Zwiększymy skutecznie widoczność Twojej strony w internecie, dzięki profesjonalnym kampaniom Google Ads (znanym wcześniej, jako Google AdWords). Nie trać pieniędzy na mało efektywne działania. Tylko umiejętne prowadzenie reklam sponsorowanych w wyszukiwarce zagwarantuje Ci sukces. Zanim jednak zdecydujesz się na taką formę marketingu, warto zorientować się w kosztach. Czas poznać cennik kampanii Google Ads! Zwłaszcza, że w tym przypadku spotkasz się ze sposobem rozliczenia za pojedyncze kliknięcie. Jako doświadczona agencja ze statusem Google Partner, rozkładamy Google Ads cennik na czynniki pierwsze. Dowiedz się wszystkiego o kosztach w tego typu kanale promocji marki własnej.
Cennik Google Ads
Na start otrzymasz od nas kupon o wartości 1 000 zł.
ZamawiamNa start otrzymasz od nas kupon o wartości 1 200 zł.
ZamawiamNa start otrzymasz od nas kupon o wartości 1 200 zł.
ZamawiamNa start otrzymasz od nas kupon o wartości 1 200 zł.
ZamawiamFinalna cena Google Ads zawsze będzie się składać z dwóch czynników: budżetu przeznaczonego bezpośrednio na kliknięcia oraz z wynagrodzenia dla specjalistów, którzy obsługują Twoją reklamę sponsorowaną.
-
budżet na kliknięcia – to Ty decydujesz, ile chcesz przeznaczyć na kampanie Google Ads. Specjaliści z agencji Afterweb mogą Ci pomóc w określeniu, jaka suma jest potrzebna, aby zrealizować założony przez Ciebie cel biznesowy. Dokładnie taka kwota zasili Twoje konto Google Ads, skąd będzie następnie pobierana opłata za każdy klik. Cennik Google Ads jest dość specyficzny, ponieważ nie rozliczasz się tutaj abonamentowo. Reklamodawcy płacą za pojedyncze kliknięcie, a suma zebrana w taki sposób w danym okresie wędruje na konto Google Ireland. Taki system nazywany jest CPC (cost per click). Stanowi bardzo przejrzysty model rozliczeń, w którym reklamodawca ma wpływ na to, ile pieniędzy przeznaczy na promocję.
-
wynagrodzenie specjalistów – osoby odpowiedzialne za przygotowanie reklam i prowadzenie kampanii, co miesiąc będą pobierać prowizję za swoją pracę. Na przykładzie naszej agencji, Google Ads cennik jest transparentny. Udostępniamy go online, więc każdy zainteresowany cenami znajdzie u nas konkretne odpowiedzi. Wynagrodzenie zależy od wysokości budżetu przeznaczonego na promocję. Na jego wysokość nie wpływa rodzaj wybranej przez Ciebie kampanii Google Ads / AdWords. Prowizja obliczana jest procentowo, jednakże w przypadku niestandardowych wydatków na reklamę, nasi Klienci mają możliwość indywidualnych negocjacji cen.
Dlaczego warto zdecydować się na Afterweb?
Jesteśmy skuteczni, kampanie Google Ads prowadzimy od 2014 roku. Poznaj efekty naszej pracy w przykładowych branżach. Gwarantujemy, że znamy przepis na sukces Twojego biznesu w Google.
w Google (branża IT)
marki (branża ślubna)
(branża budowlana)
(branża transportowa)
Napisz do nas
Opisz krótko swoją sprawę, a my skontaktujemy się z Tobą
Cennik Google Ads – co wpływa na wysokość budżetu?
Prowadzenie skutecznych reklam sponsorowanych wymaga od reklamodawcy spełnienia kilku niezwykle istotnych czynników. Podstawowym z nich będzie dokładne określenie budżetu reklamowego, który umożliwi konkurowanie z najgroźniejszymi branżowymi rywalami. Jeżeli chodzi o Google Ads cena za miesięczną realizację kampanii uzależniona jest od wielu aspektów. Kluczowymi, z punktu widzenia przedsiębiorcy, będą:
- wybór sprzedażowych słów kluczowych
- poziom konkurencji w reprezentowanej przez Ciebie branży
- kontekst fraz wyszukiwanych przez użytkowników internetu
- wybrany rodzaj kampanii Google Ads (typ i format reklamy)
- urządzenie, jakim posługuje się Twój potencjalny klient
- przemyślana strategia ustalania stawek na koncie reklamowym
- lokalizacja, w której ma się pokazywać reklama Google Ads
- harmonogram wyświetlania reklam: dzienny lub godzinowy
Jak ustalić odpowiedni budżet miesięczny Google Ads?
Tworząc oferty na prowadzenie kampanii Google Ads dla naszych Klientów, uwzględniamy każdy z wyżej wymienionych czynników, gdyż mają one realny wpływ na wysokość budżetu reklamowego. Estymacje podajemy na podstawie wybranych wcześniej fraz kluczowych. Ich potencjał (czyli średnia miesięczna liczba wyszukań) mnożony jest przez średni współczynnik CTR dla danej branży oraz przez średnie stawki CPC, wymagane do wyświetlania się w górnej sekcji linków sponsorowanych. Znając proponowany budżet miesięczny na realizację kampanii Google Ads, będziesz w stanie też poznać wysokość środków, przeznaczanych na promocję w skali dziennej. W ten sposób dowiesz się, ile kosztuje Google Ads dla Ciebie. To istotne, ponieważ właśnie w takiej formie Google zapyta Cię o konkretne wydatki na daną kampanię. Wystarczy, że miesięczny budżet podzielisz przez liczbę dni w danym miesiącu, który w przybliżeniu wynosi 30. Wynik to wysokość budżetu dziennego na Twoją skuteczną reklamę w Google Ads.
Żeby nie bazować wyłącznie na teorii, poniżej przedstawiamy przykładowy Google Ads cennik dla wrocławskiej firmy z branży motoryzacyjnej, która chciałaby się reklamować na frazę kluczową „warsztat samochodowy Wrocław” i pokrewne.
Słowo kluczowe | Średnia miesięczna liczba wyszukiwań | Stawka za górę strony (dolny zakres) | Stawka za górę strony (górny zakres) |
---|---|---|---|
warsztat samochodowy Wrocław | 1600 | 1,55 zł | 4,56 zł |
warsztaty samochodowe Wrocław | 140 | 1,60 zł | 4,26 zł |
warsztat samochodowy Wroclaw | 110 | 1,33 zł | 3,45 zł |
Wrocław warsztat samochodowy | 90 | 1,39 zł | 4,94 zł |
dobry warsztat samochodowy Wrocław | 20 | 0,54 zł | 2,34 zł |
Reklama Google Ads cennik – dostępne modele rozliczeń
Wspomniany wyżej model rozliczeniowy CPC (płatność za pojedynczy klik w reklamę) bez dwóch zdań stanowi najpopularniejszą opcję, wybieraną przez reklamodawców w płatnym kanale Google. Można nawet śmiało powiedzieć, że ta forma płatności stała się już sztandarową w przypadku profesjonalnych reklam Google Ads. Musisz jednak wiedzieć, że gigant zza Oceanu posiada kilka atrakcyjnych dla reklamodawcy modeli rozliczeniowych. Wśród nich:
-
Cost per click (CPC) – koszt za kliknięcie. Płacisz tylko wtedy, kiedy potencjalny Klient zdecyduje się na kliknięcie w stworzony przez Ciebie odnośnik reklamowy. Komunikaty, które zostaną wyłącznie wyświetlone, nie są uwzględniane w saldzie na koncie Google Ads. Jeśli wybierzesz strategię ustalania stawek ręcznego CPC w swoim panelu, otrzymasz możliwość kontroli codziennych wydatków. Mało tego, jako reklamodawca możesz wpłynąć na obniżenie średniej stawki CPC na koncie. Dobrą praktyką będzie maksymalizowanie poziomu dopasowania reklam do słów kluczowych, dbałość o stronę docelową wyświetlaną po kliknięciu oraz tworzenie skutecznych przekazów marketingowych.
-
Cost per mile (CPM) – w tym przypadku płacisz wtedy, kiedy Twoja reklama w Google Ads zostanie wyświetlona tysiącowi użytkowników w sieci. Taki model rozliczeniowy rekomendujemy wykorzystywać przy tworzeniu kampanii, których celem jest budowanie bądź zwiększanie poziomu świadomości na temat marki. Całkowity koszt tysiąca wyświetleń zależy od szeregu czynników, w tym od rodzaju reklam i platformy, na której się one pojawią.
-
Cost per view (CPV) – jak już sama nazwa wskazuje, ten model rozliczeń odnosi się stricte do kosztów, poniesionych za wyświetlenie treści sponsorowanej. Przeważnie CPV jest zalecany w przypadku tworzenia kampanii na serwisie YouTube, gdzie obejmowane są nie tylko wyświetlenia, ale również wszelkie aktywności związane z reklamą (np. kliknięcie w link sponsorowany w trakcie filmu).
-
Cost per action (CPA) – w tym przypadku Google Ads koszt powiązany jest z określoną przez Klienta konwersją, dokonaną w obrębie reklam sponsorowanych. Może to być wykonanie połączenia telefonicznego po kliknięciu w reklamę, wysłanie formularza z zapytaniem lub dokonanie zakupu. Model CPA sprawdza się doskonale w sklepach internetowych oraz w firmach usługowych, więc stanowi bardzo uniwersalny model rozliczeniowy w Ads.
Kampanie, które realizujemy w ramach ceny za Google Ads
Panel Google Ads oferuje reklamodawcom mnogość rozwiązań, z których każde może przynieść firmie pokaźne zyski. Co za tym idzie, to ile kosztuje reklama Google, będzie mocno uzależnione od wybranej formy promocji. W agencji Afterweb stawiamy na precyzyjne dopasowanie rodzaju kampanii do indywidualnych potrzeb oraz możliwości Klienta. Taka strategia pozwala uniknąć efektu przepalania budżetu miesięcznego. W ramach podanej za Google Ads ceny możemy Ci zaproponować:
→ kampanię w sieci wyszukiwania
→ kampanię w sieci reklamowej Google Ads
→ reklamy produktowe (Performance Max)
→ reklamy wideo (Performance Max)
→ kampanie lokalne (Performance Max)
→ reklamy w systemie Google promujące aplikacje
Reklama Google Ads cennik i sposoby płatności za kampanie
W chwili obecnej, najpopularniejszym sposobem rozliczeniowym z Google za reklamę Ads sponsorowaną są płatności automatyczne. To niejedyna opcja, dostępna dla reklamodawców, ale zdecydowanie najwygodniejsza i rekomendowana przez certyfikowanych specjalistów Google. Dowiedz się więcej o tym, jak możesz zapłacić za reklamy.
Płatności automatyczne za Google Ads
W tej metodzie płatności reklamodawca jest zobowiązany do podpięcia środka płatniczego w postaci karty kredytowej lub debetowej. Niewykonanie tego kroku przed uruchomieniem pierwszej kampanii, będzie skutkowało brakiem możliwości w zakresie wyświetlania komunikatów marketingowych w płatnym kanale wyszukiwarki. Gdy w grę wchodzi reklama Google koszt za wykorzystany budżet dzienny nie jest rozliczany w czasie rzeczywistym. Najpierw generujesz kliknięcia, a dopiero potem za nie płacisz.
Google Ads dąży do wydania całego wskazanego budżetu, np. 200 zł dziennie, ale nigdy nie przekracza ustalonej kwoty. Niektórzy użytkownicy mogą samodzielnie podnieść próg płatności. Płatność jest pobierana w sposób automatyczny, więc jako reklamodawca musisz zadbać o zasilanie swojego konta odpowiednią ilością środków. Gdy Google Ads nie będzie w stanie pobrać płatności, Twoja kampania zostanie wstrzymana, a Ty otrzymasz powiadomienie o zaistniałym problemie. Jeśli nie uregulujesz zaległości w ciągu 30 dni, konto może zostać zamrożone – utracisz do niego dostęp. Za dłuższe opóźnienia w płatnościach zostają naliczane opłaty dodatkowe. Dlatego znając koszt reklamy w Google warto pilnować, aby potrzebne środki zawsze były możliwe do ściągnięcia przez platformę.
Inne dostępne formy płatności za reklamy w Google Ads
Wśród opcji rozliczania kampanii reklamowych wymienia się też płatności ręczne i limit kredytowy, czyli fakturowanie miesięczne. Są to bardziej skomplikowane formy płatności, związane z koniecznością kontrolowania wydatków i przestrzegania ustalonych terminów opłat. W odróżnieniu od płatności automatycznych, gdzie Google Ads pobiera środki pod koniec miesiąca, tu reklamy wyświetlają się, dopóki saldo jest wystarczające. W naszej Agencji nie stosujemy tych metod płatności – zdecydowanie lepszym i wygodniejszym wyborem jest automatyczne rozliczanie za reklamy sponsorowane.
Google Ads cennik – sprawdź skąd się bierze cena reklamy
Ustaliliśmy już, że na ostateczny koszt reklamy Google Ads wpływają: wysokość budżetu przeznaczonego na promocję oraz wynagrodzenie dla agencji, obsługującej kampanię. Pora wyjaśnić, dlaczego właściciel firmy X zapłaci za promocję 3000 złotych miesięcznie, a właściciel firmy Y poniesie wydatki rzędu 30 tys. zł za miesiąc. Co decyduje o tym, ile kosztuje reklama w Google Ads i czy da się oszacować, jaka będzie całkowita cena usługi jeszcze przed podjęciem współpracy? Wiele zależy od specyfiki branży, profilu potencjalnego klienta, a także od obranej strategii marketingowej.
Te elementy mają szczególny wpływ na to, ile kosztuje Google Ads:
- Budżet kampanii – im wyższy, tym bardziej intensywna kampania reklamowa. Trzeba jednak uważać, żeby nie przedobrzyć, ponieważ nie każda firma potrzebuje pokaźnego budżetu. W ustaleniu optymalnej kwoty pomoże kompleksowa analiza sytuacji rynkowej.
- Strategia reklamowa – w zależności od sposobu działania, cena za reklamę może być niższa lub wyższa. Czasem pomocne okazuje się ustawienie wyższych stawek CPC, co generuje dodatkowy Google Ads koszt. Wówczas jednak reklama jest widoczna na samej górze i przyciąga wzrok potencjalnych klientów. Strategię licytacji warto ustalać indywidualnie dla każdej firmy.
-
Konkurencja z branży – firmy, które reklamują się na te same zapytania, walczą ze sobą o wyższe pozycje i lepszą widoczność reklamy w Google. Wraz ze wzrostem konkurentów, rośnie koszt kliknięcia. Zjawisko dużej konkurencji obserwujemy między innymi w branży prawniczej i nieruchomości. W przypadku usług niszowych, koszt Google Ads będzie znacznie mniejszy – podobnie jak grupa klientów.
-
Słowa kluczowe – popularne słowa kluczowe charakteryzują się wyższą ceną za kliknięcie. Generują duży ruch i pozwalają zarobić więcej, jednak wymagają pokaźniejszego budżetu na reklamy. W wielu przypadkach korzystniejsze okazuje się dobranie słów o niższej konkurencyjności. Wbrew pozorom opierając strategię marketingową na tańszych frazach, można poprawić efektywność kampanii i zarobić więcej.
-
Jakość reklamy i witryny – sklep internetowy lub strona firmowa, na którą trafi użytkownik po kliknięciu w reklamę, musi cechować się doskonałą jakością. Reklama Google Ads służy sprowadzeniu potencjalnego klienta, natomiast to oferta decyduje o ostatecznym ruchu: dokonaniu zakupu, zamówieniu usługi lub opuszczeniu strony www. Co ciekawe, AdWords koszty mogą ulec obniżeniu jeśli Google uzna, że reklama jest trafna i dopasowana do strony docelowej.
- Kierowanie reklam Google Ads – ogromny wpływ na to, ile kosztuje reklama na Google, ma jej zasięg. Duże miasto oznacza konkurencyjny rynek i wysokie stawki za kliknięcie. Z kolei prowadzenie sponsorowanej kampanii reklamowej kierowanej lokalnie, np. na miejscowość poniżej 10 tys. mieszkańców, będzie się wiązało z niższą opłatą. Między innymi właśnie dlatego Google Ads koszt różni się dla koncernów i firm docierających do klientów z całego kraju oraz dla tych, które celują w swoją okolicę.
- Sezonowość – w okolicach świąt i ważnych wydarzeń, ceny za kliknięcie potrafią wzrosnąć kilkukrotnie. Takie zjawisko jest szczególnie odczuwalne podczas Black Friday. Wówczas reklamodawcy licytują wyższe kwoty i nienaturalnie podbijają stawki, aby się wyróżnić i przyciągnąć do siebie jak największą liczbę klientów.
Czy da się zmniejszyć koszt reklamy Google Ads – wyjaśniamy
Odpowiednia strategia optymalizacji kampanii reklamowej pozwala odczuwalnie zmniejszyć jej koszt bez strat na efektywności promocji. Wszystko sprowadza się do kwoty za kliknięcie. W budżecie 50 zł można zdobyć jedno kliknięcie na konkurencyjną frazę i nawet 100 klików na mniej popularne zapytanie – to pokazuje, jak istotne są ustawienia budżetowe. Tutaj nieoceniona okazuje się praca certyfikowanego specjalisty Google Ads, który posiada wiedzę i doświadczenie, umożliwiające mu optymalnie dostosowywać ustawienia. Co warto zrobić, żeby obniżyć koszt kampanii Google AdWords / Ads i nadal osiągać zadowalające wyniki?
Rekomendujemy następujące działania:
- Poprawa wskaźnika jakości Quality Score
- Doprecyzowanie słów kluczowych
- Wykluczanie zbędnych fraz kluczowych
- Monitorowanie wydatków i bieżące dopasowywanie budżetu
- Korzystanie z remarketingu
- Wdrożenie kierowania geograficznego (geotargetingu)
- Stosowanie reklam w różnych wersjach i porównywanie wyników
To warto wiedzieć o AdWords koszty ukryte
Ciekawą kwestią są ukryte koszty, o których rzadko się mówi w kontekście reklam Google Ads. Przede wszystkim do takich opłat zaliczymy wynagrodzenie dla zewnętrznej firmy, obsługującej kampanię. W przypadku samodzielnego zajmowania się promocją, należy uwzględnić przede wszystkim koszt dostępu do programów, pozwalających mierzyć efektywność prowadzonych działań. Analiza danych, zaradzanie ofertami, raportowanie – każdy z tych elementów wymaga pracy z użyciem specjalistycznych narzędzi. Z dodatkową opłatą wiąże się również oprogramowanie wspomagające nadzór nad kampanią reklam sponsorowanych. Zdarza się, że konieczne są modyfikacje i tzw. podbicie stawek CPC – to też generuje koszty, których można nie przewidzieć przed uruchomieniem kampanii. Pamiętajmy o nieefektywnych kliknięciach, z które reklamodawca musi zapłacić. Są one generowane przez przypadkowe osoby (dzieje się tak w przypadku niepoprawnego kierowania reklam) lub przez branżową konkurencję (to nieetyczne, a jednak ma miejsce), co generuje niepotrzebne i nieprzewidziane wydatki. Jeśli chodzi o prowadzenie kampanii Google Ads cennik podany przez naszą agencję obejmuje wszelkie koszty ukryte. Nasi Klienci mają zapewnione pełne wsparcie specjalistów i nie muszą się obawiać, że zapłacą więcej, niż zostało wpisane w umowie.
Ile kosztuje reklama w Google Ads prowadzona samodzielnie?
Odpowiedź na pytanie o Google Ads ile kosztuje kampania prowadzona bez udziału specjalisty, może być tylko jedna. Poznasz ją, odejmując od budżetu na kliknięcia prowizję, którą płacisz agencji. Na tym jednak nie koniec! Koszt reklamy w Google to przecież nie tylko wydatki na promocję, ale również czas poświęcony na zaplanowanie strategii, przygotowanie tekstów reklamowych, wprowadzenie ustawień oraz bieżące konfiguracje. Te czynności okazują się najbardziej pracochłonne. Nierzadko wymagają też fachowej wiedzy, którą można zdobyć na profesjonalnych szkoleniach. Co za tym idzie, Google Ads cena okazuje się składową szeregu działań, z których nie wszystkie są policzalne.
Przeglądając cennik prowadzenia kampanii przez naszą Agencję zauważysz, że prowizja rośnie adekwatnie do budżetu. W pakiecie z budżetem 500 zł, kompleksowa obsługa kampanii Google Ads kosztuje u nas 300 zł. Z kolei przy budżecie 2500 zł wynagrodzenie wynosi 750 zł. Wybierając budżet 5000 zł na kliknięcia, należy doliczyć prowizję w wysokości 1100 zł dla specjalisty. Cena ta jest związana z ilością pracy, koniecznej do wykonania. Dla osoby, która nie ma doświadczenia w obsłudze reklam Google Ads koszt nie jest więc wysoki. Samodzielna promocja będzie opłacalna w przypadku, gdy reklamodawca zna się na optymalizacji reklam sponsorowanych, potrafi sprawnie poruszać się w panelu reklamowym, jest w stanie przeprowadzić analizę konkurencji i dopasować budżet do potrzeb promocji.
Ile wynosi optymalny budżet na reklamy Google Ads?
Zacznijmy od tego, czy jest możliwe podanie konkretnego optymalnego budżetu reklamowego, który będzie odpowiedni dla wszystkich firm – zdecydowanie nie. Na ustalenie ostatecznej, realnej kwoty ma wpływ wiele czynników, a zwłaszcza obrana strategia reklamowa i cel biznesowy. Nie bez znaczenia pozostaje branża, w jakiej działa reklamodawca oraz typ promowanych produktów lub usług. Google Ads jest na tyle zaawansowanym narzędziem, że pozwala wybrać konkretne składowe oferty i nie wymaga uruchamiania reklam na całość. Jeśli przedsiębiorca chce dotrzeć do szerokiego rynku, musi liczyć się z większym kosztem reklam. Orientacyjnie, realny budżet dla średnio konkurencyjnej branży, może układać się następująco:
- Mała firma, kierująca reklamy lokalnie: 500-2000 zł miesięcznie na reklamy
- Średnia firma, świadcząca usługi w całej Polsce: 2000-10000 zł miesięcznie na reklamy
- Duża firma, realizująca kampanię międzynarodową: powyżej 10000 zł miesięcznie na reklamy
Poznaj nasz Google Ads cennik. Zyskaj do 3500 zł na reklamę dzięki Afterweb
Naszym priorytetem jest sukces Twojej firmy, dlatego jako certyfikowany Partner Google możemy zaproponować kupon promocyjny na reklamy sponsorowane dla każdego reklamodawcy, który po raz pierwszy zdecyduje się na tego typu marketing. Jego maksymalna wysokość wynosi aż 3500 złotych. Są to środki darmowe, przeznaczone do wykorzystania na promocję w wyszukiwarce Google w ramach kampanii Google Ads (dawniej Google AdWords). Oferta dotyczy wyłącznie nowych kont reklamowych.
Kupony Google Ads dla nowych reklamodawców
Wartość kuponu promocyjnego od Google zależy od kwoty, wydanej na płatne reklamy przez pierwsze dwa miesiące. System przyznaje reklamodawcy 1200 zł, 2500 zł lub 3500 zł adekwatnie do przekroczonego progu wydatków. Z promocji tej można skorzystać do 60 dni od założenia konta. Warto to zrobić, ponieważ dodatkowy budżet na reklamę przełoży się na więcej kliknięć, które przyniosą Ci nowych klientów. Skontaktuj się z nami, a w kilka minut zweryfikujemy, czy przysługują Ci pieniądze w ramach kuponu promocyjnego Google Ads!
Reklamy sponsorowane Google Ads – zasięg kampanii a cennik
System Google Ads pozwala reklamodawcom na kierowanie reklam do ściśle określonych lokalizacji geograficznych. Funkcja ta nazywa się geolokalizacją i jest bardzo przydatna dla firm, działających lokalnie. Dzięki dokładnemu dopasowaniu zasięgu kampanii można docierać do klientów z konkretnego rynku, co znacznie podnosi skuteczność promocji. Kierowana na wybrane miasto reklama w Google cennik ma korzystniejszy, niż ta sama treść kierowana na cały kraj. Im bardziej zawężony obszar, tym mniejsza konkurencja o przestrzeń na reklamy – i niższe ceny za kliknięcie. Analogicznie wygląda koszt reklamy Google targetowanej na duże miasto (drożej) a niewielką miejscowość (taniej). Trzeba dodać, że zasięg kampanii może obejmować różne urządzenia, w tym telefony, komputery stacjonarne czy tablety. Wyższy koszt dotyczy reklam kierowanych na urządzenia mobilne. Aby uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek związanych z zawyżonym budżetem, należy opracować korzystną strategię zasięgu. To pozwoli dokładnie oszacować koszt Google Ads dla konkretnej firmy.
Lokalna reklama Google koszt usługi w agencji SEM
Firma lokalna może promować się w płatnych wynikach wyszukiwania Google z dużą skutecznością. Jeśli działasz na rynku lokalnym i chcesz pozyskiwać klientów ze swojej bezpośredniej okolicy, Google Ads dla Twojej firmy powinno być kierowane na niewielki obszar. Takie rozwiązanie dostarczy Ci klientów, którzy są realnie zainteresowani usługą – wpisują w wyszukiwarkę Google hasło związane z Twoją ofertą i przebywają w pobliżu. Dokładnie tak samo działa pozycjonowanie stron. Zarówno w organicznych, jak i płatnych wynikach nie ma sensu reklamować takich usług, jak wymiana opon czy badanie wzroku na całą Polskę. Również kwiaciarnia czy cukiernia nie muszą realizować kampanii ogólnopolskich. Nikt nie przemierzy kilkuset kilometrów, żeby skorzystać z usług, które znajdzie znacznie bliżej. Dlatego prowadząc kampanie w Google dla naszych Klientów, zawsze skupiamy się na ich indywidualnych potrzebach. Lokalna reklama Google Ads koszt ma dużo niższy, niż promocja na te same frazy kluczowe, kierowana na szerszy obszar. Ile konkretnie – trudno powiedzieć. Możemy zacząć od najtańszego pakietu, a w razie potrzeby go zwiększyć.
Dla większości lokalnych firm, na początek wystarczający powinien być pakiet 800 zł miesięcznie, z dziennym budżetem na kliknięcia 16,66 zł. Zgłoś się do nas po wycenę. Sprawdzimy Twoją konkurencję, wykonamy analizę słów kluczowych i wrócimy z konkretną propozycją cenową dla Ciebie. Ustalanie budżetu na marketing to nie wyścig. Jeśli oferta ma być przygotowana rzetelnie, musi uwzględniać frazy kluczowe o wysokim potencjale. Gdy ten krok zostanie pominięty istnieje ryzyko, że kampania nie będzie w stanie skutecznie rywalizować z reklamami lokalnych konkurentów. Źle dopasowane Google Ads ceny i 'przestrzelone’ stawki miesięczne powodują nie tylko brak efektów realizacji, ale też przepalanie środków marketingowych.
Ogólnopolskie kampanie Google Ads cennik dla firm
Reklama o zasięgu na całą Polskę jest droższa, niż treść sponsorowana kierowana lokalnie. W wielu przypadkach taka forma promocji okazuje się niezbędna. Branża e-commerce, czyli sklepy internetowe musi docierać do użytkowników z całego kraju – w przeciwnym razie straci wielu potencjalnych klientów. Kampanie ogólnopolskie powinny uruchomić również niektóre firmy usługowe, w tym między innymi firmy kurierskie czy budowlane. Dzięki temu, że Google umożliwia konfigurowanie kampanii AdWords / Ads, w razie potrzeby da się zmienić zasięg promocji: zawęzić go lub rozszerzyć. Gdy pod uwagę jest brana ogólnopolska reklama w Google cennik dla firm usługowych i sklepów internetowych będzie podobny. Realna cena miesięczna to minimum 2500 zł, przy czym należy pamiętać, że system cechuje się elastycznością, a budżet w każdej chwili można ograniczyć.
Kampanie zagraniczne Google Ads cena reklam o dużym zasięgu
W kampanii reklamowej kierowanej za granicę, na ostateczną cenę mają wpływ: lokalizacja reklam, waluta obowiązująca w danym kraju oraz słowa kluczowe. Dla klienta z Polski, międzynarodowa reklama w Google będzie kosztować więcej, niż promocja w kraju. Taka strategia pozwala jednak rozwijać działalność na rynkach zagranicznych, gdzie czeka wielu klientów. Chcąc kierować reklamy do innych krajów, niezbędne jest napisanie ich w danym języku. Często generuje to dodatkowy koszt, związany z koniecznością zatrudnienia tłumacza – w przypadku reklam wysokiej jakości nie ma przestrzeni na błędy. Jeżeli chcesz wyświetlać swoje reklamy w innym kraju, przygotuj się na wyższy koszt Google Ads. Nie wskażemy konkretnej ceny za kliknięcie, gdyż ta różni się dla poszczególnych rynków. Możemy jednak potwierdzić, że odpowiednio przygotowana promocja zagraniczna jest w stanie przynieść zaskakująco duży zwrot z inwestycji.
Google Ads cena Twojej reklamy w Google
Cennik reklam Google Ads dla poszczególnych firm różni się w zależności od rodzaju prowadzonej działalności. Znaczący wpływ na ceny ma branża reklamodawcy; duża konkurencja oznacza wyższe stawki za kliknięcie (CPC). W interesie osoby zarządzającą kampanią reklamową jest takie prowadzenie działań, aby uzyskać możliwie najwyższy zwrot z inwestycji (wskaźnik ROI). Nie uda się to bez korzystania z narzędzi analitycznych (np. Google Analytics). Strategię należy dostosowywać na bieżąco, uwzględniając sezonowość oraz osiągane wyniki sprzedażowe.
Jeśli interesuje Cię Google AdWords ile kosztuje, musisz wziąć pod uwagę koszt kliknięcia na wybrane słowa kluczowe, odpowiednie dla Twojej branży. To na jego podstawie ustala się rekomendowany budżet reklamowy – trzeba obliczyć przewidywaną liczbę kliknięć oraz oszacować współczynnik konwersji. Indywidualną wycenę możesz zamówić u nas, przygotujemy ją dla Ciebie za darmo.
Koszt Google Ads dla sklepów internetowych
Branża e-commerce może korzystać z Google Ads na wielu płaszczyznach. Najpopularniejsza od lat pozostaje reklama produktowa Google (inaczej: PLA / Google Zakupy / Performance Max), która proponuje użytkownikom określone artykuły dopasowane do wpisywanych zapytań. Do wyboru mamy kampanie standardowe oraz inteligentne, które automatycznie licytują stawki. Warto wykorzystać również graficzne reklamy Google Ads w sieci reklamowej. Obowiązkowo rekomendujemy wdrożyć remarketing – w jego ramach reklamy będą ukazywać się osobom, które odwiedziły już sklep, przeglądały produkty, ale nie dokonały zakupu.
Sprawdź nasz artykuł Google Ads cennik w Afterweb – tutaj
To, ile kosztuje reklama w Google dla sklepów internetowych wiąże się z wynikiem aukcji. Konkurenci z podobnym asortymentem podbijają stawki, aby wyświetlać się na wyższych pozycjach. Dlatego też reklamy w systemie Google Ads jednego dnia mogą kosztować 60 gr za kliknięcie, a drugiego 6 zł dla tej samej frazy. Koszt reklam często jest też ustalany na podstawie wartości produktów. Zarządzanie kampaniami dla sklepów online odbywa się za pośrednictwem Google Merchant Center (GMC). Wydaje Ci się to zbyt zawiłe? Nie przejmuj się, obsługę kampanii reklamowej Google możesz zlecić specjalistom. Odezwij się do nas! Przygotowaliśmy atrakcyjną ofertę dla sklepów internetowych, które potrzebują promocji w wynikach sponsorowanych
Cennik Google Ads w skali miesięcznej bądź też cena za jedno kliknięcie każdorazowo są podawane w przybliżeniu, w oparciu o dane archiwalne udostępniane przez Google. Wynik będzie tylko estymacją proponowanego budżetu, jaki powinien być wykorzystany na realizację kampanii w Google Ads. Jako reklamodawca z branży e-commerce, musisz uwzględniać ryzyko wystąpienia błędu statystycznego, a takim są obarczone wszystkie analizy na podstawie fraz kluczowych.
Kampanie Google Ads ceny dla firm usługowych
Nieco inaczej wyglądają ceny kampanii Ads dla firm, świadczących usługi. Część z nich wymaga promocji lokalnej (opcja tańsza), inne ogólnopolskiej (opcja droższa). W przypadku firm usługowych, najlepiej jest skupić się na kampaniach Search (kampania w sieci wyszukiwania Google), czyli reklamach tekstowych. Za ich pośrednictwem reklamodawcy mogą docierać do użytkowników szukających w internecie usług, wchodzących w zakres promowanej oferty. Ciekawym pomysłem jest również kampania w sieci reklamowej (Display Ads), pozwalająca reklamować usługi z wykorzystaniem banerów. Są to reklamy graficzne, wyświetlane na stronach internetowych partnerów Google. Tego typu reklama w sieci ma formę elastyczną, co oznacza, że dopasowuje swój wygląd do konkretnego miejsca. W docieraniu do klientów dużą rolę odgrywają też reklamy w Google Moja Firma, promocyjne filmy wideo oraz kampanie remarketingowe.
Zastanawiasz się, ile kosztuje Google Ads dla firm? Koszt będzie się różnił, zależnie od zastosowanych strategii ustalania stawek, kierowania reklam oraz samych słów kluczowych. Dla małych firm lokalnych proponujemy budżet 500-800 zł miesięcznie. Większe firmy działające na terenie całej Polski mogą wymagać większego budżetu, nawet do 3000 złotych. Miej na uwadze, że podany przez nas Google Ads cennik ma charakter poglądowy – w Afterweb jesteśmy elastyczni i gotowi dopasować ofertę do indywidualnych potrzeb Klienta.
Reklama wizytówki firmowej w Google Ads cena za pełną usługę
Kolejna opcja reklamowa zasługująca na uwagę to promocja wizytówki firmowej w wynikach wyszukiwania. Mowa o kampanii, która pozwala wyróżnić lokalne usługi oraz wybrane produkty. Wizytówka w Google Ads może pojawiać się w wynikach wyszukiwania po wpisaniu zapytań, związanych z ofertą reklamodawcy. Zawiera adres firmy, numer telefonu, godziny otwarcia, link do strony oraz opinie klientów. To rozwiązanie ma szczególne znaczenie dla małych firm, którym zależy na zwiększeniu świadomości marki wśród lokalnych klientów.
Żeby taka wizytówka się wyświetlała, trzeba ją skonfigurować w Profilu Firmy w Google Ads (wcześniej Google AdWords). Za tę usługę nie pobieramy dodatkowych opłat – mamy jeden cennik i w jego ramach możemy przygotować dla Twojej firmy reklamę wizytówki firmowej. Aby uzyskać konkretną odpowiedź na pytanie, ile kosztuje reklama Google z uwzględnieniem rozszerzeń pod wizytówkę, zamów indywidualną, niezobowiązującą wycenę.
Ile kosztuje Google Ads dla nowych reklamodawców?
Odpowiadając na pytania o Google Ads ile kosztuje w przypadku nowych reklamodawców trzeba wyraźnie zaznaczyć, że nie ma stałych kosztów. Cennik agencji zawsze dotyczy puli na kliknięcia i wynagrodzenia za prowadzenie kampanii. Oczywiście im więcej środków przeznaczysz na reklamy sponsorowane, tym lepsze efekty możesz osiągnąć. Mały budżet szybciej się wyczerpie, szczególnie jeśli w Twojej branży stawki za kliknięcia są wysokie).
W systemie Google Ads na ostateczną cenę promocji mają wpływ:
- Budżet dzienny – jest on ustalany indywidualnie, odpowiednio do branży, konkurencji, potrzeb i realiów rynkowych. Dlatego dla jednych reklamodawców budżet kampanii Google Ads może wynieść 10 złotych, a dla innych nawet 1000 zł. Kwotę można zmieniać i dostosowywać do osiąganych wyników.
- Koszt kliknięcia – Google ustala go na zasadzie licytacji, w której uczestniczą wszyscy reklamodawcy. Ten, który zadeklaruje wyższą stawkę kliknięcia na dane słowo kluczowe, zyska gwarancję najlepszej widoczności w wynikach wyszukiwania. CPC może utrzymywać się na poziomie 1 zł (np. fraza kwiaciarnia Wrocław) lub sięgać kilkudziesięciu złotych (np. usługi dźwigiem Warszawa).
- Model rozliczeniowy – nowy reklamodawca stoi przed wyborem optymalnego dla siebie modelu rozliczeniowego. Najpopularniejsze to CPC (koszt za kliknięcie), CPM (koszt za tysiąc wyświetleń), CPV (koszt za każde wyświetlenie) oraz CPA (koszt za akcję, np. konwersję). Między innymi od ustawień metody rozliczeniowej i typu kampanii zależy, ile kosztuje Google Ads.
- Kupon na start – każdy, kto zaczyna przygodę z reklamą sponsorowaną w ramach współpracy z agencją Google Partner, otrzyma na start dodatkowe zasilenie budżetu reklamowego. Nie wpływa to co prawda bezpośrednio na koszt reklamy w Google, ale stanowi extra środki. Są one przyznawane w wysokości 1200 zł, 2500 zł lub 3500 zł (odpowiednio dla osiągniętego progu wydatków).
W duecie zawsze taniej! Sprawdź korzystną ofertę od naszej agencji Afterweb!
Kampania Google Ads / AdWords to niejedyny sposób na skuteczne promowanie Twojej firmy w internecie. Nasza agencja przeprowadza też efektywne pozycjonowanie stron internetowych dla Klientów z całej Polski. Masz firmową stronę www i chcesz reklamować usługi w kilku kanałach jednocześnie? Takie rozwiązanie pozwoli Ci zwiększyć podwójnie widoczność, osiągając wysokie pozycje w organicznych oraz płatnych wynikach wyszukiwania.
Decydując się na kompleksowy pakiet Google Ads + Pozycjonowanie otrzymasz rabat nawet 20% na całkowity koszt usługi! Wysokość rabatu uzależniona jest od wysokości budżetu reklamowego, jakim dysponujesz. Musimy dodać, że podany na naszej stronie Google Ads cennik obejmuje zaledwie cztery pakiety – warto wiedzieć, że mamy ich znacznie więcej. Podobnie w przypadku kampanii SEO, tu również przygotowaliśmy poglądowy cennik, który jesteśmy gotowi dopasować do Twoich potrzeb. Więcej szczegółów uzyskasz podczas rozmowy z naszym doradcą. Daj szansę swojej firmie i pozyskuj nowych klientów przez internet. Z pomocą Afterweb rozwiniesz biznesowe skrzydła!
Dlaczego warto współpracować z Afterweb i powierzyć nam kampanie Google Ads?
Nasze doświadczenie zdobywamy nieustannie od 2008 roku. Aktualna wiedza i duże zaangażowanie w każdy realizowany projekt są gwarancją świadczenia usług na możliwie najwyższym poziomie. Nie trać więc czasu, nerwów i pieniędzy na niepewne współprace. W Afterweb niczego przed Tobą nie ukrywamy. Wprost piszemy o tym, ile kosztuje reklama Google AdWords – Ads i udostępniamy cennik pozycjonowania. Ustaliliśmy uczciwą prowizję za obsługę kampanii. Całości dopełnia klarowna umowa z miesięcznym terminem wypowiedzenia. Nasi Klienci są z nami ze względu na znakomite efekty, a nie zobowiązania, wynikające z niekorzystnie sformułowanej umowy.
Już od 17 lat udowadniamy, że reklama w internecie pozwala wielokrotnie zwiększyć sprzedaż produktów i usług. Potwierdzają to świetne wyniki prowadzonych przez nas kampanii oraz udostępnione online referencje, wystawiane przez Klientów. Wieloletnia praktyka, udział w szkoleniach i kursach pozwoliły nam zrozumieć, że zawyżona Google Ads cena nie przełoży się na zysk, wręcz przeciwnie: w dłuższej perspektywie zniechęci Klientów. Dlatego oferujemy bardzo konkurencyjny Google Ads cennik, a także korzystne rabaty na łączone usługi pozycjonowania i kampanii sponsorowanych. Działamy strategicznie, według naszych autorskich pomysłów – nigdy nie używamy gotowych scenariuszy. Reklama Google Ads / AdWords powierzona specjalistom z Afterweb z pewnością sprosta Twoim wymaganiom!
Reklama w Google ile kosztuje i co zyskujesz w ramach współpracy z nami?
Każdy nasz Klient otrzymuje dopasowany do własnych oczekiwań plan prac i jest w stałym kontakcie z opiekunem konta. Nadzór nad kampaniami sprawują Certyfikowani Specjaliści Google Ads, którzy regularnie doskonalą swoje umiejętności, uczestnicząc w szkoleniach dotyczących takich zagadnień, jak: dobór i skalowanie budżetu reklamowego, mierzenie konwersji, algorytmy Google, reklama w sieci reklamowej, konfiguracja konta reklamowego w Google Ads czy promocja w sieci partnerskiej Google. Słowem, zespół Afterweb składa się z ambitnych specjalistów, gotowych kompleksowo zająć się całym procesem reklamowym.
Współpracując z nami masz zagwarantowane:
- opiekę indywidualnego specjalisty Google Ads
- terminowość pracy i regularne raporty z wykonanych działań
- komfortowy kontakt z opiekunem (przez e-mail, telefon i wideokonferencje)
- maksymalne zaangażowanie w wypełnieniu Twoich celów biznesowych
- dbałość o szczegóły oraz transparentność prowadzonych prac
- profesjonalne doradztwo w każdym temacie, dotyczącym promocji online
Przez ponad 17 lat obecności na rodzimym rynku marketingowym, na polu reklamy sponsorowanej Google Ads odnieśliśmy wiele spektakularnych sukcesów. Przedstawiony tu Google Ads cennik jest efektem naszego bogatego doświadczenia, regularnie rozbudowywanej wiedzy oraz autorskich metod pracy, które nigdy nas nie zawiodły.
Koszt kampanii Google AdWords / Ads dla stałych klientów
Z dumą przyznajemy, że jesteśmy w trakcie realizacji kilku kampanii, które prowadzimy od wielu lat. Oprócz świeżych projektów kilkumiesięcznych, również współprace wieloletnie dają nam ogrom satysfakcji. Na zaufanie Klientów zapracowaliśmy uczciwością i zaangażowaniem. Z racji tego, że zależy nam na każdym projekcie, pozostajemy elastyczni również wobec stałych współprac. Co za tym idzie, można z nami negocjować koszt kampanii Google AdWords / Ads, prowadzonej przez dłuższy czas. W grę wchodzi obniżenie prowizji, czyli ceny obsługi Google Ads, jeśli zostaną spełnione określone warunki. Co więcej, cena podana na początku współpracy jest oparta o specjalistyczne analizy i dane dostarczane przez Google w formie archiwum. Kanał sponsorowany wyszukiwarki to narzędzie, które dynamicznie się rozwija i działa w czasie rzeczywistym, więc po czasie Google Ads cena może ulec zmianie. Powierzając nam marketing internetowy masz pewność, że dobrany budżet zawsze będzie odpowiadał aktualnemu zapotrzebowaniu rynkowemu, a Twoja reklama jest widoczna w najlepszym miejscu.
Pragniemy zaznaczyć, że w promocji sponsorowanej kluczowe są Twoje wyniki sprzedażowe – to one przynoszą zwrot z inwestycji, przeznaczonej na reklamy. Dołożymy wszelkich starań, aby kampania reklamowa Google Ads dla Twojej firmy przyniosła oczekiwaną sprzedaż i dała Ci poczucie pewności, że odpowiednio zainwestowałeś pieniądze. Nie zastanawiaj się dłużej, ile zapłacisz za prowadzenie kampanii Google Ads cennik z aktualnymi danymi udostępniliśmy online. Jeśli współpraca będzie się dobrze układać (a jesteśmy przekonani, że tak!), porozmawiamy o ewentualnym rabacie. Priorytetem jest zadowolenie obu stron, dlatego nie bój się wyrażać swojego zdania i pytać opiekuna projektu, o co tylko zechcesz. Jesteśmy tutaj, żeby Ci pomóc!
Reklama w Google Ads cennik w 2025 r. – podsumowanie informacji
W tym wpisie odpowiedzieliśmy wyczerpująco na pytanie, ile kosztuje kampania Google Ads, przygotowana oraz prowadzona przez profesjonalistów. Poruszyliśmy wiele kwestii, frapujących naszych Klientów. Wyraźnie pokazaliśmy, w jaki sposób Google Ads ustala stawki za kliknięcie i omówiliśmy czynniki mające wpływ na to, jak wysoki jest ostateczny koszt reklamy Google. Co powinieneś zapamiętać jeśli rozważasz reklamowanie usług bądź produktów w wynikach sponsorowanych? Przede wszystkim fakt, że system Google Ads to znakomite narzędzie, pozwalające generować sprzedaż. Z doświadczoną agencją u boku, szybko zauważysz efekty i uzyskasz zwrot z inwestycji.
Prawidłowo skonfigurowana reklama sponsorowana przyciągnie na Twoją stronę www użytkownika z grupy docelowej. Nie będzie on przypadkowym internautą, lecz potencjalnym klientem, zdecydowanym na skorzystanie z oferty. Jeśli zaproponowany przez Ciebie produkt oraz cena go zadowolą, z dużym prawdopodobieństwem złoży zamówienie online. Za taką konwersję warto zapłacić kilka złotych, ponieważ ostateczny zysk będzie nawet kilkuset razy większy! Chcesz budować rozpoznawalność w internecie i stale pozyskiwać nowych klientów? W takim razie reklama w Google Ads jest tym, czego szukasz! Opisz nam krótko swoje potrzeby biznesowe, a my przygotujemy bezpłatną wycenę usługi, która pozwoli Ci osiągnąć upragniony cel.