Pozycjonowanie

Google Trends zmaksymalizuje efekty każdej kampanii reklamowej. Afterweb pokaże Ci, jak używać tego narzędzia

google trends

Skuteczny marketing w internecie wymaga korzystania ze sprawdzonych oprogramowań czy też narzędzi dedykowanych do kontrolowania kampanii reklamowych. Trzymanie ręki na biznesowym pulsie od wielu lat umożliwia Google Trends. Usługa zaprojektowana przez giganta z USA stanowi podręcznik wiedzy każdego marketera. Zastanawiasz się w jakim kraju najpopularniejszym hasłem są mistrzostwa Świata w piłce nożnej? A może chcesz sprawdzić klikalność interesującej Cię frazy kluczowej? W tym artykule pokażemy co to jest Google Trends oraz jak korzystać z tej usługi. Z nami wyciągniesz z świadczonej przez Ciebie usługi maksymalny potencjał biznesowy!

Wiesz już czym dokładnie jest Google Trends? Doskonale! Czas przejść do kwestii tego, jak korzystać z najpopularniejszego narzędzia, które dostarcza nam amerykańska wyszukiwarka. Już podstawowa wiedza na temat mechaniki tego oprogramowania może bezpośrednio przełożyć się na ogromny sukces reklamowy prowadzonego przez Ciebie przedsiębiorstwa. W pierwszej kolejności należy podkreślić, że Google Trends, w odróżnieniu od takich programów, jak chociażby Google Keyword Planner, nie przedstawia konkretnego zakresu liczbowego dla Twojego zapytania. Jak zdradza sama nazwa – Google Trends wskazuje wyłącznie trendy we wskazanym obszarze. Liczba wyszukań przykładowego terminu jest ukazana w porównaniu do łącznej liczby wyszukiwań w Google. Wartość 100 oznacza najwyższą możliwą popularność hasła, natomiast zero stanowi informację o braku kompletnych danych do zaprezentowania. Musisz być jednak bardzo czujny. Niszowe słowa kluczowe mogą być nieuwzględnione w zestawieniach tworzonych przez Trends.

google trends jak korzystać

Regularne śledzenie danych o zainteresowaniach użytkowników wyszukiwarki oraz Twoich potencjalnych Klientów może być nie tylko ciekawe, ale również bardzo przydatne. Zwłaszcza, jeśli jesteś w trakcie realizowania bądź projektowania własnej kampanii promocyjnej w internecie. Google Trends coraz częściej wykorzystuje się w reklamach Google Ads, przy content marketingu oraz w trakcie wdrażania działań SEO. Co ciekawe, takie narzędzie do analizowania danych jest pomocne także w przypadku prowadzenia mediów społecznościowych, a sam interfejs umożliwia śledzenie informacji z portali, takich jak YouTube. Google Trends służy nieocenioną pomocą przy opracowywaniu profesjonalnej strategii marketingowej. Firmy, którym zależy na przyciągnięciu uwagi potencjalnych Klientów wykorzystują Trendy do rozpisywania tematów artykułów na blog. Posługując się Google Trends możesz mieć stuprocentową pewność, że Twoje wpisy będą swego rodzaju odpowiedzią na najpopularniejsze branżowe pytania zadawane w sieci. Podane wyżej przykłady pokazują zasadność interesowania się programem Google Trends. Wiesz już, jak działa oraz jak go używać? Do dzieła! Nic nie stoi na przeszkodzie, aby Trendy zawładnęły Twoją firmą.

Opinie użytkowników

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (12 głosów, średnia: 4,67 z 5)
Loading...
Afterweb - Wyższy standard SEO

Afterweb

SEM/SEO/PPC

Od przeszło 16 lat specjalizujemy się w optymalizacji i pozycjonowaniu oraz reklamie PPC w wyszukiwarkach. Nasze główne usługi to pozycjonowanie organiczne i obsługa kampanii reklamowych w Google Ads.

15 komentarzy

  1. Czy możecie uszczegółowić co oznacza „regularnie”? Z waszej praktyki, w jakim przedziale czasowym warto śledzić to narzędzie? Raz w tygodniu? Codziennie? Czy też po prostu szukając aktualnego tematu na kolejny wpis.
    Dzięki za artykuł.

  2. Wszystko zależy od branży i dynamiki wydarzeń w prowadzonym biznesie (różnice są ogromne). Są firmy co wystarczy raz na miesiąc czy kwartał/rok, a są takie gdzie sprawdza się minimum raz na tydzień.
    Codziennie to już przesada w tak krótkim czasie nie ma sensu tego weryfikować.

    Oczywiście szukając aktualnego tematu na kolejny wpis warto zajrzeć do Google Trends, by upewnić się, że jest popyt na przygotowywane treści.

  3. Korzystam z Google Trends od kilku lat i muszę powiedzieć, że ta technologia rozwija się w zastraszającym tempie. Już dzisiaj mogę wiedzieć, co stanie się jutro z dużą dozą prawdopodobieństwa. Pozwala to planować kampanie marketingowe z wyprzedzeniem!

  4. Bardzo fajne narzędzie ale jak dla mnie jedno z wielu które potrzebne są do planowania skutecznej strategii. Ogromnym minusem jest, że 70 % ruchu pochodzi z fraz typu long tail a Google Trends dla tych słów pokazuje wykresy, które są nieczytelne.

  5. Od dłuższego czasu tak naprawdę korzystam z GoogleTrends, plusem jest to, że można łatwo znaleźć sobie dzięki temu popularne #tagi np. do promowania swoich produktów na instagramie czy facebooku 🙂 Dzięki za wpis (chodź trochę stary) to jednak aktualny.

  6. z Google Trends korzystam od kilku lat , kilka razy naprawde mi to pomogło wbić się w gorącą nisze. Technologia od google rozwija się bardzo szybko. Dzieki za artykuł!

  7. Tak się zastanawiam, czy realizując zlecenie dla klienta można posiłkować się google trends dla innych krajów?
    Tj. czy wyniki dla np. niemiec są równie miarodajne co te w Polsce czy jest to po prostu schemat niezależnie od kraju?

  8. Google trends oczywiście się przydaje natomiast w mojej opinii jeżeli jesteśmy ekspertami w danej branży to warto też przewidywać wcześniej co może się wydarzyć 🙂 Wtedy zdecydowanie wyprzedzamy konkurencję.

  9. Ja również korzystam z tego narzędzia i używam, że jest przydatne. Ale faktem jest, że działając w danej branży należy umieć samemu przewidywać nadchodzące trendy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Naszych Klientów stawiamy
na pierwszym miejscu!

Skontaktuj się z nami

ul. Madalińskiego 109/3
50-443 Wrocław
Polska firma

Porozmawiajmy
więc o Twoich
potrzebach

Otrzymaj od nas bezpłatną wycenę w ciągu 24h
Skontaktuj się z nami za pomocą formularza
lub zadzwoń pod numer +48 79 848 33 33