważniejsze informacje
- Pozycjonowanie stron sklepów – czym różni się SEO sklepu od pozycjonowania zwykłej strony?
- Pozycjonowanie sklepów w Internecie – od czego zacząć?
- Pozycjonowanie sklepów WWW a wybór platformy e-commerce
- Najczęstsze błędy w pozycjonowaniu sklepów internetowych
- Pozycjonowanie strony sklepu internetowego – układ ma znaczenie
- Optymalizacja strony internetowej sklepu i jego pozycjonowanie
- Krótki adres URL istotą pozycjonowania sklepu internetowego
- Pozycjonowanie sklep internetowy – liczy się content!
- Wizytówka Google Moja Firma dla Twojego sklepu
- Lokalne pozycjonowanie sklepu internetowego vs działania ogólnopolskie – jak dopasować strategię SEO sklepu internetowego?
- Cennik pozycjonowania sklepów: od czego zależy koszt inwestycji?
- Pozycjonowanie sklepów internetowych w Google: trendy, które warto uwzględnić w swojej strategii
- Pozycjonowanie sklepu internetowego – samodzielnie czy z agencją SEO?
- Pozycjonowanie sklepu internetowego z agencją Afterweb – co możemy dla Ciebie zrobić?
- Pozycjonowanie sklepu internetowego z agencją: krok po kroku
- Zacznij pozycjonowanie sklepu internetowego już dziś!
- Zobacz, w jaki sposób pozycjonowanie sklepu w Google wpłynie na Twoją renomę w internecie i co dzięki niemu zyskasz
- Najczęściej zadawane nam pytania
- #1 Pozycjonowanie sklepów internetowych: czym jest SXO?
- #2 Pozycjonowanie sklepów WWW: jak działa SEO?
- #3 Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?
- #4 Sklep internetowy pozycjonowanie – ile czasu czeka się na efekty?
- #5 Na czym polega pozycjonowanie sklepu internetowego?
- #6 Co to znaczy pozycjonowanie stron internetowych?
- #7 Jak działa pozycjonowanie Google?
- #8 Ile wynoszą koszty pozycjonowania sklepu internetowego?
- #9 Jakim firmom poleca się inwestycję w lokalne pozycjonowanie sklepów internetowych?
- #10 Jak agencja SEO wspiera Klientów w procesie, jaki stanowi pozycjonowanie sklepu internetowego?
- #11 Skąd mogę mieć pewność, że pozycjonowanie sklepu internetowego to rozwiązanie dla mnie?
- #12 Na czym polega pozycjonowanie sklepu internetowego off-site?
Dlaczego pozycjonowanie sklepu internetowego w Google to podstawa sukcesu sprzedażowego?
Współcześnie coraz więcej osób decyduje się na SEO dla sklepu internetowego. Dobrze zaplanowane działania z zakresu SEO mogą w dużym stopniu przełożyć się na sukces twojego sklepu online. Wynika to głównie z faktu opłacalności tego procesu. Głównym celem na osiągnięciu którego skupia się pozycjonowanie sklepów internetowych jest podniesienie pozycji fraz kluczowych w bezpłatnych wynikach wyszukiwania Google. W rezultacie domena posiada lepszą widoczność twojego sklepu internetowego, co jest w stanie doprowadzić do wyższego ruchu organicznego – a co za tym idzie, większych przychodów. Nie bez powodu pozycjonowanie sklepów internetowych w Google cieszy się tak ogromną popularnością, będąc jednym z niezbędnych elementów strategii każdego przedsiębiorcy działającego w sieci. Umożliwia ono dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów, którzy coraz częściej przenoszą swoje zakupy prosto do wirtualnego świata. Dane są niepodważalne; e-commerce nie stanowi już wyłącznie „dodatku” do sprzedaży stacjonarnej. W wielu branżach zaczyna ona być dominującym kanałem. Ponadto, faktem jest, że w ciągu ostatnich pięciu lat udział zakupów online w Polsce uległ niemal podwojeniu – z 5,6% do ponad 9%! Oznacza to nie tylko większą aktywność konsumentów, lecz również rosnącą konkurencję wśród e-sklepów, co za tym idzie także konieczność dostosowania procesów logistycznych do zupełnie nowej rzeczywistości. Dlatego sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania nie można pozostawić bez wsparcia specjalistycznych działań SEO. Optymalizacja SEO sklepu internetowego jawi się więc jako standard każdej strategii marketingowej. Jednym z pierwszych kroków powinna być optymalizacja sklepu internetowego pod kątem algorytmów Google oraz doświadczeń użytkowników. Z chęcią opowiemy Ci więcej o tym procesie.
Cennik pozycjonowania sklepów
Pozycjonowanie sklepu internetowego – najważniejsze informacje
Pozycjonowanie sklepu internetowego stanowi jedną z najbardziej opłacalnych, długoterminowych metod promocji sklepu w sieci. Proces pozycjonowania sklepu internetowego pozwala stopniowo realizować wszystkie biznesowe cele, począwszy od budowania zasięgu, docierania do właściwej (docelowej) grupy odbiorców, aż po optymalizację i pozyskiwanie sprzedaży. Pozycjonowanie sklepów internetowych jest dla wszystkich przedsiębiorców, którzy:
- chcą skutecznie rozwinąć swój sklep i wizerunek marki w sieci
- widzą ruch na stronie, jednak nie kończy się on transakcją
- chcą dotrzeć do nowych klientów i zatrzymać obecnych
- szukają opłacalnej metody promocji dla swojego biznesu
- marzą o zwiększeniu zysków płynących ze sprzedaży online
Chociaż dzisiaj pojęcie pozycjonowania jest powszechnie znane i używane, wielu właścicieli firm czy sklepów internetowych wciąż nie do końca wie, na czym ono polega oraz jak może im pomóc. Wielu właścicieli nie zdaje sobie sprawy, że istotnym elementem pozycjonowania sklepu jest też dbałość o jakość treści i szybkość działania witryny. Proces ten wymaga nie tylko czasu, ale też współpracy z najlepszymi w swoim fachu agencjami marketingowymi. Głównym celem, jaki stawia przed sobą pozycjonowanie sklepów internetowych, jest oczywiście jego wysoka lokata w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu Twoją stronę zaczną odwiedzać internauci poszukujący konkretnych produktów, a miejsce w TOP10 zapewni Ci stały dopływ funduszy do firmowego budżetu. Warto bowiem wspomnieć, że zakupowicze najczęściej nie wykraczają poza wyniki z pierwszej strony Google, a skrupulatnie przeprowadzone pozycjonowanie sklepu pozwoli Ci znaleźć się właśnie tam. W Afterweb codziennie dokładamy wszelkich starań, żebyś w stosunkowo krótkim czasie pokonał konkurencję oraz zyskał prestiż i renomę na rynku. Niech wysoka lokata w wyszukiwarce zacznie już dziś wytrwale pracować na Twój sukces!
Dlaczego warto zdecydować się na Afterweb?
Jesteśmy skuteczni, pozycjonujemy strony internetowe od 2008 roku. Poznaj efekty naszej pracy w przykładowych branżach. Gwarantujemy, że znamy przepis na sukces Twojej firmy w Google.
w Google (branża prawna)
marki (branża reklamowa)
Google (branża jubilerska)
stronie (branża techniczna)
Napisz do nas
Opisz krótko swoją sprawę, a my skontaktujemy się z Tobą
Pozycjonowanie stron sklepów – czym różni się SEO sklepu od pozycjonowania zwykłej strony?
Rozpoczynając swoją przygodę z procesem, jaki stanowi pozycjonowanie sklepu internetowego, należy pamiętać o kilku istotnych aspektach. Przede wszystkim SEO sklepu różni się od działań nakierowanych na standardową stronę, mającą przede wszystkim służyć jako internetowa wizytówka firmy. Serwisy, które projektowane są z myślą typowo o sprzedaży zazwyczaj cechują się o wiele większym rozbudowaniem; posiadają wiele podstron, produktów, a nierzadko także tematyczny blog. Taka witryna e-sklepu wymaga wielu istotnych działań, a przy tym także innego podejścia do optymalizacji. To jednak nie wszystko. Postanowiliśmy zebrać najważniejsze różnice pomiędzy SEO sklepu internetowego a standardowej strony WWW. Oto one!
- Typ oraz sposób optymalizacji treści. W przypadku stron usługowych, szczególny nacisk kładziony jest na teksty ofertowe, a także artykuły blogowe oraz poradnikowe – mające przekonać użytkownika do nawiązania kontaktu z firmą. Jeżeli natomiast chodzi o pozycjonowanie sklepów internetowych, treści opierają się o opisy kategorii oraz produktów. W przypadku dużych katalogów produktów należy zwrócić szczególną uwagę na to, by unikać duplikacji treści; praktyka ta nie jest mile widziana przez Google.
- Dobór słów kluczowych. SEO sklepu przeważnie wymaga większej precyzji w doborze słów kluczowych, zwłaszcza pod kątem segmentacji tematycznej. Dla e-sklepów najskuteczniejsze są bowiem frazy typu long tail, przedstawiające konkretne zapytania zakupowe. Przykładowo: „sweter damski beżowy Liu Jo rozmiar S”.
- Aspekty techniczne związane z funkcjonowaniem platform e-commerce. Standardowa strona internetowa może zostać zbudowana w prostym systemie CMS, takim jak chociażby WordPress – to znacząco ułatwia optymalizację. Właściciele sklepów internetowych korzystają z platform takich jak PrestaShop, Shoper, WooCommerce czy Magento, mających własne ograniczenia. SEO sklepu powinno więc obejmować również techniczną optymalizację szablonów, kodu, przekierowań, nawigacji oraz filtrów. Niezbędna jest ku temu wyspecjalizowana wiedza.
- Linkowanie. W przypadku struktury linkowania wewnętrznego na stronie usługowej jest to stosunkowo proste – w przeciwieństwie do sklepu internetowego, który powinien mieć nie tylko kompleksowo rozbudowany, lecz również logiczny system linkowania pomiędzy poszczególnymi kategoriami, produktami, tagami, filtrami oraz blogiem. To właśnie dzięki temu roboty Google będą lepiej indeksować wszystkie podstrony, pozwalając użytkownikom na łatwe poruszanie się po serwisie. SEO sklepu wymaga więc starannie przemyślanej architektury informacji.
- Cel i optymalizacja konwersji. W funkcjonowaniu e-sklepu chodzi przede wszystkim o finalizację zakupu. Stąd pozycjonowanie sklepu internetowego nierzadko obejmuje kwestie takie jak User Experience (UX) oraz Conversion Rate Optimization (CRO). Coraz więcej mówi się również o SXO, będącego połączeniem SEO oraz optymalizacji doświadczeń użytkownika. To wszystko przekłada się na lepsze wyniki twojego sklepu w wynikach wyszukiwania, które realnie wpływają na sprzedaż.
- Zarządzanie konkretną ilością danych. SEO sklepu internetowego w wielu przypadkach skupia się na analizie oraz optymalizacji sporej ilości danych – kart produktowych, wskaźników porzuceń koszyka, skuteczności słów kluczowych czy widoczności w SERP-ach. To wszystko przeważnie wymaga korzystania z zaawansowanych narzędzi, jak Google Search Console, Google Analytics 4, Ahrefs, Semrush czy Screaming Frog.
Sprawdź jak się wyróżnić i zdobyć zaufanie klientów
Pozycjonowanie sklepów w Internecie – od czego zacząć?
Pozycjonowanie sklepów WWW oparte jest o działania, których finalnym efektem ma być wzrost widoczności witryny w wyszukiwarce. To właśnie dzięki temu użytkownicy korzystający z Google będą w stanie znaleźć stronę Twojego sklepu, a następnie skorzystać z oferty poprzez zakup produktów. Aby poprawić efektywność działań, warto rozpocząć od opracowanie kompleksowego audytu SEO sklepu internetowego w zakresie technicznym, treściowym i linkowania. Gdybyśmy mieli skrótowo opowiedzieć, na czym konkretnie polega pozycjonowanie strony sklepu internetowego, zrobilibyśmy to w następujący sposób.
Pozycjonowanie sklepu internetowego polega na dostosowaniu serwisu do wytycznych wyszukiwarki, w jakiej chcemy się reklamować. To także dopasowanie swojej witryny do algorytmów, których zadaniem jest tworzenie rankingu wartościowych stron, za pomocą narzędzi SEO. Wszystkie te zabiegi mają sprawić, że sklepu internetowego przynosi realne zyski dzięki wyższym pozycjom w wyszukiwarce.

Wyszukiwarka Google to jedno z pierwszych narzędzi, z których korzystamy, gdy chcemy uzyskać odpowiedzi na nasze zapytania, sprawdzić pogodę na weekend czy właśnie kupić konkretne produkty online. Jako przedsiębiorca, powinieneś traktować wyszukiwarkę jako jeden z głównych kanałów dotarcia do grupy docelowej swoich odbiorców. Każdego dnia miliony użytkowników wpisują w okienko wyszukań konkretne frazy, które mogą nawiązywać do oferty Twojego sklepu internetowego. By jednak użytkownik dokonał tam zakupu, najpierw musisz być widoczny. Największą skuteczność osiąga się będąc na szczycie – wszystko należy jednak czynić z głową, krok po kroku budując swoją drabinę do topowego miejsca w wynikach. Zacznij więc od fundamentów, których celem jest poprawa pozycji sklepu internetowego w google. Dobrze zaplanowany content marketing dla sklepu internetowego może stanowić fundament sukcesu twojego sklepu internetowego w wynikach Google.
Pozycjonowanie sklepów WWW a wybór platformy e-commerce
Stojąc przed wyborem platformy dla swojego sklepu, być może przemknęło Ci przez myśl, by znaleźć możliwie najlepszy fundament sprzedażowy, by od razu osiągać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google. Niestety, jeżeli chodzi o skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych, nie ma idealnego rozwiązania. Każda z platform ma bowiem swoje wady i zalety, zarówno pod względem optymalizacji, jak i elementach stricte organizacyjnych. Decyzja o wyborze odpowiedniej platformy powinna być dostosowana do potrzeb i wymagań Twojego sklepu internetowego. Na pierwszym miejscu powinieneś stawiać wymagania techniczne; budowa na platformie nieprzystosowanej do wielkości oraz poziomu rozbudowania Twojego sklepu będzie sporym utrudnieniem w procesie jego pozycjonowania. Nawet jeśli Twój biznes obecnie nie jest duży, w przyszłości może się rozrastać i wymagać konkretnych działań obejmujących profesjonalne pozycjonowanie sklepów WWW. Wybór odpowiedniej platformy pozwoli Ci zaoszczędzić problemów, które potencjalnie mogą pojawić się później. Dobrze jest zawczasu skonsultować się z wykwalifikowaną agencją SEO – porada specjalisty w tym zakresie bywa na wagę złota.
Sprawdź: Najpopularniejsze platformy sprzedażowe
Najczęstsze błędy w pozycjonowaniu sklepów internetowych
- Brak unikalności w opisach produktów oraz kategoriach. Jednym z większych błędów w SEO sklepu internetowego jest kopiowanie opisów od producentów lub używanie tych samych treści na różnych podstronach. Duplikacja treści nie tylko jest w stanie obniżyć pozycje w Google, lecz także sprawić, że sklep nie wyróżni się na tle konkurencji. Zoptymalizowane, unikalne, a przy tym bogate w słowa kluczowe opisy stanowią absolutną podstawę skutecznego pozycjonowania sklepu internetowego.
- Nieprawidłowa optymalizacja adresów URL. Długie, niezrozumiałe oraz pełne znaków specjalnych adresy URL zniechęcają zarówno użytkowników, jak i roboty wyszukiwarki. Tego rodzaju błąd bardzo często wynika z niedopracowanej struktury sklepu bądź domyślnych ustawień platformy. Zgodnie z założeniem, prawidłowo zbudowany URL powinien być krótki, logiczny, a także zawierać słowa kluczowe. Ma to niebagatelny wpływ na pozycjonowanie sklepu internetowego, dlatego nie należy tego lekceważyć.
- Nieprzemyślana struktura kategorii oraz nawigacji. Skomplikowana oraz wielopoziomowa struktura kategorii, nieczytelne menu oraz brak logicznej hierarchii stanowią problemy nie tylko dla użytkowników, lecz także Google. Dobrze zaprojektowana struktura SEO sklepu powinna być płaska, logiczna oraz łatwa do indeksowania – dlatego warto również zadbać o odpowiednie linkowanie wewnętrzne, po to by możliwe było bezproblemowe przechodzenie między stronami. Równie istotne jest zachowanie przejrzystego układu w obrębie sklepu – zarówno dla użytkownika, jak i dla robotów Google.
- Brak optymalizacji pod kątem urządzeń mobilnych. Pozycjonowanie sklepu online powinno obejmować dostosowanie sklepu internetowego pod kątem idei „mobile first”. W ramach pozycjonowania sklepu warto również zadbać o czas ładowania strony, strukturę danych oraz odpowiednie oznaczenia HTML. W dzisiejszych czasach spora część ruchu pochodzi bowiem właśnie z urządzeń mobilnych, stąd brak responsywnej wersji sklepu czy problemy z ładowaniem strony zaliczane są do kosztownych błędów SEO. Niedostosowana, wolno ładująca się strona zniechęca użytkowników, tym sposobem negatywnie wpływając na ranking Google.
- Zaniedbanie kwestii meta-tagów. Wielu właścicieli, zwłaszcza tych decydujących się na samodzielne pozycjonowanie sklepu internetowego, zapomina o odpowiedniej optymalizacji Meta Title oraz Meta Description. To olbrzymi błąd, ponieważ są to elementy pojawiające się w wynikach wyszukiwania, które wpływają na CTR. Niewypełnione, przypadkowe lub zdublowane tytuły oraz opisy nie tylko nie przyciągają kliknięć, lecz także znacząco obniżają pozycje.
- Brak rzetelnej strategii słów kluczowych. Sklepy internetowe bardzo często powołują się na nazbyt ogólne, konkurencyjne frazy – zupełnie zapominając przy tym o long tail SEO, czyli frazach szczegółowych, przynoszących znacznie lepiej skonwertowany ruch. Brak jakiejkolwiek mapy fraz kluczowych i analiz SEO sklepu internetowego to olbrzymi błąd i zmarnowany potencjał.
- Zaniedbanie publikacji na blogu. Wielu właścicieli e-commerce nie prowadzi bloga lub publikuje tam niezwykle rzadko. A przecież blog to jedno z najskuteczniejszych narzędzi wspierających pozycjonowanie e-commerce w Google – umożliwia regularne dodawanie treści, odpowiadanie na pytania klientów i rozszerzanie widoczności na kolejne frazy kluczowe. Zaniedbanie tego kanału to rezygnacja z potencjału ruchu organicznego! Tworząc jakościowe treści blogowe, realnie wzmacniasz widoczność swojego sklepu w wyszukiwarce.
- Za słabe działania off-site. Pozycjonowanie sklepów internetowych to nie tylko optymalizacja techniczna. To kompleksowy proces, który obejmuje zarówno pozycjonowanie i optymalizację na wielu płaszczyznach – od technicznego SEO po strategię treści i działania off-site. Niezbędna jest także regularna budowa profilu linków zewnętrznych, najlepiej pochodzących z wartościowych oraz tematycznych stron. Brak linków lub ich niska jakość stanowią jeden z najczęstszych powodów, dla których konkurencyjne sklepy zajmują wyższe pozycje.
- Brak audytu sklepu. Audyt SEO sklepu internetowego to rzecz konieczna! Jest to punkt wyjścia do skutecznego pozycjonowania każdego sklepu – niezależnie od jego wielkości czy branży. Bez niego nie da się skutecznie monitorować i poprawiać wyników. Pozwala on na wykrycie błędów technicznych, zduplikowanych treści, nieindeksowanych stron czy problemów z szybkością działania, stanowiąc swoisty fundament skutecznego pozycjonowania. Przemyślana analiza SEO sklepu pozwala zlokalizować potencjalne mankamenty oraz wdrożyć czynności mające na celu poprawę widoczności strony sklepu w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce internetowej. W Afterweb oferujemy między innymi audyt SEO sklepów internetowych Magento – skontaktuj się w celu uzyskania oferty!
- Nieodpowiednie zdjęcia na stronie. Brak optymalizacji zdjęć oraz grafik jest w stanie negatywnie wpłynąć na proces jakim jest pozycjonowanie produktów w sklepie internetowym, obniżając widoczność sklepu w najpopularniejszych wyszukiwarkach. Do najczęstszych problemów zaliczamy zwłaszcza całkowity lub częściowy brak zdjęć, brak odpowiednich nazw plików oraz niewłaściwą (najczęściej zbyt dużą) wagę plików graficznych, która stanowi jeden z powodów spowolnienia ładowania się serwisu, a przy tym pogorszenia się wrażeń użytkownika.
Pozycjonowanie strony sklepu internetowego – układ ma znaczenie
Zanim na dobre oddasz się lawirowaniu pomiędzy rozmaitymi szablonami, grafikami oraz paletą kolorystyczną dla swojego e-sklepu, skup się na jego układzie. Pamiętaj, że tworząc własny sklep internetowy, warto od samego początku uwzględnić zasady SEO, ponieważ późniejsze poprawki bywają kosztowne i czasochłonne. Struktura sklepu internetowego kategorii, podkategorii, a także stron produktowych ma istotne znaczenie w pozycjonowaniu sklepu internetowego. Układ powinien być przejrzysty i płaski, a przy tym zrozumiały zarówno dla robotów Google, jak i użytkowników, którzy będą w stanie bez problemu odnaleźć swoje produkty. Eksperci podpowiadają, by projektować strony internetowe sklepów online w taki sposób by nawet podczas wizyty trwającej 1-2 minuty uwaga Klienta była maksymalnie skupiona na zawartości witryny, zachęcając zainteresowanego do pozostania na stronie sklepu przez dłuższy czas. Dobrze zaplanowany layout i czytelna prezentacja oferty sklepu zwiększają szanse na konwersję oraz pozytywnie wpływają na ocenę strony przez algorytmy Google. Jeżeli nie zadbasz o projekt Twojej strony i sprawisz, że Klient nie będzie mógł na niej niczego znaleźć, najpewniej opuści on ją przed upływem mniej-więcej minuty. Właśnie dlatego tak istotna jest dziś nawigacja sklepu internetowego oraz jego przejrzysty wygląd. – jeżeli chodzi o sklep internetowy pozycjonowanie w dużej mierze opiera się na zadbaniu o szczegóły. Aby jednak je zauważyć, należy posiadać skonkretyzowaną wiedzę odnośnie całego procesu, jakim jest poprawa pozycji sklepu internetowego.

Optymalizacja strony internetowej sklepu i jego pozycjonowanie
Powodem braku ruchu w e-sklepie może być długo ładująca się strona internetowa. Szybkość witryny, zupełnie tak samo jak jej przejrzystość, ma olbrzymie znaczenie. Pomijając tę kwestię, nie możesz liczyć na wysoki wynik w wyszukiwarce. Użytkownicy chcą być obsługiwani szybko, a zbyt powolne ładowanie się strony narusza nie tylko ich cierpliwość, lecz także zaufanie do sklepu internetowego. By sprawdzić szybkość swojej strony i dowiedzieć się, co konkretnie ją spowalnia, możesz skorzystać z narzędzia Google, jakim jest Page Speed Insight. Prześledzi on Twoją stronę i zaproponuje, co takiego warto poprawić. Czasem wystarczy jedynie optymalizacja grafik lub zdjęć, by skutecznie przyspieszyć działanie strony. Do innych przyczyn spowolnienia zazwyczaj zalicza się zbyt obszerny kod źródłowy czy za wolny serwer. Pozycjonowanie sklepu internetowego to proces, przy którym nie przebiera się w półśrodkach. Sklep internetowy SEO wymaga, by strona była szybka, lekka i dopasowana do urządzeń mobilnych. Pozycjonowanie PrestaShop wymaga wdrożenia rozwiązań dopasowanych do tej platformy – zarówno w zakresie optymalizacji technicznej, jak i treściowej. Optymalizacja SEO Shoper, PrestaShop czy Magento może radykalnie przyspieszyć działanie sklepu. To podstawa technicznego SEO dla sklepów internetowych. Optymalizacja, stanowiąca de facto część pozycjonowania, powinna być konkretna i bazować na określonej wiedzy. Między innymi dlatego tak ważne jest dokładne zastanowienie się nad tym czy warto wprowadzać zmiany samodzielnie, czy może oddać pozycjonowanie strony sklepu internetowego w ręce specjalistów.
Krótki adres URL istotą pozycjonowania sklepu internetowego
W przypadku pozycjonowania sklepów internetowych, każdy szczegół ma znaczenie. Wytęż wzrok i przyjrzyj się bliżej adresom poszczególnych kategorii produktowych. Jeżeli dostrzeżesz w nich obecność niezrozumiałych symboli, nad Twoją głową powinna zapalić Ci się czerwona lampka ostrzegawcza – to sygnał, by zmienić adresy na bardziej przyjazne i usprawnić sklep pozycjonowanie. Google docenia krótkie URL, wzbogacone o słowa kluczowe. Nie oznacza to jednak, że masz od razu upchać kilka kluczowych fraz w jeden adres. W tworzeniu skutecznych adresów URL liczy się przede wszystkim balans. Poniżej obrazujemy przykładowy schemat tworzenia przyjaznych adresów w serwisie.
- Adres strony kategorii: https://nazwa-domeny/nazwa-kategorii/
- Adres strony podkategorii: https://nazwa-domeny/nazwa-kategorii/nazwa-podkategorii/
Pozycjonowanie sklep internetowy – liczy się content!
Mawiają, że na samym początku od zawsze było słowo. W przypadku jakim jest pozycjonowanie sklepu internetowego doskonale się to sprawdza, bowiem nie ma działań bez doboru odpowiednich fraz kluczowych. Hasła, które wpisują w wyszukiwarkę użytkownicy, to wskazówka dla Ciebie, co konkretnie powinieneś zawrzeć w opisach kategorii i produktów, a także we wpisach blogowych. Warto postawić zarówno na ogólne słowa kluczowe, jak i te z „długiego ogona”, które przyciągną Klientów skonkretyzowanych na daną ofertę czy produkt. Pozycjonowanie sklepu internetowego na konkretnych frazach daje stronie większe szanse na pojawienie się w wyszukiwarce Google. Równie istotne jest tworzenie oryginalnych treści, które będą w stanie zaangażować odbiorców. Duplikowaniem opisów treści czy ich całkowitym brakiem nie wyścielisz sobie wygodnej ścieżki do sukcesu – wręcz przeciwnie. Optymalizacja sklepu internetowego w zakresie treści to jeden z fundamentów skutecznego SEO, mający wpływ na ranking i zaangażowanie użytkowników. Daruj sobie także kopiowanie od konkurencji; wrzucając na swoją stronę treść, która już gdzieś istnieje, poprawa pozycji sklepu internetowego nigdy nie nastąpi.
Zobacz: Jak wygląda skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego

Wizytówka Google Moja Firma dla Twojego sklepu
Prowadząc jednocześnie biznes stacjonarny i online, dobrym rozwiązaniem jest założenie własnej wizytówki swojej firmy w Google. To swoisty profil Twojego sklepu, który pozwala Ci udostępnić użytkownikom najbardziej przydatne informacje na temat Twojej firmy, tj. adres, numer telefonu, godziny otwarcia czy opinie Klientów. Wszystko to w wyszukiwarce oraz Mapach Google. Założenie i prowadzenie konta w usłudze Google Moja Firma nic nie kosztuje, a tymczasem może znacząco wpłynąć na wizerunek Twojej marki w sieci.
Zalety posiadania wizytówki Google Moja Firma:
- dodatkowa możliwość darmowej promocji w sieci
- sposób dotarcia do grupy docelowej Klientów
- szansa na pozytywny odbiór u potencjalnych partnerów biznesowych
- poprawa wiarygodności marki w oczach odbiorców
O sile, jaką niesie promocja swojego biznesu w sieci opowiada krótkie wideo opublikowane przez Google Polska. Jego bohaterem jest pan Krzysztof, prowadzący sklep usługowy. Oto co możesz zyskać, decydując się na pozycjonowanie strony sklepu w wyszukiwarce Google:
Lokalne pozycjonowanie sklepu internetowego vs działania ogólnopolskie – jak dopasować strategię SEO sklepu internetowego?
Dopasowanie strategii SEO dla sklepu internetowego powinno za każdym razem zaczynać się od odpowiedzi na pytanie: do kogo chcesz dotrzeć? Tylko dobrze dopasowaną strategię pozycjonowania sklepu można przełożyć na konkretne efekty sprzedażowe i wzrost widoczności w wyszukiwarce. W zależności od zasięgu działania – lokalnego bądź ogólnopolskiego – proces pozycjonowania wygląda nieco inaczej, wymagając zastosowania odmiennych technik optymalizacyjnych. Jeżeli chodzi o sklepy internetowe pozycjonowanie powinno opierać się na przemyślanych działaniach od samego początku, by następnie móc przynieść mierzalne efekty. Stąd tak ważne jest, aby obrać właściwą ścieżkę.
Lokalne pozycjonowanie sklepów internetowych – dla kogo i kiedy?
Lokalne SEO stanowi znakomitą strategię dla właścicieli sklepów internetowych, którzy:
- posiadają swoją fizyczną siedzibę (punkt odbioru osobistego);
- obsługują konkretny region (miasto lub województwo);
- działają w niszy z silną, lokalną konkurencją;
- rozpoczynają swój biznes i chcą szybciej osiągnąć efekty przy niższym budżecie.
Lokalne pozycjonowanie sklepów internetowych skupia się wokół optymalizacji strony pod frazy związane z konkretnym regionem (np. „sklep z odzieżą używaną Wrocław Śródmieście”). Istotnym aspektem w tym przypadku jest uzupełnienie oraz prowadzenie wizytówki Google Moja Firma, a także zbieranie opinii lokalnych klientów. Link building w tym przypadku najczęściej pochodzi z lokalnych portali, katalogów firm, a także mediów regionalnych. Zbieranie wartościowych odnośników stanowi ważny elementem pozycjonowania sklepów internetowych – niezależnie od zasięgu działań. Elementem pozycjonowania sklepu, który charakteryzuje lokalne pozycjonowanie są frazy typu long tail, zawierające w sobie nazwę miejscowości oraz dzielnicy.
Lokalne pozycjonowanie sklepów internetowych – główne zalety
➤ Mniejsza konkurencja → szybsze efekty.
➤ Skuteczniejsze konwersje pochodzące od użytkowników szukających produktów „blisko siebie”.
➤ Stopniowe budowanie rozpoznawalności na lokalnym rynku.
Ogólnopolskie pozycjonowanie sklepów internetowych – dla kogo i kiedy?
Pozycjonowanie sklepów internetowych o zasięgu ogólnopolskim stanowi opcję zwłaszcza dla właścicieli, którzy:
- sprzedają produkty na terenie całej Polski (a także prowadzących wysyłkę ogólnokrajową);
- działają w branży o dużym potencjale skalowania;
- posiadają zaplecze logistyczne do obsługi wielu zamówień z całego kraju;
- celują w duży wolumen sprzedaży, konkurując przy tym z największymi graczami na rynku.

Ogólnopolskie pozycjonowanie sklepów internetowych opiera się na optymalizacji pod konkurencyjne, często ogólne słowa kluczowe, jak na przykład „obuwie sportowe”. W przypadku SEO dla sklepów internetowych tego typu bardzo często wdraża się treści blogowe, poradniki oraz recenzje. Zwiększają one zasięg oraz budują autorytet domeny. Rozbudowana strategia link buildingowa z wartościowych domen ogólnopolskich jest w stanie wesprzeć proces zyskiwania lepszej widoczności w wyszukiwarce – podobnie jak rozwój SXO (SEO + UX) i CRO.
Ogólnopolskie pozycjonowanie sklepów internetowych – główne zalety
➤ Większy ruch – prawdopodobieństwo większej skali sprzedaży.
➤ Możliwość zbudowania marki rozpoznawalnej na rynku krajowym.
➤ Szansa ekspansji na inne kraje – poprzez inwestycję w międzynarodowe SEO sklepu internetowego.
Cennik pozycjonowania sklepów: od czego zależy koszt inwestycji?
Jeżeli chodzi o pozycjonowanie sklepu internetowego koszt jest bardzo zróżnicowany i zależy od wielu, często specjalistycznych czynników – mających wpływ na zakres oraz intensywność działań SEO sklepu. Równie istotny jest czas trwania pozycjonowania sklepu internetowego – na pierwsze efekty zazwyczaj trzeba poczekać od kilku tygodni do kilku miesięcy, w zależności od konkurencyjności fraz. Cennik często uzależniony jest od konkurencyjności branży, celów kampanii, a także wielkości sklepu i liczby indeksowanych podstron. Faktem jest, że nie istnieje uniwersalna, stała cena. Każda wycena powinna być przygotowywana indywidualnie, uwzględniając zarówno specyfikę danego sklepu, jego wielkość, branżę, a także cele biznesowe.
- Sklepy z setkami lub tysiącami produktów wymagają o wiele bardziej zaawansowanych działań niż niewielkie serwisy lokalne. W przypadku dużych sklepów liczy się przede wszystkim kompleksowe podejście, które obejmuje optymalizację techniczną całej platformy, tworzenie oraz optymalizację opisów kategorii oraz produktów, a także wysoce rozbudowany content marketing. Jeżeli chodzi o pozycjonowanie sklepu internetowego cena w zależności od branży może znacząco się różnić – stąd tak ważne jest, by wybrać firmę oferującą indywidualną wycenę.
- Równie ważnym aspektem jest konkurencyjność branży oraz charakter fraz kluczowych. Pozycjonowanie sklepów internetowych w branżach, gdzie wiele sklepów walczy o wysokie pozycje na popularne frazy wymaga intensywniejszych, a co za tym idzie bardziej kosztownych działań. Mowa tu między innymi o pozyskiwaniu dużej liczby linków zewnętrznych o wysokiej jakości, zaawansowanej optymalizacji technicznej czy ciągłym monitorowaniu oraz dostosowywaniu strategii SEO. W branżach mniej konkurencyjnych, a także przy pozycjonowaniu lokalnym, dane koszty mogą być niższe, jednak zakres działań jest wtedy bardziej ograniczony i skupiony na frazach z dodatkiem lokalizacji.
- Jednym z bardziej istotnych elementów wpływających na cenę jest również zakres świadczonych usług. Pozycjonowanie stanowi nie tylko optymalizacja strony oraz link building, lecz także audyty SEO, analiza konkurencji czy tworzenie strategii content marketingowej; to również optymalizacja UX, a także bieżące raporty czy specjalistyczne konsultacje. Z reguły im bardziej kompleksowa oraz specjalistyczna jest oferta, tym wyższe pozycjonowanie sklepu internetowego ceny.
- Olbrzymie znaczenie ma także stan techniczny i historia domeny. Strony wymagające gruntownej optymalizacji bądź posiadające problemy z historią SEO będą wymagały znacznie większych nakładów pracy, co za tym idzie – wyższych kosztów. Tymczasem sklepy z dobrze utrzymanym profilem linkowym oraz zoptymalizowanym kodem mogą liczyć na niższe ceny.
Cennik pozycjonowania sklepów
Czy istnieje tanie pozycjonowanie sklepu internetowego?
Mit o „tanich” usługach takich jak pozycjonowanie sklepów internetowych nierzadko stanowi wynik błędnego rozumienia, czym właściwie jest skuteczne SEO sklepu oraz jakich nakładów potrzeba, aby osiągnąć trwałe efekty. W rzeczywistości optymalizacja SEO PrestaShop i tym podobne działania wymagają kompleksowości, obejmującej audyt techniczny, optymalizację strony, tworzenie wartościowych treści oraz stopniowego budowania profilu linkowego. Wszystko to wymaga natomiast czasu, specjalistycznej wiedzy oraz odpowiednich zasobów – a to generuje koszty. W efekcie pozycjonowanie sklepów internetowych kosztuje od kilkuset do nawet kilku tysięcy złotych miesięcznie. Bardzo niska cena za pozycjonowanie sklepu internetowego jak najbardziej może wzbudzić pewne podejrzenia; w wielu przypadkach oznacza ona bowiem ograniczony zakres działań, brak indywidualnego podejścia czy ryzyko stosowania nieetycznych technik SEO, mogących skutkować nałożeniem filtrów czy kar od Google. Nie należy zapominać o tym, że pozycjonowanie sklepów internetowych to inwestycja długoterminowa; efekty nie pojawiają się natychmiast, zaś ich utrzymanie wymaga stałych działań oraz optymalizacji. Niska cena jaką należy zapłacić za pozycjonowanie sklepów internetowych często oznacza brak ciągłości oraz jakości, a to przekłada się na słabe bądź krótkotrwałe rezultaty.
Sprawdź dlaczego tanie pozycjonowanie stron niesie ze sobą pewne ryzyko
Pozycjonowanie sklepów internetowych w Google: trendy, które warto uwzględnić w swojej strategii
W marketingu online nie ma dziś miejsca na przypadki czy nieprzemyślane strategie – oczekiwania klientów są bowiem naprawdę wysokie, rosnąc z roku na rok. Stąd coraz częściej stawia się na personalizację oraz automatyzację, których celem jest nie tylko oszczędność czasu, lecz również maksymalizacja efektywności działań. Do szczególnie obiecujących rozwiązań zalicza się zwłaszcza retargeting w czasie rzeczywistym. Coraz większą rolę odgrywają także chatboty i wirtualni asystenci, którzy pomagają w doborze odpowiednich produktów, bazując na wcześniejszych zakupach czy preferencjach klientów. Narzędzia te nie tylko usprawniają cały proces obsługi, lecz także wspierają sprzedaż, kierując użytkowników w stronę produktów najlepiej odpowiadających ich potrzebom. Pozycjonowanie sklepów internetowych powinno stanowić nieodłączny element strategii e-commerce na przyszłe lata, uwzględniając przy tym strategię E-E-A-T, stanowiącą skrót od słów takich jak Experience, Expertise, Authoritativeness oraz Trustworthiness. W praktyce oznacza to między innymi konieczność budowania zaufania do marki, prezentowania rzetelnych informacji o firmie, a także dostarczania treści stworzonych przez ekspertów. Sklep internetowy chcący zdobywać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania powinien zadbać o obecność opinii klientów, recenzje produktów, opis producentów, a przy tym także wyraźnie zaznaczyć dane kontaktowe oraz informacje o działalności firmy. Coraz ważniejsze stają się transparentność oraz autentyczność; użytkownicy szukają nie tylko produktów, lecz również sprawdzonych oraz wiarygodnych sprzedawców.
Pozycjonowanie sklepu internetowego – samodzielnie czy z agencją SEO?
Skuteczne prowadzenie przedsiębiorstwa wymaga wielozadaniowości. Zadbanie o kwestie techniczne, finansowe, marketing, logistykę, kontakt z Klientem…czasem wydaje się, że ilość zadań się nie kończy, a zaraz braknie nam na nie doby. Pozycjonowanie sklepu internetowego wymaga nie tylko ukierunkowanej wiedzy w tym zakresie, lecz również czasu. Dobra agencja SEO jest w stanie przejąć na swoje barki większą część obowiązków, tym samym pozwalając Ci nie tylko oszczędzić własny czas, lecz także pieniądze. Chociaż reklama w organicznych wynikach wyszukiwania jest bezpłatna, byś mógł skutecznie wdrożyć plan pod tytułem „sklep internetowy pozycjonowanie” i zarabiać, Twoja strona musi wyglądać i funkcjonować na najwyższych obrotach. Jeżeli tak nie będzie, w krótkim czasie Twój sklep może okazać się stratny. Powierzenie swoich planów i ustalenie celów do osiągnięcia wraz z agencją marketingową jest o wiele prostsze i mniej inwazyjne, niż samodzielne planowanie i realizacja strategii obejmującej pozycjonowanie strony sklepu internetowego.
Pozycjonowanie sklepu internetowego z agencją Afterweb – co możemy dla Ciebie zrobić?
Sama obecność marki w sieci nie ma wielkiego sensu, jeżeli nie idzie za nią sprzedaż lub pozytywne efekty PR-owe. Jeżeli zatem masz wrażenie, że w przypadku Twojego sklepu pozycjonowanie będzie idealnym wyjściem, zgłoś się do specjalistów. Zgrany team agencji Afterweb pracuje na pozycje swoich Klientów już od ponad dziesięciu lat. W tym czasie byliśmy świadkami narodzin handlu internetowego w Polsce, przyglądaliśmy się wysiłkom innych agencji interaktywnych i budowaliśmy własny know-how. Dzięki temu dziś, po dekadzie obecności na rynku, jesteśmy w stanie przekuć pozycjonowanie sklepów internetowych w spektakularne zwycięstwo.

Pozycjonowanie sklepu internetowego z agencją: krok po kroku
W Afterweb oferujemy skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych w Google – bazując na sprawdzonych metodach. Po otrzymaniu zapytania, kontaktujemy się z zainteresowanymi telefonicznie. Wszystko po to, by omówić kwestie takie jak cele, zakres działań oraz szacowane koszty. Na podstawie tej rozmowy przygotujemy najkorzystniejszą ofertę. Następnie przeprowadzamy audyt SEO sklepu internetowego, obejmujący zarówno analizę techniczną strony, ocenę jej struktury, sprawdzenie indeksacji oraz analizę treści, słów kluczowych oraz widoczności w Google. Następnie dobieramy frazy kluczowe, na które sklep ma być widoczny w Google. Zajmujemy się także optymalizacją techniczną strony oraz umieszczonych na niej treści. Zbieramy dokładne dane dane dotyczące wielkości oraz głównych źródeł ruchu, serwując naszym Klientom raporty kwartalne. Podejmując się współpracy z Afterweb, zyskujesz:
- dedykowanego opiekuna działań związanych z procesem, jaki stanowi pozycjonowanie sklepu internetowego;
- wsparcie całego zespołu (m.in. specjalisty SEO, programisty, copywritera);
- pewność, że pozycjonowanie sklepu online przebiega z wykorzystaniem najnowocześniejszych narzędzi.
Pozycjonowanie sklepów internetowych nie jest nam obce – zajmujemy się tym od lat! O naszych umiejętnościach świadczą przede wszystkim pozytywne recenzje pochodzące od naszych Klientów. Dołącz do ich grona, decydując się na pozycjonowanie sklepu internetowego razem z Afterweb.
Zacznij pozycjonowanie sklepu internetowego już dziś!
Spod naszych skrzydeł wyszły już setki zadowolonych Klientów, którzy przekonali się, że wiedza połączona z pasją to najlepsza recepta na powodzenie. Sprawimy, że wszyscy oczekiwani odbiorcy dotrą do Twojego sklepu internetowego, skojarzą go z wysokiej jakości asortymentem i zapiszą sobie w pamięci jego nazwę, a także logo. Gwarantujemy rozpoznawalność oraz zwiększoną sprzedaż już po kilku tygodniach trwania kampanii. Pozycjonowanie sklepów internetowych to w naszym wydaniu regularne, dokładne działania, mające na celu wywindowanie Twojej strony do czołówki wyników wyszukiwania. Z nami zyskasz powodzenie zarówno na rynku lokalnym, jak i ogólnopolskim, a wybicie się na tle rywali nie będzie żadnym problemem. Stosujemy jedynie sprawdzone i bezpieczne metody pozycjonowania, jakie zapewnią Ci stałe miejsce wśród najlepszych reprezentantów branży.
Zobacz, w jaki sposób pozycjonowanie sklepu w Google wpłynie na Twoją renomę w internecie i co dzięki niemu zyskasz
- Dzięki pozycjonowaniu sklepu internetowego dotrzesz na szczyt rankingu Google, czyli osiągniesz swój cel w sposób godny naśladowania. Zapewnimy Ci niczym niezagrożoną, wysoką lokatę zarówno wśród wyników wyszukiwania z najbliższego regionu, jak i z całej Polski. Specjaliści z Afterweb chętnie podejmą się wyzwania, jakim jest ogólnokrajowe pozycjonowanie sklepów internetowych na trudne i bardzo konkurencyjne frazy. Z naszą pomocą zdobędziesz pierwsze miejsce w wyszukiwarce, a co za tym idzie, w wielkim stylu zaprezentujesz swoją ofertę internautom.
- Długotrwałe efekty staną się faktem – mowa tutaj o niezmiennej obecności Twojego sklepu internetowego w TOP10 lub TOP3. Nasze doświadczenie pokazuje, że pozycjonowanie zorientowane na jednorazowy sukces to błąd, który może skończyć się szybkim spadkiem na liście Google. W Afterweb stawiamy za to na stopniowy, dobrze zaplanowany proces, którego rezultatem jest oczekiwana pozycja zachowana na dłużej. Możesz być pewien, że przez cały czas naszej współpracy, a nawet już po jej zakończeniu, będziesz cieszył się miejscem w czołówce wyników wyszukiwania.
- Zwyciężysz konkurencyjne sklepy, nawet te największe, obecne na rynku od dłuższego czasu. Myślisz, że to niemożliwe? W Agencji Afterweb mamy w zanadrzu bezpieczne metody na ich ominięcie. Wiemy doskonale, że pokonanie rywali na bazie walki o wysokie pozycje na ogólne frazy będzie skomplikowane, dlatego proponujemy Ci inne rozwiązania. Należą do nich chociażby pozycjonowanie sklepu internetowego na słowa kluczowe long tail albo frazy związane z konkretną lokalizacją. Dzięki temu unikniesz karkołomnej bitwy z branżowymi gigantami i pozyskasz ruch do twojego sklepu pochodzący z wartościowych źródeł.
- Wyróżnisz się na tle innych marek. W czasach, kiedy sieć Web wręcz pęka w szwach od ilości sklepów internetowych, wybicie się spośród nich jest podwójnie ważne. Przyciągnięcie do siebie Klientów to jedno: działania PR-owe niosą za sobą jeszcze inną korzyść, jaką jest zbudowanie pozytywnego wizerunku w oczach internautów. Nasi fachowcy dbają, żeby Twój sklep był dostrzegalny dla potencjalnych kupujących, a logo i nazwa nieodłącznie kojarzyły się z najlepszą ofertą w branży.
- Zwiększysz sprzedaż online – nie od dziś wiadomo, że pozycjonowanie sklepów internetowych to także prosta droga do wyższych wpływów do budżetu firmowego. Jeżeli zatem chcesz zauważyć wymierne zyski już po pierwszych tygodniach od uruchomienia kampanii, skontaktuj się z Afterweb!
Poszerz widoczność w Google poprzez reklamy PPC

Zapraszamy do kontaktu poprzez formularz lub telefonicznie +48 79 848 33 33.