Jeżeli uważasz, że skuteczny marketing internetowy musi być drogi, z nieskrywanym uśmiechem na twarzy wyprowadzimy Cię z takiego błędu. Spora część przedsiębiorców, opierając się o nierzetelne źródła informacji, nie bierze nawet pod uwagę usług, takich jak pozycjonowanie stron czy Google Ads. Tymczasem cena za tego typu promocję może okazać się korzystna. Udowodnimy to na naszym przykładzie, odkrywając szczegółowy cennik obu wcześniej wymienionych sposobów na efektywne docieranie do nowych Klientów. Potraktuj ten artykuł, jako kompleksowe vademecum wiedzy na temat tego, ile kosztuje profesjonalna reklama Google. Jako doświadczeni specjaliści, pokażemy Ci również szereg pułapek budżetowych, w jakie łatwo wpaść. Zwłaszcza, jeśli jest się jeszcze Klientem niedoświadczonym. Zapraszamy do uważnej lektury. Zanotuj wszystkie najważniejsze informacje!
- Koszt reklamy w Google uzależniony jest od wybranej przez Ciebie usługi
- Atrakcyjny model rozliczenia. Zobacz koszt reklamy w Google Ads w naszej agencji
- Nasi specjaliści podpowiadają, jakie czynniki wpływają na koszt Google Ads
- Pozycjonowanie stron – jak wygląda koszt reklamy w Google w przypadku SEO?
- Wybierz agencję Afterweb. Zadbamy o skuteczność reklam i atrakcyjny cennik
- Najczęściej zadawane nam pytania
Koszt reklamy w Google uzależniony jest od wybranej przez Ciebie usługi
Już na samym początku musimy Ci powiedzieć, że nie znajdziesz tutaj uniwersalnych schematów i propozycji budżetowych pasujących do każdego przedsiębiorstwa. Nie ma bowiem jednej, trafnej odpowiedzi na pytanie, ile kosztuje reklama w Google. Finalny koszt promocji Online w tego typu kanale każdorazowo będzie uzależniony od sposobu docierania do potencjalnych Klientów. A masz dwa do wyboru: profesjonalne pozycjonowanie stron internetowych lub sponsorowanie kampanie Google Ads. I tutaj również cennik usług SEO będzie całkowicie różny od sumy niezbędnej do uruchomienia efektywnych reklam AdWords. Od razu przestrzegamy przed pozornymi ekspertami od marketingu internetowego. Chociaż obie wcześniej wymienione metody opierają się o słowa kluczowe i wyświetlanie komunikatów promocyjnych w oknie wyszukiwarki, budżety realizacyjne mogą się znacząco różnić. Zwłaszcza, że za pozycjonowanie zazwyczaj płacisz abonamentem z góry, natomiast Google Ads rozlicza się za pojedyncze kliknięcia, gdzie dodatkowo dochodzi koszt obsługi konta przez specjalistów. Jeżeli dostaniesz informację, ile dokładnie kosztuje reklama w Google bez wcześniejszego rozpoznania potrzeb reklamodawcy – poszukaj innej agencji!
Atrakcyjny model rozliczenia. Zobacz koszt reklamy w Google Ads w naszej agencji
Tak jak wspominaliśmy kilka chwil wcześniej, reklama Google Ads (dawniej AdWords) rozliczana jest w zdecydowanej większości przypadków za pojedyncze kliknięcie. Wtedy mówimy o stawkach CPC (Cost Per Click). Ogromną popularnością w tego typu usłudze cieszy się również model CPV (Cost Per View), gdzie reklamodawca płaci za każde obejrzenie komunikatu promocyjnego. Ta druga opcja dedykowana jest wyłącznie dla streamingów wideo w YouTube i reklam tzw. pop-up. Z jakich powodów rozliczanie się w ten sposób może być atrakcyjne z punktu widzenia reklamodawców? To bardzo proste – właśnie tak optymalizujesz swój budżet oraz płacisz jedynie za realne wizyty na stronie internetowej bądź po prostu za zapoznanie się z marketingowym materiałem wideo. Jeżeli kampania jest prowadzona w sposób profesjonalny, wówczas koszt reklamy Google Ads staje się mocno konkurencyjny względem alternatywnych metod promocyjnych. Oznacza to też możliwość szacunkowego wyliczenia, ile kosztuje docieranie do potencjalnych Klientów w tym konkretnym kanale marketingowym. W agencji Afterweb, mając świadomość Twoich oczekiwań, wyceniamy działania reklamowe w Google Ads za pomocą specjalistycznych narzędzi. Przed rozpoczęciem współpracy poznasz więc rekomendowane przez naszych ekspertów słowa kluczowe oraz koszty związane z wyświetlaniem komunikatów na dole bądź na górze strony z wynikami. Warto jednak każdorazowo zaznaczać, że jest to wyłącznie budżet płacony za kliknięcia – bezpośrednio do Google. Opłaty za prowadzenie i optymalizację konta to druga część składowa, mająca wpływ na końcową wysokość budżetu miesięcznego przeprowadzanej dla Ciebie realizacji. Przykładowy cennik usług reklamy w Google Ads możesz znaleźć poniżej:
Cennik Google Ads
Na start otrzymasz od nas kupon o wartości 1 000 zł.
ZamawiamNa start otrzymasz od nas kupon o wartości 1 200 zł.
ZamawiamNa start otrzymasz od nas kupon o wartości 1 200 zł.
ZamawiamNa start otrzymasz od nas kupon o wartości 1 200 zł.
ZamawiamNasi specjaliści podpowiadają, jakie czynniki wpływają na koszt Google Ads
Uważnie czytając poprzednie części tego artykułu, poznałeś już dwie najważniejsze składowe na cennik Google Ads. Warto je jeszcze nieco bardziej rozwinąć, ponieważ na koszt kliknięcia wpływ będzie miało wiele czynników. Podobnie w przypadku prowizji dla doświadczonej agencji. Co więc dokładnie wpłynie na wysokość budżetu, jaki musisz przeznaczyć bezpośrednio do Google?
-
forma zastosowanej reklamy oraz jej kierowanie geograficzne
-
sposób wykorzystywania modyfikatorów fraz oraz ich wykluczeń
-
potencjał reklamowanych na koncie słów kluczowych
-
bezpośrednie działania konkurencji
-
końcowy wynik jakości reklam
Żeby mieć stuprocentową pewność, że nie przepłacasz za kampanie Google Ads, warto oddać je w ręce doświadczonych specjalistów. Zatrudniani w naszej firmie Afterweb pracownicy doskonale rozumieją, jak funkcjonuje wyszukiwarka Google i będą w stanie dobrać dla Ciebie metodę, która charakteryzuje się maksymalną skutecznością docierania do Klientów oraz atrakcyjnymi kosztami. Średnią stawkę CPC można ustanowić na bardzo konkurencyjnym poziomie, a samo perfekcyjne spasowanie komunikatu marketingowego ze stroną docelową i Twoją ofertą pozwoli zauważalnie zwiększyć ilość wyświetleń oraz kliknięć przy minimalizowaniu nakładów finansowych.
Końcowy koszt reklamy Google Ads to jednak także suma przeznaczana na wynagrodzenie za opiekę nad kontem. I tutaj również ciężko jednoznacznie kategoryzować taki wydatek. Wszystko będzie uzależnione od indywidualnego podejścia agencji marketingowej, wewnętrznych ustaleń oraz unikalnych oczekiwań reklamodawców. Biorąc pod lupę agencję Afterweb, nasi Klienci cenią sobie grę w otwarte karty i brak ukrytych kosztów. Wynagrodzenie pobieramy w formie prowizji od budżetu miesięcznego Google Ads. Im jest on wyższy, tym niższe oprocentowanie opłat. W zamian otrzymujesz fachową opiekę, świadczoną przez certyfikowanych specjalistów Google Partner. Podczas codziennych wizyt na koncie, weryfikujemy poprawność uruchomionych reklam oraz na bieżąco optymalizujemy wyszukiwane frazy, stawki CPC czy chociażby metody docierania do potencjalnych Klientów. Dzięki temu wiesz, że koszt reklamy w Google jest wynikiem wyłącznie precyzyjnego docierania do wcześniej wyznaczonej przez Ciebie grupy docelowej.
Koszt reklamy Google Ads a najpopularniejsze pułapki. Z nami unikniesz wpadek!
Jak nietrudno się domyślić, wzrastająca popularność usługi oraz brak specjalistycznej wiedzy po stronie potencjalnych Klientów sprawiają, że na rynku polskich agencji marketingowych już teraz znajdziesz wiele wątpliwej jakości ekspertów. Ich głównym celem nie będzie prowadzenie reklam Google Ads w nienaganny sposób, a jedynie zarobek na nieświadomych niczego reklamodawcach. Działając od ponad dekady na rodzimej scenie marketingu online możemy pochwalić się niezwykle przychylnymi opiniami od współpracujących z nami partnerów. Nie pozwolimy, aby Tobie stała się krzywda! Unikaj przede wszystkim tych specjalistów, którzy koszt reklamy Google Ads podają bez wykonania żadnego wywiadu środowiskowego czy ankiety determinującej oczekiwania lub też możliwości finansowe Klienta. Czerwoną lampkę ostrzegawczą powinny zapalić również skrajne cenniki usług. Zbyt niskie koszty Ads / AdWords tylko pozornie będą dobrym wyborem. Praktyka pokazuje, że zaniżone budżety promocyjne nie mają nawet szans nawiązać walki z konkurencją. Złą decyzją będzie także podpisanie umowy na zbyt wysoki cennik. Wówczas zwyczajnie przepłacisz! Mało rzetelną agencję rozpoznasz przede wszystkim po opiniach dotychczas obsługiwanych Klientów lub ich braku. Zwracaj uwagę również na portfolio, metody wykorzystywane w trakcie realizowania usługi czy widoczność w wyszukiwarce. Szewc bez butów chodzi? Nie tym razem!
Żeby mieć pewność, że koszt reklamy w Google rzeczywiście jest uczciwy, szukaj przede wszystkim doświadczonych agencji Ads, posiadających certyfikat Google Partners. Jako wykwalifikowani eksperci rekomendujemy również zweryfikowanie metod promocji dla Twojego biznesu. Rzetelna agencja opowie o wszystkim już podczas pierwszej rozmowy, gdzie zostaną przedstawione szczegóły potencjalnej współpracy: całościowy koszt reklamy Google Ads, cennik wynagrodzenia dla ekspertów, rekomendowane słowa kluczowe czy polecany typ reklamy. Jeżeli wybrana przez Ciebie firma ma coś do ukrycia – lepiej poszukaj innej!
Pozycjonowanie stron – jak wygląda koszt reklamy w Google w przypadku SEO?
Wiesz już o wszystkim, co wpływa na koszt reklamy w Google Ads. Pora dowiedzieć się nieco więcej o pozycjonowaniu stron internetowych. Ile kosztuje taka metoda? Dlaczego koszty są takie, a nie inne? Gdzie można szukać oszczędności, a gdzie ich poszukiwanie może być dla Ciebie zupełnie nieopłacalne? Spokojnie, za kilka chwil odpowiemy na wszystkie pytania! W pierwszej kolejności powinieneś jednak wiedzieć, że tak jak w przypadku Google Ads, tak i pozycjonowanie działa w głównej mierze na słowach kluczowych. Ich ilość, estymowany potencjał oraz poziom konkurencyjności mają bezpośrednie przełożenie na miesięczny cennik. Tutaj jednak nie ma aukcji w czasie rzeczywistym, stawek CPC lub innych czynników, jakie decydują o wyświetlaniu reklam na pierwszej pozycji w wyszukiwarce Google. Najwyższa lokata w organicznym zestawieniu jest bardzo ciężka do uzyskania. Zwłaszcza, jeżeli korzystasz z popularnych i mocno obleganych słów kluczowych. Wówczas koszt reklamy Google poprzez pozycjonowanie wzrasta. Z drugiej strony, SEO zagwarantuje Ci długoterminowe korzyści. Docierając na pierwszą stronę z wynikami oraz dbając o zachowanie status quo w tej materii, zapewnisz sobie regularne docieranie do rzeszy nowych Klientów. Brak możliwości zwiększenia stawki lub budżetu w czasie rzeczywistym będzie protekcją dla przedsiębiorstw, którym udało się rzetelnym pozycjonowaniem dojść na sam szczyt.
Cennik SEO na przykładzie Afterweb. Ile kosztuje profesjonalne pozycjonowanie?
Zanim pokażemy Ci nasz cennik usług SEO, chcemy szczegółowo wyjaśnić, co tak dokładnie ma bezpośredni wpływ na koszty generowane przez pozycjonowanie stron internetowych. I chociaż będziemy się powtarzać – tutaj również nie ma czegoś takiego, jak uniwersalny cennik. Rzetelna wycena SEO powinna zawsze być indywidualna, dopasowana do Twoich oczekiwań oraz przede wszystkim możliwości finansowych. Pozycjonowanie momentami wychodzi poza ramy Google, a koszt związany z chociażby zewnętrznymi publikacjami może stanowić pokaźną część Twojego budżetu miesięcznego. Wszystko oczywiście będzie uzależnione od poziomu konkurencji oraz efektu, jaki chcesz uzyskać. SEO nie działa jednak natychmiastowo. Często jest to inwestycja na wiele miesięcy, a pierwsze rezultaty pojawiają się dopiero po kilku tygodniach od rozpoczęcia prac. Nie oceniaj więc doświadczonej agencji po tym, jeżeli w pierwsze kilka dni pozycja prowadzonej przez Ciebie strony nie będzie odpowiadała rankingowi z pierwszej dziesiątki.
Jako doświadczeni eksperci jesteśmy kompetentni, żeby powiedzieć, że koszt reklamy w Google poprzez pozycjonowanie stron internetowych to tak naprawdę efekt kilku profesjonalnych działań wewnątrz oraz na zewnątrz Twojego serwisu. Finalna cena uzależniona będzie chociażby od:
-
wybranej metody pozycjonowania w Google
-
ilości dobranych transakcyjnych fraz kluczowych
-
konkurencyjności słów kluczowych oraz samej branży
-
kondycji prowadzonej przez Ciebie strony internetowej
Koszt reklamy Google dla pozycjonowania stron internetowych będzie większy, jeśli Twój portal jest mocno zaniedbany, ma masę błędów technicznych lub boryka się z karą nałożoną przez Google. Czynniki potrafiące skutecznie zmaksymalizować cennik to także konkurencja w postaci znanych serwisów z dużymi budżetami realizacyjnymi (np. popularne witryny aukcyjne, sklepy internetowe czy strony informacyjne z milionowymi odsłonami w skali miesiąca). Decydując się na współpracę z naszą agencją Afterweb, już na samym początku dowiesz się, ile wyniesie estymowany koszt reklamy w Google. Wykonujemy darmowy audyt, mający sprawdzić kondycję strony i analizujemy szczegółowo reprezentowaną przez Ciebie branżę. Oprócz tego, otrzymasz poglądowe słowa, na jakie reklama może być uruchomiona. Dzięki temu nasi potencjalni Klienci jeszcze przed finalnym podpisaniem umowy wiedzą wszystko o szczegółach pozycjonowania. Zarówno od strony stricte technicznej, jak i finansowej. Doskonale wiemy, że koszty związane z marketingiem są dla Ciebie ważne!
Cennik pozycjonowania stron
Jeżeli cena za pozycjonowanie będzie obniżona, poszukaj innej agencji!
Pozycjonowanie stron internetowych świetnie sprawdza się, jako skuteczna reklama w Google i pozwala regularnie pozyskiwać masę potencjalnych Klientów. Dzięki temu SEO cieszy się dużym poziomem popularności wśród wielu przedsiębiorców. Utarło się również przekonanie, że cena za pozycjonowanie stron internetowych należy do tych zdecydowanie bardziej atrakcyjnych. Tym bardziej, jeżeli pod lupę weźmie się koszty związane z marketingiem outdoorowym czy chociażby fakt, ile kosztuje reklama w mediach tradycyjnych. I rzeczywiście – na tle konkurencji SEO będzie nie tylko o wiele efektywniejsze, ale po prostu tańsze. Nie oznacza to jednak, że zbyt niska cena za pozycjonowanie stron internetowych będzie dobra dla Twojego biznesu. Tutaj warto wyjść z tej samej zasady, jaką kieruje się reklama Google Ads. Ograniczony budżet nie pozwoli Ci skutecznie walczyć z najgroźniejszą konkurencją. Na pewnym etapie po prostu zabraknie Ci paliwa i koszt miesięczny będzie barierą, przez którą Twoja witryna nie będzie w stanie przebić się na pierwsze lokaty. Obecność właśnie na takich miejscach jest obowiązkowa – tylko tam zaglądają potencjalni Klienci z Twojej branży. Chcąc unikać popularnych pułapek SEO, dokładnie zweryfikuj, na co przekłada się cena zaproponowana przez agencję. Możemy Ci podpowiedzieć, że koszt generowany jest przez: zewnętrzne publikacje, opłacenie pracy copywritera, opłacenie prac webmastera oraz stawka za pracę specjalisty SEO. Każdy inny wydatek powinien w Twojej głowie zapalić czerwoną lampkę ostrzegawczą!
Jeżeli reklama w Google i jej cena budzi w Tobie zwątpienie, poproś o dokładne przedstawienie kosztów promocji jeszcze przed podpisaniem umowy. Doświadczone agencje, takie jak chociażby nasza firma Afterweb, grają z Klientami w otwarte karty. Nie mamy nic do ukrycia, dlatego już podczas pierwszej rozmowy wyszczególniamy wszystkie czynniki, jakie generują koszty po Twojej stronie. Finalna cena uzależniona będzie chociażby od ilości prac do wykonania na stronie internetowej, opłat za zewnętrzne publikacje oraz ich ilość i jakość. Po stronie wydatków należy zapisać również pracę copywriterów lub webmasterów, jednakże do tej kwestii każdorazowo podchodzimy indywidualnie. To dlatego koszt reklamy w Google poprzez SEO w Afterweb jest uznawany za jeden z najbardziej atrakcyjnych w branży!
Zajmując się marketingiem internetowym od 2008 roku, zdążyliśmy zaobserwować wiele innych praktyk, na jakie powinni zwracać uwagę potencjalni reklamodawcy w SEO. Zbyt wysoki koszt reklamy w Google to kolejny tego typu aspekt. Szczególną ostrożność zachowaj również przy ukrywaniu szczegółów współpracy czy długoterminowych umowach realizacyjnych, które bardzo ciężko rozwiązać przed datą, wpisaną wcześniej w umowę.
Wybierz agencję Afterweb. Zadbamy o skuteczność reklam i atrakcyjny cennik
Jak widzisz, reklama w Google oraz cena za tego typu usługi to mocno złożona sprawa, która może być jednak zdecydowanie łatwiejsza w zrozumieniu, gdy postawisz na współpracę z doświadczoną agencją marketingową. Nasza firma Afterweb od wielu lat świadczy najwyższy standard usług pozycjonowania stron internetowych oraz sponsorowanych kampanii Google Ads. I mowa tutaj nie tylko o efektywności takich działań. Cena tego typu marketingu również należy do atrakcyjnych. Finalnie, otrzymujesz od nas profesjonalną reklamę, generującą maksimum korzyści i minimum nakładów finansowych. Atrakcyjny cennik oraz wysoka skuteczność to nie wszystko, oprócz tego zyskasz chociażby:
-
opiekę świadczoną przez indywidualnego, doświadczonego specjalistę
-
pełne doradztwo w zakresie działań marketingowych przedsiębiorstwa
-
umowę na czas nieokreślony z jednomiesięcznym okresem wypowiedzenia
-
przyjazny cennik bez ukrytych kosztów i kruczków prawnych
-
obsługę SEO i Google Ads u agencji z wieloma sukcesami na koncie
Swoimi działaniami udowadniamy, że koszt reklamy Google w postaci pozycjonowania stron lub kampanii Google Ads nie musi być gigantyczny. To często odstrasza potencjalnych Klientów od inwestowania w marketing w największej na świecie wyszukiwarce internetowej. Korzysta z niej kilka milionów unikalnych użytkowników dziennie. I to są dane z całej Polski! Nie ufaj tym, którzy bez szczegółowych analiz mówią, że cena za SEO i Google Ads będzie wygórowana. Postaw na rzetelne podejście do tematu i reklamę, która przyniesie masę pozytywnych efektów!