Internet na dobre przejął pałeczkę jednego z najbogatszych źródeł masowego przekazu, stając się tym samym najlepszym narzędziem do reklamowania swoich usług szerokiemu gronu odbiorców. Dziś jednak nie wystarcza samo posiadanie strony internetowej – należy również odpowiednio ją wypromować, by ta mogła przynosić pożądane zyski. Sukcesywny, efektywny marketing to punkt zainteresowań wielu właścicieli firm; świadomość stale rosnącej konkurencji wywiera presję, ale i motywuje do podejmowania błyskawicznych, acz wyjątkowo skutecznych działań promocyjnych. Dzisiejszy wpis dedykujemy wszystkim poszukiwaczom skutecznej reklamy strony internetowej. Nasi eksperci zdecydowali się przygotować listę opcji, dzięki którym reklama strony internetowej będzie przynosić zamierzone efekty. Zainteresowany? Wybierz coś dla siebie z bukietu różności i zwiększ współczynnik konwersji na swojej witrynie nawet o kilkaset procent!
- Reklama strony internetowej - dlaczego jej potrzebujesz?
- Reklama stron internetowych za pomocą pozycjonowania
- Prowadzenie bloga a reklama stron internetowych
- Udana reklama strony internetowej dzięki content marketingowi
- Reklama strony internetowej w Google Ads – czy warto?
- Lokalna reklama strony w Internecie dla firm z siedzibą stacjonarną
- Sztuka remarketingu a skuteczna reklama strony internetowej
- Reklama strony w Internecie – pozostałe źródła
- Skuteczna reklama strony internetowej z Afterweb
- Najczęściej zadawane nam pytania
Reklama strony internetowej – dlaczego jej potrzebujesz?
Wiele osób uważa, że strona internetowa to odpowiednik dawnej wizytówki. Nie jest to do końca prawda; podstawową różnicą między tradycyjną karteczką z danymi firmy a rozbudowaną stroną WWW jest fakt, że ta druga jest w stanie przynosić realny dochód – o ile odpowiednio ją wypromujesz. Porzuć więc myśl, że witryna powinna jedynie ładnie wyglądać, zamiast tego łącząc estetykę z funkcjonalnością. Dobrze przygotowana strona z pewnością zostanie doceniona przez użytkowników. By jednak do tego doszło, powinieneś zastanowić się nad ważną kwestią, jaką jest reklama strony internetowej. Promocja witryny online to przecież zestaw korzyści dla Twojego biznesu, wśród których wymienić można:
-
nieograniczony dostęp do oferty firmy dla wszystkich zainteresowanych użytkowników (szansa większych zysków);
-
interaktywny charakter, pozwalający na zbudowanie skutecznej komunikacji z Klientem;
-
szeroki wachlarz możliwości, związany z dotarciem do konkretnej grupy docelowej odbiorców;
-
wysoką dynamikę reklam i możliwość ich przekształcania według własnych potrzeb;
-
stosunkowo niskie koszta w porównaniu z promocją w alternatywnych źródłach przekazu.
Reklama stron internetowych rządzi się swoimi prawami. By jednak móc kompleksowo poruszać się w kręgu promocji witryn w sieci, dobrze jest znać swoje możliwości. Chętnie przedstawimy Ci większość z nich.
Reklama stron internetowych za pomocą pozycjonowania
Pozycjonowanie stron to proces, w którym zawartych jest wiele działań mających na celu skuteczną poprawę pozycji danej witryny w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania. Nieodłączną częścią pozycjonowania jest zaś SEO – Search Engine Optimization, rozumiane przez nas jako szeroko pojęta optymalizacja pod kątem wyszukiwarek. Obejmuje ona działania zarówno w samej witrynie (On-Site SEO), jak i poza nią (Off-Site SEO). Skuteczna strategia to jednak nie tylko działania techniczne, lecz również tworzenie angażującej treści obfitej w starannie wyselekcjonowane frazy kluczowe. Mimo że tego typu działania są czasochłonne i wymagają dużego nakładu czasu i pracy, w perspektywie długoterminowej przynoszą niezwykle stabilne efekty, utrzymujące się nawet przez jakiś czas od zakończenia pozycjonowania.
Prowadzenie bloga a reklama stron internetowych
Dzielenie się wiedzą z użytkownikami jest zawsze na plus – między innymi przez to tak wiele firm zdecydowało się prowadzić bloga. Korzystając z poszczególnych narzędzi oferowanych między innymi przez wyszukiwarkę, możesz w szybki sposób sprawdzić, jakie frazy kluczowe związane z prowadzoną przez Ciebie działalnością wzbudzają najwięcej zainteresowania wśród użytkowników. Wykorzystaj je jako inspirację do stworzenia serii angażujących treści obfitych w wiedzę i doświadczenie, jakie nabyłeś podczas całej swojej kariery. Stale aktualizując blog o nowe tematy tworzysz dodatkowe podstrony w swojej witrynie, które są skrupulatnie indeksowane przez Google. Im ich więcej, tym lepiej dla Ciebie – takimi ruchami zwiększasz szanse na to, by Twoja strona pojawiła się wysoko w wynikach wyszukiwania. Oprócz tego działasz korzystnie na swój PR: budujesz wizerunek eksperta w branży, zwiększając sieć swoich kontaktów.
Sprawdź: Pozycjonowanie stron internetowych – sprawdź, jak wygląda oferta
Udana reklama strony internetowej dzięki content marketingowi
Prowadzenie bloga to nie wszystko; dobrze, by treść umieszczana na stronie internetowej była wartościowa i odpowiednio zoptymalizowana. Wymagania konsumentów ulegają ciągłym zmianom, a Twoim zadaniem jest się do nich dostosować. Współczesne pojęcie treści marketingowych nie dotyczy wyłącznie szeregu merytorycznego tekstu. To także zdjęcia i infografiki umieszczane między akapitami, podcasty branżowe, filmy instruktażowe oraz wiele innych. Dzięki przemyślanemu umieszczaniu na swojej stronie treści wspierasz wzrost konwersji, a także masz możliwość pozyskiwać wartościowe linki prowadzące bezpośrednio do Twojej witryny.
Być może kiedyś udało Ci się usłyszeć popularne określenie 'Content is king' – zdanie autorstwa Billa Gatesa, pomimo tego że padło w 1996 roku, nie traci na aktualności. Obserwacja trendów panujących na rynku marketingowym nasuwa nam następujący wniosek: content marketing jeszcze przez długi czas będzie jednym z najistotniejszych, a przy tym najbardziej pożądanych do wdrożenia, aspektem marketingu. Tworząc angażujące treści masz szansę wyróżnić się z tłumu i zjednać ku sobie setki, a nawet tysiące użytkowników zainteresowanych marką. Wykorzystaj swoją szansę w najbardziej kreatywny sposób, w jaki tylko potrafisz.
Reklama strony internetowej w Google Ads – czy warto?
Kampanie Google Ads to ciekawa i efektowna reklama stron internetowych. Dzięki tworzonym w systemie reklamom, przedsiębiorcy są w stanie dotrzeć do tysięcy użytkowników korzystających z wyszukiwarki Google na co dzień. Reklama strony w Google Ads jest doskonałym rozwiązaniem dla tych, którzy nie lubią zbyt długo czekać na efekty – Twoja strona jest w stanie pojawić się nad organicznymi wynikami wyszukiwania zaledwie po kilkunastu godzinach od wdrożenia reklam, przez co wchodzisz do gry błyskawicznie! Bogaty katalog form reklamowych oraz możliwość personalizacji względem potrzeb biznesowych sprawia, że z pewnością znajdziesz format dostosowany do Twoich wymagań. Obecnie dostępnymi formami reklamy strony internetowej w Google Ads są:
-
reklama tekstowa → zawiera treść pisaną i może wyświetlać się zarówno w sieci wyszukiwania i reklamowej sieci partnerów Google; ten typ reklamy wyświetla się na określone hasło kluczowe, zaś płatność odbywa się za kliknięcie;
-
reklama displayowa → o charakterze interaktywnym, zawierająca obraz, animację czy film; może być wyświetlana w sieci reklamowej Google (w witrynach partnerskich: YouTube, Gmail); celem reklamy jest budowa świadomości marki i dotarcie do użytkowników, którzy być może nie wiedzą jeszcze o istnieniu usług firmy, jednak mimo to istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że będą skorzy odczuć potrzebę by z nich skorzystać;
-
reklama video → obejmują promocję firmy, usługi lub produktu w postaci filmu; istnieje możliwość zarówno samodzielnej prezentacji reklamy, jak i pokazywanie jej w strumieniowej transmisji video (przed innym filmem/w trakcie jego trwania/po jego zakończeniu).
-
reklama produktowa → zawiera szczegółowe informacje odnośnie określonych produktów z Twojej oferty; celem kampanii Performance Max jest najszybsza realizacja określonego przez marketingowca celu, wykorzystując ku temu dostarczone przez niego informacje; kampania może wyświetlać się na różnych kanałach, takich jak Gmail, Google Maps czy Google Discover
Lokalna reklama strony w Internecie dla firm z siedzibą stacjonarną
Lokalna reklama strony w internecie stanowi metodę promocji przeznaczoną stricte dla firm, które posiadają swoją stacjonarną siedzibę. Skutecznymi metodami promocji na rynku lokalnym jest profil firmy w Google (wizytówka Google Moja Firma) oraz reklama lokalna Google Ads. To właśnie dzięki nim możesz promować swoją firmę w mapach Google, co szczególnie sprawdzi się w przypadku przedsiębiorców prowadzących biznesy takie jak hotele, restauracje, kwiaciarnie czy firmy usługowe działające w określonej lokalizacji.
Sztuka remarketingu a skuteczna reklama strony internetowej
Konto Google Ads pozwala nam także tworzyć reklamy remarketingowe. Ten typ reklam kierowany jest przede wszystkim do użytkowników, którzy już kiedyś odwiedzili Twoją stronę, jednak finalnie nie dokonali konwersji. Czym właściwie jest konwersja? To zależy od typu witryny. Może stanowić ona dokonanie zakupu w sklepie internetowym, skorzystanie z formularza czy zarejestrowanie się do newslettera na blogu. Dzięki odpowiednio wdrożonemu remarketingowi możesz im o sobie przypomnieć, a przy tym zachęcić do powrotu poprzez rabat. Reklamy o charakterze banerowym wyświetlają się w sieci partnerów Google, do których grona należą liczne popularne serwisy, wykorzystując w tym celu znane nam „ciasteczka” – pliki cookies. W tym przypadku opłata pobierana jest wyłącznie za kliknięcie w baner i przejście do strony, nie zaś za jej wyświetlenie. Remarketing jest w stanie zwiększyć ruch panujący na stronie i przyciągnąć Klientów – między innymi z tego powodu warto na niego postawić.
Reklama strony w Internecie – pozostałe źródła
Reklama strony internetowej ma różne oblicza, a pozycjonowanie i Google Ads to tylko niektóre z nich. Warto wspomnieć tu także o innych kanałach promocji, z jakich korzystają współczesne firmy. Przede wszystkim służą one poprawie relacji z Klientem, przy jednoczesnym zachęceniu większej ilości osób do odwiedzin w witrynie. Oprócz wyżej wymienionych form promocji, zdecydowaliśmy się odsłonić przez Tobą kilka dodatkowych, nad wyraz skutecznych kart. To, czy zdecydujesz się po nie sięgnąć, zależy wyłącznie od Ciebie.
Reklama strony internetowej w mediach społecznościowych
Serwisy społecznościowe kryją w sobie wielką moc. Facebook, Twitter czy Instagram królują wśród większości współczesnych ludzi, a ich przeglądanie stało się dla nas praktycznie takie samo, jak czytanie porannej gazety dla naszych dziadków czy babć. Media społecznościowe pozwalają pokazać się z nieco innej strony – mniej formalnej, ale wciąż merytorycznej i interesującej. Głównym celem prowadzenia kont w mediach społecznościowych jest przede wszystkim pozytywna budowa relacji z Klientami; jeżeli zainteresujesz ich swoimi wpisami, istnieje bardzo wysokie prawdopodobieństwo, że udostępnią Twoje posty dalej, pozwalając dotrzeć Ci do jeszcze większej liczby odbiorców. Dobrze i ciekawie poprowadzone konta będą wzmacniać więź między firmą a Klientem; przyniosą również korzyść w postaci nowych osób na profilu i stronie. Profile na SM doskonale uzupełniają całokształt promocyjny firmy – warto wzmocnić swój pozytywny wizerunek obecnością w świecie Internetu.
Reklama stron internetowych w serwisie YouTube
YouTube używany jest dziś przez wiele firm z różnych branż. Jego fenomen to bogata liczba użytkowników i ogrom kreatywnych możliwości dla właścicieli dużych i małych firm. Chociaż nie jest to tania inwestycja (wyprodukowanie dobrej jakości filmu, ze szczególną dbałością o każdy efekt), im lepsze filmy, tym większe szanse na duży odzew oglądających. Najważniejszym elementem jest jednak wideo – musi ono stanowić perfekcyjną, treściwą odpowiedź na oczekiwania Twoich Klientów. Tworzenie materiałów przyrównać można do pisania postów na blogi; materiał musi być ciekawy, by kogokolwiek zainteresował. Nie zniechęcaj się na starcie; choć proces ten może wydawać się wyczerpujący, potencjalne efekty są warte starań.
ZAPAMIĘTAJ → przy publikowaniu filmów ważne jest ich odpowiednie nazewnictwo. Tytuł powinien posiadać słowa kluczowe, po których potencjalny widz mógłby szukać danej treści, a także w razie czego być poinformowanym na temat dokładnej zawartość klipu. W przypadku gdy oferujesz jakiś produkt, opisz go i podlinkuj w opisie adres pod którym ten się znajduje. Dobrze jest od czasu do czasu odpowiadać na komentarze pod filmem, bowiem zacieśnia to relacje na linii Klient-firma.
Skuteczna reklama strony internetowej z Afterweb
Jako agencja marketingowa jesteśmy w stanie kompleksowo pomóc ci w efektywnej reklamie Twojej strony internetowej, bazując na wieloletniej wiedzy i doświadczeniu każdego członka naszej firmy. Przeprowadzamy staranny audyt strony internetowej, nanosząc wymagane poprawki, a przy tym dbamy o to, by była ona bogata nie tylko w kontekście wizualnym, lecz także technicznym. Reklama strony internetowej nigdy nie była łatwiejsza! Skontaktuj się z nami aby otrzymać indywidualną wycenę i wstępny plan działania ze specjalistami. Rozbudowane działania opierające się na wykorzystaniu różnych kanałów marketingowych i form przekazu pozwalają na osiągnięcie zamierzonych celów w strategii promocji Twojego biznesu. Wiele przedstawionych powyżej działań jest dostępnych do realizacji za darmo, inne zaś wymagają inwestycji, lecz zwracają się z nawiązką. Sukces tkwi w wyważonej realizacji. Obustronna satysfakcja to rzecz, na której zależy nam najbardziej – zapraszamy do współpracy!