Marketing w branży medycznej to szerokie zagadnienie, które obejmuje także działania takie jak pozycjonowanie centrum medycznego. Mimo istnienia ustawy, która zakłada na tę dyscyplinę sporo ograniczeń, promowanie witryny WWW placówki medycznej za pomocą działań SEO nie jest czymś nielegalnym – czynniki składające się na pozycjonowanie centrum medycznego w Google jedynie ingerują w jej umiejscowienie w rankingu wyszukiwania. Sama wyższa pozycja witryny nie zawiera w sobie żadnej perswazji wobec pacjenta, ani nie narusza treści ustawy. Już dziś sprawdź, o czym powinieneś pamiętać decydując się na pozycjonowanie centrum medycznego w wyszukiwarce Google.
Legalne pozycjonowanie centrum medycznego – co możesz zamieszczać na stronie?
Skuteczne pozycjonowanie centrum medycznego stanowi klucz do zwiększenia widoczności witryny w wynikach wyszukiwania – działania mają na celu pośrednio przyczynić się do zwiększenia liczby pacjentów. W ramach pozycjonowania stosuje się wiele technik, począwszy od optymalizacji w obrębie witryny, a także działań poza nią. Nieodłączną częścią procesu, jaki stanowi pozycjonowanie centrum medycznego, jest odpowiedni content marketing. Jest on w pełni dozwolony, jednak należy zwrócić uwagę na to, by mieć charakter wyłącznie informacyjny.
Na stronie WWW centrum medycznego można zamieszczać treści dotyczące między innymi:
-
kwalifikacji pracowników placówki (np. kursy, certyfikaty, szkolenia);
-
osiągnięć naukowych personelu (np. publikacje w magazynach naukowych);
-
udogodnień dla pacjentów (np. winda, bezpłatny parking).
Tworząc content w ramach działań, które składają się na pozycjonowanie centrum medycznego, należy pamiętać o nienaruszalnych zasadach, których nie możesz naruszyć. Pod żadnym pozorem nie zamieszczaj na stronie WWW treści, w których piszesz, że prowadzone centrum jest najlepsze, ma niezawodny sprzęt czy zatrudnia najwybitniejszych specjalistów. Wartościowanie ma bowiem cechy reklamy, a te są zakazane przez ustawę.
Lokalne pozycjonowanie centrum medycznego
Wielu pacjentów poszukuje specjalistów w najbliższej okolicy – mało kto decyduje się, aby wizytę kontrolną odbyć u lekarza, który znajduje się setki kilometrów od jego miejsca zamieszkania. Lokalizacja jest niezwykle istotna dla centrów medycznych, do których uczęszczają pacjenci z różnych obszarów. Aby osiągnąć jak najlepsze rezultaty, pozycjonowanie centrum medycznego powinno rozpocząć się od dokładnego audytu SEO, analizy konkurencji, a także doboru fraz kluczowych (w przypadku pozycjonowania lokalnego, frazy najczęściej obejmują miasto, w jakim funkcjonuje dana placówka). Następnie warto przejść do optymalizacji pod kątem SEO, zwracając uwagę na aspekty takie jak szybkość ładowania strony, responsywność, a także łatwa nawigacja. To, co istotne, to aby na stronie znalazły się także aktualne dane kontaktowe, a także informacja o godzinach pracy centrum. Wszystkie wymienione przez nas działania w ramach procesu, jaki stanowi pozycjonowanie centrum medycznego, są w pełni legalne i nie szkodzą właścicielowi.