Audyt Off-Site – poznaj popularność Twojej strony w Internecie

Na sukces strony internetowej w oczach Google wpływa ponad 200 różnych czynników rankingujących. Na początku drogi na szczyt leżą audyty On-Site i Off-Site SEO, które dają pełen obraz na funkcjonalność i atrakcyjność danej witryny. Każdy właściciel serwisu internetowego nie może jednak zapominać, że oprócz czynników wewnętrznych ogromny wpływ na uzyskiwanie pozycji mają źródła zewnętrzne tzw. off page. A co wpływa na popularność Twojej witryny? Audyt Off-Site jest odpowiedzią na to pytanie.

Większy ruch na stronie = wysokie zyski

Zapewne niejednokrotnie zauważyłeś, że często strony mało funkcjonalne i niezbyt atrakcyjne są bardzo popularne. W takich momentach zawsze zadajemy sobie pytanie jak to się dzieję, że tak nieużyteczna witryna uzyskała zaskakujący rozgłos. Pozycjonowanie stron www jest procesem bardzo skomplikowanym, a na wysokie pozycje w wyszukiwarce przekłada się wiele czynników m. in. optymalizacja strony, content marketing i link building. Ten ostatni czynnik czyli proces zdobywania linków z zewnętrznych stron ma bardzo duży wpływ na rozpoznawalność naszej witryny.

Do oceny linków czyli audytu Off-Site SEO wykorzystujemy zawsze:

Bezwzględnie należy podkreślić, że liczy się jednak jakość zdobytych linków. Dlatego nasz audyt zawiera ocenę pozyskanych linków z podziałem na:

White Hat SEO – naturalne linki, które zostały umieszczone przez nieświadomych istnienia procesu pozycjonowania Internatów
Black Hat SEO – linki pozyskane technikami naruszającymi wskazówki jakościowe Google

Najkorzystniejszym sposobem pozycjonowania witryny jest używanie wyłącznie technik White Hat SEO. Niestety jak pokazuje praktyka jest to możliwe w obszarze fraz, które charakteryzują się małą konkurencyjnością. W przypadku bardzo trudnych fraz stosowanie tych technik może nie przynieść oczekiwanych efektów. Jak można zaobserwować na większości konkurencyjnych słowach kluczowych strony będące w top10 używają technik wpisujących się w kanon Black Hat SEO.

Kluczem do sukcesu jest umiejętne stosowanie obu technik naprzemiennie, bardzo często określanych jako Grey hat SEO. AFTERWEB dzięki wieloletniemu doświadczeniu korzysta z każdej metody z wyczuciem. Dzięki temu prawdopodobieństwo otrzymania filtra jest maksymalnie minimalizowane, a uzyskane pozycje są stabilne i przynoszą stały zysk.

Bądź solidny Google to lubi!

Google kładzie ogromny nacisk na promowanie stron wiarygodnych. Niestety ocena poziomu zaufania danej domeny jest odczuciem bardzo subiektywnym. Audyt Off-Site pomorze Ci sprawdzić jak Google postrzega Twoją witrynę i nad czym warto jeszcze popracować. A czego nie lubi wyszukiwarka? Spamu – słabej jakości linki zewnętrzne pozyskane w niewłaściwy sposób mogą przynieść nam od Google karę w postaci filtru, który skutecznie obniży nasze pozycje. Rzetelna analiza linków zewnętrznych pozwoli uniknąć takich sytuacji. My wiemy, że proces linkowania powinien odbywać się stopniowo z serwisów wartościowych dla danej branży. Zamieszczenie linków na stronach agencji prasowych, regionalnych portalów internetowych, partnerów biznesowych i poczytnych blogów przynosi zdecydowanie lepsze efekty od linków na stronach obcojęzycznych nie powiązanych z Twoją działalnością.

Bądź autorytetem w sieci

Audyt SEO Off-Site ma na celu ocenić poziom autorytetu Twojej strony. Na rzetelność witryny ma wpływ wiele czynników m. in. wiarygodność, popularność, jakość linków. Oceniając te wskaźniki nasi specjaliści pomogą określić poziom zaufania wyszukiwarki Google do danej witryny, a także nakreślą ścieżkę do jego zwiększenia.